Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
16-06-2019 16:19
Tussen 11 en 16 is toch uren weg?
Dat wel, maar zij doet alsof ze de hele dag weggeweest is, terwijl ze vanmorgen al heel vroeg online was tot een uur of 11, toen snel-snel iets gedaan heeft en waarschijnlijk niet kon wachten om weer snel achter de pc te kruipen vóór 16 uur.
ReginaMills schreef:
16-06-2019 16:19
Tussen 11 en 16 is toch uren weg?
Vind ik ook, maar het zal wel niet lang genoeg zijn... ik forum alleen op rustige momenten van de dag, als we allemaal even lui zijn, of op werkdagen tussen de bedrijven door.

Wel vandaag weer 12 km door de duinen/bos en een stuk over het strand hardgelopen. Toen met mijn man en kinderen een stuk gefietst en gepicknicked, festivalletje, een tijd bij een groot meer gezeten waar we bij de vissers zaten, zandkasteel gebouwd. Een heerlijke dag was het :sun:
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:22
Dat wel, maar zij doet alsof ze de hele dag weggeweest is, terwijl ze vanmorgen al heel vroeg online was tot een uur of 11, toen snel-snel iets gedaan heeft en waarschijnlijk niet kon wachten om weer snel achter de pc te kruipen vóór 16 uur.
Totaal niet en vanochtend ben ik de deur uitgegaan om dat stuk te rennen, dus nee. Je hebt werkelijk geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:26
Totaal niet en vanochtend ben ik de deur uitgegaan om dat stuk te rennen, dus nee. Je hebt werkelijk geen idee.
Je liegt dat je barst want je reacties staan zwart op wit met de tijdstippen erbij.
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:25
Vind ik ook, maar het zal wel niet lang genoeg zijn... ik forum alleen op rustige momenten van de dag, als we allemaal even lui zijn, of op werkdagen tussen de bedrijven door.

Wel vandaag weer 12 km door de duinen/bos en een stuk over het strand hardgelopen. Toen met mijn man en kinderen een stuk gefietst en gepicknicked, festivalletje, een tijd bij een groot meer gezeten waar we bij de vissers zaten, zandkasteel gebouwd. Een heerlijke dag was het :sun:
Hier ben ik het dan weer mee eens, ik vind tussen 11 en 15.30 uur weg een prima tijd om niet te forummen. Niets geks aan, ik zie mensen wel vaker dagenlang zo ongeveer aaneengesloten posten (gechargeerd natuurlijk, maar voor het idee), daarvan vraag ik me wél eens af of ze een leven hebben buiten het forum...

Je tweede deel van je reactie laat me de ogen weer eens ten hemel slaan. Tuuuuuurlijk, met kleine kinderen urenlang weg, fietsen én picknicken én festival én een meer... Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:27
Je liegt dat je barst want je reacties staan zwart op wit met de tijdstippen erbij.
Voor 9 uur eerst 12 km gerend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:27
Je liegt dat je barst want je reacties staan zwart op wit met de tijdstippen erbij.
Ik heb terug zitten lezen, maar om 9 uur was mijn eerste post vanochtend. Ik was om half 6 al op :)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-06-2019 16:30
Voor 9 uur eerst 12 km gerend.
Ja, dat kan maar ze schrijft:

Wel vandaag weer 12 km door de duinen/bos en een stuk over het strand hardgelopen. Toen met mijn man en kinderen een stuk gefietst en gepicknicked, festivalletje, een tijd bij een groot meer gezeten waar we bij de vissers zaten.

En dat allemaal voor 9 uur?
JonathanStrange schreef:
16-06-2019 16:30
Hier ben ik het dan weer mee eens, ik vind tussen 11 en 15.30 uur weg een prima tijd om niet te forummen. Niets geks aan, ik zie mensen wel vaker dagenlang zo ongeveer aaneengesloten posten (gechargeerd natuurlijk, maar voor het idee), daarvan vraag ik me wél eens af of ze een leven hebben buiten het forum...

Je tweede deel van je reactie laat me de ogen weer eens ten hemel slaan. Tuuuuuurlijk, met kleine kinderen urenlang weg, fietsen én picknicken én festival én een meer... Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Toch is het wel zo. Jongste slaapt nog twee keer op een dag. Vandaag van half 10-11 en daarna lang weggeweest. Nu ligt hij weer te tukken en wij rusten uit, omdat het best een intensieve tocht was.
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:32
Ja, dat kan maar ze schrijft:

Wel vandaag weer 12 km door de duinen/bos en een stuk over het strand hardgelopen. Toen met mijn man en kinderen een stuk gefietst en gepicknicked, festivalletje, een tijd bij een groot meer gezeten waar we bij de vissers zaten.

En dat allemaal voor 9 uur?
Zal ik het helemaal voor je uitspellen? :hihi: Van 7 tot kwart over 8 hardgelopen. Van 11 tot 4 de rest gedaan :daisy:

Ik snap nooit wat er zo ongeloofwaardig aan is.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:36
Zal ik het helemaal voor je uitspellen? :hihi: Van 7 tot kwart over 8 hardgelopen. Van 11 tot 4 de rest gedaan :daisy:

Ik snap nooit wat er zo ongeloofwaardig aan is.
Fantastisch zeg.
Tis maar net hoe je het leest of hoe je het presenteert. Zou best kunnen allemaal. Fietstochtje, 2 nummertjes bij een park concertje, broodje kaas aan een picknicktafel bij een meertje en een zandkasteel is ook zo gebouwd.

Hier heerlijk gefietst naar het bos met de kinderen. Daarna Bij een speelpaviljoen een heerlijk ijsje gegeten op het terras uitkijkend over de weilanden, gevoetbald met de kinderen.
Paardgereden met de meiden.

Bos met paviljoen ligt twee straten verder en dat paard staat daar ook altijd.
Jane Doe schreef:
16-06-2019 17:49
Tis maar net hoe je het leest of hoe je het presenteert. Zou best kunnen allemaal. Fietstochtje, 2 nummertjes bij een park concertje, broodje kaas aan een picknicktafel bij een meertje en een zandkasteel is ook zo gebouwd.

Hier heerlijk gefietst naar het bos met de kinderen. Daarna Bij een speelpaviljoen een heerlijk ijsje gegeten op het terras uitkijkend over de weilanden, gevoetbald met de kinderen.
Paardgereden met de meiden.

Bos met paviljoen ligt twee straten verder en dat paard staat daar ook altijd.
Helemaal waar!

Hier vandaag naar een dierentuin geweest, heerlijke huisgemaakte lunch gehad naast een fantastische speeltuin. Kinderen vermaakten zich geweldig. In de zon gezeten en een goed gesprek met man gehad. Daarna rustig naar huis gefietst, nog even lekker het pontje genomen. Kinderen genoten!!
Thuis stond het eten al klaar in de koelkast en hebben we nog zelfs tijd over gehad voor een heleboel spelletjes na het avondeten. Kinderen liggen er weer in, na een broodnodig badje. Heerlijk, die zachte haartjes. :love:

Aka: naar de kinderboerderij, boterhammen in een ziplock van IKEA meegenomen. Op een boomstam naast de glijbaan opgegeten. Man en ik hebben de belastingaangifte doorgelopen, die de accountant net had gestuurd. Lastig te zien vanwege de zon op de telefoon.
Op de terugweg raakten we de weg kwijt, want m'n telefoon was leeg en die van man lag thuis. Noodgedwongen pont genomen, met brullende kinderen achterop (vriendinnetje van dochter). Wel wat afgeleid door het pontje gelukkig.
Kliekjesdag vandaag dus alles in de magnetron gemikt. Kinderen waren draken aan tafel en maakten overal een spelletje van.
Dochter in bad geweest, haren gewassen, met bijbehorend drama.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:25
Vind ik ook, maar het zal wel niet lang genoeg zijn... ik forum alleen op rustige momenten van de dag, als we allemaal even lui zijn, of op werkdagen tussen de bedrijven door.

Wel vandaag weer 12 km door de duinen/bos en een stuk over het strand hardgelopen. Toen met mijn man en kinderen een stuk gefietst en gepicknicked, festivalletje, een tijd bij een groot meer gezeten waar we bij de vissers zaten, zandkasteel gebouwd. Een heerlijke dag was het :sun:
Fijn dat je er vandaag uit bent gegaan!

Maar hou jezelf niet voor de gek, je weet best dat je idioot veel tijd aan dit forum besteedt. Het gebeurt zelden dat je, zoals vandaag, een paar uur achter elkaar niets post! Vandaar ook dat ik al eerder deze week opperde dat het een goed plan was als je eens lekker een stuk met je kinderen zou gaan fietsen.

En dat bedoel ik niet lullig.

Toen ik nog gezond was en een druk leven met een jong gezin had, kwam ik hier ook al. Maar vooral 's avonds, ik had overdag wel wat zinvollers en gezelligers te doen dan elk uur forummen! Ik vraag me daarom serieus af wat er met je aan de hand is.

Afgezien van de frequentie, lijk je door wàt je hier schrijft ook nog voortdurend aandacht en bevestiging te zoeken voor hoe goed je je leven op de rails hebt. Ik vind dat zorgelijk. Waarom heb je dat nodig? Snap je dat ik me afvraag of jouw leven echt het feestje is dat je hier omschrijft?



Je hoeft overigens niet te antwoorden. Ben je me niet verplicht. Maar denk er in elk geval eens over na.
Maya85 schreef:
16-06-2019 16:10
Dat is onzin. We zijn uren weggeweest vandaag. Waarom toch steeds die leugens? :|
Jij hebt in die korte tijd al meer gepost dan ik in een jaar. Dus.
yette schreef:
16-06-2019 18:25
Fijn dat je er vandaag uit bent gegaan!

Maar hou jezelf niet voor de gek, je weet best dat je idioot veel tijd aan dit forum besteedt. Het gebeurt zelden dat je, zoals vandaag, een paar uur achter elkaar niets post! Vandaar ook dat ik al eerder deze week opperde dat het een goed plan was als je eens lekker een stuk met je kinderen zou gaan fietsen.

En dat bedoel ik niet lullig.

Toen ik nog gezond was en een druk leven met een jong gezin had, kwam ik hier ook al. Maar vooral 's avonds, ik had overdag wel wat zinvollers en gezelligers te doen dan elk uur forummen! Ik vraag me daarom serieus af wat er met je aan de hand is.

Afgezien van de frequentie, lijk je door wàt je hier schrijft ook nog voortdurend aandacht en bevestiging te zoeken voor hoe goed je je leven op de rails hebt. Ik vind dat zorgelijk. Waarom heb je dat nodig? Snap je dat ik me afvraag of jouw leven echt het feestje is dat je hier omschrijft?

Je hoeft overigens niet te antwoorden. Ben je me niet verplicht. Maar denk er in elk geval eens over na.
Het is gewoon niet waar wat je schrijft.

En ja, ik vind mijn leven wel een feestje. Niet elke minuut uiteraard, hier gaat ook wel eens iets mis, maar over het algemeen wel.

Ik heb genoeg tijd en ervaar geen enorme drukte ofzo.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
16-06-2019 18:13
Helemaal waar!

Hier vandaag naar een dierentuin geweest, heerlijke huisgemaakte lunch gehad naast een fantastische speeltuin. Kinderen vermaakten zich geweldig. In de zon gezeten en een goed gesprek met man gehad. Daarna rustig naar huis gefietst, nog even lekker het pontje genomen. Kinderen genoten!!
Thuis stond het eten al klaar in de koelkast en hebben we nog zelfs tijd over gehad voor een heleboel spelletjes na het avondeten. Kinderen liggen er weer in, na een broodnodig badje. Heerlijk, die zachte haartjes. :love:

Aka: naar de kinderboerderij, boterhammen in een ziplock van IKEA meegenomen. Op een boomstam naast de glijbaan opgegeten. Man en ik hebben de belastingaangifte doorgelopen, die de accountant net had gestuurd. Lastig te zien vanwege de zon op de telefoon.
Op de terugweg raakten we de weg kwijt, want m'n telefoon was leeg en die van man lag thuis. Noodgedwongen pont genomen, met brullende kinderen achterop (vriendinnetje van dochter). Wel wat afgeleid door het pontje gelukkig.
Kliekjesdag vandaag dus alles in de magnetron gemikt. Kinderen waren draken aan tafel en maakten overal een spelletje van.
Dochter in bad geweest, haren gewassen, met bijbehorend drama.

Haha geweldig! Sorry maar het echte verhaal is wel ook echt leuk.
I told you walking was idiotic.
Weet je: ik vind het bewonderenswaardig om alles positief te bekijken en absoluut ook een goede eigenschap.

Maar het probleem is dat het vaak over de rug van een andere mening, een andere manier van leven of een andere instelling gaat. En daar is in jouw mening en manier van leven geen ruimte voor.

Dat is waar iedereen hier zo op probeert te hameren: zie de andere mensen zoals ze zijn. Mensen die (ook) ploeteren, hun leven proberen te leiden op de manier die hen goeddunkt en verder daarin een beetje proberen te slágen.
Maya85 schreef:
16-06-2019 10:24
Ik vind het te persoonlijk om te vertellen wat mij allemaal is gebeurd, maar als ik het rijtje hier neer zou plempen weet ik zeker dat jullie ineens erg stil zullen zijn... :|

Gelukkig heb ik het meeste wel verwerkt en heeft het me doen inzien dat het leven zeer waardevol is en dat ik iedere dag ten volle wil leven.

9 maanden: bijna overleden aan een bloedvergiftiging. Mijn been was blauw van de spuiten die ik kreeg.
6-20: gepest omdat ik heel dun en kwetsbaar was. Ik ben bang voor naalden en dan werd ik opgewacht en staken ze allemaal naalden in mijn lijf.
8 jaar: de broer van mijn beste vriendin verdronk op 10 jarige leeftijd. Ik weet die dag nog als gisteren.
12 jaar: 11 jarige jongen werd aangereden en ik zag alles voor mijn ogen gebeuren. Ik vergeet zijn blik van onderuit de auto nooit meer. Ik wist toen dat hij zou overlijden.
13 jaar: mijn oom overleed in mijn armen, ik ben 54 en zie nog steeds zijn ogen.
14 jaar: andere oom overleed doordat hij zijn eigen bus op zijn hoofd kreeg.
15: leraar van school overleed aan auto-ongeluk, en ik fietste net voorbij. Toen ik een blad papier oppakte wat rond dwarrelde, wist ik om wie het ging.
16: zelfmoordpoging omdat ik niet kon omgaan met wat ik gezien had.
27: mijn allergrootste liefde overleed door een ongeluk.
29: mijn vriendin overleed aan kanker.
35: euthanasie van tante met zeer zeldzame vorm van ALS. Ze was binnen een half jaar dood.
40: overleed mijn oom binnen zes weken aan een snelgroeiende tumor in zijn hoofd.
42: mijn nicht kreeg chronische leukemie.
49: mijn zwager kreeg acute leukemie.

De afgelopen tien jaar iedere drie maanden naar het ziekenhuis omdat ze mij maar niet stabiel kregen. Mijn gewicht bleef maar schommelen. Schildklier is helemaal verschrompeld, en inmiddels ook twee andere auto immuun ziektes erbij gekregen.
anoniem_63a6b2af1bece wijzigde dit bericht op 16-06-2019 21:24
1.33% gewijzigd
Wat een heftige gebeurtenissen viavia. Ik zal het niet quoten voor het geval je het nog weg wil halen.

Wel herkenbare dingen inderdaad. Ik heb ook veel te maken gehad met de dood in mijn nabije omgeving en vaker dan gevoeld 112 moeten bellen en dingen gezien, die ik liever niet had gezien.
Maya85 schreef:
16-06-2019 19:31
Wat een heftige gebeurtenissen viavia. Ik zal het niet quoten voor het geval je het nog weg wil halen.

Wel herkenbare dingen inderdaad. Ik heb ook veel te maken gehad met de dood in mijn nabije omgeving en vaker dan gevoeld 112 moeten bellen en dingen gezien, die ik liever niet had gezien.
Wel nee, je liegt hier de hele boel bij elkaar. Wat een nare manier om van andermans ellende en leed te profiteren.
Alle reacties Link kopieren
Viavia :hug:

Mij helpt het om te bedenken dat de mensen die het niet kunnen begrijpen, gewoon ontzettend mazzel hebben. Ik ben blij voor ze. Mits ze respect en aandacht hebben voor wat er gezegd wordt door mensen met ervaringen die zij simpelweg niet vatten. Dus ik snap je woede in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed ViaVia, je hebt toch wel je kinderen op je 30ste gekregen hoop ik?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
16-06-2019 19:43
Maar goed ViaVia, je hebt toch wel je kinderen op je 30ste gekregen hoop ik?
Kinderen? Nee, ik heb geen kinderen. Ik was 35 toen ik de overgang kwam. En ik heb ook PCOS, maar heb nooit een kinderwens gehad. Dus dat was mijn geluk.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-06-2019 16:27
Je liegt dat je barst want je reacties staan zwart op wit met de tijdstippen erbij.
Nou ja eerlijk is eerlijk: ik forum áltijd mobiel, nóóít op m’n laptop. En ik forum dus best vaak eventjes als zoon lekker zand zit te scheppen in de speeltuin, of als mijn man autorijdt ergens heen, of als ik op werk ergens op moet wachten oid. Dan blijf ik alleen geen uren hangen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven