Winterjas en zwanger

30-07-2017 10:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil binnenkort een winterjas gaan halen, nu is het zo dat ik in de winter hoogzwanger ben. Wat voor jas droegen jullie toen of gaan jullie dragen? Ik heb nu werkelijk geen idee wat voor warme jas ik kan halen voor mij en mijn dikke buik deze winter.
Ik kon geen gewone jas aan en met een open jas op de fiets of wandelen in de kou is met een sjaal echt niet tof.
Ik heb vorig jaar herfst (ik paste algauw niet meer in mijn gewone winterjas) bij de Prénatal een zwangerschapswinterjas gekocht, erg veel plezier van gehad. Je kon 'm aan de voorkant op verschillende standen vastmaken, al naar gelang de dikte van je buik. Gewoon even bij de Prénatal kijken dus, of andere zaken waar ze positiekleding verkopen.
yajes schreef:
30-07-2017 10:14
Ik was hoogzwanger in de winter en mijn jassen konden niet meer dicht.
Ik vond het zonde om een grote jas te kopen voor die laatste paar maanden. Dus ik had een grote jas van iemand geleend.

Maar vaak liep ik ook in mijn eigen jas maar dan niet dicht. Door mijn zwangerschap had ik het bloedheet.
Nou dit. Ik had een grote oude jas van oma en daarbij mijn normale jas. Die had rits van boven en onder dus deed ik dicht boven mijn buik.
Als je trouwens van plan bent ook draagdoek/draagzak te gaan gebruiken kun je ook investeren in draagjas. Kun je hem erna ook nog gebruiken.
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel je buiten bent en hoe je er uit wil zien.
Ik vond een jas die er goed uitzag en die gewoon dicht kon wel belangrijk. Voor de kou, omdat ik veel buiten was, ook op de fiets. Omdat ik ook naar klanten moest.

De jas kan je ook 2ehands kopen, lenen van iemand of nieuw kopen en doorverkopen. Dat heb ik met de 1e jas gedaan. Kreeg er nog de helft voor. Heb hem ook nog na de bevalling aangehad, was niet meteen heel dun.
Poncho!
Fee-de-Goede schreef:
30-07-2017 10:34
Ik kon geen gewone jas aan en met een open jas op de fiets of wandelen in de kou is met een sjaal echt niet tof.
Als je veel op de fiets weg bent is het de investering wel waard. Maar het ligt ook aan de winter. Ik bedoel; een winter waarbij het hooguit drie graden vriest ´s nachts in februari, of een winter waarbij de eerste sneeuw al halverwege december valt en winters blijft tot diep in april, zijn wel twee heel verschillende winters natuurlijk.

Mijn zwangerschapswinter leek in elk geval meer op de herfst. Ik heb destijds in elk geval meer plezier gehad van mijn paraplu.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven