Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-06-2019 23:22
Als je echt meer van me wil lezen, ik blog tegenwoordig. Wel iets ander onderwerp. Zal je wel eens linkje sturen als je het leuk vindt :)
Stuur me maar even een linkje via messenger. Ik lees je altijd graag! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
lux- schreef:
12-06-2019 22:30
Ik heb al lang geleden geconcludeerd dat Maya gewoon 2x zoveel uren in een dag heeft als een normaal mens. Dat kan niet anders :P
:HA:


Misschien is ze met zwangerschapsverlof :P
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
12-06-2019 22:33
Ik lees normaal nooit mee op topics over zwangerschap en kleine kinderen, ben dat stadium al voorbij, dus kwam bij toeval op dit topic terecht en ken de achtergrond van TO niet. Maar las dus in dit topic van TO geen dingen die ik de reacties vond 'rechtvaardigen', vond het echt grof in relatie tot wat zij schreef.

Andere kant van het verhaal, ik zou me ook niet zo snel druk maken op een forum om de houding van TO zoals jij die beschrijft, laat staan dat het mij zou kwetsen.

Mensen die ik in het dagelijks leven tegen kom die zich zo opstellen, kwetsen me ook niet overigens, vind ze voornamelijk dom en ga ze als het even kan uit de weg. Ervaring leert dat ze vanzelf zichzelf tegen komen, iedereen komt dingen in zijn leven tegenslagen tegen vroeg of laat en misschien raakt je dat nog wel harder als je denkt dat het leven maakbaar is.
Volgens mij is dit juist één van de problemen van deze tijd: als je je gekwetst voelt ligt dat aan jezelf.

WTF is er mis met een beetje rekening houden met een ander?

Ja, sommige mensen zijn erg snel gekwetst, maar het gros is gewoon prima in staat om te relativeren, maar heeft wel pijnpuntjes.

Maar daar rekening mee houden hoeft tegenwoordig niet meer?

Als er nou iets is wat tot die verharding van de maatschappij leidt is het dat wel.

En Lux omschrijft het mooi: de mensen die mazzel hebben denken dat ze dat aan zichzelf te danken hebben en vinden dan ook nog even dat ze de rest van de wereld wel mogen veroordelen, want die doen blijkbaar iets verkeerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het leven niet maakbaar is en dat anderen daar wel graag in geloven. Wat dat betreft stoor ik me niet aan het personage Maya dat we hier lezen, voor mij is dat een karikatuur van wat je in het dagelijks leven tegenkomt als je vertelt over je eigen problemen of twijfels. Het grootste probleem dat ik met haar heb, is dat ik soms geloof dat ze echt is. Niet echt als in een selfmade superwoman, want Dan had ze het forum niet nodig. Ik zie haar als een vrouw is die vlucht in een droomwereld en hier voortdurend zoekt naar bevestiging omdat haar eigen twijfels haar boven het hoofd groeien. Dàt is wat mij triggert: mens, wordt wakker, blijf niet hangen in je droomwereld maar maak er irl het beste van! Zet die computer uit en ga een stuk fietsen met je kinderen!
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 19:51
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
13-06-2019 09:45
Nou serieus, ik ben door omstandigheden thuis van werk een tijdje. Dat is de enige reden dat ik zoveel kan forummen nu.
En dan heb ik normaal heel relaxed werk, met thuiswerken, part time, zorg over de kinderen keurig gelijk verdeeld met partner. Maar zoveel forummen kan echt niet zonder op andere vlakken jezelf of anderen te verwaarlozen. Dan ben je een soort dubbelleven aan het leiden, aan het vluchten.

Ik geloof niemand van de veelposters op dit forum die beweert dat ze dat doen naast een (top)baan, kleine kinderen, een (fantastisch) huwelijk, sociaal leven en sporten.

Dat geldt niet alleen voor Maya.
Dan geloof je mij wel..... :jump:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
13-06-2019 09:46
Dan geloof je mij wel..... :jump:
Ja, dat klopt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
13-06-2019 09:45
Nou serieus, ik ben door omstandigheden thuis van werk een tijdje. Dat is de enige reden dat ik zoveel kan forummen nu.
En dan heb ik normaal heel relaxed werk, met thuiswerken, part time, zorg over de kinderen keurig gelijk verdeeld met partner. Maar zoveel forummen kan echt niet zonder op andere vlakken jezelf of anderen te verwaarlozen. Dan ben je een soort dubbelleven aan het leiden, aan het vluchten.

Ik geloof niemand van de veelposters op dit forum die beweert dat ze dat doen naast een (top)baan, kleine kinderen, een (fantastisch) huwelijk, sociaal leven en sporten.

Dat geldt niet alleen voor Maya, er zitten meer grootsprakige forumverslaafden hier.
(“a la ik verdien 100k per jaar maar zit me 24/7 druk te maken over de wissewasjes van andere n op een forum”).
ik pas in je beeld.
Ik heb een baan waar ik word afgerekend op doelen&targets. Tussen mijn overleggen etc door, heb ik tijd om te forummen.
Soms vaker op een dag, soms dagen niet.
En ik verwaarloos mezelf of mijn kinderen absoluut niet
en of je dat nou gelooft of niet? tja what ever
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
12-06-2019 20:41
En dat is dus precies waarmee ik het niet mee eens ben. Als iemand zich onfatsoenlijk gedraagt, wat ik nogmaals niet in dit topic heb gezien, geeft dat jou geen vrijbrief om zelf maar een potje te keer te gaan. Je gedraagt je dan dus net zo erg als degene die je dat verwijt.
ze gedraagt zich voortdurend onfatsoenlijk, kwetsend en beledigend.
Ze weet het alleen zo goed te verpakken, ik heb haar er meerdere keren voor gecomplimenteerd zelfs, dat het een paar verschillende topics duurt voor je gaat zien wat ze doet. Ze is erg vakkundig, dat moet ik d'r nageven.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 19:52
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-06-2019 23:22
Als je echt meer van me wil lezen, ik blog tegenwoordig. Wel iets ander onderwerp. Zal je wel eens linkje sturen als je het leuk vindt :)
Lux, dat zou ik ook heel erg leuk vinden, mocht je het ook met mij willen delen
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
13-06-2019 10:15
[...]

Maar wat maakt het uit wat ik er van denk.
tja, jij poneert het hier
en je zegt nu ook nog dat ik mezelf/mijn kinderen verwaarloos. Dat is nog al wat he?
je durft wel, lekker anoniem achter je toetsenbordje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-06-2019 11:04
Reden: Quote ongepast
11.59% gewijzigd
Ik ben ook benieuwd naar je blog Lux, ik wil ook wel een linkje :)
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
13-06-2019 10:15
[...]

Maar wat maakt het uit wat ik er van denk.
Wauw, die is grof.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-06-2019 11:05
Reden: Quote ongepast
21.13% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Pagina's doorzagen over iemand die niet eens meer meeschrijft. Kritiek uiten op dat een ander hier berichten schrijft, terwijl je zelf het ene na het andere bericht achterlaat :@@:

Ik heb vanochtend heerlijk een stuk gefietst door een prachtig natuurgebied (perfect weer!), toen gewerkt en straks ga ik de hele middag leuke dingen doen met mijn kinderen (zwemmen, ijsje eten, uitgebreid samen koken).

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?

Iets met een pot en een ketel :-)-)

:sun: Geniet van de zon :sun:
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 11:36
Pagina's doorzagen over iemand die niet eens meer meeschrijft. Kritiek uiten op dat een ander hier berichten schrijft, terwijl je zelf het ene na het andere bericht achterlaat :@@:

Ik heb vanochtend heerlijk een stuk gefietst door een prachtig natuurgebied (perfect weer!), toen gewerkt en straks ga ik de hele middag leuke dingen doen met mijn kinderen (zwemmen, ijsje eten, uitgebreid samen koken).

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?

Iets met een pot en een ketel :-)-)

:sun: Geniet van de zon :sun:
Fijne dag. :bye:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Maya85 schreef:
13-06-2019 11:36
Pagina's doorzagen over iemand die niet eens meer meeschrijft. Kritiek uiten op dat een ander hier berichten schrijft, terwijl je zelf het ene na het andere bericht achterlaat :@@:

Ik heb vanochtend heerlijk een stuk gefietst door een prachtig natuurgebied (perfect weer!), toen gewerkt en straks ga ik de hele middag leuke dingen doen met mijn kinderen (zwemmen, ijsje eten, uitgebreid samen koken).

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?

Iets met een pot en een ketel :-)-)

:sun: Geniet van de zon :sun:
Om vijf uur opgestaan zeker ?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 11:36

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?
Je blijft er maar omheen draaien he Maya, waarom geef je niet gewoon antwoord op de vragen die eerder aan je zijn gesteld..? Of de opmerkingen aan jouw adres. Je bent toch altijd zo overtuigd van je gelijk en je perfecte leven: prima, dan zou ik graag ook zien dat je je gedrag eens onder de loep neemt. Hoe kan het zo zijn dat zo veel mensen aanstoot aan je nemen (en nee hoor - for the avoidance of doubt: dat heeft niets met jaloers zijn te maken oid). Is het niet opvallend dat veel forummers je ondanks al je nicks vrijwel direct herkennen? Waardoor denk jij nu dat dat komt... ?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 11:36
Pagina's doorzagen over iemand die niet eens meer meeschrijft. Kritiek uiten op dat een ander hier berichten schrijft, terwijl je zelf het ene na het andere bericht achterlaat :@@:

Ik heb vanochtend heerlijk een stuk gefietst door een prachtig natuurgebied (perfect weer!), toen gewerkt en straks ga ik de hele middag leuke dingen doen met mijn kinderen (zwemmen, ijsje eten, uitgebreid samen koken).

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?

Iets met een pot en een ketel :-)-)

:sun: Geniet van de zon :sun:

Hartstikke leuk, maar dat heb ik allemaal vannacht gedaan. Dat kan, want ik heb geen kinderen. Zo blij mee! En daardoor heb ik vandaag heerlijk de tijd om uitgebreid te zwemmen, ijsjes te eten en uitgebreid met mijn man te koken. Zo fijn! Want: geen kinderen!

Maareh.. als ik het goed begrijp moeten wij kindvrijen allemaal weg uit het kindvrije topic zodra jij begint mee te schrijven. Gekke logica hoor. Komt dat door het krijgen van kinderen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
13-06-2019 12:22
Hartstikke leuk, maar dat heb ik allemaal vannacht gedaan. Dat kan, want ik heb geen kinderen. Zo blij mee! En daardoor heb ik vandaag heerlijk de tijd om uitgebreid te zwemmen, ijsjes te eten en uitgebreid met mijn man te koken. Zo fijn! Want: geen kinderen!

Maareh.. als ik het goed begrijp moeten wij kindvrijen allemaal weg uit het kindvrije topic zodra jij begint mee te schrijven. Gekke logica hoor. Komt dat door het krijgen van kinderen?
Kan niet hè, je bent Zeker Weten Zeer Ongelukkig als je geen kinderen hebt.
Want Maya zegt het.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
De dingen die jullie beweren zijn voor 95% verdraaid, of geheel uit de lucht gegrepen/onwaar, maar dat weten jullie zelf ook wel, daarom acht ik het niet nodig om erop te reageren.

En nu graag weer ontopic :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je hier voor vrij veel dingen een ban kan krijgen, maar waarom een forumlid als Maya gerust tig keer onder 2988387432 verschillende nicks mag terugkomen en elk topic naar zich toe mag trekken en kwetsende opmerkingen mag maken.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
13-06-2019 17:34
Ik snap niet waarom je hier voor vrij veel dingen een ban kan krijgen, maar waarom een forumlid als Maya gerust tig keer onder 2988387432 verschillende nicks mag terugkomen en elk topic naar zich toe mag trekken en kwetsende opmerkingen mag maken.
Misschien een Viva redactrice?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 17:25
De dingen die jullie beweren zijn voor 95% verdraaid, of geheel uit de lucht gegrepen/onwaar, maar dat weten jullie zelf ook wel, daarom acht ik het niet nodig om erop te reageren.

En nu graag weer ontopic :heart:
Je had je toch teruggetrokken uit dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 11:36
Pagina's doorzagen over iemand die niet eens meer meeschrijft. Kritiek uiten op dat een ander hier berichten schrijft, terwijl je zelf het ene na het andere bericht achterlaat :@@:

Ik heb vanochtend heerlijk een stuk gefietst door een prachtig natuurgebied (perfect weer!), toen gewerkt en straks ga ik de hele middag leuke dingen doen met mijn kinderen (zwemmen, ijsje eten, uitgebreid samen koken).

Misschien voor jullie ook tijd om eens iets te gaan doén ipv kritiek te leveren op een ander, terwijl je zelf exact hetzelfde gedrag vertoont?

Iets met een pot en een ketel :-)-)

:sun: Geniet van de zon :sun:
Mooi, mijn post is dus aangekomen. Lukte het om je kinderen achter hun beeldscherm vandaan te halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven