Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Zo, daar ben ik weer!

Op vrijdag en zaterdag heb ik altijd mama-dag, man is dan werken, dus drukdrukdruk en moemoemoe.

Vrijdag-ochtend hadden we inderdaad de nekplooimeting, ik vond het heel spannend. Ze namen er uitgebreid de tijd voor en alles is bekeken en zag er goed uit. Frummel lag er steeds net niet helemaal goed voor voor de meting, dus dat duurde even. Ze heeft eerst een paar keer 2,6 mm gemeten, en daarna toch 2,9. Ik schrok daar een beetje van, want dat leek me best veel!

Maar alles bij elkaar gaf dat een kans van 1 op 477 op down en een kans van rond de 3.000 en 4.000 op de andere trisomieen. Dus best goed. We laten het hierbij.

Ze heeft ook nog naar het nubje gekeken, toen ik daar naar vroeg, en het lijkt er op dat het jongetje is! Maar dat is nu nog maar met 60% zekerheid te zeggen, dus we houden het nog stil.

Ben opgelucht dat het voorbij is en heb nu ook openbaar gemaakt dat ik zwanger ben. Heb een leuke foto van grote broer en grote zus op facebook gezet en krijg hele leuke reacties. Ik zal de foto ook eens op onze fb pagina zetten.

@visje: balen meid, dat er niks gevonden is bij je dochter en bij jou. Goed dat je verder gaat zoeken en de bloedwaardes laat checken. Maar je hebt in ieder geval geen poliep! Kan zijn dat je nu gewoon steeds pech hebt gehad, bij mij duurde het deze keer ook veel langer dan bij de eerste 2 om zwanger te worden. Wel heeeel stom dat je zo'n gevoelloze gyn treft!

@Pipoo, leuk zo'n bakfiets! Is voor ons geen optie omdat we geen tuin hebben (hebben nu nog een bovenwoning) en het geen optie is om hem op straat te parkeren (wonen in de stad). Gelukkig kan zoon al zonder zijwieltjes fietsen en we zijn druk met hem aan het oefenen om langere afstanden te fietsen.

@Isis, ik had de boekjes ook via bol.com besteld, je zult ze al wel binnenhebben, is het wat?

@Emma, hier ook verstrooid. Ik bleek laatst de auto niet op slot te hebben gedaan. Hij heeft bijna een week open op straat gestaan (straat waar ook een coffeeshop in is, en dus veel vaag volk komt), maar er is gelukkig niets uit weggehaald. Mazzel gehad dus..

Wij gaan hier nog een verbouwinkje doen en een extra muurtje laten plaatsen. Toen dochter werd geboren hebben we onze slaapkamer met een muurtje in 2 gedeeld (onze slaapkamer was 9 meter lang), zodat zoon in de nieuwe kamer kon. Maar nu moet hij dus steeds door onze kamer heen als hij naar de badkamer moet en horen we hem 's ochtends heel goed als hij al wakker is en op zijn kamer speelt. Op zich niet erg, maar als ze straks met zijn 2-en op die kamer slapen geeft dat wel meer overlast, ook voor hun als de baby op onze kamer ligt en huilt. We laten dus een extra muur + deur bouwen, zodat er 2 kamers en een brede ruimte ertussen ontstaan. Onze kamer maken we nog wat kleiner (is toch nog groot zat), zodat we in de tussenruimte en hele grote kastenwand kunnen bouwen. Heb nu al zin in alle opbergruimte die er dan bijkomt!!! Heerlijk!

@Carmen, schitterende namen inderdaad! Leuk dat je nu ook op fb zit.

Ik voel me al wat minder snotterig gelukkig. Waar ik wel van baal is dat mijn maag erg moeilijk blijft doen. Ik kan maar weinig eten, want als ik teveel eet heb ik daar de hele avond en nacht last van, ondanks de maagzuur-medicatie. En ook nog steeds heel vaak een vieze smaak in mijn mond en veel dingen die ik niet lust. Ik wil gewoon eten! De vorige keren had ik hier minder last van, of misschien heb ik het verdrongen. Ik ben in ieder geval inmiddels mijn vetjes om mijn middel kwijt, en mijn laarzen zitten ook een stuk losser. De buik groeit wel goed.

@4hk: beterschap! De fb pagina is trouwens niet zoals pagina's van vrienden, dus je posts van je eigen pagina komen daar niet op terecht. Alleen dingen die je specifiek op onze pagina zet. Geen risico op spam dus. Je hoeft ook geen vrienden te worden met 1 van ons, dus ook op die manier geen spam of privé-contact. Maar ik snap het als je liever anoniem blijft hoor!

@Andjo, welkom!

Nu dat de combi-test is gedaan, wil ik misschien even een paar dagen met man weg. Zit te denken aan Rome. Iemand ervaringen en/of tips voor goede hotels?
Franses, gefeliciteerd met de goede nekplooimeting. Lijkt me ook spannend. Gelukkig dus een goede uitslag.

Ben benieuwd of de nubtheorie bij jullie klopt. Voor je zoon wel leuk een broertje en voor je dochter ook. Ik vond het altijd wel leuk om een jonger broertje te hebben, kon heel goed met hem opschieten (nu zien we elkaar gewoon minder, hij woont ook in het buitenland), we waren echt 4 handen op 1 buik, deelden ook tot mijn twaalfde of dertiende een kamer en dat ging prima.

pipoo, leuk een bakfiets. Wat heb je er voor een?

En al nesteldrang dus, haha. Die moet ik ook nog wel krijgen de komende maanden, want genoeg te doen. Wij willen de meiden op onze kamer laten slapen en zelf naar de kamer van de oudste, dan krijgt de baby de kamer van de jongste. Wij hebben een grote kamer, dus daar hebben ze samen ruimte zat. Maar dan moet er natuurlijk nog wel van alles uitgezocht, opgeruimd, een kast erbij, nieuw behang etc. Maar ja dat komt over een aantal maanden wel, als dit goed blijft gaan.

Ik vind de babykleertjes nu ook minder leuk dan toen ik zwanger was van de jongste, vooral de neutrale kleertjes. Die heb je ook bijna niet meer. Ik zocht een leuke romper voor een zwangere collega, maar dat vond ik al lastig. Ze wist toen nog niet wat het werd.

Carmen, fijn dat je niet zenuwachtig bent voor de echo dinsdag. Maar jouw gevoel was ook dat het goed zit toch? Komt vast goed. Je hoeft geen klachten te hebben om zwanger te zijn. Geniet er lekker van dat het niet zo is. Wel jammer dat die functie dan niet voor jou is. Maar misschien komt er dan in de toekomst nog een leukere functie vrij. Wel fijn dat je iets positiefs op je pad hebt als het dan toch niet goed zit.

Hopelijk gaan de jongens beter slapen als ze bij elkaar op de kamer liggen.

Ik vind de namen van jouw jongens ook heel mooi en bijzonder.

Emma, jij hebt dus ook een miskraam gehad. Wat was je weer snel zwanger daarna zeg. Maar geen onbezorgde zwangerschap de eerste weken. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer hebt meegemaakt, maar als je het liever niet wilt delen snap ik dat ook. Ik merk dat ik nu weer minder onzeker ben. Het verschilt ook per dag. Ik zou gewoon zo graag willen weten dat er iets zit (en of het er 1 is). Ik denk dat ik pas met de termijnecho echt meer rust heb, vorige keer ging het ook mis na de 8 weken echo. Toch denk ik dat die al wel wat rust zal geven. Maar net als Carmen is het voor mij nu ook klaar als het nu niet goed gaat, tenminste zo sta ik er nu in .

Ik ben heel benieuwd hoe de sterrenhemel van je dochter wordt, het klinkt heel mooi. Ben ook benieuwd naar je kastje. Goed bezig.

Valt toch nog best mee dan wat je nu aangekomen bent? Volgens mij was ik bij de jongste ook zoiets aangekomen, ok dan met 27 weken, maar uiteindelijk uitgekomen op 9 of 10 kilo. De laatste weken ging het bij mij toen juist heel langzaam. Maar moet jij nu elke keer op de weegschaal bij de vk? Bij mij was bij de miskraam de eerste keer dat ike r daar opstond, daarvoor vroegen ze het altijd gewoon, en ik zou er dan maar 2x ophoeven, bij de intake en ergens aan het eind of zo.

4HK, hopelijk voel je je snel wat beter. Niet meer flauwgevallen dus? Niet dat ziek zijn beter is. En je buik zit nu al in de weg dus. Ik ben benieuwd hoe dat hier deze keer zal zijn. Ik heb mijn buik nog nooit erg in de weg vinden zitten, zelfs niet op het eind, maar ja dus nog nooit verder gekomen dan 37,5.

Wel leuk dat de kleine zo veel beweegt en je het zelfs aan de buitenkant ziet opbollen.

Andjo, succes met de echo morgen, spannend. Ben benieuwd hoe ver je bent.
Had ik net een mooie bijdrage getikt vliegt de site eruit... beetje balen...

Nog een keer dan!

Carmen, ik herken je gevoel over de echo wel, het is spanennd maar wel anders dan bij de andere twee. En ik denk ook dat mocht het niet goed zijn we niet echt nog voor een derde gaan. Beetje dubbel.

Maar ik heb ook wel zin in morgen, vooral om te horen hoe lang het nou al is. Ik hoop al een tijdje, maar nog niet te lang,zodat ik zo kort mogelijk nog misselijk ben maar die drank van twee weken geleden niet uitmaakt... Heb jij ook last van misselijkheid? Ik wel man, en ik vind opeens ook heel andere dingen lekker. Normaal ben ik een echte chocolate-addict maar ik moet er niks van hebben nu!

Pippoo, wij hebben vlak voor de geboorte van onze dochter een bakfiets gekocht. Zo'n gazelleding met een bak die je eraf kan halen. Ben er nog steeds onwijs blij mee en de maxi-cosi-steunen liggen nog ergens in de schuur dus straks kan de uk er gewoon bij in!

Franses, fijn dat de nekplooi goed was! En goed idee om iets leuks te gaan doen met man! Nu kan het nog!!! Wij zijn jaren geleden in februari naar Rome geweest en de stad prachtig! Ik vond het alleen heel jammer dat het nog niet echt lekker weer was en daar had ik me zo op verheugd..Het hotel was goedkoop en best oke, maar niet echt leuk of romantisch...

Emma, die sterrenhemel klinkt echt supertof! Wat een leuk idee! En gezellig, samen op een kamer. Wij hebben gelukkig nog een kamer 'over', is nu de logeerkamer. Maar we hebben ook nog een werkkamer waar het logeerbed prima bij kan. Dat betekent alleen dat ik mijn knutseltafel moet opofferen maar dat is alleen geestelijk want die hadden we toch nog niet geinstalleerd. Dat blijft knutselen aan de eettafel. Dat lukt ook best. Dus logeerkamer wordt babykamer en werk/knutselruimte wordt werk/logeerruimte.
Irritant dat de site er steeds uit ligt zeg, is ook al een tijd zo. Hopen dat het snel gefixt wordt..

Voor de zekerheid dus maar heel kort: succes met de echo morgen andjo!
Ja ik reken er al een beetje op, kopieer eerst mijn tekst voordat ik op versturen druk. Had het gisteren ook, dat mijn tekst weg was, gelukkig niet zo veel, maar echt irritant!
@Franses, gefeliciteerd met de goede uitslag. Wat bijzonder dat ze ook naar het nubje kijken, daar heb ik nog niemand over gehoord hahaha en 60 procent is natuurlijk nauwelijks een verschil met 50 .

Even kort, ik ben moe en wil naar bed. Sta er een paar dagen alleen voor en hopelijk komt mijn boodschap over gezien de sores hier op de site.
Hi, ben ik ook nog even op de valreep, met wat reacties. Kijken jullie ook naar Divorce? Moet er zo om lachen Leuke serie!

Verder heb ik vandaag een groot gedeelte van de dag al achter PC gezeten om foto's van de kleertjes van dochter online te zetten, en de reacties die daarop kwamen te verwerken. Best een werk, maar leuk dat het zo toch nog iets opbrengt. De linkjes staan ook op onze FB.

Man had gisteren een verjaardag en is daar blijven slapen. Die kwam vanmiddag pas weer aankakken en had zo'n kater, die ging meteen z'n bed weer in. Zoon sliep bij mij in bed en toen ik vanochtend dochter hoorde om 7.00 uur, ben ik haar gaan halen en hebben we met z'n drietjes (viertjes) nog lekker tot 8.30 verder geslapen, en daarna tot 9.30 TV gekeken in bed. Gezellig!

@ Carmen, wat fijn dat je helemaal niet zenuwachtig bent voor je echo. En wat kan ik je gevoel goed voorstellen (herinneren). Ik had dat ook, en ik voelde me ook zo goed, echt nérgens last van, het kon net zo goed mis zijn (en daar zou ik op dat moment ook vrede mee hebben gehad). Het was bij mij zelfs eerder een schok dat er wel wat zat. Ik heb nu weer wat goede dagen, maar op mijn slechte momenten zou ik willen dat ik weer terug kon naar dat moment (en dan nog anders kon beslissen)... Toch hoop ik dat het gewoon goed zit hoor, zou jammer zijn je hier kwijt te raken

Hebben jullie ook niet zo'n groot huis Carmen? Ons huis is denk ik 100m2 dus ik ken het probleem met de meubels en de ruimte. Er is in de woonkamer geen plekje muur meer zichtbaar zo onderhand, langs de vloer dan. En ook op de slaapkamers is het passen meten. De enige remedie was (is): echt spullen weg doen en zoveel mogelijk ook de hoogte in met kasten enzo.

@ Franses, gefeliciteerd met de goede uitslag van de combitest. Dan was jouw bloeduitslag denk ik heel goed! Want toen ik 36 was en er bij mijn dochter een nekplooi van 2,5 gemeten werd (en ik weet nog hoe ik daar ook van schrok), kregen wij toch hele andere uitslagen voor onze kiezen. Gek he, dat dat zo kan verschillen. En nu weer met deze baby, een nekplooi van 2,1 maar toch zo'n verhoogd risico, weer door mijn bloed waarschijnlijk (en ook leeftijd is weer hoger). Dus ik vind dat jij een mooie uitslag hebt voor jouw leeftijd, gefeliciteerd!

Grappig dat ze naar het nubje gekeken hebben, was dat uit zichzelf of op jouw verzoek? Bij mij was het echt doordat ik erom vroeg. De echoscopiste zat er bij mij wel mooi naast trouwens, die dacht een meisje. Maar ik had een echofoto mee naar huis genomen van de nub en op internet vergeleken met andere echo's en ik kwam toch echt op een jongetjesnub. Toch spannend! Kan me voorstellen dat je je er nu nog niet op vastpint. Bij mijn vriendin hebben ze met die methode trouwens met 11,5 weken een meisje voorspeld, en dat klopte 8,5 week later idd.

Balen van je maagzuur! Ruilen? Mij smaakt alles 10 x zo lekker lijkt het wel. En mijn laarzen enzo gaan al wel strakker zitten.

Heerlijk een paar dagen Rome, nog nooit geweest maar lijkt me prachtig. Ik ben vorig jaar met mijn man naar Berlijn geweest 4 dagen, maar dat was meer om te stappen haha. Hoewel ook heeeeeel veel cultuur gesnoven.

@ Zonnestraal, leuk om te lezen dat je het als leuk hebt ervaren om een jonger broertje te hebben, en dat het goed ging om met hem op een kamer te slapen. Dat zal bij ons ook gebeuren, dus ik hoop maar dat de jongste twee ook goed met elkaar op kunnen schieten. De oudste twee iig wel, al kan de oudste niet altijd begrip opbrengen voor het feit dat zijn zusje 6 jaar jonger is (en motorisch nog net niet zo handig als hij enzo, al is ze hem al wel een heel stuk vooruit met alles dan toen hij deze leeftijd had) en plaagt hij haar ook graag. Dus af en toe is het wel een geschreeuw en gekissebis. Maar ze zijn ook erg dol op elkaar en als ze boos is op mij, dan rent ze altijd naar haar grote broer, en zoeken ze troost en support bij elkaar Leuk om te zien.

@ Gewicht. Bij zoon begon ik vanaf 28 weken veel vocht vast te houden. Ben nu 25 weken, hoop dat dat nog even op zich laat wachten. Bij dochter had ik dat helemaal niet, en bleef ik tot aan het einde aan toe superslank (op die buik na). Ik zal een linkje naar mijn babyblogjes op FB zetten, dan kunnen jullie foto's kijken van tijdens zwangerschap van dochter (en ook tijdens deze zwangerschap) als jullie dat leuk vinden.

@ Andjo, grappig dat je eetlust/smaak is veranderd. Was je de eerste twee keer ook misselijk? Hoe laat moet je morgen?

Wij hebben ook een kamer over nog nu, de zolder, en die is mij echt heilig hoor! Al kunnen de kids daar ook lekker spelen, zoon kan er gamen (de PS2 staat er) en computeren en alle spelletjes liggen nu op zolder. En dan kan ik intussen gezellig daar strijken enzo. Het logeerbed staat daar ook nog. Wat mij betreft blijft dat de komende jaren nog zo, lijkt me heerlijk. Totdat zoon echt niet meer met dochter op één kamer wil, dan krijgt hij de zolder.

@ Mirre, sterkte met alles alleen doen!

Ik ga slapen, liefs Emma
Oja! We zijn waarschijnlijk "uit" de naam! Het wordt mijn nummer 1 naam joehoe!!! Dochter en ik waren er al uit, maar zoon praatte man na dat hij hem niet leuk vond (dus was het 2 tegen 2). Maar aangezien man ook niet met betere opties komt (en ik alles afkraak ) geloof ik dat hij er nu wel in mee gaat. Toen ik dat aan zoon vertelde, vond hij "opeens" mijn naam wel leuk. Dus toen we dat vanmiddag aan man vertelden, ging die soort van overstag. Onder de voorwaarde dat we in de tussentijd niet met iets leukers/beters komen, dan wordt dit 'm! Leuk leuk leuk. Want ik noem in mijn gedachten de baby al steeds zo Nu maar hopen dat niemand het aan dochter vraagt, want dan verklapt ze het geheid!
Andjo, succes vandaag. Hoe laat mag je?

Franses, Rome leuk. Daar zou ik ook wel weer een keer heen willen. Liefst met oudste dochter, die is gek op musea, cultuur en Italiaans eten. Ik heb geen tips voor een hotel, dat ik er was was met school in 5 gymnasium. Je kon toen bij wijze van douchen op het toilet, zo klein was de badkamer.

Emma, het voordeel van dat je nu een jongen krijgt is denk ik dat dochter en zoontje waaarschijnlijk minder concurenten zullen zijn. De oudste en deze schelen al zo veel dat ze ook niet echt concurenten zijn. Mijn broertje en ik waren vroeger geen concurenten, als de een iemand te spelen meehad en de ander niet speelden we zelfs met z'n allen. Als we allebei iemand te spelen hadden trouwens ook. In het weekend speelden we 's ochtends hele verhalen met de verkleedkleren. Was echht heel gezellig. We konden wel ruzie hebben (en dat kon best even heftig zijn), maar als we daarna wegliepen en elkaar weer tegenkwamen was het ook weer goed. We hoefden eigenlijk nooit sorry te zeggen, we wisten dat het weer goed was en altijd goed zat. Samen op de kamer slapen was heel gezellig. Was hooguit 's avonds lastig voor m'n ouders als we weer te lang aan het spelen of kletsen waren. Enige nadeel voor mij was dat mijn broertje bijna niets schoonmaakte in onze kamer en dat ik dat dus bijna allemaal deed. Maar ja dat moest ik later ook toen ik een kamer voor mezelf had. Als ik ziek was mocht ik in het bed van m'n ouders overdag, zodat m'n broertje wel gewoon op onze kmer kon spelen en ik vond dat natuurlijk heerlijk en speciaal in hun grote bed.
Emma, leuk dat jullie waarschijnlijk uit de naam zijn en het waarschijnlijk jouw nummer 1 naam wordt. Leuke naam hoor.

Pff, mijn darmen zijn echt al opgezet. Ik had gister een broek aan die bij de taille (nou ja net onder de navel) vrij strak zit, maar die ging nog maar net dicht en heb ik in de loop van de middag open gedaan. Vorige keer was mijn buik met 6 weken ook al echt wat opgezet en met 9 weken eerste positiebroek aan. En na de miskraam was het ook echt weer weg. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik wil het nog wel een week of 6 verbergen eigenlijk.
Hallo, even snel bericht van mij. Druk druk druk en veel alleen met kids geweest dit weekend, dus ook geen tijd vrij gemaakt om te schrijven.

Mooi dat je 'gewonnen' hebt met naam Emma. Leuke naam ook, dus dat komt helemaal goed.

En zonnestraal > ik liep ook al met positiekleding rond de 7 weken deze keer. Niets zat me meer lekker. Met 9 weken (na termijnecho) hebben we het ook bekend gemaakt, want buikje was niet meer te verhullen. Balen, maar ja, hoort erbij.

@ Franses > Mooi dat nekplooimeting goed was trouwens. Wat een verschil zit daar trouwens in. Wij hadden nekplooi van 2,5 (of 2,9) met 20 weken echo. Voor de rest hebben we het niet laten onderzoeken, dus weet niet wat hij was met 12 weken.

En Andjo vandaag dus de echo, spannend hoor.

Nu weer snel aan het werk.
@Franses, mooi dat de nekplooimeting er goed uitzag, wat dat betreft alvast een zorg minder.

Ik moest echt even bijlezen, want het forum lag er vaak uit afgelopen weekend.

De bakfiets is een Babboe BIG, tweedehand via MP. Het is even wennen om ermee te fietsen. Ik slinger nog en kan ruimte nog niet zo goed inschatten. Botste tegen het hek van het kdv op vanmorgen toen ik erdoor wilde. De kinderen vinden het heel leuk en hebben al een paar plezierritjes gemaakt met mijn vriend. Ik heb er eerder wel aan gedacht, maar vond het nog niet echt nodig. Maar met de derde erbij straks lijkt het me voorlopig de meest praktische manier van vervoeren. Wel moeten we de deur naar de achtertuin verbreden. We wonen in een rustige straat in een buitenwijk, dus ik hoop dat de bakfiets ook in de voortuin gewoon blijft staan. Wel een heel goed slot gekocht.

We hebben inderdaad geen auto. We hadden er nooit een nodig, want we gebruiken de fiets of het ov voor woon-werkverkeer. Toen we ons eerste kind verwachtten en zeker de tweede vroegen mensen wel vaak of we nu ook een auto zouden nemen. Maar het gaat eigenlijk altijd wel prima met het ov, ook met de kinderen. Ze vinden reizen per trein meestal wel leuk, alleen duurt het ze soms te lang, dan moeten we echt voor afleiding zorgen. Maar dat zal in de auto ook wel zo zijn, zeker als ze niet meer in slaap vallen. Vroeger leenden we een auto om mee op vakantie te gaan. Misschien dat we in de toekomst een auto zullen huren voor vakantie. Maar inmiddels rijd ik zo weinig, dat ik het behoorlijk belastend vind om wel weer een stuk te rijden.
De echo was goed gelukkig! Ik ben alleen wat minder ver dan ik hoopte , 6+2. Nu moet ik dus echt nog lang met die misselijkheid! Uitgerekende datum is nu 28 sept maar dat kan nog veranderen met de screeningecho. Die hebben we op 28 feb. Spannend wel. Vandaag wel een kloppend hartje gezien! De echoscopist zei dat het waarschijnlijk gisteren begonnen is kloppen!
Net echo gehad, ben nu 6 wk en twee dagen, hartje klopt! Uitgerekende datum 28 september maar dat kan nog veranderen als we straks de screeningsecho hebben omdat het nu nog maar een vlekje is... 28 feb volgende...spannend wel. Had gehoopt verder te zijn want ben zo misselijk!!! Dat duurt dus nog lang nu. Maar ook wel blij dat hartje het doet!
Ha Andjo, gefeliciteerd!! Wat fijn dat het hartje al klopte, maar dus wel minder ver dan je hoopte. Hopelijk vliegen de weken snel voorbij en ben je snel van je misselijkheid af. Ik was deze keer ook best misselijk, maar ben het haast al weer vergeten hoe erg het was. De eerste weken van een zwangerschap zijn sowieso niet de leukste vind ik...

Ik was trouwens bij tweede zwangerschap 3 weken (!) minder ver dan ik dacht... Beetje raar en ingewikkeld verhaal, maar viel me toen ook zo tegen! Deze keer was ik paar dagen verder dan ik dacht, dat valt inderdaad dan gelijk mee.

Fijne dag verder!
Hey Andjo, wat goed zeg, gefeliciteerd! Fijn dat het hartje klopte. Met 6 weken en 2 dagen is dat idd heel erg vroeg. Wat dacht jij dan ongeveer, van de termijn? Hoe hadden jullie de AC geregeld (of niet natuurlijk), had je je cyclus een beetje in de gaten en had je een regelmatige cyclus?

@ Suus, oeh 3 weken minder ver? En daar kwamen ze met de termijnecho achter? Dat geeft dan ook een hoop stress denk ik? Maar het is toch wel helemaal goed gekomen. Raar idd! Maar gelukkig maar

@ Zonnestraal, ja ik had me ook al bedacht dat er minder concurrentie zou zijn tussen een jongen en een meisje, dan tussen 2 meiden. Al vind ik 2 van die kleine meissies ook altijd zo leuk bij elkaar, maar da's misschien ook meer het beeld dat ik ervan heb (alweer). Mijn zus en ik scheelden 18 maanden en waren een wereld van verschil, we hadden meer ruzie dan dat we het leuk hadden samen. Ik vond het echt helemaal niks, een jonger zusje. Ja leuk om te commanderen Ik heb ook een broer van 8 jaar jonger, maar daar heb ik ook niet zoveel mee, dat verschil is weer te groot eigenlijk. En daarbij is hij ook nog autistisch en geestelijk gehandicapt, er is weinig "echt" contact mogelijk helaas.

@ Pipoo, leuk die bakfiets! Vanochtend bij peutergym zag ik toevallig 2 van die Gazelle fietsen staan met een soort fietskar op de voorkant. Eigenlijk ziet het eruit als een fietskar met een fiets erachter ipv ervoor, en dan eraan vast. Zag er heel leuk uit ook, handig! Al zou ik echt niet meer zonder auto kunnen hoor. Wij wonen hier best afgelegen en ver van alles, ik fiets graag maar met die wind van vandaag en ander rotweer, ben ik altijd wel blij dat ik toch die auto kan pakken.

Het loopt best aardig met die kleertjes, ik heb al 5 "bestellingen" van allerlei dingetjes en dan nog Pipoo die ook een jurkje wil, leuk hoor! Ik heb ook echt zóveel, leuk om er op deze manier nog mensen blij mee te maken en dat ik er zelf ook nog iets voor terug krijg. En ik ben naar mijn idee op een positieve manier bezig met het afscheid nemen van al die meidenkleertjes (en dus het idee dat ik geen meisje meer zal krijgen).

Afijn, dochter ligt net op bed, zoon is naar school en ik duik de zolder even op om de spulletjes uit de dozen te vissen en de was te doen.

Fijne dag!
@Emma, lekker bezig inderdaad. Je kleertje zien er ook nog prachtig uit. Als ik wist dat we een meisje zouden krijgen, had ik zeker wat bij je gekocht, maar ja, dat is de deal... wij niets weten, ook niet echt veel kunnen kopen...

Wat betreft die drie 3 weken minder ver zijn > ik was met tweede al lang over tijd, maar was net gestopt met pil en wist niet precies wanneer ik ongesteld moest worden. Dus wel eens een testje gedaan, maar die was dan negatief. Tot op de dag dat ik zere borsten kreeg. Toen weer test tegenaan gegooid en die was gelijk positief. Ik telde vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie en dan was ik dus al verder dan ik dacht. Ik bleek gewoon een mega late eipsrong die keer gehad te hebben. Doordat ik eerst ook negatief had getest, had ik dat ook wel kunnen bedenken, maar dat deed ik dus niet, ook wel een beetje dom van mij. Stress was er dus niet, want had het wel in mijn achterhoofd dat ik minder ver zou kunnen zijn dan dat ik dacht, maar hoopte anders. (snap je er nog iets van? Leg ik het dus toch uit...)

Heb trouwens reiswieg via MP gekocht voor op Easy walker buggy die we al hadden. De buggy rijdt zo fijn en aangezien onze kinderwagen echt op was (na uitleenronde en dus bij elkaar drie kindjes) vond ik dit wel een mooie oplossing. Hopelijk krijg ik hem vandaag met de pakketpost binnen. Spannend...!
@ Frances, wat fijn dat de nekplooimeeting goed is! Ik vind het heel lastig blijven, wanneer ga je nou verder met onderzoeken en wanneer niet? Maar in jou geval zou ik het niet doen. En spannend, afwachten of het inderdaad een jongetje is!

@Zonnestraal, ik heb wel het gevoel dat het goed zit ja. Zeker de laatste 2 dagen. Erg gespannen borsten en af en toe groeikrampen in mijn baarmoeder. Bekend gevoel. Wat mijn werk betreft. Ik zit nog in een lastige situatie. Ik ben aan het verder leren voor de functie. Mijn leidinggevende en de leidinggevende van de andere afdeling verwachten dus dat ik reageer op de functie. Echter, ze hebben in principe nu iemand nodig voor 1 jaar. Maar ik ben dus maar een half jaar beschikbaar door mijn zwangerschapsverlof. Ik wil liever nu niet kenbaar maken dat ik zwanger ben (want stel je voor het gaat mis) maar ik kan ook niet pas iets zeggen als ik aangenomen wordt. Want dat nemen ze me dan waarschijnlijk niet in dank af! En mijn contract loopt ook nog eens tijdens mijn zwangerschapsverlof af (dit mogen ze nog 1 keer verlengen volgens de wet) en ik mag echt mijn baan niet verliezen! Dat is mijn grootste nachtmerrie. Ik heb dus een gesprek met HR aangevraagd om dit persoonlijk te bespreken. Ik weet echt even niet wat ik moet doen. Dus tja, mocht het morgen niet goed zitten is een groot probleem opgelost en een hoop stress weg...

@ANdjo, gefeliciteerd met je goede echo! En wat fijn dat het hartje al klopte. En joh, het is je laatste zwangerschap! Voordat je het weet is het kindje geboren :-). Toch een geruststelling. En inderdaad dubbel: als het nu niet goed gaat nu al weten niet weer voor een derde te gaan. Maar bij mij is het vooral de leeftijd hoor. Ik ben 38 en mijn vriend nog eens een stuk ouder! En misselijk ben ik zo goed als niet. Bij de vorige zwangerschappen wel en bij mijn miskraam helemaal vanaf dag 1. Het zegt dus allemaal niks.

@Emma, wij wonen ook heel klein! Wat oppervlak wel meer dan 100m2, maar slechts 1 verdieping met 3 slaapkamers en geen zolder! En alle muren staan ook al vol. We hopen ooit een extra verdieping te kunnen bouwen maar ja, geld hé. Ach, komt wel goed....ooit. Op deze leeftijd missen ze gelukkig nog niet een eigen kamer dus dat scheelt. Hebben we nog even de tijd op te sparen. Maar wat jammer dat je nog steeds slechte dagen hebt. Hoop echt dat ze een keer voor altijd wegblijven.

@En Pipoo, wat bijzonder geen auto. Zal een hoop geld schelen en wat gezond!
Suus, ik hoop dat ik toch nog wel iets langer mijn gewone kleren aankan. Iig de kleren die iets minder strak zitten. Met 7 weken al positiekleding, pff wat ging dat hard. Maar als het zo doorgaat zou ik ook wel eens die kant op kunnen gaan.

De reiswieg al binnen? Is het wat?

Andjo, gefeliciteerd met je goede echo. Dan schelen we niet veel, ik ben denk ik morgen 6 weken, leuk.

Pipoo, fijn dat de kinderen de bakfiets zo leuk vinden. En reizen met het ov vinden kinderen vaak erg leuk. Die van mij iig wel. En als ik langer met de trein ga dan neem ik ook altijd boekjes en wat te eten en drinken mee.

Emma, leuk dat het zo goed loopt met de kleertjes en dat je zo op een positieve manier bezig kunt zijn met het feit dat dit geen meisje is. En altijd leuk een zakcentje om weer leuke nieuwe kleertjes voor je ventje te kopen.

Carmen, heel veel succes morgen. Lastig hoor op je werk. Ik kan me voorstellen dat dit wel voor wat kopzorgen zorgt. Wanneer is de deadline om te reageren op die andere functie? Zou fijn zijn als je dan net wat verder bent. Ik hoop dat je iets kunt met het gesprek met hr. Pff, lastig hoor.
Eindelijk gelukt weer in te loggen en ingelogd te blijven! Stom gedoe met forum.

Maar ook heel druk gehad, woe/don/vrij was het gigantisch druk op mijn werk en na een drukke werkdag ben ik eind vd dag echt een beetje "leegezogen" en heb ik alleen nog zin om wat te bankhangen. Zondagnacht nachtdienst gehad.

Kom nu even Carmen en Nonovrouw succes wensen met de echo's vandaag!!

Carmen spannend!

En Nono, eindelijk het geslacht weten.....

Ik kom later vandaag weer terug.
Carmen en nono, heel veel succes vandaag!!!!

Wat vreselijk spannend weer.

mijn NOD is 20 feb
Vetgedrukt nu wel gelukt.
hum, geen idee. Ligt aan forum denk ik.

Carmen en Nono, inderdaad veel succes. Spannend. Laten jullie straks even wat horen?

Reiswieg helaas nog niet binnen, hopelijk vandaag.

En Carmen ook succes met gesprek, wanneer heb je die?
Carmen en Nono, succes vandaag!

Visje volgens mij lukt het mobiel niet, dus weet niet of je op het gewone forum of op het mobiele forum zit?

Je nod komt ook al weer dichterbij. Bijna in de stomme wachtweken. Ik hoop dat dit je laatste wachtweken zullen zijn en je gezellig mag volgen eind oktober.
Tabel is weer bijgewerkt!

Nono en Carmen, heel veel succes vandaag, ik denk aan jullie! Ben heel benieuwd.

Ik ga gauw aan het werk. Collega is ziek, dus ik = 2 x zo hard werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven