zwanger en misselijk

03-08-2014 19:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah ik ben 7,5 week zwanger en zooo misselijk nu :( ik probeer over te geven maar dat lukt niet? T is echt niet grappig meer gewoon. Ik heb geprobeerd m'n vriend de schuld te geven maar dat helpt ook niet. Ik krijg er hoofdpijn van en ik word nog humeurig van ook. Feestelijke zondag zo... Blegh

Iemand tips? Om de misselijkheid te verminderen?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat overgeven je niet dichterbij niet misselijk zijn gaat brengen. Eten en wat drinken daarentegen wel. Probeer iets dat je niet tegenstaat op het moment. Droge koekjes oid

Sterkte!
Eten! Dat was het enige dat bij hielp. En ik heb wekenlang ontbijt op bed gehad van vriend. Een beschuitje met wat jam. Dat maakte het begin van de dag gelijk wat beter
Van overgeven wordt je niet minder misselijk. Eten moet je. Gewoon waar je zin in hebt. Ik heb wekenlang op erwtensoep geleefd terwijl de mussen van het dak vielen. Bij een andere zwangerschap vielen alleen groene olijven goed en bij weer een andere rivierkreeftjes en garnalen...

Toen het bij de laatste echt bar en boos was heb ik emesafene gekregen van de huisarts. Dat vlakte de misselijkheid wat af.
Ja ik heb er gelukkig pas 2 dagen last van.... Dus niet al weken. Ik sla het overgeven wel even over

Ga zo maar even wat eten maag is leeg sinds 11u vanochtend dus ik zal inderdaad ook wel honger hebben
Nieuwsbrief, hoe minder je eet hoe misselijker je wordt. Dus sinds 11 uur niet eten is niet ideaal.

Ik heb maanden op peren, aardappels, droge koekjes en milkshakes/nesquick geleefd. Probeer wat je 'lekker' lijkt en eet alsjeblieft. Niet overgeven als het niet hoeft, maar probeer je er ook niet tegen te verzetten als je wel moet.

Emesafene heeft mij ook uiteindelijk geholpen, maar dat lijkt me met jouw symptomen nog lang niet aan de orde.
Alles met citroen hielp bij mij tegen de misselijkheid (thee, zuurtjes, ijs etc)
Gember hielp bij mij absoluut niet. Ik ging er alleen extra naar van overgeven. Gember is nogal scherp en dat merk je meteen als het omhoog komt. Brrr
Eten! Voordat je uit bed stapt even een crackertje ofzo.
Zorg dat je bloedsuikerspiegel op orde blijft en eet om de twee uur (als het lukt). Dat hoeft geen hele maaltijd te zijn, een koekje, fruit, whatever.
Vanillevla hielp bij mij. En crackers. Verder lustte Ik wel elke dag patat, maar aardappels en groente vond ik ineens smerig. Zo gek.
quote:nieuwsbrief schreef op 03 augustus 2014 @ 19:23:

Ja ik heb er gelukkig pas 2 dagen last van.... Dus niet al weken. Ik sla het overgeven wel even over

Ga zo maar even wat eten maag is leeg sinds 11u vanochtend dus ik zal inderdaad ook wel honger hebben

Dat je maag leeg is is inderdaad de reden. Hoe tegenstrijdig het ook voelt, eten moet je.

Ik hield erg van vruchtenyoghurt.
Ik heb sinds ik zwanger ben geen normale maaltijd meer op, wel broodkorsten, een hap banaan. Verder gewoon maar eten wat ik binnen kan houden.
Inderdaad gewoon gelijk wat eten 's ochtends. Zoute crackertjes en mini blikje cola hielpen mij enorm! Sterkte!
Ja cola werkt bij mij heel erg goed. Ook als ik mij weer vervelend begin te voelen en weer begin te hikken/boeren dan gaat het met cola drinken weer weg maar een mini blikje neem ik niet hoor, denk dat ik wel 2 flessen per week leeg drink
Idd eten! Het is een kwestie van uitproberen. Ik heb de eerste weken geleefd op shakes die ik maakte van fruit en yoghurt, vanillevla en af en toe wat brood. Gek genoeg ging patat er heel makkelijk in terwijl ik bij de rest zat te kokhalzen. Voor onderweg had ik altijd pepermuntjes en stophoest bij, dat hielp voor mij bij de ergste misselijkheid. Succes, ik ben inmiddels 13 weken en de misselijkheid wordt hier langzaam minder!
Nou Rietje hier nu 18 weken en de misselijkheid is weg...Alleen is het overgeven nu begonnen. Eten vind ik nu zo moeilijk. Ik eet voornamelijk chocolade eclairs ( die heerlijke toffee dingen van de aldi) en fruit en soms een bordje rijst.
Het is zo persoonlijk wat werkt!

De pepermunt en vanillevla die hier worden genoemd kon ik absoluut niet verdragen.

Bij mij kwam de misselijkheid pas een paar uur na het opstaan en dan de hele dag tot ik in slaap viel.

Wat hielp was om de ongeveer twee uur iets eten, zure appel, bananen en hartig was oké. Zuivel alleen voor 11 uur 's ochtends. Een zout dropje om op te zuigen als ik me erg beroerd voelde hielp ook.

Alles wat zoet was viel eigenlijk verkeerd.

En nu nog, te veel zoet maakt me nog misselijk (34 weken zwanger).

Probeer zeer regelmatig te eten een lege maag is echt funest, en eet wat je lekker lijkt, maakt niet uit of het vreemd is, als het er maar in blijft!
Ik ben ook tot de 24 weken misselijk geweest en het enige wat bij mij echt goed viel waren milkshakes en smoothies. En dan zo koud mogelijk!
Ik ben al jaren niet meer zwanger geweest, maar van geuren waar ik misselijk van werd toen ik zwanger was van mijn oudste(nu 14), ga ik nu nog steeds kokhalzen. Kom niet in mijn buurt als je een "aqua" eau de toilette op hebt
Karnemelk. Drink er twee pakken van leeg per dag. Slaat echt helemaal nergens op. Elke keer als ik een glas drink; heerlijk misselijkheid even weg!
Bij mij hielp melk, vanillevla en kwark tegen de misselijkheid. Terwijl ik normaal gesproken niet zo van de zuivel ben. Maar daardoor zakte het eventjes. Verder hield ik patat en aardbeiden (!?) goed binnen.
Alles wat je binnen houdt is prima. Kijk je uit dat je geen ijzertekort krijgt?
Ik had overal een zakje suikervrije muntdropjes liggen! Naast de computer, in de auto en in mijn tas! Als k dan flauwe werd zuigen op een dropje net zolang tot die op was hielp bij mij echt prima!
Ik ben er nu pas net een beetje vanaf, ben nu iets meer als 13 weken zwanger. Ontbijt voor ik uit bed ging hielp hier erg goed (bedankt man lief) en verder hielp eigenlijk niets helaas. Tijd..blijkbaar. Maar dat is ook niet echt bemoedigend. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven