Zwanger, angst en schoonvader

04-02-2019 17:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Y
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 20:28
0.00% gewijzigd
Maar wat dreigt hij af te nemen dan ?
Waarom gaan jullie niet aan de andere kant van Nederland wonen?
Ook daar is woonruimte en werk.
Boomtak2 schreef:
04-02-2019 17:33
Ja daar zit ik dus eigenlijk nog het meeste mee, maar hij heeft bij de laatste ruzie gedreigd dingen die belangrijk zijn voor mijn man af te nemen als ik te vaak naar mijn eigen ouders zou gaan en dat ik minimaal 1 keer per week bij mijn schoonouders moest komen en dat heeft er wel even flink ingehakt. Hij kan mij namelijk niets afnemen maar door het via mijn man te spelen leg je er wel een behoorlijke druk op zeg maar, want ik ga mijn ouders niet laten vallen maar als hij doorgezet had wat hij wilde doen dan was dat voor mijn man ook niet bepaald leuk.

Achteraf was het gewoon een laatste noodgreep omdat hij het beeld voor zich had om een gezellige familie te worden en ik dat beeld een beetje verpest had omdat ik niet graag helemaal opgeëist word en liever op de koffie gevraagd word dan gedwongen. De dreigementen zijn dus niet uitgevoerd dus ik denk dat het bluf was, en toch blijft er in je achterhoofd dan die gedachte van wat als de gang van zaken met de baby hem niet zint.. gebeurt het dan weer? Mijn man zegt dat ik daar echt niet bang voor hoef te zijn en dat hij echt wel geleerd heeft van zijn fouten, maar hij kent zijn vader al zijn hele leven. Dan is het toch makkelijker om zulke woede aanvallen in perspectief te plaatsen.
Gatverdamme, wat een lul de behanger die schoonvader van je.
Ik zou het contact uit de weg blijven gaan. Waarom denkt hij dat hij een leuke familieband af kan dwingen?
Verder moet je je man niet beletten cobtact te hebben, noch je kind.
Laat je man vanzelf maar de conclusie trekken dat hij beter ook het contact kan verbreken.

Mijn schoonvader kan er namelijk ook wat van. Veel negatieve opmerkingen en keuzes van mij vooral afzeiken. Op allerlei manieren mij zijn wil proberen op te leggen. Verwachten dat wij steeds maar langskomen en contact onderhouden maar er zelf geen moeite voor doen. Zo klaagden hij en schoonma op een gegeven moment dat we te weinig belden. Dat was omdat we gewoon weinig positiefs te melden hadden.
Maar okay, wij bellen dus vaker, met steeds negatieve verhalen...kregen we het verwijt dat we nooit wat leuks te zeggen hadden.
Ik wilde niet dat er bij mijn baby gerookt werd. Dat was natuurlijk onzin en overdreven en blabla. Dus toen kwamen we maar minimaal langs. Tot we daar eens zaten en schoonma omriep dat die-en-die zo kwam, hup alle peuken gingen uit. Ja, want die-en-die wilde niet dat er gerookt werd bij zijn baby. :woa: toen ben ik dus boos weggelopen.
Verontwaardigd uitroepen hoe ik het in mijn hoofd haalde om voor de tweede keer zwanger te worden....dat was ook zo'n klassieker.
Echt. Stop het contact nu, ik had dat ook jaren eerder moeten doen.
Waarom laat je zo over je heen lopen TO? en ik snap echt niet dat één persoon je zo van de leg kan doen raken.
Btw je schone vader klinkt als mijn pitbull. DIe probeert (al minder) me te intimideren door tanden en gegrom. Dat lijkt in het verleden veel succes te hebben gehad wat eten ed betreft :D Hier kijk ik haar aan, moet lachen en vraag of ze nou echt denkt dat ik daar van onder de indruk ben. En dan gaat ze kwispelen en krijg ik een lik :D
Je schoonpa moet gewoon tegengas krijgen , je moet je niet zo laten intimideren joh.
Het is echt belangrijk dat je man zijn grenzen aan gaat geven bij zijn vader. Dat hij aangeeft dat hij niet wil dat zijn vrouw zo behandeld wordt. Dat hij aangeeft als de baby er eenmaal is dat jullie de ouders zijn en dat jullie beslissen hoe het gaat. Niet je schoonvader. Echt, sta erop dat hij dat doet. Alleen onder die voorwaarde zou schoonvader nog welkom zijn bij mij. Ik spreek uit ervaring. Dominante manipulatieve schoonmoeder en ex die het mij vaak alleen liet opknappen.
T
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 20:32
99.71% gewijzigd
Je moet nu met je man afspreken hoe jullie het gaan doen tijdens en na de bevalling, tijdens de kraamweek en daarna. Wat wil jij? Is je man in staat zich aan jouw wensen en jullie afspraken te houden? Wonen jullie op 1 erf of is er meer fysieke afstand tussen jullie huis en dat van je schoonouders?
Boomtak2 schreef:
04-02-2019 19:25
Ik zou wel willen alleen het bedrijf van mijn man en schoonvader zit hier, en dat was ook hetgeen wat hij af wilde pakken. (Liever niet quoten)

Ik zag ergens een bericht dat ik nooit had moeten trouwen en een kind en het erge is nog dat ik het zo ook ervaar en ik denk dat de therapieën daarom ook niet werken. Aan de andere kant heb ik me afgelopen maanden wel weer een tijdje goed gevoeld zo zonder contact en is het nu echt de kraamweek waar ik ineens als een blok tegenop zie waardoor alle gevoelens weer boven komen
Dan word het tijd dat manlief eens gaat kiezen, of elders een boerenbedrijf op starten of hij raakt in de toekomst vrouw en kind kwijt. Er zijn boeren bedrijven genoeg te koop.
En anders een gewone baan nemen een stuk verder weg.
Al deze stress en zorgen is niet goed voor jou en niet voor je ongeboren kind. Kies dus nu voor je kindje en voor jezelf. Man kan er gewoon heen, jij wilt voorlopig geen contact en kijk eens hoe je op termijn anderwerk zou kunnen vinden en mogelijk elders wonen. Familie daar moet je geen zaken mee doen als het niet soepel loopt, je wilt toch niet nog jaren stress? Daar is het leven echt tekort voor.

Dus maak vooral plannen hoe jullie ook zakelijk uit elkaar kunnen gaan. Dit is toch geen doen zo, vind het echt heel sneu voor je. En je man zou jou en jullie kind op 1 moeten zetten!!!!
Boomtak2 schreef:
04-02-2019 19:25
Ik denk dat ik mijn man ook maar een briefje mee geef voor na en tijdens de bevalling wat hij wel en niet moet doen voordat iedereen ineens op de stoep staan 😂
Heel snel met je man bespreken wat jij verwacht van hem. Geen contact met schoonvader en ook niet in de kraamweek. Daarna kan man met baby naar hen toe gaan. Grenzen aangeven hoor, al die stress is niet goed.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe je schoonvader jou behandelt heeft. Ook erg dat hij zijn eigen zoon dreigt om hem alles af te nemen zodat hij naar zijn pijpen blijft dansen.

Maar.....je blijft de rest van hun leven een relatie met hun hebben. Een relatie waarin je hem bv helemaal niet ziet of een relatie waarin meer kan.

Zou het een idee zijn om juist samen met je schoonvader (en je man) naar een mediator te gaan? Dan kunnen jullie beide je uitspreken en elkaar laten weten wat het gedrag van de ander met je doet en gedaan heeft. Misschien kan je dan een andere relatie met hem opbouwen. Dat betekent niet dat je hem alsnog vaak moet zien maar je kan dan misschien af en toe contact met hem hebben zonder dat je je zo naar voelt.

Mocht het zover komen kan je altijd op het moment dat hij zich niet gedraagt meteen opstaan en weggaan. Als je dat volhoudt heb je kans dat hij zich beter gaat gedragen als hij zijn kleinkind wil zien opgroeien.

Je heoft elkaar helemaal niet vaak te zien, laat je man maar met jullie kind(eren) naar zijn ouders gaan en ga jij af en toe mee zolang zijn vader zich gedraagt.
Niets belangrijker dan het hebben van een troonopvolger. Daar zou ik mij dus totaal geen zorgen om maken. Misschien moet je het eens omdraaien. Als schoonpapa niet mindert gaan jullie weg. Eens kijken of hij dan nog zo stoer is....
Zo'n mediatortraject zou ik pas aangaan als je bevallen, stabiel en helemaal ontzwangerd bent. Misschien een jaar na de bevalling?
T
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 20:32
0.00% gewijzigd
HIJ vindt dat je moet langskomen, HIJ vindt dat je 'binnen moet springen', HIJ, HIJ, HIJ.

Natuurlijk doe jij niets fout als je niet op je vrije dag langsgaat, het moet niet gekker worden! Al ga je nooit meer langs, dan doe je nog niets fout. Het is jouw leven en jouw beslissing. En zeker als het je zoveel angst brengt. Nu idd aan jezelf denken.
Life is short. Eat dessert first.
Mijn schoonouders vonden dat ook. Dat wij maar langs moesten komen en contact moesten zoeken. Zij kwamen hooguit 2 keer p jaar bij ons, op de verjaardag van de kleinkinderen. En dan waren ze met een uurtje weer weg.
(Want ja je mag hier niet roken binnen)
Fijn dat er in ieder geval fysieke afstand is.

Jij doet niets fout. Hij heeft geen recht op bezoek van jou. Hij heeft ook geen recht op jouw (vrije) tijd. Jij bent volwassen en leidt je eigen leven.
Wat erg dat het zo ver heeft moeten komen en dat zowel jij als je man geen grenzen kunnen stellen :( Vooral naar ook dat je man niet in grijpt. Volgens mij zit hij dik onder de plak bij zijn vader en zal jij dood ongelukkig blijven zolang deze man zo’n bepalende en ovrheersende rol in jullie leven blijft spelen. Tijd dus voor jouw vriend om
Voor jou en zijn gezin te kiezen ipv voor schoonpa en het bedrijf. Gedoe met schhoonouders wordt alleen maar erger zodra er kleinkinderen in het spelen komen, ik zou dus kiezen voor een contact stop met schoonvader. Jouw man kan eventueel wel met de kleine bij hem op bezoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven