zwanger en hardlopen.

29-09-2014 12:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik niet meer boven de pot hang ben ik weer voorzichtig begonnen met hardlopen.

Rennen gaat goed en verder nergens last van. Nu 16 weken zwanger ongeveer.

Lees verschillende dingen over hardlopen. Tot wanneer liepen jullie (zwanger) nog hard en werd het door jullie verloskundige af/aangeraden. Iedereen schijnt er een ander idee over te hebben.
Ik ben eigenlijk direct gestopt. Mijn borsten waren zo gevoelig dat het hobbelen te veel pijn deed. Maar als jij nergens last van hebt zou ik gewoon doorgaan. Ik ben overgestapt naar zwanger&fit onder begeleiding van een fysiotherapeut. Vond ik ideaal. Fit blijven is belangrijk tijdens je zwangerschap en achteraf was ik ook heel blij dat ik nog een redelijke conditie had tijdens de bevalling, anders was die wel 10x zo zwaar geweest
Tot zo lang het goed blijft voelen zou ik lekker blijven lopen. Ik ben voor mezelf gestopt met hardlopen na hardloopwedstrijd rond 12 weken. Kreeg wat last v bekken. Daarna met MOM in balance begonnen, waar je naast wat cardio (stukjes hardlopen, loopoefeningen etc) ook spierkracht oefeningen doet. Vond ik ideaal en lekker in de buitenlucht. Nu ben ik 40 +4 weken zwanger, en ik zit er nog over te denken om vanavond nog even te gaan sporten. Wie weet helpt dat iets op gang, haha!
Ik ben verfent hardloopster maar ook overgestapt op zwanger en fit, hardlopen deed bij mij erg veel pijn aan mijn banden, had ook flinke kinderen en echt al een dikke buik, zeker bij 16 weken (uiteindelijk vrijwel allemaal tegen de 10 pond). Bij mijn oudste heb ik tot 18 weken hardgelopen en toen ging het niet meer, bij de middelste tot 12-13 weken, bij de jongste ook.

Op zich is er volgens mij niets op tegen, belangrijk is wel dat je buikspieren een beetje zijn opgewassen tegen het lopen Voor mij voelde het gewoon echt niet meer prettig.
Ik heb gesport tot tegen mijn verlof aan. Wel steeds relaxter. Op het laatst alleen nog gefietst (tot 2 dagen voor de bevalling)
Een vriendin van mij vertelde dat het dragen van een goede sportbeha al erg helpt tegen gevoelige borsten. Ze had een anita active sportbeha besteld op . Verder zou ik zeker blijven lopen zolang het nog gaat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-09-2014 13:21
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Bij de 1e heb ik ongeveer tot 20 weken hardgelopen. Nu bij de 2e ben ik direct gestopt omdat ik het niet prettig vond. Goed naar je lijf luisteren is volgens mij het enige zinnige advies hierin.
Ja zolang ik nergens last van heb, voelt het ook gewoon gezond. Zwemmen vind ik op zich ook wel leuk, maar krijg niet dat voldane gevoel zoals bij hardlopen.
madeleinedbeus

Houd eens op met spammen!
Ik heb hardgelopen tot 22 weken. Daarna doorgegaan met zwangerschapszwemmen.

Uiteindelijk de middag van de bevalling nog probleemloos stukje moeten hardlopen. Dochter kon net fietsen met zijwieltjes en ging iets harder dan ik dacht! Maar fijn was anders :-)
Je kunt blijven hardlopen tot het einde van je zwangerschap, maar let goed op de signalen van je lichaam.

Ik zag pas een filmpje van een Amerikaanse hardloopster die haar hele zwangerschap heeft getraind onder begeleiding van een arts.
Natuurlijk kan je hardlopen. Tenminste wanneer je een getrainde hardloper bent. En je training aanpast

Amerikaanse 34 weken zwanger loopt de 800m en 6,5 maand zwanger en de marathon lopen en de beste vrouw loopt marathon 7,5 uur voor dat haar dochter geboren wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja die!
Ik ben nu 11 weken zwanger en ben gewoon verder gegaan met hardlopen. Voordat ik zwanger werd had ik een aantal keer de halve marathon gelopen en ik liep heel regelmatig afstanden van zo'n 15 km.

Nu loop ik 3x per week 5 - 7 km, gewoon in een ontspannen tempo en ik wandel af en toe tussendoor. Het gaat prima en ik voel me er goed bij, dus zie geen reden om te stoppen.

Ik ben benieuwd hoelang het goed blijft gaan. Zodra ik last krijg, meld ik me aan voor de sportschool en dan ga ik lekker binnen een beetje fietsen/crosstrainen/zwemmen.
Off topic: Chocoladehartje, wat fijn dat je misselijkheid gezakt is!!
quote:Cheery schreef op maandag 29 september 2014 13:45 Off topic: Chocoladehartje, wat fijn dat je misselijkheid gezakt is!!

Dank je, ben ik ook heel blij mee. Alleen in de avond laat soms nog wat last, maar dan duik ik direct mijn bed in.

Gelukkig dus toch veel meer dames die hardlopen en zwanger zijn. Blijf het gewoon proberen tot het niet meer fijn voelt!
Gewoon blijven hardlopen totdat je (lichaam) het niet meer fijn vind. Ik heb met 16 weken nog aan een hardloopwedstrijd meegedaan (5km). Daarna wel blijven lopen maar na week 30 of zo niet meer buiten maar op de loopband. Dat tot week 35 blijven doen. Nu 37 weken en 3 dagen en afgelopen woensdag voor het laatst naar de sportschool geweest (en dan 15 min op een tempo van 6km per uur gelopen).

Nu durf ik het niet meer aan om te gaan hardlopen. Gister nog wel gezwommen. Ik heb wel het geluk dat ik vrijwel geen zwangerschapsklachten heb. Tot nu toe 10 kilo aangekomen en alleen last van maagzuur. Maar ja, kleine buik maar ik zit wel 'vol' tot aan mn ribben dus niet zo gek 😛
Ik ben nu 5 weken zwanger. Ik sport al lang in de sportschool maar was ook begonnenmet hardlopen. Ik heb denk ik 6x hard gelopen voor ik er achter kwam dat ik zwanger was. Niet bepaald een getrainde hardloopster dus!

Zouden jullie dan nu blijven hardlopen? 1 x in de week.. Ben t nog aan t opbouwen.

Ik twijfel heel erg. Maar zou t sonde vinden om het niet meer te mogen doen
quote:D03 schreef op 09 maart 2015 @ 13:53:

Ik ben nu 5 weken zwanger. Ik sport al lang in de sportschool maar was ook begonnenmet hardlopen. Ik heb denk ik 6x hard gelopen voor ik er achter kwam dat ik zwanger was. Niet bepaald een getrainde hardloopster dus!

Zouden jullie dan nu blijven hardlopen? 1 x in de week.. Ben t nog aan t opbouwen.

Ik twijfel heel erg. Maar zou t sonde vinden om het niet meer te mogen doenVerder opbouwen zou ik niet meer doen, ik zou vooral doen waar jij je nu prettig bij voelt. Als je nu lekker een beetje kan rennen zou ik dat zeker doen maar ik zou mezelf geen grote uitdagingen meer geven denk ik... Eerder doorgaan op de sportschool wat je al deed.
quote:nieuwsbrief schreef op 09 maart 2015 @ 14:00:

[...]

Verder opbouwen zou ik niet meer doen, ik zou vooral doen waar jij je nu prettig bij voelt. Als je nu lekker een beetje kan rennen zou ik dat zeker doen maar ik zou mezelf geen grote uitdagingen meer geven denk ik... Eerder doorgaan op de sportschool wat je al deed.

en vraag op de sportschool om advies.

Verder: goed luisteren naar je lichaam.

Ik heb flink gesport, tot ik echt doodmoe de sportschool uitkwam elke keer. (niet-zwanger kwam ik vol energie de sportschool uit), teken dat ik ermee moest stoppen. Toen was ik ruim 24 weken
Dankjewel! Hier kan ik wel wat mee!
Je moet je eigen gevoel volgen. Ik heb paardgereden tot ongeveer 20 weken. Toen werd het gewoon vervelend om te doen en ben ik gestopt. Er zijn ook vrouwen die het veiliger vinden om direct te stoppen en sommigen blijven paardrijden totdat ze bevallen..het is net wat je prettig vindt. Voor hardlopen geldt hetzelfde denk ik. Zolang je het kunt en je het volhoudt, waarom niet? Maar luister goed naar je lijf...niemand schiet er iets me op als je halverwege een rondje hardlopen onderuit gaat of niet lekker wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven