Ziektewet

04-09-2019 18:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik be momenteel 31 weken zwanger, en moet helaas de ziektewet in gaan omdat ik teveel harde buiken en oefenweeen heb, en ook op verzoek van de verloskundige moet ik stoppen met werken.
Nu werk ik al 2 weken niet meer, mijn baas belde dat hij langs wilt komen om alles in orde te maken, is dit raar.
Ik heb al formulieren van het uwv in moeten vullen en opgestuurd wat zou me baas nog meer willen of moeten weten heeft hier iemand ervaring in? Ik ken dat ook helemaal niet dat je baas bij je thuis komt.
Nee hoor juist fijn! Hij toont interesse en wil gelijktijdig eea afstemmen. Mooi toch.
Okee ja van mij mag hij komen hoor ik ken het alleen niet.
Bij ons komt het wel voor. Puur interesse en kijken hoe het gaat.
Waarom spreek je niet op kantoor af?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij wilde naar mij komen
Het leven draait niet om wat hij wil. Ik zou het gesprek thuis niet alleen aan gaan.
Wanneer is het gesprek?
Wat wil jij?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Shar898 schreef:
04-09-2019 18:19
Hij wilde naar mij komen
Misschien bedoelt hij het aardig en wil hij je ontzien? Dat je niet hoeft te reizen oid?
Ja dat denk ik ook maar vroeg me gewoon af of dit bij meerder ook was had er nog nooit van gehoord
Hoe moeten wij weten waarom hij het zo aanpakt?

Vraag het...
viva-amber schreef:
04-09-2019 18:23
Het leven draait niet om wat hij wil. Ik zou het gesprek thuis niet alleen aan gaan.
Wat verwacht je dan dat de baas voor verschrikkelijks gaat doen?
Hij kan druk leggen op een exit. To heeft al stressklachten. Harde buik e.d.. Waarom moet er een gesprek buiten het zicht van het bedrijf en collega's plaats vinden terwijl alle papier zijn opgesteld en er geen agenda is voor dat gesprek.

Ik ken geen managers met tijd over die gesprekken aangaan bij mensen thuis in hun eentje zonder agenda....dat is raar. To voelt dat goed aan. Hij komt niet met een collega samen een bloemetje brengen en een bon van de Prenatal.

TO voelt op haar sloffen aan dat hier iets achter zit.
Heb je een vast contract?
Ik heb Een Jaarcontract
Wanneer loopt die af?
Volgendsmij juni pas zoiets
Misschien wil hij gewoon even weten hoe het gaat. Geen idee wanneer je jaarcontract afloopt. Het kan best zijn dat hij met je wil praten over verlenging etc. Zeker bij kleine bedrijven is het wel zo handig wanneer je een beetje weet wat je kunt verwachten.

In plaats dat jij naar het bedrijf moet komen, is de baas zo aardig om naar jou te komen. Hij komt misschien wel in de buurt of is het een kleine moeite om langs te komen. Gewoon interesse.

Of het is een vreselijke eikel van een baas die je thuis onder druk wilt zetten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ik heb bijna 9 maanden in de ziektewet gezeten omdat ik HG had. Manager nog nooit gezien bij mij thuis!
Ja ik denk niet dat hij me onder druk wilt zetten, teminste met telefonisch contact was hij heel meelevend, ik weet ook echt niet wat ik moet verwachten, vond het gewoon apart.
Als hij moeilijk gaat doen word ik wel echt boos want ik ben juist iemand die hard werkt zelfs hiervoor een zware miskraam gehad met een flinke nasleep moest bijna bloedtransfusie
Ziekenhuisopname ik mocht 7 weken minimaal thuis blijven en ben toch na 2 weken gaan werken terwijl het haast niet ging, nu gaat het echt niet ivm de klachten ik blijf echt niet zomaar thuis.
Las ook wel dat je dan 100 procent je loon krijgt? Ik heb een 12-15 uur contract maar werkte altijd 15 uur alleen de laatste 2 weken viel er 1 client weg dus ben benieuwd wat ik dan krijg
Heb je al gesproken met een bedrijfsarts?
Nee heb geen bedrijfsarts gezien of gesproken, had alleen bericht van het uwv dat ze een ziekmelding hebben ontvangen en ik een vragenlijst moest invullem, en op de site staat dat de aanvraag voor een ziektewet uitkeringbin behandeling is
viva-amber schreef:
04-09-2019 18:47
Hij kan druk leggen op een exit. To heeft al stressklachten. Harde buik e.d.. Waarom moet er een gesprek buiten het zicht van het bedrijf en collega's plaats vinden terwijl alle papier zijn opgesteld en er geen agenda is voor dat gesprek.

Ik ken geen managers met tijd over die gesprekken aangaan bij mensen thuis in hun eentje zonder agenda....dat is raar. To voelt dat goed aan. Hij komt niet met een collega samen een bloemetje brengen en een bon van de Prenatal.

Stel je niet zo aan zeg. Waarom zoek je er gelijk iets negatiefs achter?
Tijdens mijn zwangerschap is manager ook een keer hier geweest, moest in de buurt zijn en belde of het goed was dat ie even lamgs kwam.
Hartstikke gezellig en totaal geen dubbele bodem.
Bij een ziekmelding hoort toch ook een bezoek aan de bedrijfsarts? Ook om te bezien of je eventueel nog passend werk zoals fysiek licht werk kan doen. Jij werkt toch in de thuiszorg?
viva-amber schreef:

nou jouw glazen bol staat flink uit te stralen zeg
viva-amber schreef:

Wat een negatieve instelling zeg. Ik ben zelf manager en ik zou zeker bij mijn medewerkers langsgaan als ze voor langere tijd thuis zitten. En mijn eigen manager (directeur van een grote organisatie) wilde heel graag langskomen om kennis te maken met ons kindje.

Managers die hier geen tijd voor maken, hebben hun prioriteiten helemaal scheef zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven