We gaan ervoor! Eerste kindje, zo spannend!

02-08-2019 18:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na heel lang twijfelen en eigenlijk gewoon niet goed durven, hebben we nu besloten: mijn spiraal gaat eruit. We zijn al 5 jaar samen en sinds 1,5 jaar fantaseer ik veel over het krijgen van een kind. Rationeel kan ik 10.000 redenen bedenken om het niet te doen, maar mijn gevoel zegt gewoon dat ik graag zwanger wil worden en een kindje wil! Mijn vriend vond het altijd iets voor "later als hij groot is", maar is nu ineens ook helemaal overstag. Onze woonsituatie is niet ideaal, maar we willen niet wachten op een nieuw huis. We weten niet hoe lang dat gaat duren en we zijn tenslotte "al" 34.

Twee vriendinnen zijn onlangs bevallen en het was bij allebei een enorm drama met complicaties, dus is sch**t eigenlijk in mijn broek voor die bevalling. Het lijkt me echt zo, zo, zo, zo ontzettend eng. Maar iedereen doet het, dus ik moet het ook gewoon doen. En eerst maar eens zwanger worden natuurlijk.

Ik wilde dit zo graag, maar nu het moment daar is dat we echt kunnen gaan proberen krijg ik toch koudwatervrees. Herkenbaar voor iemand?
Miljarden mensen hebben het voor jou gedaan. Jij kan het ook.
Zo eng is bevallen niet hoor!! Je leeft er ook wel naartoe. Uiteindelijk heb je een baby in je armen en linksom of rechtsom; hij of zijn moet er toch uit.
Op het moment is het niet fijn, maar de pijn vergeet je echt.. Mag ik best zeggen toch na 2 bevallingen met ook wel een lijstje aan complicaties.
Een ruggenprik doet goed z'n werk hoor negen van de tien keer.

Dus laat de yoga juf maar lullen, bevallen doet gewoon zeer en daar is pijnstilling voor uitgevonden. :cheer:
Westerpaviljoen schreef:
02-08-2019 19:54
Dit!!
Ik zei achteraf zelfs dat het me was meegevallen.

Het belangrijkste is een goede voorbereiding: dus écht fit en gezond aan de zwangerschap beginnen (denk vitamine D, ijzer in je bloed checken en natuurlijk foliumzuur), conditie op peil en op peil houden tijdens je zwangerschap dmv mom in balance of yoga oid. En dan zorgen voor de juiste mensen om je heen tijdens de bevalling. Een goed bevalplan/geboorteplan is ook niet verkeerd. Als je nog bang blijft, zou hypnobirthing je ook nog kunnen helpen.

Succes en veel plezier! Zorg er ook voor dat vriendlief gezond is, want dat vergroot jullie kansen op een kindje. O ja, niet panikeren als het zomaar weleens een halfjaar of langer kan duren voor het lukt.
ClaireSophie schreef:
02-08-2019 21:02
Een ruggenprik doet goed z'n werk hoor negen van de tien keer.

Dus laat de yoga juf maar lullen, bevallen doet gewoon zeer en daar is pijnstilling voor uitgevonden. :cheer:
Maar die ruggenprik krijg je ook niet meteen en als ie is aangevraagd kan het zomaar nog een uur duren voor de anesthesist bij je is, dus dan heb je weldegelijk wat aan je oefeningen en de steun van bijv je partner (bij yoga vaak ook partnerlessen).

Ik spreek uit ervaring. En een ruggenprik zou ik ook niet per definitie afraden (of aanraden), maar ik vond het fijn dat ik m na langdurige weeën wel heb gekregen.
Leuk en spannend, herkenbaar! Ik ben zelfs 37 :P en hoop zwanger te raken van een eerste kindje.
Ik heb echt niks met yoga trouwens, word ik eerder opgefokt van. Snap je angst voor een bevalling wel, dus hoop als het lukt om zwanger te worden dat ik we op een andere goede manier met zoveel mogelijk ontspanning in kan gaan.
Veel succes!!
Roffatientje schreef:
02-08-2019 22:33
Dit!!
Ik zei achteraf zelfs dat het me was meegevallen.

Het belangrijkste is een goede voorbereiding: dus écht fit en gezond aan de zwangerschap beginnen (denk vitamine D, ijzer in je bloed checken en natuurlijk foliumzuur), conditie op peil en op peil houden tijdens je zwangerschap dmv mom in balance of yoga oid. En dan zorgen voor de juiste mensen om je heen tijdens de bevalling. Een goed bevalplan/geboorteplan is ook niet verkeerd. Als je nog bang blijft, zou hypnobirthing je ook nog kunnen helpen.

Succes en veel plezier! Zorg er ook voor dat vriendlief gezond is, want dat vergroot jullie kansen op een kindje. O ja, niet panikeren als het zomaar weleens een halfjaar of langer kan duren voor het lukt.
Ook ongezonde mensen kunnen prima bevallen! Ik was en ben geen sporter en vorige jaar zomer met die bloedhitte weken niet gesport, laat staan de maanden erna! Prima bevalling gehad, zegt dus vrij weinig! Evenals een geboorteplan, er valt niet zoveel te plannen met een geboorte. En geloof mij er is geen kind van 18 dat een trauma heeft omdat ie korter dan een half uur bij zijn vader of moeder op de borst heeft gelegen na de bevalling! Blijf vooral weg van internet :)

Verder eens: vooral niet panikeren :)
Roffatientje schreef:
02-08-2019 22:36
Maar die ruggenprik krijg je ook niet meteen en als ie is aangevraagd kan het zomaar nog een uur duren voor de anesthesist bij je is, dus dan heb je weldegelijk wat aan je oefeningen en de steun van bijv je partner (bij yoga vaak ook partnerlessen).

Ik spreek uit ervaring. En een ruggenprik zou ik ook niet per definitie afraden (of aanraden), maar ik vond het fijn dat ik m na langdurige weeën wel heb gekregen.
Het is belachelijk dat het nog steeds zo achterlijk lang duurt voordat een anesthesist is een keer tijd heeft! Ik beviel op een zondag, perfecte dag. Maar niet te plannen...

Geen yoga les gevolgd hier dus geen idee of ik er wat aan gehad zou hebben. Het doet gewoon heel veel pijn en je weet van tevoren niet hoe je daarmee om gaat. Hoeveel lessen yoga je ook gevolgd hebt.

PS: schaam je niet, hier na één uur weeën en 3cm al een ruggenprik gevraagd. Als je toch al in t ziekenhuis bent gewoon om vragen! Nergens voor nodig om eerst uren weeën te hebben.
Maar goed YeahBaby, ik loop op de zaken vooruit! Eerst, heel fijn, heel veel seks hebben! Have fun! :proud:
Weet je wat het fijne is? Als je eenmaal zwanger bent komt die bevalling vanzelf. Het is niet zo, als met springen van de hoge duikplank, dat je 20x weer terug naar beneden kruipt voor je uiteindelijk springt. Het gebeurt gewoon. En hoe denk je dat het komt dat er gezinnen met 4/5 kinderen zijn? Omdat het (meestal) niet dusdanig dramatisch is dat je het niet nog eens zou doen!
ClaireSophie schreef:
03-08-2019 09:31
Het is belachelijk dat het nog steeds zo achterlijk lang duurt voordat een anesthesist is een keer tijd heeft! Ik beviel op een zondag, perfecte dag. Maar niet te plannen...

Geen yoga les gevolgd hier dus geen idee of ik er wat aan gehad zou hebben. Het doet gewoon heel veel pijn en je weet van tevoren niet hoe je daarmee om gaat. Hoeveel lessen yoga je ook gevolgd hebt.

PS: schaam je niet, hier na één uur weeën en 3cm al een ruggenprik gevraagd. Als je toch al in t ziekenhuis bent gewoon om vragen! Nergens voor nodig om eerst uren weeën te hebben.

Volledig mee eens op dat punt! Ik heb zelfs een keer van een bevriende anesthesist gehoord dat ie gerust barenden laat wachten, omdat hem beter uitkomt. :steam: Ik vond dat echt schandalig en had zin om hem iig een uur in zijn kruis, buik en onderrug te trappen. En om m dan te zeggen dat het helemaal niet zo erg pijn doet toch? (6)
Ja, zeker herkenbaar! Wij willen ook graag een kindje, maar die bevalling hé.. Daar zie ik wel tegen op. Maar er zijn al zoveel vrouwen ons voorgegaan, dan moet het ons ook lukken toch!
Ik vind het ook geen fijn idee (niemand waarschijnlijk). Maar toen ik laatst ziek was en enorm beroerd op de wc zat dacht ik: hoe moet ik in hemelsnaam ooit bevallen?! Ik vind het een doodeng idee.
@Evin, stiekem moest ik even lachen om jouw post. Heel herkenbaar. Ik denk bij elke buikkramp ‘OMG, hoe ga ik weeën overleven als die nog erger zijn dan dit??’
VietjeH schreef:
11-08-2019 19:00
@Evin, stiekem moest ik even lachen om jouw post. Heel herkenbaar. Ik denk bij elke buikkramp ‘OMG, hoe ga ik weeën overleven als die nog erger zijn dan dit??’
Haha! Je lacht maar, maar hou m'n hart vast!
Jij moet ook ook nog voor een eerste keer dus...?
Evin schreef:
11-08-2019 15:28
Ik vind het ook geen fijn idee (niemand waarschijnlijk). Maar toen ik laatst ziek was en enorm beroerd op de wc zat dacht ik: hoe moet ik in hemelsnaam ooit bevallen?! Ik vind het een doodeng idee.
Troost je, je vergeet heel snel heel veel. Vier maanden na baby nummer 1 weer in verwachting van baby nummer 2. Vorige week heftige buikkrampen en toen zat ik ook huilend op wc: 'hoe moet dat straks, ik kan het allemaal niet'.

Maar hé, bevalling nummer 1 ging écht top. Ondanks dat het een inleiding was. Maar nogmaals: fan van pijnbestrijding en ik heb niet de illusie dat yoga, een cursus of rechtsdraaiende yoghurt een garantie is op een goede bevalling. Vaak gewoon mazzel én pijnbestrijding (had ik dat al gezegd :proud: )

Jullie kunnen het hoor! :cheer:
Haha Claire, ja lijkt toch een soort van taboe dat hele pijnbestrijding he? Als het kan, gráág. Ik wil geen abnormale pijn en geloof ook niet dat je er een betere moeder van wordt het wel te doorstaan. Dat wordt echt helamaal niks. Ik ben kleinzerig en ben net als jij geen yogafan. Kan alleen maar hopen dat het allemaal echt gewoon meevalt. :)
Over die bevalling niet teveel nadenken, want dat heeft toch geen zin. Het komt zoals het komt en het gaat altijd anders dan je denkt. Geen ene bevalling is hetzelfde. En het is cliché maar waar: zodra die kleine er is, ben je alles (vrij snel) vergeten.

Succes, hopelijk mag het snel raak zijn! :heart:
Evin schreef:
11-08-2019 19:50
Haha! Je lacht maar, maar hou m'n hart vast!
Jij moet ook ook nog voor een eerste keer dus...?
Haha sorry! :rofl:

En klopt inderdaad! Toevallig momenteel bezig om proberen zwanger te worden. Over 3 daagjes m’n NOD... En jij?

@Yeahbaby, dat koudwatervrees is ook wel herkenbaar hoor! Denk dat iedereen dat wel eens meemaakt. Hoort erbij!
Westerpaviljoen schreef:
02-08-2019 19:54
:D Dat was mijn eerste gedachte bij de titel ook. Wat is er nou zo spannend aan. Vanaf Eve hebben de meeste vrouwen dit wel ondergaan.
aloha66 schreef:
12-08-2019 17:29
:D Dat was mijn eerste gedachte bij de titel ook. Wat is er nou zo spannend aan. Vanaf Eve hebben de meeste vrouwen dit wel ondergaan.
Dat miljarden vrouwen het voor jou hebben gedaan, wil niet zeggen dat het voor elke vrouw niet uniek is ;-)
lilly1980 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:29
0.93% gewijzigd
Dubbel
lilly1980 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:29
94.76% gewijzigd
Dubbel
VietjeH schreef:
12-08-2019 17:13
Haha sorry! :rofl:

En klopt inderdaad! Toevallig momenteel bezig om proberen zwanger te worden. Over 3 daagjes m’n NOD... En jij?

@Yeahbaby, dat koudwatervrees is ook wel herkenbaar hoor! Denk dat iedereen dat wel eens meemaakt. Hoort erbij!
  • :mrgreen:
1e ronde voorbij. Op naar de 2e ronde.
Oeh spannend voor jou. Even geduld...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven