Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
15-06-2019 14:50
Misschien is het verschil dat ik zelf veel tegenslag heb gekend, al vanaf mijn prille jeugd. Niks is mij zomaar komen aanwaaien, ik heb overal hard voor moeten werken.

Ik ben best trots dat ik toch een mooi leven op poten heb kunnen zetten. Al vind ik het ook weer niet zo bijzonder. Mijn leven is vrij doorsnee, maar daar ben ik prima gelukkig mee. Juist omdat ik ook die andere kant heb gezien, waardeer ik nu extra wat ik heb.

En ik weet ook dat het morgen anders kan zijn, maar ook dat ik de veerkracht heb om met tegenslagen om te gaan. Dat ik altijd op mezelf kan terugvallen, dat is wel een geruststellend idee.
Ja dat zal het indedaad zijn. Wij kennen helemaal geen tegenslag. Wat ben je toch geweldig.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
15-06-2019 18:56
Ja dat zal het indedaad zijn. Wij kennen helemaal geen tegenslag. Wat ben je toch geweldig.
jawel, we kennen wel tegenslag, maar we zijn er allemaal niet goed mee omgegaan want te weinig veerkracht en doorzettingsvermogen
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
15-06-2019 14:50
Misschien is het verschil dat ik zelf veel tegenslag heb gekend, al vanaf mijn prille jeugd. Niks is mij zomaar komen aanwaaien, ik heb overal hard voor moeten werken.

Ik ben best trots dat ik toch een mooi leven op poten heb kunnen zetten. Al vind ik het ook weer niet zo bijzonder. Mijn leven is vrij doorsnee, maar daar ben ik prima gelukkig mee. Juist omdat ik ook die andere kant heb gezien, waardeer ik nu extra wat ik heb.

En ik weet ook dat het morgen anders kan zijn, maar ook dat ik de veerkracht heb om met tegenslagen om te gaan. Dat ik altijd op mezelf kan terugvallen, dat is wel een geruststellend idee.

Vertel eens wat over al jouw tegenslagen.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
15-06-2019 19:05
jawel, we kennen wel tegenslag, maar we zijn er allemaal niet goed mee omgegaan want te weinig veerkracht en doorzettingsvermogen

Ik heb het vermoeden dat Maya haar tegenslagen voor haar voelde als tegenslagen terwijl zoiets voor anderen een minor setback zou zijn. Ik heb maar even gevraagd wat haar tegenslagen waren.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
16-06-2019 09:46
Ik heb het vermoeden dat Maya haar tegenslagen voor haar voelde als tegenslagen terwijl zoiets voor anderen een minor setback zou zijn. Ik heb maar even gevraagd wat haar tegenslagen waren.
Maar zelfs al waren het grote tegenslagen......
Vaak worden mensen daar milder/vriendelijker/empathischer/bescheidener van en dat is bij Maya niet het geval.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-06-2019 09:52
Maar zelfs al waren het grote tegenslagen......
Vaak worden mensen daar milder/vriendelijker/empathischer/bescheidener van en dat is bij Maya niet het geval.

Er zijn helaas veel mensen die er arroganter van worden. Kijk mij eens, ik heb een onmogelijke reus verslagen. I’m on top of the world! Ik heb iets gepresteerd wat niemand kan en dat maakt mij dus beter dan de rest.

Maar ja..hoe dan ook blijft er een verschil tussen over een plas heen stappen en over een sloot heen springen.

En is er nog zoiets als perceptie. Perceptie is waarheid. In Maya haar perceptie is die plas net zo breed als jouw sloot.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Beetje special snowflake gedrag.

Denken dat je van alles hebt meegemaakt of doorstaan, terwijl je eigenlijk gewoon je dagelijkse leven leeft.
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
16-06-2019 10:16
Beetje special snowflake gedrag.

Denken dat je van alles hebt meegemaakt of doorstaan, terwijl je eigenlijk gewoon je dagelijkse leven leeft.

Ja precies dat.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
16-06-2019 10:16
Beetje special snowflake gedrag.

Denken dat je van alles hebt meegemaakt of doorstaan, terwijl je eigenlijk gewoon je dagelijkse leven leeft.
Maar toch, hoe vreselijk ik Maya ook vind: je kunt vaak niet zien wat iemand heeft meegemaakt.
Mensen die mij oppervlakkig kennen zien iemand die grappig is en makkelijk meekletst.
Welke narigheid ik heb meegemaakt weet alleen mijn inner circle.
En het Vivaforum. :P
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 10:24
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.

Ik ben niet zo snel onder de indruk. ;)
Ik heb mijn eigen portie wel gehad. En het is geen wedstrijdje wie het meeste heeft meegemaakt en wie het het zwaarste heeft gehad. Het is meer een beetje inzicht verkrijgen. Leef je gewoon het leven dat vol obstakels zit of is er meer. Mensen kunnen dan misschien meer begrip krijgen voor jou. Al blijft het een kwestie van perceptie.

Uiteraard hoef je het niet te vertellen. Dat is aan jou.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-06-2019 10:24
Maar toch, hoe vreselijk ik Maya ook vind: je kunt vaak niet zien wat iemand heeft meegemaakt.
Mensen die mij oppervlakkig kennen zien iemand die grappig is en makkelijk meekletst.
Welke narigheid ik heb meegemaakt weet alleen mijn inner circle.
En het Vivaforum. :P

Daar gaat het ook niet om. Aan mij zie je ook niks en zal niemand iets merken. Alleen mijn beste vriendinnen weten stukjes, mijn man. Verder niemand. En dat maakt ook niet uit. Maar ik ben niet buitengewoon trots op mezelf en ik vind mezelf niet beter dan anderen. Ik heb een goed leven. Ik ben tevreden.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 10:24
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.
Jammer dat je niet wat dankbaarder bent geworden daardoor.
Zo lang je blijft denken dat je het allemaal aan jezelf te danken hebt en iedereen die dat niet redt genadeloos affakkelt heb je wat mij betreft nog niet genoeg geleerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
16-06-2019 10:31
Daar gaat het ook niet om. Aan mij zie je ook niks en zal niemand iets merken. Alleen mijn beste vriendinnen weten stukjes, mijn man. Verder niemand. En dat maakt ook niet uit. Maar ik ben niet buitengewoon trots op mezelf en ik vind mezelf niet beter dan anderen. Ik heb een goed leven. Ik ben tevreden.
Hier idem.
Ik ben vooral blij dat ik staande ben gebleven.
Dankbaar vind ik zo eh.... bijna religieus klinken, maar toch dekt het de lading wel.
Dankbaar dat ik in staat was om de tegenslagen het hoofd te bieden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-06-2019 10:34
Hier idem.
Ik ben vooral blij dat ik staande ben gebleven.
Dankbaar vind ik zo eh.... bijna religieus klinken, maar toch dekt het de lading wel.
Dankbaar dat ik in staat was om de tegenslagen het hoofd te bieden.

Ik snap je helemaal.

Maya, ik erger me vaak aan jouw berichten. Maar ik bedoel bovenstaande echt niet vervelend of negatief. Het is meer dat ik me afvraag waarom je zo doet. Ik geloof namelijk niet dat je bent zoals je je profileert hier op Viva. Ik denk ook dat je hier anders bent dan dat je in je dagelijks leven bent. En of dat komt door het scherm en anonimiteit of door een muur en onzekerheid..daar ben ik nog niet over uit. Ben je oprecht vals en gemeen maar correct of word je verkeerd begrepen door die muur en onzekerheid?
I told you walking was idiotic.
Verspilde moeite
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 14:53
95.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 10:24
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.
Maar Waarom heeft je narigheid je dan niet invoelend gemaakt?

Juist mensen die echt veel meemaken snappen andere mensen beter. En dat mist bij jou

Da's raar
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 10:24
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.
Ten volle leven? Weet je zeker dat je je problemen hebt verwerkt? Met al jouw capaciteiten als carrièrevrouw en moeder stel ik me bij 'ten volle leven' voor dat je elk vrij moment gebruikt om leuke dingen te doen met je gezin. Maar je zit voortdurend hier.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2019 11:28
Maar Waarom heeft je narigheid je dan niet invoelend gemaakt?

Juist mensen die echt veel meemaken snappen andere mensen beter. En dat mist bij jou

Da's raar

Dat is niet raar. Dat is een kwestie van karakter. Er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen daardoor beter snappen en empathie hebben.

En er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen aanstellers vinden dat ze minder moeten zeuren en hun schouders eronder moeten zetten. Zij hebben het immers zelf ook allemaal gered en gedaan.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
16-06-2019 12:15
Dat is niet raar. Dat is een kwestie van karakter. Er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen daardoor beter snappen en empathie hebben.

En er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen aanstellers vinden dat ze minder moeten zeuren en hun schouders eronder moeten zetten. Zij hebben het immers zelf ook allemaal gered en gedaan.
Er zijn zelfs mensen die weinig meegemaakt hebben en toch begrip en empathie voor anderen hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-06-2019 12:20
Er zijn zelfs mensen die weinig meegemaakt hebben en toch begrip en empathie voor anderen hebben.

Precies, aard van het beestje.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
16-06-2019 12:15
Dat is niet raar. Dat is een kwestie van karakter. Er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen daardoor beter snappen en empathie hebben.

En er zijn mensen die veel meegemaakt hebben en die andere mensen aanstellers vinden dat ze minder moeten zeuren en hun schouders eronder moeten zetten. Zij hebben het immers zelf ook allemaal gered en gedaan.
Eens. Het heeft ook geen zin om mensen gebrek aan empathie of andere sociale vaardigheden te verwijten. Je hebt het, of je hebt het niet.

Wat dat betreft heb ik wel met Maya te doen, eigenlijk.
yette schreef:
16-06-2019 11:47
Ten volle leven? Weet je zeker dat je je problemen hebt verwerkt? Met al jouw capaciteiten als carrièrevrouw en moeder stel ik me bij 'ten volle leven' voor dat je elk vrij moment gebruikt om leuke dingen te doen met je gezin. Maar je zit voortdurend hier.
Dat is onzin. We zijn uren weggeweest vandaag. Waarom toch steeds die leugens? :|
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:10
Dat is onzin. We zijn uren weggeweest vandaag. Waarom toch steeds die leugens? :|
Ja hoor, tussen 11 en 15.30 uur dan zeker?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:17
Ja hoor, tussen 11 en 15.30 uur dan zeker?

Tussen 11 en 16 is toch uren weg?
I told you walking was idiotic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven