Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!

Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.

Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.

*Tabel verwijderd*

- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!

- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
quote:lavendel- schreef op 23 maart 2014 @ 16:42:

@ grapjasje, inderdaad wel fijn dat je snel terecht kan! Wat verwacht of hoop je dat ze gaan voorstellen?

Ik denk zelf iui, maar dat is nergens op gebaseerd.

Aan de ene kant vindt ik het ook wel fijn dat het zh zich er mee gaat bemoeien, (tenminste, dat denk ik); dan weten we zeker dat alles op de juiste manier gebeurt, al hoewel ik geen idee heb wat we zelf 'fout' doen...

Welkom phon!
Hoi allemaal,

Welkom Phon. Kan je misschien 1 persoon in vertrouwen nemen op het werk bij wie jij je op je gemakt voelt? Bij mij op het werk weet 1 persoon het van het management en die beschermt mij als het ware van vragen van anderen. Erg spannend dat jullie naar het ziekenhuis gaan. Heel veel succes!

Grapjasje heel veel sterkte. En het gevoel dat het ziekenhuis zich er nu mee gaat bemoeien ken ik. Geeft voor mij ergens een bepaalde rust, vooral na zo lang proberen. Zeg altijd zelf " bring in the professionals"

Lavendel wanneer heb je de volgende echo? Geen nare bijwerkingen van de hormonen?

Hier al de hele dag steken in mijn onderbuik. Erg vervelend. Soort gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus bereid me geestelijk alvast voor. Blahhhh
@Minni&Grapjasje, ik had zo gehoopt dat het voor jullie gelukt was.

@Lavendel, gelukkig valt het spuiten allemaal mee, het wordt idd een beetje een gewoonte ;)

@Avaeyebrow, ik hoop voor je dat het vals alarm is, en je toch zwanger bent.

@Phon, welkom... Het is echt fijn om af en toe je hart te kunnen luchten... Ook al heb je al een kleine, jullie wens voor een tweede is net zo sterk als de onze voor een eerste... Dus wens jullie ook al het geluk toe.

Helaas heb ik vandaag wat minder bericht gehad. We gaan het nog 2 maanden "gewoon proberen" en is het dan nog niet gelukt dan gaan we over op IUI. De artsen hopen daarmee meer resultaat te behalen.... Ik zit er op dit moment even helemaal doorheen... Mijn moeder kwam net ook nog even op de koffie om te kijken hoe het ging, maar ik zat er nu net even niet op te wachten...... Terwijl ik weet dat ze het super goed bedoeld. Maar ik had op dat moment net even genoeg aan mezelf. Woensdag mag ik weer terug voor een nieuwe follikelmeting.... En dan mogen we het weer gaan "proberen" Dus weer even afwachten... En hopen dat het toch voordat we met de IUI mogen starten toch raak is.

Beetje een klagend bericht... Sorry daarvoor!

Liefs Xx Maartje
Helaas van de wachtbank.

Voel me vandaag even heel leeg.

Donderdag weer naar het ziekenhuis.

Hoop dat ik morgen weer wat positiever ben.

Maartje hoop dat het voor de afspraak in het ziekenhuis nog gaat lukken. Ik duim voor je.
Ach Avaeyebrow, wat een rotnieuws. Ik kan me voorstellen dat je bij zo'n eerste iui hoopt dat dit het wondermiddel is. Of is dat mijn naïeve blik hierop? Dat kan heel goed.

En ook als je morgen niet positief bent mag dat he. Wil niet zweverig klinken maar straf jezelf niet door je gedwongen beter te moeten voelen.

Wat gaan ze donderdag in het ziekenhuis doen? Of weet je dat zelf ook nog niet?

Grapjaste, ik kan me ook wel in jouw beredenering vinden. Actie in de tent en een professioneel oog dat meekijkt en helpt.

Maartje ik zie je niet in de tabel. Wat de reden ook is dat het lang duurt en dat ze follikelmeting doen, ik hoop ook dat de iui niet nodig is. Ik duim met Ava mee.
Avayebrow: ow wat jammer, bah ik had het zo voor je gehoopt! Je hoeft je inderdaad niet meteen weer positief te voelen, het is gewoon rot. Ik sla virtueel mijn arm om je heen!

Maartje: hoop dat IUI niet nodig is voor je meid. Succes morgen. En moeders hebben nu eenmaal de ondankbare taak om er altijd te zijn, ook als je het eigenlijk niet wilt. Ze snapt je heus wel!

Phon: welkom.

Voor alle anderen een dikke dikke kus en knuffel. Lavendel: ik duim voor je!

Even wat korter, want ben koffer aan het pakken. We vliegen morgenochtend en zijn pas na Pasen weer terug

Maar ik ga zeker met jullie meelezen darlings!

XXXX

Millen
Bah wat balen weer Ava Je mag je best even rot voelen hoor! Zorg goed voor jezelf!

Phon welkom hier!

Millen wat heerlijk dat je morgen alweer op vakantie gaat! Ga er lekker van genieten samen!

Maartje weet je waarom ze zo snel al met iui willen beginnen? Het is natuurlijk wel fijn als je kansen groter worden dan. Maar hopen dat je het helemaal niet nodig gaat hebben.
Jammer Ava..Waarom moet je do naar het zh?

En Maartje weer zelf proberen, er zijn zo weer een paar maanden voorbij he. Voordat er toch echt actie komt..

Ik had gehoopt op 'hulp' vanuit het zh, maar nee hoor, weer voor 3 maanden clomid mee en zelf proberen. Ook al zijn we al zelf 2 jaar bezig, zij rekenen pas dat we 3 maanden geleden zijn begonnen. Ook mijn leeftijd speelt niet mee....

Ik heb gewoon kans om zwanger te worden zegt de gyn. Mooi, maar dan moet de theorie ook nog werkelijkheid worden....

Alles ziet er prima uit, dat is wel een geruststelling. Ik ben blij dat we vandaag konden, nu kon ik nog starten met clomid en anders was deze cyclus nutteloos geweest.

Ik zie er best wel weer tegenop, weer wachten, weer die spanning. Ik weet nu al dat mijn cyclus langer gaat duren omdat clomid op dag 5 begonnen is ipv dag 3.

Fijne vakantie millen!
@Ava, wat een rotbericht! Had zo gehoopt voor je dat het goed zou gaan. Wat gaan ze donderdag precies doen?.

@Millen, wat een heerlijk vooruitzicht even een paar weekjes op vakantie! Waar gaat de reis naartoe? In ieder geval heel veel plezier en geniet er vooral van

@Grapjasjes, bah wat vervelend zeg dat ze je zo lang laten wachten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het idee hebt dat je niet serieus genomen wordt. Al eens over nagedacht om evt over te stappen naar een ander z'huis? Dat hebben wij destijds ook gedaan. En tot op heden bevalt het ons veel beter.

@Minni, ze zijn er twee jaar geleden achter gekomen dat ik een erfelijke afwijking heb. Waardoor het naarmate ik ouder wordt steeds moeilijker wordt om kinderen te krijgen. Dus ik ben vrijwel meteen in de medische molen gekomen. En omdat de kans op een zwangerschap steeds moeilijker wordt willen ze de 12 maanden niet volmaken, en al eerder beginnen met IUI. Voor ons ook een totale verrassing. Hopen dat het goed komt... Begin het alleen steeds moeilijker te vinden. Heb namelijk het idee dat de kansen steeds minder worden...

Liefs Xx Maartje!
-> Phon, van harte welkom hier. Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt (steun, hoop, begrip, info....).

-> Ava, wat balen zeg. Ik had het zo voor je gehoopt! Een hele dikke knuffel!

-> Succes met je nieuwe ronde Grapjasje! En met Clomid is het toch ook een beetje hulp?

-> Maartje. Dikke knuffel voor jou. Het is wel fijn dat ze nog steeds je follikel meten?

->Lavendel, hoe ver ben je nu? Is je IUI al bijna? Hoe voel je je?

Ik zit hier volgens mij heel alleen op het bankje, klaar om eraf te donderen. Niet dat ik voel dat mijn menstruatie eraan komt, maar ik hoop nergens op. Ik voel van alles, maar schuif alles weg onder het mom "mijn darmen" en "dat heb ik wel vaker gehad rond deze periode". (maar natuurlijk is er dat kleine stemmetje ergens in mijn hoofd wat roept "stel dat.....")

Succes iedereen!
Ava, wat ontzettend balen!! Ik leef met je mee!

Ego: Ik heb waarschijnlijk morgen de inseminatie! Raar idee!! Maar moet het eerst nog maar eens zien! Eind van de week schrijf ik weer bij en horen jullie hoe het is gegaan en hoe ik het allemaal ervaar. Heb nu een vol hoofd en moet werken. Bedankt voor het meeleven, jullie zijn lieverds!
Veel succes Lavendel. Spannend hoor!!
Lieve Allemaal,

@kamillethee, ik hoop voor je dat je niet van je wachtbankje afvalt. En er mooi op blijft zitten. Ik zal voor je duimen.

@Lavendel, heel veel succes morgen. Ik zal aan je denken en voor je duimen.

Ik kom net terug van de follikelmeting.... Heb 2 follikels van 15mm, die er keurig uit zien en het baarmoederslijmvlies is ook keurig met 10mm dus we zijn benieuwd . Ook hebben we net te horen gekregen dat we aanstaande zaterdag al beginnen met de eerste IUI omdat ze hopen daar meer mee te bereiken. Dus we wachten geduldig af... Vindt het wel spannend allemaal.

Liefs Xx Maartje
Even snel tussendoor: Lavendel succes vandaag!
Hoi allemaal,

Dank voor al jullie lieve woorden echt super lief!

@ Lavendel ben heel erg benieuwd hoe het is gegaan vandaag! Hoop dat het allemaal goed ging en meeviel voor je.

@ Maartje het is ook spannend! Maar twee mooie grote follikels is heel goed nieuws. Heel veel succes zaterdag.

@Kamillethee hoop dat je nog stevig op de bank zit! Duim voor je

@Millen heel veel plezier op vakantie. Ik hoop dat je er flink van kan genieten.

@Grapjasje uhmmm dat ze je weer naar huis sturen voor drie maanden dan vind ik raar. Jij bent ook 38 net als ik en jullie proberen ook twee jaar! Als ze je na 3 maanden weer zelf willen laten proberen misschien om een andere arts vragen? Ik ga voor je duimen dat het niet nodig zal zijn

Vandaag naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo. Vanavond weer spuiten met Fostimon, maar dit keer moet ik een dubbele dosis spuiten. Ik had bij de vorige IUI maar 1 grote follikel en dat moeten er zeker twee worden anders heb ik niets aan de hormonen. Tja zit wat in. Ben een beetje huiverig over de bijwerkingen van een hoge dosis, maar we zien wel.

Verder erg in de put. Had een mooi stuk gelezen over dat je als vrouw opeens geen controle meer hebt over je lichaam en een deel van je leven als je in dit traject zit. Zo voelt dat bij mij eigenlijk ook wel een beetje. Ik hou graag alles zoveel mogelijk in de hand en hier kan ik helemaal niets aan doen. Hoe voelen jullie dat?

Liefs
@Avaeyebrow, ik kan me goed voorstellen wat je bedoelt, heel herkenbaar. Ik hou van plannen en kan er niet goed tegen als er dingen zijn die je niet kunt plannen. En ik wordt nu dus ook best kwaad als mensen zeggen wanneer "nemen" jullie kinderen. (Alsof het een pak suiker is die je in de supermarkt gaat kopen) zo verschrikkelijk frustrerend. Maar ik heb ook wel wat gehad aan het boek "de lab baby" erg mooi geschreven en zo herkenbaar in bepaalde dingen. Heel veel succes bij de volgende hormoonkuur! Ik hoop dat je niet al te veel bijwerkingen hebt. En natuurlijk hopen op meerdere follikels.

Liefs, Maartje
Avaeyebrow, dat zeg je heel mooi. Je moet de controle aan anderen overgeven. Ik vind dat ook pittig. Je hebt sowieso geen echte controle over zwanger worden. Dat is al frustrerend genoeg.

Ik wist trouwens niet dat je al zo snel weer aan de hormonen moet. Je zit dus niet eerst je menstruatie uit?

Grapjasje, ik snap je ongenoegen van het nog eens zelf proberen. Wat doet de clomid voor jou? Of wat zou het moeten doen?

Jullie lezen het al, ik ben echt nog een beetje nitwit met bepaalde dingen.

Lavendel, had jij vandaag iui of gewone inseminatie? Hoop dat het goed ging.

Wie ging er op vakantie? Forum nu mobiel en kan niet terug lezen. Hoe dan ook geniet ervan.

Is er hier iemand met een man met slecht bewegend zaad? Wij zijn doorverwezen naar poli waar ze alleen iui doen. Maar vraag me af of dat wel kan als het zo slecht beweegt. De rest aan het zaad was goed overigens maar ja als ze niet zwemmen heb je daar ook niks aan.
@maartje ik heb het boek gelijk even opgezocht en ga morgen naar de boekwinkel. Zag net even een interview op internet en het verhaal sprak me erg aan. Dank voor de tip!

@phon op de derde dag van je menstruatie krijg je een echo en dan beslissen ze of je die dag gelijk moet spuiten met de hormonen.

Het mooie van IUI is dat ze het zaad juist naar de bron brengen. Het hoeft dus eigenlijk niet meer zo ver te zwemmen.
@ Ava, ik snap wel dat je in de put zit hoor. De spanning van de eerste behandeling heb je gehad en voordat je daar echt even bij stil hebt kunnen staan zit je al weer in de tweede ronde. En het is gewoon eng dat het niet direct is gelukt. Je hoopt zo dat dit een wondermiddel is en dat de kansen op een kindje dichterbij komen en als je dan van het bankje dondert is dit moeilijk! En daarnaast ben je gewoon helemaal overgeleverd aan wat de artsen je voorschrijven aan medicatie, aan data dat je moet komen en doet je lichaam ondertussen wel wat het verwacht wordt? Daar heb je ook geen invloed op. Kortom je bent overgeleverd aan onzekerheden en dat is moeilijk te verkroppen!

@ Millen, hele fijne vakantie! Geniet!!! Ik zal je missen hier!

@ Minni, hoe is het? In een rustige fase nu? Bedankt voor je berichtje gister!

@ Grapjasje, waarom vinden de artsen dat je pas 3 maanden bezig bent dan? Had je hiervoor geen eisprong of zo dat ze dat zo zeggen? Ik kan me voorstellen dat dit wel even zuur is zeg!

@ Kamille, zit je nog steeds stevig op het bankje? Het zou zo mooi zijn! Ik duim voor je!

@ Maartje, hoe gaat het nu met je? Begrijp ik nou goed dat ze opeens al weer zijn terug gekomen op het idee dat je nog twee maanden zelf probeert en heb je nu morgen al de iui? Wat spannend! Heb je de spuit al gezet?

@ Guns, als je ook in de tabel wil, wil je dan je gegevens dikgedrukt neerzetten? Hoe is het nu met je?

@ Phon, wat fijn dat jullie al een kindje hebben, maar dat neemt deze wens niet weg natuurlijk! Het op het werk tussendoor alles doen vind ik zelf ook erg stressvol. Tot nu toe viel het net op vrije momenten en op andere dagen heb ik een smoesje verzonnen. Maar goed, dat hou je natuurlijk geen maanden achter elkaar vol. Ik weet ook nog niet wat ik daarmee moet, want ik wil het ook niet op mijn werk vertellen.

Ze doen alleen iui als het zaad meer dan 1 miljoen zaadcellen bevat, dus daar zal het vast aan voldoen, anders was je wel doorgestuurd. En wat Ava ook zegt, ze brengen het al bijna op de juiste plek.

@ Evia, nog steeds zo druk? Lees je nog mee?

@ Forest, het wachten duurt vast lang, heb je je daar een beetje in kunnen berusten? Of is je vroege ei toch nog wat geworden deze maand?

@ Eigenwijs, hoe is het met jou?

@ Oempa, ben je al wat uit de dip geklommen? Hopelijk hebben jullie het fijn samen en groeit het vertrouwen…

Ik heb de iui er op zitten meiden! Maar wat een spannende week, dit kost echt zoveel energie… Maandag was ik voor mijn 1e fm geweest en toen zagen ze er 2 zitten (daar was ik blij mee). Ze wisten niet hoe snel dit zou groeien en daarom moest ik dinsdag al weer terug komen. Toen zaten er opeens 3! Daar was volgens mij de vorige dag nog totaal geen sprake van, dus dit was wel even schrikken. Met 3 gaan ze namelijk overleggen of de iui wel door zal gaan en met 4 blazen ze het sowieso af. Ik moest heel snel beslissen, maar eigenlijk waren we er ook al wel snel uit, want we hadden het van te voren besproken en vonden het idee om deze mooie eitjes ‘zomaar te laten liggen’ erg zonde.

De kans op een zwangerschap met 3 eitjes wordt helaas niet groter dan dat je er maar 1 of 2 hebt. Maar de kans dat als je zwanger wordt, het een meerling is wordt wel groter. Dat risico is alsnog erg klein, dus dat wilden we wel lopen.

Dinsdagavond moest ik de prik zetten en gistermiddag had ik de iui. Dit ging verder goed en was zo klaar. Maar daarna had ik net als Ava, zo’n kater gevoel! De ontlading van spanning die in een paar dagen zo gigantisch was opgebouwd. Maar direct ook, ‘wat een moeite is dit allemaal voor zo’n klein slagingspercentage (15%)’. Mijn gevoel wisselt nu gewoon heel erg. Aan de ene kant heb ik er (in iui sowieso) wel vertrouwen in omdat we letterlijk een beetje verder zijn geholpen, maar aan de andere kant voelt het alsof het bijna niets bijdraagt aan wat we de afgelopen 20+maanden al zelf hebben gedaan.. Jullie reactie op deze gedachten (of die nou positief of negatief is), is erg welkom!

Fijne dag!
Lavendel, die gedachten begrijp ik heel goed. Ik schrok ook toen ik online het slagingspercentage las. Vooral omdat er dan ook staat dat na X aantal keer het meerendeel nog niet zwanger is. Aan de andere kant wil ik geloven dat dit het zetje is dat wij nodig hebben. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet. Het feit dat ik al een kindje heb sterkt mij in het feit dat Phonman en ik het samen kunnen. We zijn alleen een aantal jaar verder en dat heeft onze vruchtbaarheid duidelijk geen goed gedaan.

Wat spannend nu voor jou dat wachten. Of overheerst de kater nu? Jij hebt dus ook hormonen gespoten? Ik dacht dat ze iui ook zonder hormonen doen. Hier lees ik toch al twee meiden ket hormonen prikken.

Ik heb dus werk waarin ik altijd vervangen moet worden bij afwezigheid. Dat maakt dat ik het waarschijnlijk wel moet uitleggen. En oh wat zie ik daar tegenop. Hoe vaak moesten jullie je melden in het ziekenhuis? En was het dan te plannen of krijg je gewoon een tijd mee?

Sorry voor mijn stroom aan vragen.
@ Lavendel, het is en blijft spannend... Maar als je drie eitjes hebt dan heb je toch wel meer kans van slagen als bij maar één eicel?. Ook omdat niet iedere eicel bevrucht raakt natuurlijk. Dus toch meer kans op in ieder geval één bevruchte eicel of heb ik dat verkeerd begrepen...? Ik dacht namelijk dat mijn gynaecologisch arts dat zo bedoelde. Maar heb vertrouwen hoe moeilijk dat ook is.

Ook heb je het goed gelezen bij mij beginnen ze morgen met de eerste IUI erg spannend.. Heb vanmorgen om 5.30u de pregnyl moeten zetten. En morgenvroeg zijn we aan de beurt. Erg spannend allemaal. En dan heel erg hopen dat het bij de eerste IUI al goed is.... Maar ik zal ook maar niet al te veel hopen, want des te groter is de teleurstelling als het niet zo is.

Liefs, Xx Maartje
@Phon, helaas krijg je eerst een follikelmeting en aan de hand van die follikelmeting weten ze pas wanneer je naar het z'huis kunt gaan voor een IUI poging.... Ik ben er in een week tijd 4 keer geweest... Daarom is het wel fijn dat ik in een privé kliniek zit daar kun je voor de gewone echo s'avonds terecht. Alleen de IUI wordt overdag gedaan. Dus dat vindt ik wel fijn.... Dan kun je ook na werktijd terecht. Ik weet niet waar jij in behandeling bent, en of het in een regulier z'huis kan.

Liefs, Maartje!
Dankjewel voor jouw uitleg Maartje. 4x per week, dat is best veel. Wij gaan naar een regulier ziekenhuis. Geen avondspreekuren in ieder geval. Hoe is jouw keuze voor een privé kliniek gemaakt? En wordt dat ook vergoed?

Jij kunt dus zelfs in het weekend terecht. Dat is handig! Heel veel succes morgen, maar vooral succes met wachten.

De dag van onze eerste afspraak is op of net na mijn eisprong dus er zal sowieso nog een maand overheen gaan.
Zo opvallend hoeveel verschil er per ziekenhuis in zit hoe lang ze na pregnyl de IUI doen. Ik lees hier dus bij maartje dat het ongeveer 24-30 uur later is?

Bij ons deden ze standaard 40 uur! (doordat ik mn pregnyl iets later zette dan moest, werd het uiteindelijk 39uur..) maar wat een verschil!
@Phon, ik kwam in het z'huis niet echt verder... We werden van het kastje naar de muur geslingerd en als we moesten komen waren we onderhand 2uur aan het wachten voordat we aan de beurt waren. Dan waren we uiterlijk 10 min binnen en dan werden we naar huis gestuurd dat we nog te jong waren om ons zorgen te maken. En toen heb ik via via te horen gekregen dat deze kliniek er was, en de kliniek is ook nog redelijk dichtbij dus ik dacht kan het altijd proberen.. Ook de tijden spraken mij aan, zodat ik niet altijd op het werk vrij hoeft te nemen. Ze behandelen dan ook alleen mensen die een kinderwens hebben. Het gaat veel gemoedelijker, en we hebben hier een beter gevoel dan in het ziekenhuis. Het wordt volledig vergoed door mijn zorgverzekeraar. Mits ik natuurlijk meer behandelingen nodig heb dan gebruikelijk is maar dat is natuurlijk in een regulier z'huis ook altijd.

@Florine, ze hebben mij vertelt dat de eisprong na een Pregnyl ongeveer binnen 36 uur plaatsvindt daarna wordt de kans op bevruchting steeds kleiner. Maar de richtlijnen zullen per z'huis wel verschillend zijn.

Ik heb vanmorgen mijn eerste IUI gehad. Al met al viel het reuze mee... Het is alleen een heel dubbel gevoel. Nu afwachten.. Hopen op een goede afloop! Over 16 dgn mogen we een test doen.

Dus voorlopig zit ik nog even op het wachtbankje.

Liefs, Maartje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven