We durven het toch aan!

13-08-2018 12:43 1214 berichten
WieGeschiedeniskinderen?Zwanger?
zininzomer3 miskramen3 kinderen JA ud 15 juni 2019
honing2 miskramen, 1 zwangerschapsafbrekingnog geen kinderenja, van een MEISJE! ud 6 maart 2019
Lente18zwangerschapsafbreking, 3 miskramen2 kinderen, jongensja, van een JONGEN ud 13 april 2019 d
Thisisme2 miskramen 2 kinderen, jongensja van een JONGEN! ud 21 maart 2019
Angel4 miskramen1 kindja van een JONGEN ! ud 27 februari 2019
Deedee19891 miskraam1 dochterja van een JONGEN ! ud 11 maart 2019
Na veel te hebben meegemaakt gaan we er voor, ons 1e, 2e, 3e, of 4e kindje.
Spanning, angst, onzekerheid, ongeduld en een blij gevoel wisselen elkaar voortdurend af..

susie :heart: :hug:
anoniem_344815 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 13:20
31.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu achter een desktop en kan even wat uitgebreider schrijven wat er bij ons speelt.
Op de eerste echo bij 11 weken werd een tweede ( leeg?) vruchtzakje gezien. Iets wat vaker voorkomt op latere leeftijd. Dit gaf alleen wel problemen voor de NIPT. Officiëel mag je geen NIPT doen bij een tweeling omdat je dan niet weet van wie welk DNA is. Omdat dit vruchtzakje nagenoeg leeg was , gaf de gynaecoloog aan dat we er wel vanuit konden gaan dat alleen het gezonde vruchtje DNA af zou geven aan het bloed en dus de NIPT wel betrouwbaar zou zijn, maar met een kleine slag om de arm.
Gisteren bij de echo was het vruchtzakje zo goed als weg.
Maar toch.... We hebben een goede NIPT, maar wat als dat DNA toch van dat tweede vruchtzakje kwam en het levende vruchtje geen DNA heeft af gegeven en wel een afwijking heeft. Bovendien heb ik overgewicht, dus is de NIPT ook minder betrouwbaar.
Een optie is een vruchtwaterpunctie maar ja dan heb je weer kans op een miskraam..... Pffff vandaar dus nog niet helemaal blij.....
Oh bah, wat een nare ontwikkeling Honing.

Als ik eerlijk ben klinkt het voor mij op zich allemaal wel positief, al begrijp ik je angst wel erg goed. Zou een combinatie test een optie zijn (nekplooi meting etc)? Of een second opinion? Andere kant, ze zien afwijkingen schijnbaar wel erg goed op echo's. Tenminste dat was wat onze echoscopist zei.

Ik maak me om die reden bijna minder zorgen over de NIPT. Nu testen wij natuurlijk 'maar' op de 3 onderdelen en niet op de nevenbevindingen. Ik vind het echt rot voor je! :hug: Hopelijk kan je meer vertrouwen krijgen. Eigenlijk moet de medici hier toch iets in? Of is je enige optie nu de punctie? kan me heel goed voorstellen dat je daarover twijfelt. Dat zou ik ook echt niet graag doen.

Ik wist niet dat de NIPT minder betrouwbaar is bij overgewicht, ik kwam ook uit in het oranje gedeelte qua BMI :P

Sterkte honing :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Honing wat lastig. Maar de nipt is pas te doen als baby een bepaalde grootte heeft daarvoor maakt die weinig aan. Bij mij werd gezegd de nipt pad te doen bij 12w zou ik jou ook aanraden om er iets langer mee te wachten dan maakt baby meer DNA aan. Die ander lijkt mij zo klein dat daar zo goed als niks te meten valt. In België doen ze wel nipt voor tweeling maar moet je zelf betalen.

Hier vanaf maandag al gevloerd. Paar dagen thuis geweest en vandaag een halve dag wezen werken en toen weer naar huis gegaan. Ik ben zo moe en last van hartkloppingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Angel wat vervelend dat je je zo naar voelt. Sterkte daarmee!

Honing, kun je je vragen niet bij een deskundige neerleggen? Wij kunnen meedenken maar weten er te weinig vanaf. Ik weet zeker dat de gyn of vk je gerust kunnen stelleb, bel ze gewoon even.
(Zelf zou ik denken dat een lege vruchtzak die zich niet ontwikkelt juist geen goede uitslagen kan geven)
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws weer Thisisme :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik lig wakker van de misselijkheid

De gynaecoloog heeft het allemaal heel duidelijk uitgelegd hoor maar ja ik blijf er gewoon onzeker over Maar dat ligt meer aam mij
Alle reacties Link kopieren
Hè honing, wat balen dat deze onzekerheid is gekomen na de goede nipt. Ik vind de aanvulling van Angel wel nuttig. Zonder foetaal weefsel ( of heel weinig) ook geen nipt, dus zou het afkomstig moeten zijn van de kleine kruimel in je buik. Wat zijn de percentages en wegen die af tegen het doen van een punctie?

Angel, vervelend dat je je zo voelt!

Ik voel me ook een beetje bagger en erg moe. Naarmate de week vordert voel ik me gelukkig wat rustiger. Probeer het gewoon even allemaal te parkeren. Met hoe ik me voel verwacht ik wel een goede zwangerschap maar met die missed abortion werd ik ook al op een verkeerd spoor gezet. Dus wil me daar niet op blind staren. Stiekem lees ik met het april topic mee. Daar zijn al best veel miskramen, dus eigenlijk moet ik dat topic gewoon nu even niet lezen :nut: .

Fijn weekend allemaal :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ja spannend he Lente. Wanneer is je echo ookal weer?

Ik las ook altijd stiekem mee met topics. Ik was helemaal erg.... ik schaam me er best voor maar als ik dan zag dat er al een paar miskramen waren dan dacht ik statistisch gezien zullen er nu geen miskramen bij komen en is mijn zwangerschap misschien wel goed..... Echt erg.... :-$ :-$ :-$ :-$ :-$

Dank voor je advies Angel , het is inderdaad wel zo, er is gewoon bijna geen weefsel van dat restje dus mag ik best hopen op een goede NIPT

Die vermoeidheid ken ik. Gisteren zei ik nog tegen mijn man toen ik de trap op liep: het lijkt wel of ik de mount Everest beklim !
Alle reacties Link kopieren
Woensdagmiddag... Het weekend gaat altijd snel. Dus het is vast snel zo ver.

Oh, ik ben minstens zo erg als jij hoor :-$ Ik denk dat dus ook... Je gunt het niemand, maar op de eerste plaats jezelf niet. Ik denk dat het heel menselijk is.

Hopelijk kun je het een beetje loslaten en het vertrouwen weer toelaten.

Oh erg hè, dat je alle energie en conditie zo’n beetje kwijt bent. Ik heb bij de 3e zwangerschap ( was toen 9wk) een onderzoek gehad naar mijn fysieke gestel. Ze keken daarbij naar mijn hartfrequentie gedurende een aantal minuten ( in rust). De vrouw vroeg of ik een burn-out had ;-D Je lijf is gewoon kei hard aan het werk voor die frummel in je buik.
Alle reacties Link kopieren
@ Honig, wat een extra stress weer voor jullie. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Hier weer terug van vakantie en gister een mooie echo gehad met een super actieve stuiterbal in mijn buik. Zo fijn om te zien. Ook de nipt laten prikken, hoop dat de uitslag snel binnen is. We hebben het inmiddels wel bekend gemaakt, mocht dit niet goed gaan mag deze baby ook genoemd zijn.
C'est la vie
lente en honing... check.. ik ben ook zon evil persoon :nooo:
Nee meiden, we zijn gewoon mega onzeker en we doen wat menselijk is (klinkt beter). Ik zocht n maart topic en die is er niet, tenminste geen eind maart :biggrin: Ik vind het fijn met jullie en ga er gewoon vanuit dat t met ons allen goed komt. zin in zomer volgt binnenkort en dan zijn we compleet.

leuk en spannend he suzie het vertellen. hier ook mn werk en collega's ingelicht :heart: het wordt zo echt. nipt ga ik woensdag prikken. ik ga steeds meer twijfelen of ik t wel wil, ik cind dit soort testen best eng..
Alle reacties Link kopieren
@thisisme, er is wel een maart topic, klik maar ff op mijn naam dan zie je hem.

Nipt vind ik ook doodeng, man wilde het liever dan ik. Nog ff zenuwen tot de uitslag er is.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Oh Honing, wat naar als je onzekere gevoelens zo met je spelen he? Die nipt is vast goed. Ze geven heus niet ‘zomaar’ uitslagen zonder zeker te zijn van de inhoud.

En idd menselijke gedachtes hoor over miskramen van een ander. Ik denk steeds: als het met de meiden hier goed gaat, dan heb ik misschien ook dat geluk dit keer.

Over de NIPT? Zitten jullie allemaal in de leeftijdscategorie (35+)? Ik met ruim 40 wel en dat is de reden om het te doen, naast die 3 miskramen. Ervoor nooit onderzoeken gedaan.

Heerlijk Susie zo’n actief babietje op de echo. Heb je wat mooie foto’s mee gekregen? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben 36, heb de NIPT trouwens wel zelf moeten betalen (Trident 2). Heb veel foto's meegekregen en zelfs zelf een filmpje mogen maken :D

Moet zeggen dat ik me in dit topic heel erg "thuis" voel, ik lees veel herkenbare gedachtes. Ik voel me niet zo'n happy-de-peppy blije zwangere zoals in het overgrote deel van de zwangerschapstopics.
susieflower wijzigde dit bericht op 02-09-2018 12:50
2.65% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 ook Trident 2 gehad. Maar wij hadden sowieso de nipt laten doen. Bij onze dochter combinatietest gedaan. Maar nu met de miskramen wilde ik het helemaal zeker weten.

Ik had altijd bijals een ander een miskraam kreeg zoiets van minder kans voor mij op een miskraam maar uiteindelijk is er natuurlijk niks over te zeggen.

Af en toe voel ik de kleine. Woensdag weer naar de vk. Dan wil ik vragen mijn schildklier te prikken. Werk nog maar 50% en dat is al teveel eigenlijk. Met de misselijkheid gaat het iedere dag gelukkig wel Beyer.
Alle reacties Link kopieren
Zininzomer, hier ook plus 35. Bij de vorige (goede) zwangerschappen was de nipt er nog niet. Bij de laatste heb ik wel de combinatietest laten doen. Ik zou ook in de trident 2 studie vallen.

Oh, ik heb best moeite met mensen die vanaf de positieve test al helemaal heppiedepeppie zijn en bij wijze van spreken al de babykamer hebben gekocht. Natuurlijk heel fijn dat zo onbezorgd er in kunne staan. Dat gun ik iedereen. Maar ik vind daar idd ook geen aansluiting.

Angel, wat gaaf dat je de baby soms al voelt!

Pff, ik zit bij de kapper en voel me :sick:
blij met je resultaat vd kapper lente?
suzie, hier ook meer manlief die pro nipt is. ik ben ook 35 trouwens, nog niet + ;-) Maar ook door de miskramen wil ik de nipt toch wel doen. al zei mijn gyn dat zowel leeftijd als miskramen onzin is. Volgens hem is het de simpele vraag "wil je het weten of niet". Daarnaast zouden juist jongere vrouwen relatief meer kindjes met complicaties krijgen. Ik heb niet door gevraagd. :mrgreen:

geloof dat ik ook in trident 2val. afgelopen week bloed laten prikken voor suiker en allerlei dingen.

ik voel me in deze topuc ook wel prettig suzie. ik ben blij maar ookal ben ik ver, durf me nog niet te laten gaan.

ohh angel :heart: je hebt m gevoeld, wat fijn!!

wat denken jullie dat t geslacht is/wordt van jullie minis.. voor gevoel? willen jullie t weten?

zin in zomer, wanneer is je nod. ik duim hard!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor duimen en positieve energie. Ik verwacht volgend weekend mijn menstruatie, de 9e dacht ik maar wel beetje onregelmatige cyclus.

Ik ben op een of andere manier ook het geloof verloren dat wij weer snel zwanger zouden worden. Terwijl het alle keren hiervoor (als je het telt ben ik zoveel zwanger geweest :O ) steeds binnen max 3 rondes raak was. Ik voelde me altijd gezegend met snel zwanger worden omdat zwanger blijven zo lastig bleek. Nu denk ik dat ook het eerste lastig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geslacht wel graag willen weten. Het maakt me niks uit want ik heb al een jongen en twee meisjes. Het is wel iets verschillend maar allebei even lief en leuk. :heart: Ik vind het gezellig om te weten, niets meer of minder. En ik kan me ook voorstellen dat je je laat verrassen tijdens de bevalling maar dat past gewoon niet zo bij mij.

Bij de eerste zwangerschap, nu al weer 2 jaar geleden, was de jongste nog zo klein dat ze blijkbaar heel intuitief was. Ze zei nl tegen iedereen ‘ik krijg een broertje’. Ze zei het zo overtuigend dat mensen bij mij kwamen vragen of dat zo was. Ik was toen 9 wk zwanger maar er nog niet aan toe om het te delen. Toen ik dat aan de VK vertelde zei zij dat kinderen tot 5 jaar dat vaker hebben: ze voelen zo’n zwangerschap aan en weten vaak ook wat het is. Grappig toch? Hebben jullie kleintjes uitspraken in die richting?

Overigens had mjjn man een voorkeur voor een meisje toen we net starten: we hebben samen een dochter. Nu zei hij laatst dat hij spijt heeft van die uitspraken omdat hij denkt (volkomen irreëel) dat daarom de zwangerschappen zijn mislukt. Hij heeft nu geen voorkeur meer, behalve de wens dat het een keer zal lukken.
Alle reacties Link kopieren
Zininzomer, dat het de vorige keren vlot geeft natuurlijk geen garanties. Maar ik zou zeggen dat je toch makkelijk zwanger raakt, dus waarom een volgende keer niet? Ik ben alle (7!) keren binnen 3 maanden zwanger geraakt. Geloofde de laatste keer ook niet meer dat het ging lukken, zeker niet zo snel. Zie hier het resultaat. Gaat jullie vast ook lukken :there:

Aah, die opmerking van je man.. Snap het wel hoor. Zo zou ik ook kunnen denken :nut:

Ik durf niet eens over geslacht na te denken eigenlijk. Ik wil eerst weleens een goede zwangerschap weer. Voorkeur heb ik niet. Maar ik zou het wel willen weten hoor. Na 3 jongens heb ik niet het idee dat ik een meid zal krijgen. We’ll see!

Jongste begon gisteren opeens ook over een baby in de buik :O Zal wel toeval zijn dat ie iets heeft gezien of gehoord.
De oudste voelde eigenlijk niks aan. Vond de controles bij de vk en luisteren van het hartje ook geen bal aan :P
Nu zijn ze beste maatjes trouwens :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zo'n enorme druk in mijn onderbuik, please laat dit snel overgaan. :(
Is dit normaal? Ik ben nu 12+2
Zucht.... Sorry voor de ego-post.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Aargh, heel mn bericht weg.. Kan ik weer opnieuw beginnen 😂

Ik lees al een poosje met jullie mee, heb geen ervaring met meerdere miskramen, maar helaas wel met 1 (in december). Pas na een halfjaar was ik opnieuw zwanger (nu 12+6).
En wat herken ik jullie onzekerheid! De scheiding tussen voorgevoel en angst is zo lastig te maken, een week na elke echo speelt die verdomde onzekerheid weer op. Wat een impact heeft een miskraam dan he.

@zininzomer, onze dochter (net 3) voelde het ook 2x aan. Bij de miskraam riep ze met 7 weken: Ik krijg een broertje of zusje! Helaas ging dat toen mis met 8 weken (en pas ontdekt bij termijnecho). Nu roept ze het weer vanaf dezelfde termijn..

@thisisme, ik schrijf wel mee met het maartforum, juist omdat het merendeel er zo onbezorgd instaat lukt het mij ook om het wat meer los te laten..

En wat ik hier teruglees over de miskramen in de maart-april forums... de kans op een miskraam is 1 op 10, dus statistisch gezien, klopt het dan voor je gevoel wel dat de kans bij jou kleiner wordt (weet even niet meer wie dat zei).. Ik had er iig ook last van 😉

Hopelijk is het ons allemaal gegund deze keer!
hoiiii,

als jullie in de tabel willen, zeg het ff he ;)

de maart topic is tot 15 maart, ik ben 21 maart uitgerekend :)

suzie, maakt mini niet n groeispurt? Wat eng, is hoop ik niets :heart:
Ik heb soms ook wel krampen, ook die steken bij mn banden.

Mijn kinderen denken en willen heeel graag een zusje. De jongste dacht dat al vrij snel. Bij 1 mk zei hij inderdaad ook dat mama een baby in dr buik had. Bijzonder he. Als ik ze moet geloven deze keer n zusje erbij.

Zininzomer, die frustratie ken ik idd ook. 1e en 2e waren in 1/2 keer raak. Deze x 3 keer zwanger in 6 maanden en dit lijkt onze plakker. :there: komt goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
@thisisme, ik denk het. Weet niet waar m'n "banden" zitten maar voel het links en rechts.

Er zijn twee maart topics, gewoon mee komen schrijven dus als je zin hebt.

@zininzomer, ken die frustratie ook. Heb drie jaar in de medische molen gezeten. Hou moed.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, ik herken wel rare “pijntjes” en druk in onderbuik ( ook vd vorige zwangerschappen) . Komt Vast door de groei van de bm en de kleine. Ik voel me er ook weleens oncomfortabel door... Houdt het aan en blijf je je zorgen maken zou je wellicht even de vk kunnen bellen?

Deedee, logisch dat je onzeker bent na een miskraam! Fijn dat het nu goed gaat in deze zwangerschap.
Ik kon de eerste miskraam nog wel relativeren. Zeker met de ervaring van een zwangerschapsafbreking bij 5 mnd. Maar na 3 miskramen valt het niet meer zo mee om rustig te blijven en vertrouwen te hebben.
Kon je de tijd maar vooruit spoelen hè :P

Wonderwel best snel deze week doorgekomen. Nu nog “maar” 3 dagen... :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven