Welke ovulatie app?

05-04-2020 14:55 21 berichten
Goedemiddag,

Mijn partner en ik willen ons goed oriënteren op zwanger worden en willen hiervoor een ovulatie/zwangerschap app gebruiken om inzicht in mijn cyclus en ovulatie te krijgen.

Over welke app zijn jullie tevreden en is ook betrouwbaar bij een regelmatige cyclus?
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 15:08
Reden: Toevoeging.
9.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De mijne heet "kalender". Heeft een roze picto met een wit gezicht er in :) Ik vond 'm heel handig en overzichtelijk! Past automatisch je vruchtbare dagen aan, naar gelang je 'm langer gebruikt. Geen onnodige poespas (is er wel, maar hoef je niet in te vullen)
Ik vond Clue heel handig.
Alle reacties Link kopieren
Flow!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik “period diary”. Ben er tevreden over. Vele schijnen wel lek te zijn qua security.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fertility friend gebruikt
Loozey schreef:
05-04-2020 15:04
Flow!
Deze ja.
Flow is handig voor het monitoren van je cyclus, maar niet perse voor het vaststellen van een eisprong. Ik gebruik daarvoor fertility friend en voer dagelijks mijn temperatuur in.
Kokoro schreef:
05-04-2020 15:53
Flow is handig voor het monitoren van je cyclus, maar niet perse voor het vaststellen van een eisprong. Ik gebruik daarvoor fertility friend en voer dagelijks mijn temperatuur in.
dat kan in Flo ook volgens mij
Ik heb lily menstuatieapp. De cyclus klopte alleen mijn ovulatie berekening niet.. bijna 4 a 5 dagen later dan wat de app zei..
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
05-04-2020 16:22
dat kan in Flo ook volgens mij
Ja, klopt dat doet Flo ook. Ik vind m verder heel overzichtelijk!

Het heeft ook nog een secret chat functie kwam ik laatst achter :hihi:
Kokoro schreef:
05-04-2020 15:53
Flow is handig voor het monitoren van je cyclus, maar niet perse voor het vaststellen van een eisprong. Ik gebruik daarvoor fertility friend en voer dagelijks mijn temperatuur in.
Gebruik ik Flow toch ook echt voor.
Ik ga eens kijken naar alle opties.

Ik zag zonet op 1 van de apps een roze eitje en ervoor en erna roze bloemetjes. Wat betekent dit?
En is het Flo of Flow? Ik zie beide staan.
Alle reacties Link kopieren
LiefKleinMuisje schreef:
05-04-2020 17:26
En is het Flo of Flow? Ik zie beide staan.
Eh, Flo. Autocorrect probleempje. Is een roze icoon met een wit veertje
Loozey schreef:
05-04-2020 17:36
Eh, Flo. Autocorrect probleempje. Is een roze icoon met een wit veertje
Deze inderdaad
LiefKleinMuisje schreef:
05-04-2020 17:26
En is het Flo of Flow? Ik zie beide staan.
Flo
Loozey schreef:
05-04-2020 16:35
Ja, klopt dat doet Flo ook. Ik vind m verder heel overzichtelijk!

Het heeft ook nog een secret chat functie kwam ik laatst achter :hihi:
Ahh dat wist ik niet! Ook met een temp grafiek? Ik ga nog eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Fertility Friend, icm temperaturen (gewoon oraal, werkt prima).
Hou er wel rekening mee dat je vruchtbare periode kan afwijken van 'normaal'. Ik had voor mijn eerste zwangerschap bijvoorbeeld mijn eisprong keurig rond dag 14, en dan ongesteld rond dag 27/28. Nu wordt ik nog steeds vaak ongesteld rond dag 25-28 maar mijn eisprong is flink later (dag 16-20). Als die dag 20 pas is, en je hebt alleen seks rond dag 14 (omdat de app dat aangeeft), dan zijn je kansen dus veel lager om zwanger te worden.
Lang verhaal, maar wat ik dus wil zeggen is pin je niet vast op een app die aangeeft wanneer je vruchtbaar bent want er zijn flink wat variabelen.
Succes! :)
Alle reacties Link kopieren
Hi, mijn ervaring is dat je beter ovulatietesten een maand lang elke dag kan doen om inzicht te krijgen. Ik heb ruim een half jaar "verspild" met die app die er helemaal naast zat. De app gaat af op statistische gemiddelden. Blijkbaar ben ik niet statistisch ;-). Met behulp van die testen inzicht gekregen en kon ik wel vaststellen welke vaste dag/dagen het waren. Ik wens je er veel succes mee! Ps. Testen vd action zijn spotgoedkoop en handig in gebruik. Je hoeft nl geen urine op te vangen zoals met sommige testen wel moet. Gewoon erop plassen en klaar.
Marlin2007 schreef:
07-04-2020 20:08
Hi, mijn ervaring is dat je beter ovulatietesten een maand lang elke dag kan doen om inzicht te krijgen. Ik heb ruim een half jaar "verspild" met die app die er helemaal naast zat. De app gaat af op statistische gemiddelden. Blijkbaar ben ik niet statistisch ;-). Met behulp van die testen inzicht gekregen en kon ik wel vaststellen welke vaste dag/dagen het waren. Ik wens je er veel succes mee! Ps. Testen vd action zijn spotgoedkoop en handig in gebruik. Je hoeft nl geen urine op te vangen zoals met sommige testen wel moet. Gewoon erop plassen en klaar.
Ik gebruikte de app in combinatie met Flo. Daar kan je ook ovulatietesten invullen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven