Zwanger lichaam

04-09-2021 04:58 89 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat de zwangere dames van hun lichaam vinden. Ik ben nu bijna 32 weken zwanger en heb een flinke buik. Van mezelf ben ik ook niet slank; ik weeg nu 95 kilo.

Soms voel ik me wel trots met mijn buik, maar soms voel ik me ook juist lelijk. Als mensen het erover hebben vind ik de aandacht soms leuk, maar ook soms irritant.

Ik probeer er nog leuk uit te zien, maar heb ook het idee dat dat toch niet echt meer lukt nu en ik gewoon de tijd uit moet zitten.

Gisteren begon mijn schoonvader er ongevraagd over dat ik beter geen sap kon drinken omdat dat ongezond was en ik er toch wel uit zag alsof ik ook wel zwaarder was van mezelf en niet alleen van de baby. Vast goed bedoeld maar ik vond het kwetsend.

Ik zie zelf ook hoe ik er uit zie in de spiegel en ben daar niet altijd blij mee. Toen ik mijn man vertelde dat zijn vader dit gezegd had schoot hij uit zijn slof en zei dat ik niet zo negatief moest praten/denken over zijn vader.

We hebben er uiteindelijk wel goed over kunnen praten maar soms voel ik me wel een beetje alleen met mijn olifanten lichaam. Iedereen vindt er wa van en zegt er wat over.

Ik weet ook wel dat dit niet zo’n big deal is en ben blij dat ik zwanger ben, maar vind het ook sms wel lastig. Ik vind mijn lichaam niet mooi en zou willen afvallen, maar dat moet natuurlijk wachten.

Daarnaast zijn de bijkomende zwangerschapskwaaltjes natuurlijk ook geen pretje. Ik ga gewoon door maar heb misschien ook behoefte af en toe even te klagen.

En ja, ik ben heel blij dat ik zwanger heb mogen worden maar vind het lichaam dat erbij hoort soms lastig.

Herkennen jullie dit? Vinden jullie je lichaam mooi? Ik zou blijer willen zijn met hoe ik er uit zie.
Geen ervaring met zwanger zijn hier, maar je man had tegen zijn vader uit zijn slof moeten schieten.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
04-09-2021 07:25
Geen ervaring met zwanger zijn hier, maar je man had tegen zijn vader uit zijn slof moeten schieten.
Nou dit inderdaad. Dat was echt niet goedbedoeld hoor, gewoon een rotopmerking. Typisch een gevalletje “Je kunt het denken, maar hoeft het niet hardop te zeggen.”
Het is een tijdelijke situatie! Dus over een week of wat ben je er weer ‘van af’ ;)

En eens met hierboven. Je schoonvader is een lompe zak. En je vriend een slappe.
De opmerking van je schoonvader is kwetsend en daar mag jij je rot over voelen. Jouw partner had hem moeten aanspreken op lomp gedrag en niet jou.

Jouw lichaam werkt momenteel voor 2. Het is tijdelijk van aard. Probeer in te zien dat je lichaam op dit moment iets heel moois doet, voor jou, voor je partner, voor je kind.

Ik heb vrouwen gezien die voor de zwangerschap maatje S hadden en die de zwangerschap niet doorkwamen zonder 3 of 4 maten te groeien.
Ik heb ook vrouwen gezien die niets groeiden. Ook nauwelijks buik hadden. Graag vol trots hun buik hadden willen showen, echter dat niet konden.

Het is zo lukraak hoe een lichaam zich ontwikkelt tijdens een zwangerschap.
Belangrijk is dat jij goed voor jezelf en de baby zorgt, deze periode probeert vol te houden. En ook jouw baalgevoel mag er zijn. Denk niet dat je alleen maar positief, gelukkig en vrolijk mag zijn en dat de rest verboden is.
Dank je Ttroeteltje voor je lieve reactie.
Ik had bij mijn eerste dat ik zo veel vocht op het einde begon vast te houden dat andere mensen opmerkten dat mijn gezicht aan het opzwellen was. Ik was op het einde ook echt een opgezwollen balletje, echt niet dat ik me continu mooi voelde. Zeker omdat alles moeilijker en trager gaat op den duur. Gelukkig heeft mijn man altijd benadrukt dat ik de mooiste vrouw ter wereld was en heb ik geen rotopmerkingen gehoord van anderen, maar ik snap je gevoel. Het gaat over! Vind het alleen inderdaad heel raar dat je man het niet voor je opneemt, die opmerking had niet gehoeven van je schoonvader.
Ja, dat vind ik ook nogal jammer. Hij was er niet bij en wil het er dan niet over hebben. Mijn man vindt mij ook niet mooi nu. Dat helpt ook niet. Hij maakt nooit opmerkingen, maar als ik ernaar vraag zegt hij dat hij een zwanger lichaam niet echt mooi vindt. Wat natuurlijk kan en eerlijk is maar niet helpt voor mijn beeld van mezelf.
Is je man vaker een lul?
Ik.vond mezelf met klein buikje wel.mooi, maar naar het eind toe niet meer. En dan had ik nog een bescheiden buik, geen vocht etc.
Kim1986 schreef:
04-09-2021 08:12
Ja, dat vind ik ook nogal jammer. Hij was er niet bij en wil het er dan niet over hebben. Mijn man vindt mij ook niet mooi nu. Dat helpt ook niet. Hij maakt nooit opmerkingen, maar als ik ernaar vraag zegt hij dat hij een zwanger lichaam niet echt mooi vindt. Wat natuurlijk kan en eerlijk is maar niet helpt voor mijn beeld van mezelf.
Is jouw vent vaker zo’n lul?

Nee, hij hoeft het niet mooi te vinden maar hij mag wel een stuk liever zijn. Je draagt verdorie zijn kind.
Ik vind het een kwetsende opmerking. Ik vind een zwangerschap ook vooral iets wat je uit moet zitten. Ik ben heel slank, maar als ik zwanger ben komt er 30 kilo aan ( ook vocht )

Kleding past allemaal niet meer of zit niet lekker. Ik denk altijd maar het komt wel weer goed als de baby eruit is. :hug:
Wat erg dat je man zegt dat hij je lijf niet mooi vindt nu. Logisch dat je hier geen zelfvertrouwen van krijgt. Ik ben hoogzwanger en voel me ook gigantisch, nog nooit zo zwaar geweest ook. Dat hoort erbij en dat omarm ik met liefde. Het heeft geen zin om in zak en as te zitten, want het wordt komende weken alleen maar groter. Geniet ervan en misschien kan je voor een beter gevoel wel gezonder gaan eten.
Kim1986 schreef:
:-(
Wat naar. Hij had beter wat minder eerlijk kunnen zijn, uit liefde voor jou.
Zwangerschap is toch ook geen glamour momentje? Waarom moet dat het zijn?

En dat hij het niet voor je opnam vind ik ook niet zo aardig.
Oh herkenbaar, ik vind het ook altijd heel dubbel om zwanger te zijn. Aan de ene kant vind ik die buik prachtig en aan de andere kant vind ik dat het mij ‘niet staat’ zeg maar. Pafferig gezicht erbij, waggelen.. mwoah.

En ik ben ook nog eens niet perfect teruggeveerd helaas. Maar weet je, als ik naar mijn zoons kijk dan kan ik toch wel veel liefde opbrengen voor die slappe buik en die extra kilootjes die zijn blijven hangen. Dit lichaam heeft gewoon 2 mensen gemaakt. 2 mooie, gezonde, alles erop en eraan mensen. Het maakt mijn zoons niks uit dat ik geen maat S heb of eruit zie als een topmodel. Laatst trok ik een simpele tshirt jurk aan in de lievelingskleur van mijn oudste en hij zei: ‘wauw, mama, je bent echt zo práchtig.’

Ik probeer te zien wat zij zien. Een zachte buik die je als kussen kunt gebruiken, heerlijk. Mama is mooi als ze maar je lievelingskleur draagt. Niemand heeft zulke goed troostende armen als ik. Al die imperfecties daar zijn zij helemaal niet mee bezig. Zij zien hun moeder, niet een figuurtje dat al dan niet volgens de norm is. Je bent meer dan een zwanger lijf. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar wees er lief voor. Je lichaam is het eerste huisje van je baby. Het hoeft alleen maar warm, zacht en liefdevol te zijn. Dan is het voor je baby perfect.
lux- wijzigde dit bericht op 04-09-2021 08:32
0.04% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Herkenbaar hoor. Ik ben nu 21 weken zwanger van een tweeling en ik heb al best een buikje. Van mezelf ook al wat overgewicht dus ja... Mijn schoonvader is ook een botte hork en vond het laatst nodig om te melden dat ie bang was dat ik door zijn bank zakte. Het verschil is dat mijn vriend het hoorde en gelijk zijn vader toe beet dat ie me dan dankbaar moest zijn zodat hij gelijk die ouwe lelijke zooi eens kon vervangen.😂😂

Qua lijf; ik heb mijn ups en downs. De ene keer sta ik versteld dat MIJN lijf gewoon twee kinderen maakt. Maar de andere keer kan ik wel huilen als ik naar mijn buik en borsten kijk. Het hoort erbij denk ik. Ik zorg wel echt dat ik op rotdagen me ook netjes aankleed, make upje op zoals ik dat vroeger elke dag ook deed. Meestal voel ik me een stuk beter als ik me gewoon goed verzorg. Oh en jouw gevoel mag er gewoon zijn hoor, het is allemaal niet niks wat je doorheen gaat.

En wat betreft de opmerkingen, mensen mogen gewoon hun mening voor zich houden. Ik zeg er echt wat van. Heb al zoveel rare reacties gehad op het krijgen van een tweeling, dat wil je niet weten. Van 'jeetje, je zal wel geschrokken zijn' tot ' jij liever dan ik' tot 'waren ze in de bonus'. Hou gewoon op!
Kim1986 schreef:

Hallo, je draagt zijn kind! Mooi hoeft hij het niet te vinden maar een beetje respect is wel op zijn plaats.

lux jouw post :flirting: mooi omschreven
lulu☆ wijzigde dit bericht op 04-09-2021 08:30
4.59% gewijzigd
Ik was spuuglelijk, buik, veeeeel vocht, ook veel te veel gevreten, maar wat maakt het uit. Je creëert nieuw leven. Als je kindje geboren is en je bent ontzwangert heb je nog een leven lang om weer slank en strak te worden.
Kim1986 schreef:
Wat een eikel dat hij dat zo zegt zeg. Hallo hoe zou hij eruit zien als hij een kind aan het maken is?! Gatver. Laat hem lekker in de spiegel kijken. Die buik gaat wel weer weg, maar dat je het fatsoen niet kunt opbrengen om op zo’n cruciaal moment op z’n minst je mond te houden, daar zit je je hele leven mee.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mijn vriend zegt dat hij me de mooiste zwangere vrouw ter wereld vindt, maar ik vind dat zelf niet. Ik vind zwanger zijn niet per se geweldig, ondanks dat ik nergens last van heb. Als mijn waarde dus van mijn vriend zou afhangen, zou ik me op en top moeten voelen.

Probeer voor jezelf te bedenken dat het tijdelijk is en dat het je brengt waar je het wél voor doet: je kind. Lullige opmerkingen zullen gemaakt blijven worden, misschien durf je er zelf iets van te zeggen?
Ik ben iets meer ad rem denk ik & durf ook wel wat terug te zeggen, dat maakt wel dat ik er minder mee blijf zitten (terwijl ik ook wel eens huil om mijn lichaam).

Ik hoop dat je die laatste weken nog kunt genieten van dit toch wel grote wonder en je je nóg beter voelt met je kindje in je armen!
lux- schreef:
04-09-2021 08:30
Wat een eikel dat hij dat zo zegt zeg. Hallo hoe zou hij eruit zien als hij een kind aan het maken is?! Gatver. Laat hem lekker in de spiegel kijken. Die buik gaat wel weer weg, maar dat je het fatsoen niet kunt opbrengen om op zo’n cruciaal moment op z’n minst je mond te houden, daar zit je je hele leven mee.
Dit.

Mannen hebben geen idee. Menstruatie, horrormonen, misselijk, allerlei soorten voeding laten staan, niet drinken, moe zijn..

Heeft hij wel het besef dat het nogal wat is, dat zwanger zijn TO? Of denkt hij dat die buik weer terug veert zodra de baby er uit is?

Hier mag wel wat educatie voor komen wat mij betreft.
Ik ben nu zwanger van de derde en heb bij alle zwangerschappen er ruim 10 kilo extra aan gegeten . Ik vond mezelf niet mooi, maar het is tijdelijk. Na die zwangerschap ben ik het weer kwijt. Ik heb sowieso geen romantische roze wolk ideeen bij een zwangerschap. Ik vind er weinig aan en het is voor mij een middel tot een doel: een kind.

Je man klinkt niet erg leuk. Nu ben je nog zwanger, maar straks ben je bevallen en kan je je flink ellendig voelen. Een beetje een begripvolle en lieve man is dan wel prettig om te hebben.
Ik zou een scheiding ernstig overwegen. Want wat een lul.
Dit ga je toch geen vijftig jaar meer volhouden dus dan nu maar uit elkaar en een leven zonder twee mannen die me af zitten te zeiken.
Want die mannen gaan toch niet veranderen.
Kees— schreef:
04-09-2021 08:43
Dit.

Mannen hebben geen idee. Menstruatie, horrormonen, misselijk, allerlei soorten voeding laten staan, niet drinken, moe zijn..

Leuke mannen snappen dat best, die van TO is een lul

Als vrouwen eens ophouden met kinderen krijgen met hufters :)
lilalinda schreef:
04-09-2021 09:04
Leuke mannen snappen dat best, die van TO is een lul

Als vrouwen eens ophouden met kinderen krijgen met hufters :)
Ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven