Welke ondergoed na de bevaling

15-09-2018 17:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een vraag. Over 9 weken ben ik uitgerekend, nu zit ik met welke ondergoed moet je aan na je bavalling… zelf draag ik alleen maar strings… gewoon slips of boxers, of toch echt van die oma onderbroeken. Wat vonden jullie het fijnst….

En wat voor shirt hadden jullie aan. Ik heb echt geen idee wat ik aan moet voor de bevalling.
Ik had van die ietwat strakke boxers voor vrouwen van de zeeman. Ze verkopen ze nog steeds! Juist ideaal dat het niet te los zat dan bleef het verband goed op z'n plaats. Maar al die horrorverhalen hier zeg..hahaha.. Bij mij was t ergste na 3 dagen echt voorbij..en doorlekken heb ik ook geen last van gehad.. :)
Oh en wat ik aan had bij de bevalling..bij de 1e een zomers wat langer shirt (die tot halverwege je bovenbenen komt zeg maar) en bij de tweede een mouwloos hemdje (gewoon normaal van lengte) en van onderen niks..kon me toen niets meer schelen..
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 15-09-2018 18:39
28.21% gewijzigd
Direct na de bevalling dat netonderbroekje uit het kraampakket en vanaf dag 3 boxershorts
Alles komt goed
Blossem-Flower2018 schreef:
15-09-2018 17:57
Hahaha.... ik snap dat ik geen string aan kan doen dan🤣. Maar wil ook niet van die stomme oma onderbroeken aan.. neem aan dat je toch ook gewoon slips aan kan doen of hipsters.
Bij mij ging dat niet, ik had echt een hoop stof nodig om die kraamverbanden op zn plek te houden
Alles komt goed
Ik heb na een paar dagen netbroekjes mijn eigen onderbroeken weer gedragen. Nu vloeide ik ook niet zoveel, dus had niet zo lang die kraammatrassen nodig. Voor de bevalling had ik een xl slaapshirt gekocht. Maar ik heb me na de tweede lange periode douche weer in het fijne t-hirt gehuld dat ik ‘s ochtends had aangetrokken om na het breken van de vliezen naar het ziekenhuis te gaan. En daar ben ik in bevallen. Over mijn naakte onderkant lag keurig een laken gedrapeerd, waar de verpleegkundige af en toe even onder gluurde, geloof ik. Mij interesseerde het allemaal niets, had ook bloot kunnen liggen, denk ik. Dat shirt heb ik de volgende dag in het ziekenhuis gedragen, omdat we moesten blijven omdat zoon zo groot was. Ik zou gaan voor soepel en comfortabel qua stof en pasvorm, verder maakt het je waarschijnlijk weinig uit.
Whatsinaname1988 schreef:
15-09-2018 18:01
Ik had Hema hipsters ( waarvan er 3 in 1 pakje zitten) en dan maat S terwijl ik normaal maat M heb maar er zit zo ongelofelijk veel rek in dat als je maat xxxl zou hebben er ook nog wel in zou passen.
Ja, die had ik ook. En qua maat had ik ook die ervaring.
Normaal heb ik S, maar aangezien ik 23 kilo aan was gekomen in mijn zwangerschap en verwachtte extra ruimte nodig te hebben voor de kraamverbanden had ik maar M gekocht, nou na elke vijf meter lopen moet ik mijn onderbroek omhoog trekken onder hij afzakt, echt belachelijk hoe groot ze vallen.
Netbroekjes waren mn beste vrienden. ^^
Jolandje schreef:
15-09-2018 18:38
Bij mij ging dat niet, ik had echt een hoop stof nodig om die kraamverbanden op zn plek te houden
Bij mij ook, en helaas met twee kraamverbanden lekte ik nog door. Strings zitten zoveel jaar later nog niet lekker.. de schade was dan ook behoorlijk..
Ik heb de eerste twee dagen een netbroekje aan gehad, daarna was het alsof ik ongesteld was. Dus gewoon mijn slips aan gehad. Ging prima.

Idd wat een horror verhalen hier. Het kan natuurlijk wel, maar het hoeft allemaal niet zo erg te zijn.

Tijdens de bevalling had ik een grijs met roze bloemetjes nachthemd aan. Klink als een oma hemd maar dat was het niet. Toen ik persweeën kreeg gebeurde er van alles tegelijk waardoor ze dat shirt hebben uitgetrokken en ik dus naakt bevallen ben. Na de bevalling kreeg ik een dekentje.
Eerst netbroekjes maar snel over op de onwijs hoge omaslips, voor de kraamverbanden en om de wond op mijn buik van de keizersnedes. Heerlijk.
Ik had van de Hema de standaard slips, zo'n multipack met 3. En dat werkte prima met het kraamverband en het Kotexverband wat ik daarna heb gebruikt.

Daarnaast had ik een nachthemd ( ook van de Hema) en daar ben ik uiteindelijk ook in bevallen in het ziekenhuis. Lekker wijd, met wat knoopjes aan de bovenkant. Zou handig zijn ivm het direct op je borst leggen, maar volgens mij hebben ze mijn hele shirt omhooggesjord en dochterlief op die manier op me gelegd.
ik had ook gewoon hema-ondergoed, iets elastische shortjes. Het is fijn om ondergoed in huis te hebben wat je aan kunt als de bevalling echt niet soepel verloopt. Die hema-slips zijn prima. Maar het kan ook mee vallen, bij de 2e had ik de dag na de bevalling mijn spijkerbroek weer aan.

wt shirts betreft, ik had tijdens de bevalling een wit tshirt van mijn man aan. zat lekker ruim en irriteerde nergens, dat was het belangrijkste. 2 uur na de bevalling ben ik gaan douchen, toen is het shirt in de prullenbak gegaan want er zat veel bloed op. Zonde om voor de bevalling speciaal een shirt te kopen. Maar het is wel fijn om voor na de bevalling iets fijns te hebben, dan komt er meestal bezoek langs :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik had van die bonprix big shirts gekocht. Lekker goedkoop en ik heb normaal geen tshirts of nachtponnen ofzo aan. En dus niet in huis.

En ik kreeg 2x een keizersnede dus was echt voor daarna.
Eerste twee dagen mannenboxers. Daarna gewoon mijn eigen boxers in eigen maat maar na 2 dagen was maandverband dan ook genoeg (keizersnede).

Ik heb geen idee wat voor shirt ik droeg.
En qua shirts had ik bij mijn eerste bevalling gewoon mijn normale kleding aan, mijn moeder leefde toen nog en geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen maar de bloedvlekken heeft ze eruit gekregen en mij lukte het echt niet.

2de bevalling een nachthemd en de 3de ook. Wel van heel dunne stof met korte mouw want ik heb het serieus nog nooit zo warm gehad als tijdens mijn bevallingen. Heb zelfs liggen janken om een ventilator 🤦🏻‍♀️.
Ik kocht bij de Kruidvat die katoenen Anna Rolfi slips en die zaten prima met kraamverband. Wat Nijntje zegt herken ik wel. Hier een flinke knip en strings zitten pijnlijk sindsdien (en het is al 12 jaar geleden). Tijdens de bevalling had ik een knielang t-shirt nachthemd aan. Tip: Neem een donkerblauwe ofzo, anders zien die vlekken er zo ranzig uit naderhand op de foto's :proud:
Grief is just love with nowhere to go
En qua vloeien na de bevalling is het zo wisselend en ( zoals hier een paar x werd geïnsinueerd) ligt het niet aan hoe je bevalling loopt. Mijn 1ste bevalling was echt enorme horror en heb 2 dagen gevloeid. Bij mijn andere 2 bevallingen ook maar 2 a 3 dagen. Maar bij een vriendin liep het bloed na 4 weken nog haar schoenen in als ze niet elke 20 minuten zich verschoonde.
Zelf jaren werkzaam geweest op verloskamer en kraamafdeling. Koop aub een paar goedkope grote onderbroeken tot aan de navel. Niets is zo vervelend als kraamverband en evt. matjes in een te kleine onderbroek te moeten proppen. Geeft tevens en beetje steun aan je buik. Bij een evt keizersnede zit het elastiek niet op de wond.
Doe en oud T-shirt aan maakt niet uit of het vlekken heeft of kapot is. Het is namelijk heel handig om na de bevalling het gewoon weg te kunnen gooien. De meeste nieuwe vaders hebben geen zin/tijd om een vies shirt in de week te te zetten met zout en de dag erna koud uit te wassen. Vaak de enige manier om de vlekken eruit te krijgen.
Zelf bij mijn zwangerschappen oude onderbroeken bewaard die ik normaal zou weggooien en tijdens de ontsluiting en de kraamdagen konden die gewoon weggegooid worden. Makkelijk voor jou en de verpleegkundige/kraamverzorgster die je verzorgd, en nee er word niet over je gesproken als je dit doet zoals mijn moeder altijd zei je moet toch mooi ondergoed hebben in het ziekenhuis. Wij letten echt niet of je ondergoed mooi is. Maar het is fijn als het goed bruikbaar is. Broeken die je nu goed passen zijn ook goed na de bevalling.
Javadeel schreef:
15-09-2018 19:28
Ik heb de eerste twee dagen een netbroekje aan gehad, daarna was het alsof ik ongesteld was. Dus gewoon mijn slips aan gehad. Ging prima.

Idd wat een horror verhalen hier. Het kan natuurlijk wel, maar het hoeft allemaal niet zo erg te zijn.

Tijdens de bevalling had ik een grijs met roze bloemetjes nachthemd aan. Klink als een oma hemd maar dat was het niet. Toen ik persweeën kreeg gebeurde er van alles tegelijk waardoor ze dat shirt hebben uitgetrokken en ik dus naakt bevallen ben. Na de bevalling kreeg ik een dekentje.
Haha hier echt precies hetzelfde. 2 dagen netbroekjes, toen gewoon mn eigen hipsters aangehad met een klein maandverbandje. Tijdens de bevalling na het douchen ook niks meer aangetrokken. Veel aandacht vanuit de vk over wat je moest kopen voor tijdens de bevalling (zwart, over de billen, zonder mouwen), maar was dus lekker bloot. Heb me geen enkel moment geschaamd of zelfs maar bezig geweest met mn naakheid trouwens, had wel andere dingen om op te focussen :-D (ben normaal trouwens veeeeel preutser)
Hier correctieslips van de Hema, achteraf blij toe, want ik kreeg een spoedkeizersnede en de broekjes ondersteunde mijn buik en zaten niet op de wond. Ik droeg tijdens mijn bevalling een nachthemd met een olifant ( ja echt ) er op...
Blauwbloemetje schreef:
15-09-2018 20:29
om een vies shirt in de week te te zetten met zout en de dag erna koud uit te wassen. Vaak de enige manier om de vlekken eruit te krijgen.
Welnee. Nooit van Biotex gehoord?
Ik droeg tijdens alle bevallingen gewoon het nachthemd waarin ik wakker werd (werd steeds met weeën wakker). Geen seconde over nagedacht dat ik me om zou kleden of zo.
regenworm schreef:
16-09-2018 08:49
Welnee. Nooit van Biotex gehoord?
Natuurlijk en ik gebruik het regelmatig. Alleen praat ik over een ziekenhuisbevalling. De vieze kleren gaan in een zak. Vaak is de vader pas uren later weer thuis omdat hij natuurlijk zo lang mogelijk bij moeders en baby wil blijven. De vlekken zijn dan vaak goed ingedroogd en kunnen soms met Biotex niet altijd goed verwijderd worden. Niet iedereen heeft standaard Biotex in huis en zout meestal wel. Maar het is maar een tip hoor.
Blossem-Flower2018 schreef:
15-09-2018 17:57
Hahaha.... ik snap dat ik geen string aan kan doen dan🤣. Maar wil ook niet van die stomme oma onderbroeken aan.. neem aan dat je toch ook gewoon slips aan kan doen of hipsters.

Geloof me als dat kindje er uit is wil je geaag een oma broek aan, die ondersteunen je ineens loshangende buik heel fijn
Ik had zwarte onderbroeken van de zeeman met een randje kant aan de voorkant.

Ik draag ze nu nog. Kind is bijna 1.
Dat bevallings-T-shirt heeft zoon overigens de 2e nacht op geslapen. Hij bleef maar huilen en wij nieuwbakken ouders maar dingen uitproberen: wil hij drinken, moet hij verschoond? Niets hielp. Tot ik maar weer probeerde te voeden en zoon tegen mij aan direct in slaap donderde. Ok, hij mist mijn geur. In dat smalle ziekenhuisbed durfde ik hem niet bij me te houden, dus dat bevallingsshirt opgediept (zaten 2 minivlekjes op, maar rook natuurlijk wel echt naar mij) en dat om het matrasje heen gefrut. Het slaapmandje tegen mijn bed, mijn hand hangend daarin en hij dus op dat T-shirt. Toen was het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven