Zwanger en twijfels...

26-01-2015 11:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
take the risk or lose the chance
Ik denk dat je goeie hulp moet vragen (krijgen) bij het nemen van zo'n grote beslissing. Het lijkt me heel lastig omdat je het enerzijds heel graag wilt, anderzijds is het kind nu al ongewenst door de vader en wordt het financieel en praktisch erg lastig in je eentje. Besef je ook dat je voor de rest van je leven aan je vriend/ex verbonden zult zijn als je dit kindje krijgt. Mijn advies: ga praten met een deskundige die hiervan verstand heeft, bijv. van het FIOM of Siriz die vrouwen begeleiden bij opgeplande zwangerschap.
Verbreek iig je relatie lijkt me. Kun je daarna bedenken of je het kind wilt houden.

Wist hij dat je de pil niet slikte? Hoe gaat hij met zijn andere kind om? Heeft hij gelijk qua geld enzo? Waarom ben jij gestopt met de pil tijdens je studie?
Feit; je bent zwanger

Mijn mening; je vriend is een dwingeland ( en dan houd ik me nog in)

Waar is jouw keus in deze situatie? Wie is hij om te bepalen wat jij moet doen?

Ga alles voor jezelf eens rustig na en begin bij het belangrijkste; wil je het kindje houden? Nog los van het feit wat je met je vriend van plan bent. het is duidelijk dat je op hem niet kunt rekenen. je zegt dat je een goede achterban hebt die jou op kan vangen. Houd die gedachte vast en probeer vanuit dat perspectief plannen te maken. Het is echt niet onmogelijk om zelfstandig 1 kindje op te voeden. Er is altijd een oplossing. Zeker als je het kindje nu eigenlijk al heel graag wilt.

wat je vriend betreft, kan ik alleen maar zeggen; zou je willen dat hij zo met je kindje omgaat in de toekomst als hij nu met jou doet?
Nu ik wat beter lees: Hoe komt het dat je een kind wilt met iemand waarvan je al weet dat hij niet bijdraagt in de kosten ( als jij nu al voor de kosten opdraait) en die niet goed voor zijn kind zorgt.

Waarom neb je überhaupt een relatie met zo iemand?

Kennelijk ging jouw enorme kinderwens voor je gevoel van realiteit.
Het klinkt of je vriend "even vergeten" was wat hij een jaar geleden heeft gezegd over dat het hem gelukkig zou maken om samen een kindje te krijgen. Nu is het zover en schrikt hij ervan. Leek het jou een jaar geleden ook mooi om samen met hem een kind te krijgen? Het is natuurlijk niet slim om tijdens je studie te stoppen met de pil, en te proberen zwanger te worden van een man die eigenlijk voor zijn andere kind ook al niet goed zorgt en je nu zegt een abortus te plegen. Abortus plegen is niet niks, maar voor een kind zorgen terwijl je nog studeert, en eigenlijk geen inkomen hebt is ook niet niks.

Zoek hulp bij je beslissing, en zorg dat je een beslissing neemt waar je helemaal achter kunt staan. Sterkte!
quote:Thordis2.0 schreef op 26 januari 2015 @ 11:46:

Nu ik wat beter lees: Hoe komt het dat je een kind wilt met iemand waarvan je al weet dat hij niet bijdraagt in de kosten ( als jij nu al voor de kosten opdraait) en die niet goed voor zijn kind zorgt.

Waarom neb je überhaupt een relatie met zo iemand?

Kennelijk ging jouw enorme kinderwens voor je gevoel van realiteit.Dit...
Nou ja.. dat dus..
Waren jullie nou wel of niet bewust bezig met zwanger worden?

Wist hij dat je niet aan de pil was?

En gebruikten jullie geen condooms?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dit zijn allemaal achteraf vragen , waar to niks aan heeft. We leven in het nu. Feit is dat ze nu zwanger is en nu een lamlul van een vriend heeft.. vanuit hier moeten wel verder.
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 11:52:

Dit zijn allemaal achteraf vragen , waar to niks aan heeft. We leven in het nu. Feit is dat ze nu zwanger is en nu een lamlul van een vriend heeft.. vanuit hier moeten wel verder.

Enig inzicht in de achtergrond kan geen kwaad.

Het maakt nogal uit of hij hard studeert en daarom niet bijdraagt in de kosten of dat het een luie lamlul is. Het maakt nogal uit of hij zijn andere kind wekelijks 3 dagen ziet of helemaal niet. Het maakt nogal jit of ze in overleg gestopt zijn met de pil of zij op eigen houtje. Het maakt nogal uit of het een normale stabiele relatie met goede communicatie is en hij gewoon even van slag nu, of dat het gewoon een sukkel is en to een soort deurmat.
,
Hij heeft een kind van 3. Jullie hebben al 2 jaar een relatie. Hij heeft dus al eens een vrouw en kind laten zitten? Hij draagt financieel niet bij en bakt weinig van de opvoeding van zijn huidige kind?

Jij zit op school en loopt stage met nog anderhalf jaar studie te gaan.

Wat exact was de reden waarom je dacht dat het verstandig was om nu zwanger te raken van deze man?

Ik snap het echt niet namelijk...
Wat maakte dat je het dan een goed plan vond om de pil niet te nemen? Je doet net of dit allemaal onverwacht is.
Die abortus gaat geen feest worden maar ik zou het toch doorzetten. Je hebt toch helemaal geen zin in een leven lang (!) met deze oelewapper? En de bijbehorende ellende, want dat gaat er van komen: dikke vette ellende. Hij wil niet en hij kan niet, dat is geen basis en dus niet aan beginnen.

En met de juiste partner krijg je dan als alles wel klopt gewoon bloedjes van kids.
Snel, snel! Het is GreppelDel....
.
Het zijn wél belangrijke vragen. Hoe komt het dat TO met een lamlul van een vriend onbeschermde seks heeft terwijl er geen gedegen communicatie is geweest over hun al dan niet gezamenlijke kinderwens? Als TO beter inzicht krijgt in wat er nu fout is gegaan, zal ze in de toekomst betere en bewustere keuzes kunnen maken. Ook (zelfs) als ze dit kindje houdt.
Je studeert nog dus je bent vast nog jong. Je het tijd zat.

Dit kind op de wereld zetten daar doe je dat kind echt geen plezier mee.
kijk ook even op welke vergoedingen je recht hebt. (extra studiefinanciering, kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag, 4x per jaar kindertoeslag)

tel dan alles even bij elkaar op en laat het aan hem zien. je kan best een kindje krijgen als je nog studeert dat gebeurt vaker en je bent echt niet de enige die zo zit!!

ik snap best dat je het niet wil laten weghalen! zeker niet als je al eens een miskraam hebt gehad.

praat er met je vriend over, en kijk of je het alleen kan opvoeden als jullie relatie geen stand houd.
quote:girl947 schreef op 26 januari 2015 @ 11:57:

we hebben zijn kind 2 a 3 dagen in de week. hij zou gaan studeren maar dit doet hij niet, hij werkt nu in de horeca en vind het wel best zo. communicatie gaat al lang slecht, hij zegt dat dit niet in zijn cultuur zit (hij komt uit colombia) en ja, we zijn in overleg gestopt met de pil. alle babyspullen liggen bij zijn ex dus dat zouden we zo op kunnen halen. ik probeer er met hem over te praten maar hij zegt alleen je weet mijn mening dus waarom vraag je er nog naar..Lijkt me duidelijk. Geen vadermateriaal. weg met die kerel. Vind je zelfrespect.
quote:Thordis2.0 schreef op 26 januari 2015 @ 11:54:

[...]

Enig inzicht in de achtergrond kan geen kwaad.

Het maakt nogal uit of hij hard studeert en daarom niet bijdraagt in de kosten of dat het een luie lamlul is. Het maakt nogal uit of hij zijn andere kind wekelijks 3 dagen ziet of helemaal niet. Het maakt nogal jit of ze in overleg gestopt zijn met de pil of zij op eigen houtje. Het maakt nogal uit of het een normale stabiele relatie met goede communicatie is en hij gewoon even van slag nu, of dat het gewoon een sukkel is en to een soort deurmat.

Je hebt gelijk; dat veranderd het hele feit en nu is ze niet zwanger meer..

Alle antwoorden die jij wilt weten, doen er toch nu niet meer toe?
quote:christine21 schreef op 26 januari 2015 @ 11:59:

kijk ook even op welke vergoedingen je recht hebt. (extra studiefinanciering, kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag, 4x per jaar kindertoeslag)

tel dan alles even bij elkaar op en laat het aan hem zien. je kan best een kindje krijgen als je nog studeert dat gebeurt vaker en je bent echt niet de enige die zo zit!!

ik snap best dat je het niet wil laten weghalen! zeker niet als je al eens een miskraam hebt gehad.

praat er met je vriend over, en kijk of je het alleen kan opvoeden als jullie relatie geen stand houd.

Leuk man, een kind alleen krijgen en ook leuk voor dat kind: door een ouder ongewenst zijn.

Zet die roze bril even af en bedenk dat het zo eenvoudig echt niet is.
quote:girl947 schreef op 26 januari 2015 @ 11:57:

het liefst wil ik mijn eigen huisje en wel voor mijn kindje gaan, zonder hem.Dat kan dus niet, een kind zijn vader ontzeggen.
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 12:00:

[...]

Je hebt gelijk; dat veranderd het hele feit en nu is ze niet zwanger meer..

Alle antwoorden die jij wilt weten, doen er toch nu niet meer toe?

Ben je zo dom of doe je overtuigend alsof?

Natuurlijk maakt dat uit, ja, ze blijft zwanger, maar als hij normaal gesproken betrouwbaar is en een kinderwens heeft en de relatie gelijkwaardig is dan is de uitkomst anders dan wanneer hij altijd een lamlul is die niks bijdraagt.

In het ene geval krijgt ze een kind in een gelijkwaardige relatie. En in het andere geval moet ze kiezen tussen alleenstaand moeder worden en aan een lamlul vastzitten of moeder worden in een ongelijkwaardige relatie met een lamlul. Dat heeft nogal invloed.
Denk nou eens even na: je wil deze gast allang niet meer. Waarom zou je er dan in godsnaam voor zorgen dat je de rest van je leven last hebt van die meneer?
En ik denk niet dat jij, met je enorme kinderwens, mijn advies wil horen. Dat zou namelijk zijn: een abortus, die vriend de deur uit en je richten op het afmaken van je studie.

Ik begrijp niet dat je, als je zo graag een kind wilt, niet kijkt naar wat een goede start zou zijn voor een baby. Namelijk een vader die het kind wil en ook de (financiële) verantwoordelijkheid neemt voor zijn gezin. En een moeder die verstandig genoeg is om haar studie af te maken, zeker in deze tijd van werkeloosheid en het nieuwe leenstelsel. In plaats van een diploma heb je straks schulden zonder dat daar een diploma (en gerelateerde verdiencapaciteit) tegenover staat. En tevens ben je financieel deels afhankelijk van iemand die computerspelletjes belangrijker vindt dan eerste levensbehoeften.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven