zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Ja gaat wel goed hier, ben alleen heel erg moe steeds. Heb ik echt pas last van de laatste 2 weken, wel erg vervelend. Verder niet misselijk ofzo, dat scheelt.
He Swirls, wat ongelooflijk balen dat je ongesteld bent geworden. Ik hoop zo dat de volgende ronde clomid wel aanslaat.

Hier gat het sinds een aantal dagen iets beter. Wel nog steeds 's ochtends wat misselijk, maar al met al gaat het overdag nu wel prima. Ik ben wel heel erg moe, slaap gemiddeld zo'n 10 uur..Half o in bed, half 7 eruit. En dn nog kan ik een paar uur blijven liggen, mocht dat kunnen.

Hier hebben we al een beetje rondgekeken en de kinderwagen staat vast, dat wordt de Joolz Day 2 Studio Gris. Helemaal verliefd

We gaan pas bestellen na een goede uitslag combinatietest. Kamertje bestellen we dan ook.

Verder afgelopen zaterdag de eerste 2 rompertjes gekocht. We hadden al een aantal dingen gekregen, maar nog niets zelf gekocht. Nu geloof ik gewoon helemaal dat we in september ouders gaan worden en durfde ik ook wat te kopen

Nekplooimeting hebben we de 14e en ik wil daarna een afspraak inplannen bij onze VK voor een geslachtsbepaling in de 17e week. Dan zal dan begin april zijn.

Nu vliegen de dagen wel echt voorbij, zeker na de goede termijnecho
Fijn dat alles goed gaat, Dekentje!

Wat leuk, Chantilly! Wij gaan ook voor de Joolz Day 2 Studio Gris, met zwart handvat En fijn dat je je steeds beter voelt!

Hier gaat ook alles goed. Afgelopen week wat meer moe, maar ben ook erg verkouden en er heerst van alles op de groep op het werk. Veel kindjes zijn ook een beetje aan het kwakkelen, dus daar doe ik fijn aan mee. Maar met genoeg slaap gaat het allemaal prima Al slaap ik wel nog steeds vrij onrustig. Ik word regelmatig 's nachts wakker en dan moet ik plassen of heb ik mega dorst. Meestal val ik vrij snel weer in slaap, maar soms kan ik geen fijne houding vinden en lig ik maar te draaien. Maar goed, als dat alles is vind ik het wel best zo
Haha, wij voor het cognac kleurige handvat

Hier vanochtend de geslachtsbepaling ingepland, in week 18 van de zwangerschap 21 april! Ik ben heel erg benieuwd, echt totaal geen idee, net zoals zo'n beetje iedereen in mijn omgeving

Vanochtend een behoorlijke dip weer, lekker overgegeven. Echt, ik hoop dat het een eenmalige opleving is..
Ben nog niet zwanger, maar kinderwagen is al wel besloten, hihi. Mocht het zover zijn dan gaan wij voor de Bugaboo Cameleon3 Classic Plus Dark Khaki.
Ah dat is ook een mooie Swirls! De Bugaboo Cameleon3 Kite stond hoog op mijn lijstje, maar na een stukje te hebben gereden, is de bak echt te laag voor ons beiden. Maar, ik vind 'm nog steeds echt prachtig
Die Kite is heel erg tof. Maar vind de Classic Plus net wat strakker. De bak is voor mij juist goed, ben echt tiny, hihi. De bak van de Joolz is dan weer net wat te hoog. Oor mij.
Heey meiden,

Even een berichtje van mij. We zijn na de geboorte 2weken in het ziekenhuis geweest. Met een overplaatsing erbij. Ene week het ene ziekenhuis en andere week een ander ziekenhuis.

Quin was té goed voor het ene zh (acedemisch) en moest daarom weg, maar vanwege een mrsa bacterie op zijn afdeling (wat een drama) mocht hij niet naar huis. Hij was gelukkig niet besmet maar de uitslag duurde even..

Hij heeft die 2e week ook nog geheel aan de monitor gelegen omdat hij moeite had met het adem halen tijdens het drinken. Ook zakte soms ineens zijn hartslag. Elke x herstelde hij zelf maar toch wel erg spannende tijd geweest. Nadat hij van de monitor mocht (48uur incident vrij) hebben man en ik sonde-les gekregen.

We zijn nu 1,5 week thuis met sonde. Hij drinkt namelijk nog steeds niet alles zelf maar het gaat supergoed. Hij is heel tevreden.

Slapen/eten/poepen/slapen/eten/poepen.

Dus van mij mag hij zo braaf blijven

Ikzelf voel me pas sinds een week weer een beetje normaal, keizersnede is me best zwaar gevallen en ik heb 3x bijna een borstontsteking gehad. Ik zat meer te kolven dan dat ik iets anders kon doen dus heb besloten (hoe kut ook) om te stoppen met bv. Ik had zo'n overproductie dat ik er gewoon helemaal niet goed van werd.

De medicatie (met heel veel bijwerkingen) begint gelukkig te werken nu..

Er is veel op me afgekomen de afgelopen 3weken en kan nu pas écht beginnen met genieten. We hebben namelijk nog nazorg van de thuiszorg voor zijn sonde, de logopedist voor het drinken en dan moet je ook gelijk naar het cb, terwijl je niet mag tillen/autorijden.. morgen ook weer terug op controle in het zh bij de kinderarts.. drukdrukdruk

Sorry daarom voor mijn late update!

Ik zal af en toe wat van me laten horen en ik lees af en toe wat bij, maar zal dus niet meer echt 'actief' zijn!!

hey Huisje, wat fijn om te horen dat jullie nu lekker thuis zijn en dat Quinn het goed doet! Klinkt inderdaad als een hele heftige periode, ook nog eens mrsa erbij, jeetje! Goed natuurlijk dat je hulp krijgt van de thuiszorg, logopedist, kinderarts etc maar dat zal ook wel hectisch zijn. Hopelijk hebben jullie tussendoor voldoende tijd om samen te genieten en uit te rusten , zorg goed voor jezelf.

Qua kinderwagen was de Joolz ook wat te hoog voor mij, ook hier een kleine vrouw . Maar wel een mooie wagen inderdaad, die bugaboos ook!

Knotje, helpt het als je voor het slapen gaat nog even lekker kan ontspannen, even in bad kan gaan of zo? Werkt hier op zich wel, en nu zie ik dan ook heel duidelijk mijn buik bewegen, echt een bult (kont ) die uitsteekt en verschuift . Dat zie (en voel) ik ook de rest van de dag wel vaker maar om dat zo bij je blote buik te zien blijft heel bijzonder!

Ik las trouwens ook ergens de tip om vooral 's ochtends en 's middags veel te drinken, niet 's avonds, zodat je er 's nachts misschien wat minder uit hoeft.
happiness = reality - expectations
Dubbele post 1
Dubbele post 2
Dubbele post 3
Juffert, hoe is het met jou dan?
hey dames, hoe is het?

Ik ben dit weekend verrast met een babyshower . Had het niet echt verwacht, maar mijn zussen hadden het erg leuk geregeld met een aantal familieleden en vriendinnen. Ze stonden allemaal voor de deur (ik verwachtte alleen mijn zussen ) met hele lekkere high tea hapjes en ook nog cadeautjes! Erg leuk om iedereen te zien en superlief dat ze met hapjes (vele met roze en blauwe muisjes, hihi) en cadeautjes kwamen. De huiskamer hangt nog vol met roze en blauwe ballons, heb genoten!

Chantilly, voel je je weer wat beter? Hopelijk was het inderdaad een eenmalige opleving... En leuk dat jullie al de eerste rompertjes gekocht hebben .

Huisje hoe gaat het bij jullie? Al iets meer hersteld? En hopelijk wat meer rust nu zonder BV?
Hellooootjes, hier ben ik weer eventjes Lees wel mee hoor, maar gewoon even niet echt veel tijd om te reageren, haha.

Met mij gaat het ok, momenteel weet ik niet zo goed wat ik met m'n lichaam aan moet, aangezien ik nu weer een superlange cyclus schijn te hebben (of misschien wellicht wel zwanger ben.. ?? ), want ik ben nu vergeleken met de vorige cyclusduur al 5 dagen 'overtijd'. Wel al 2 testen ertegenaan gegooid, maar die zijn blanco. Maarja, heb nog steeds geen 2 cyclussen achter elkaar gehad met hetzelfde aantal dagen, dus ik weet het niet zo goed.

Ik ben nu wel op het punt beland dat ik er misschien aan denk om het e.e.a. te laten checken door een dokter of iets dergelijks. Voor de dames die dit ook hebben gedaan.. wat was voor jullie het punt waarop je dacht nu is het hier tijd voor?
Hey juffert, dat ben ik dus, haha.

Wij zijn na een half jaar naar de dokter gegaan. Ook ik had mega onregelmatige en vooral hele lange cycli. Nou, uiteindelijk doorverwezen en het vervolg ken je als het goed is .
Huisje, wat fijn dat jullie thuis zijn en dat Quin het zo goed doet!

Juffert wat balen van je cyclus. Misschien goed om te laten checken inderdaad.

Whoops, wat leuk een babyshower! Fijn dat je zo genoten hebt! Hoe gaat het verder? Je bent nu al ruim 37 weken toch? Heb je nog een beetje geduld?
Hier een hele goede combinatietest gehad vanmiddag Nekplooi was mooi klein en onze kansen op de 3 grote afwijkingen waren echt minimaal.. 1:15000, 1:11000 en 1:36000. Allemaal afgerond naar een kans van 1:5000.

Heel erg blij.

verder heeft ze heel erg veel al nagekeken, wat normaal gesproken pas bij de 20 weken echo wordt gecheckt. Hartklepjes werkten goed, blaasje, maagje waren gevuld, het ruggetje en het buikje is gesloten, mooie hersenhelften kunnen zien en een navelstreng die het goed doet ( met de aders die heel duidelijk zichtbaar waren). Hartje gehoord ( wat ik niet had verwacht, maar wat echt even als een grote verrassing kwam) en nog nooit zo'n mooi geluid gehoord :)160 slagen per minuut.

Hier duidelijk nog geen idee wat het was, volgens deze echosopiste lijken heel veel foetussen met 13 weken nog op jongetjes. Nou ja, ik wacht die 5 weken met liefde af nu!

Paar mooie foto's meegekregen en al met al heel erg blij naar huis gegaan. Bang voor trisomie afwijkingen was ik niet eens, de bevestiging dat alles er verder goed uitzag vond ik zelf veel fijner op te horen

Wel grote kans dat ik pas laat wat voel, want de placenta ligt vooraan.. En ze zag een kleine cyste bij mijn rechtereierstok, mogelijk door het gele lichaam dat achter is gebleven na de ovulatie.

Ik zit op mijn roze/blauwe ( misselijke) wolk Dat is helaas nog niet voorbij, maar goed. Ik tel af tot de 16 weken.. Nog 3 te gaan!

Huisje, wat fijn dat jullie thuis zijn met Quin!

En wat leuk Whoops, een babyshower

Juffer, ik zou die stap nemen hoor, wat Swirls ook heeft gedaan.

En Swirls, ik duim nog steeds voor jou!
Wat fijn chantilly! Super!

Overigens ligt mijn placenta ook voor, maar voelde ik vanaf 16 weken al wat gekriebel.. En vanaf 20 weken al elke dag. Dus het kan ook mee vallen.

Jammer dat de misselijkheid nog niet voorbij is, hopelijk met 16 weken! Heb je nog emesafene?
Dubbele post
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie dames!

Even een update over hoe het hier gaat:

Ik zit nu in ronde 3, 25 mg Clomid. Zometeen weer een follikelmeting. Vorige meting was maandag op cyclusdag 9 en toen was mijn follikel 13 mm. Ziet er allemaal goed uit weer dus.

Heb deze ronde alleen mega veel last van opvliegers (bekende bijwerking van Clomid). Vooral 's nachts. Dus dat is een stuk minder fijn.

Verder begint het traject nu mentaal wel zwaar te worden. Het vraagt ontzettend veel energie en je emoties vliegen alle kanten op... Pittig dus.
Spannend, Swirls! Hopelijk is de follikel goed gegroeid en kunnen jullie er voor gaan deze ronde! Kan me voorstellen dat het mentaal zwaar is. Als je zwanger wil worden is loslaten sowieso lastig, maar in zo'n traject word je natuurlijk nog veel meer geconfronteerd met alle kleine details erom heen. Ik ben trots op je! En duim voor een goede meting straks!

Chantilly, wat fijn dat je zo'n geweldige score had op de combinatietest en al lekker uitgebreid hebt kunnen kijken naar jullie kindje! Wel vervelend dat de misselijkheid nog niet weg is. Ik hoop voor je dat bij jou de 16 weken de magische grens is!

Juffert, je kunt altijd eens een afspraak maken bij de huisarts en je situatie vertellen. Dan hoor je vanzelf wat de volgende stap zou kunnen zijn. Onregelmatige en vooral lange cyclus is niet fijn!

Huisje, fijn dat jullie thuis zijn!

Whoops, wat leuk dat ze een babyshower hadden georganiseerd voor je! Lekker verwend dus! Hoe voel je je? Wordt al erg zwaar of is het nog te doen?

Sfietje, hoe gaat het met jou? Je hoeft niet lang meer te werken toch? Is het nog een beetje vol te houden?

Hier gaat het wel goed. Paar dagen geleden nogal last gehad van m'n hormonen. Huilbui uit het niets, een half uur lang. Maar gelukkig was het daarna weer over. Straks hebben we weer controle bij de verloskundige en hopelijk kunnen we dan naar het hartje luisteren. Ben zo benieuwd!
Spannend Swirls! Hopelijk weer een goede meting vandaag. Heb je af en toe wat afleiding op je werk of met je partner? Al kan ik me voorstellen dat alles gewoon om de follikels draait nu...

Chantilly gefeliciteerd met de goede combinatietest! Jeej! Nu die misselijkheid nog, hopelijk is dat snel weg.

Knotje succes bij de controle, is het de eerste keer dat jullie het hartje kunnen horen?

Hier is het nog goed uit te houden , de eerste twee weken verlof vliegen voorbij. Soms lijkt het nog steeds ver weg allemaal, al staan er al klossen (en een bed-po...) klaar en lig ik al op zo'n lekker zweterig matraszeiltje . Ik voel me gelukkig goed verder, kindje lijkt ook nog altijd goed te groeien en de hartslag was ook weer goed bij de controle deze week. Wat moe, maar goed nu kan ik op de bank of op bed gaan liggen wanneer ik wil! Daar probeer ik nog maar even van te genieten nu het nog kan, haha.
Met de combinatietest hebben we heel kort het hartje gehoord, maar dat was zo onverwachts dat ik het pas besefte toen het geluid alweer weg was. Nu hebben we het goed gehoord en opgenomen. Het mooiste geluid wat er is! We hebben ook een afspraak staan voor de 20 weken echo, woensdag 19 april. Nog 5 weken wachten en dan mogen we ons frummeltje weer zien En de week daarvoor nog controle bij de verloskundige. Ik zit weer op m'n babywolk!

Whoops, fijn dat het allemaal goed gaat. En lekker je rust pakken als het nodig is! Voor je het weet is jullie kleintje er!
Nou, was weer een leuke echo. Heb rechts nu een follikel van 11, links is die van 13 nu 15 geworden en ook links nog eentje van 11.

En dat terwijl ik met dezelfde dosering de vorige ronde netjes één follikel had.

Morgen weer terug. Ze willen bijhouden of die van 11 niet mee gaan groeien. Vrijdag waarschijnlijk de eerste samenlevingstest. En ze zei al van 'ja, bij meerdere follikels moet je je afvragen of je wel gemeenschap wil hebben'. Nou, dat ga ik dus mooi wel doen. Ga echt niet nog een keer een ronde overslaan. Vanavond beginnen met ovulatietesten.

Ook zoiets: de arts die ik maandag had raadde ovulatietesten aan. De arts van vanochtend raadt ze af. Zorg eens voor uniformiteit mensen. Zo vermoeiend, die tegenstrijdige adviezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven