Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Bloemetje, wat een rotnieuws! Super vervelend dat het niet gelukt is en nog veel vervelender dat je geen nieuwe ronde mag starten nu! Hopelijk heb je hier de volgende poging geen last van en is het dan gewoon raak. Hebben ze ook gezegd welke hormonen je krijgt als je geen gonal f meer mag prikken?

Suusberg, wat super spannend dat afwachten!

Ik moet morgen ongesteld worden en hoewel ik niet het idee heb zwanger te zijn blijft dit altijd zo’n spannende periode. Ik heb met de periode voor de vorige IUI erbij al bijna 40 kansen op de natuurlijke manier gehad zonder succes, maar de hoopt blijft toch...
Hd84 wow ook spannend he!!! Ik hoop dat t positief wordt!

Hier zou ik mijn NOD as maandag hebben en als wr nog niks is dinsdag, ja dan testen bij t zkh. Wie weet🤞
Het gaat hier denk ik niet goed. Krijg bruinig enzo dus dat ziet er niet goed uit 😫.

Hoe is t met jullie?
O nee Suusberg wat naar! :-(

Hier nog niet ongesteld, maar wel een negatieve test helaas. Dus hierna nog 1x een “normale” kans voor we starten met de IUI.
Nee...ronde 1 van IUI is mislukt en ik neem gelijk een pauze. Ik word gek van het almaar denken en leven naar deze wens. Ik wil t heeeel graag, maar 2 jaar elke keer weer n teleurstelling en dan nu hormonen spuiten etc... ik heb een break nodig! Letterlijk! Het maakt toch veel los, ht doet me toch veel terwijl ik normaal altijd zo stoer erover ben en als dit niet lukt hup dan gan we ivf doen. Maar ‘even doen’ zo is t niet. Heb de impact beetje onderschat. En ja alle seinen stonden op groen, mijn neus stond aan, borsten die vol werden etc. Maar ja, dus toch WEER niet.. ik ga ff uitwaaien op het strand!
Shit voor je Suus. Snap het gevoel van een pauze nodig hebben. Dat denk ik als ik net ongesteld ben ook vaak. Een dag later denk ik er trouwens vaak al weer anders over.

HD 40 keer is ook een hoop teleurstellingen. ☹ Wat is het toch oneerlijk verdeeld. Hopelijk binnenkort toch een verrassing.

Wij zijn afgelopen week bij het andere ziekenhuis op gesprek geweest. Ook hier zitten nadelen aan, maar we hebben besloten toch over te gaan stappen. Mijn snelle bloedverlies na de eisprong willen ze mogelijk wat aan doen, terwijl het andere ziekenhuis alles afdeed met dat we 2 keer zwanger zijn geworden.
Suusberg, wat super naar! Ik snap/weet hoe je je voelt! Ik had dit bij mijn 2e IUI poging toen ik overtuigd was zwanger te zijn en het niet was. Het is ook super zwaar al meer dan 2 jaar teleurstellingen iedere maand. Hoop voor je dat het uitwaaien op het strand een beetje geholpen heeft en dat je uiteindelijk de energie gaat vinden om het weer op te pakken (eventueel na een maandje rust). Het hele proces is zwaar, maar het is het echt waard!

Serieas, wat fijn dat ze in het andere ziekenhuis wat aan het snelle bloedverlies gaan doen. Hebben ze ook verteld wat ze eraan gaan doen? Wanneer ga je daar starten?
Suusberg Hoe gaat het? Wat enorm balen dat het niet gelukt is. :hug:
Wil je nu een maand overslaan met IUI?

Serieas Jammer dat je ook niet 100% goed gevoel hebt bij het nieuwe ziekenhuis, maar wel fijn dat ze het bloedverlies niet zomaar afdoen. Hopelijk kunnen ze binnen niet al te lange tijd wat voor jullie gaan doen.

HD84 Hoe is het bij jou? Al iets van menstruatie?

Bloemetje Hoe gaat het? Is er nog gekeken weer naar de cyste of moet je nu weer eerst ongesteld worden na de pil voordat ze dat doen?
Het lijkt me een heel gek gevoel om de pil te slikken. Zou het elke x zo tegenstrijdig vinden.
Net even gekeken en ik zie dat ik ook gonal-F moet gaan spuiten. Op de freya site (https://www.freya.nl/kinderwens/starter ... medicatie/) kan je klikken op de medicijnen die je krijgt en zie je welke bijwerkingen er zijn. Cysten komen bij gonal-f zeer vaak voor. Ik neem aan dat er dus ook wel een ander hormoon nog is, maar de vraag is natuurlijk of deze voor jullie werkt. Hoop het voor je, zodat je niet zo snel al naar ivf moet.

Hier morgen of woensdag mn laatste natuurlijke eisprong. Dan 2 weken wachten op mn menstruatie en dan starten we IUI. Het voelt nog steeds ver weg, nog steeds niet het gevoel dat het er echt aan komt. Denk dat dat pas komt de 29e tijdens uitleg en ophalen hormonen of zelfs pas als het echt begint.
Hi dames,

Ik sla over want ik heb ook weer een ontstoken klier van Bartholin en die zorgt voor heel veel pijn. En is totaal niet handig...Dat moet ik nu eerst oplossen... en ik heb dit nu al voor de vierde keer pff. Dus ik sta nu dus ook noodgedwongen pauze.
Jeetje Suus, wat een narigheid allemaal. Ik heb geen idee wat voor klier dat is maar dat ga ik zo uiteraard even Googlen. Ik hoop dat de pijn gauw afneemt en dat de noodstop snel voorbij is.

Ka14, laatste natuurlijke eisprong: ik duim voor je!

Bloemetje, HD, hoe is het met jullie?

Hier vandaag 2e IUI gehad. Testdatum: 1 januari. Spannende feestdagen dus!
Wat een mooie testdatum Sjaantje! Dat zou echt een super begin van het nieuwe jaar zijn! :-)

Ik ben gister ongesteld geworden, dus heb nog 2 dagen stiekem gehoopt dat de test van zaterdag niet klopte, maar helaas.... De start van de IUI komt nu steeds dichterbij, nog een maandje.

Ka14, voor je het weet is het zo ver, nog maar 2 weken vind ik best snel kinken hoor!

Suus, echt naar dat je dat er ook nog bij hebt. Ik hoop dat de break je even goed gaat doen. :hug:
Hi dames,

Ik vind het super dat ik dit topic gevonden heb. Is er nog plek voor iemand die ook mee schrijft?

Wij (31 jaar) en mijn vriend (37) zijn bezig met onze kinderwens vanaf juli 2015. Ze kunnen geen reden vinden voor het uitblijven van een zwangerschap bij ons. Ik moest eerst een volledig jaar ontpillen van mijn huisarts, voordat ik ze een doorverwijzing naar de gyn wilde afgeven. Gelukkig heb ik dat terug kunnen schroeven na veel zeuren naar 6 maanden.

Achteraf maar goed ook, want mijn hormonen waren compleet van het padje. Ik kreeg medicatie om een menstruatie op te wekken en moest stoppen met de medicijnen die ik slikte. Mijn menstruatie bleef echter nog steeds uit. Nog meer medicijnen verder kwam dan eindelijk mijn menstruatie. Deze is echter tot de dag van vandaag extreem licht en kort. Maximaal 2 dagen en met 1 inlegkruisje (geen maandverband of tampon nodig) op te vangen. Volgens het ziekenhuis maakt dat echter niets uit, terwijl ik mij sterk af vraag of een eventuele bevruchting überhaupt wel kan innestelen.

In 2016 zijn wij doorverwezen naar de poli Voortplantingsgeneeskunde. Wederom weer na veel aandringen. Eenmaal daar wilden ze ons weer een jaar laten wachten. Dit weer weten terug te schroeven naar 6 maanden. Allemaal omdat wij zelf evenveel kans zouden hebben zelfstandig zwanger te raken, helaas tot nu toe nog steeds zonder enig resultaat. Wij hebben nog nooit een positieve test in handen gehad.

Vorige maand eindelijk de verlossing gekregen: wij mogen starten met IUI. Ik heb deze maand wel eerst een HSG gehad op mijn verzoek. Hebben jullie dat onderzoek ook gehad? Vonden jullie dat ook zo verschrikkelijk?

Morgen krijg ik de uitslag van de HSG en ook het verdere vervolgplan te horen hoe de IUI pogingen gaan verlopen. Gelukkig gaat mijn schoonmoeder mee!
anoniem_361005 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 23:29
Reden: Typfoutje
5.41% gewijzigd
suusberg wat een narigheid zeg! Hoe gaat het ondertussen?
Balen dat je een ronde moet overslaan, maar het kost allemaal zoveel energie, eerst weer beter worden.

sjaantje super spannend zeg! Geweldige testdatum... Maja bij hoeveel testdatums hebben we dat allemaal al gedacht hè?!
Moet je nu ook hormonen inbrengen?
Wat doe je met de feestdagen? Wel of geen wijntje? Mijn eisprong is ook geweest, maar ga me er weinig van aantrekken. Vk heeft al eerder gezegd dat voor een positieve test t echt niet zoveel uitmaakt zolang je t maar niet overmatig doet, dus dat is t enige dat ik doe. Jij?

hd84 dat maandje is zo voorbij ook hoor! Een maand geleden kreeg ik te horen dat we aan de iui mochten in januari en nou krijg ik volgende week al prikinstructie. Toch spannend idee hè?!

miss welkom! Jullie hebben al een behoorlijke weg gehad zeg. Bagger is dat als ze steeds weer een half jaar willen wachten hè! Ik word daar echt zo mutserig van.
Hsg heb ik ook gehad, volgens mij is dat standaard voor iui toch? Het was niet leuk, maar duurt niet lang dus daardoor te doen. Ik kon meekijken op t scherm en heb me daarop gefocust. Hoe was jou uitslag???
Ik ben na poging 4 eindelijk zwanger geraakt na 3,5 jaar proberen. Ik heb nu een zoon van 8. Het is dus wel even geleden maar als je iets van mij wilt weten stel de vraag en ik geef je eerlijk antwoord.
Ha meiden,

Even een berichtje van mij. Ik had pas een bericht gemaakt en op iedereen gereageerd, maar bij het plaatsen ging er iets mis en weg was mijn bericht. Grrrr! Dus toen is het er even bij gebleven.

Wij zijn half december bij het andere ziekenhuis geweest. Zij hebben ons dossier uit het vorige ziekenhuis doorgenomen en vorige week ben ik gebeld met een voorstel voor behandelingen. In het andere ziekenhuis wilden ze nog 6 IUI doen met hormonen.
Het nieuwe ziekenhuis stelt voor eerste een hsg te doen (zou de vruchtbaarheid wat kunnen bevorderen), dan IUI met hormonen te doen en als dat na 4 keer geen effect heeft de stap naar IVF te nemen. Ook krijg ik bij de IUI al medicatie om het tweede deel van mijn cyclus (hopelijk) wat te verlengen.

Aan de ene kant heb ik wel het gevoel dat ze goed geluisterd hebben. Aan de andere kant schrok ik toch een beetje van IVF....het voelt een beetje alsof zij eigenlijk ook denken dat IUI voor ons niets gaat uithalen. En nu na wat nachten slapen merk ik dat ik IVF wel serieus heftig vind. Het is natuurlijk nog niet zover, maar ja...4 keer IUI is zo voorbij.

De planning is dat ik begin januari een keer laat bloedprikken en dat we eind januari op gesprek gaan bij de arts voor uitleg over de hsg. Heeft iemand dat wel eens gehad en hoe vond je dat dan? Ik zie daar ook best wel tegenop, omdat je hoort dat het een heel pijnlijk onderzoek is.

Ik heb het ook echt lastig deze dagen van familiefeest en terugkijken. 2 jaar geleden begonnen wij in december vol goede moed en ik had toen nooit verwacht dat we nu nog steeds geen stap verder zouden zijn.
Vannacht ook echt rot geslapen. Ik lag maar te malen hoe dat straks moet als we ineens heel vaak naar het ziekenhuis moeten. Ik heb een baan waarbij er in mijn agenda al heel ver van tevoren afspraken worden ingepland met klanten. Ik lag al weer te malen hoe dat allemaal moet.

Verder merk ik dat ik momenteel heel veel moeite heb met zwangeren. Net weer een appje van iemand die de derde krijgt terwijl ze nog geen jaar geleden niet wist hoe hard ze moest roepen dat er zeker weten geen derde kwam. Ik moet dan echt mijn best doen om meelevend te reageren.
Sorry Miss, ik lees net dat jij een HSG hebt gehad. Kun jij er meer over vertellen? Dan ben ik alvast een beetje voorbereid op mijn gesprek over een maand.
Hey serias,

Ik snap je helemaal hoor dat je moeite hebt met zwangeren. Ik had er ook steeds meer moeite mee en nu sinds dat mijn eerste iui mislukt is, en ik noodgedwongen een pauze heb, geniet ik extra van alles en laat ik alles los. Dat is heerlijk. Even niet denken aan alle dingen die MOETEN. Geen idee of t verstandig is. Maar ik zie t wel weer bij de volgende ronde. Zo’n hsg onderzoek heb ik niet gehad. Maar ja daar zou t ook niet aan moeten kunnen liggen, onze dochter is ook gewoon ontsproten hihi.
Hoe gaat t met de rest? Leuke kerst gehad allemaal?
Hoi, kan ik hier ook meeschrijven? Deze maand beginnen we met de eerste IUI in eigen cyclus. Spannend!
We hebben al een zoon die gewoon natuurlijk (en binnen een paar maanden) is verwerkt en dat maakt het nogal frustrerend dat het nu niet wil lukken... Hopelijk is IUI dan het extra zetje wat we nodig hebben. Timing is deze maand een beetje beroerd want man gaat een aantal dagen naar het buitenland rond de vermoedelijke eisprong. Hopelijk gaat dat goed.. Heb volgende week de eerste echo en zal daar ook eens vragen wat de mogelijkheden zijn. Jullie al ervaring met zoiets?
Serieas: Ik heb inderdaad 2 weken geleden een HSG gehad. Ik wil als eerste graag zeggen dat iedereen het op zijn eigen manier ervaart. Vriendinnen van mij hadden nergens last van, maar mijn verhaal is toch heel anders. Ik moest van te voren al antibiotica innemen en ook pijnstillers van het Radboud. Op de dag zelf werd ik de kamer ingeroepen en mocht ik mij uitkleden en plaats nemen op de tafel. Ze ontsmetten je eerst van binnen, dat ging allemaal prima. Toen was het tijd om dat slangetje in mijn baarmoeder in te brengen. Ik voelde wel dat ze bezig was, maar dit deed absoluut geen zeer. Niet zo gek ook, want na een paar minuten zei de gyn dat ze dat slangetje niet door mijn baarmoedermond heen kreeg en dat ze een klem moest gebruiken. Toen ze die klem erop zette was dat echt even niet prettig, maar met nog geen 3 seconde weer over. Nu was ze gereed om de vloeistof te gaan spuiten en ze adviseerde mij om mijn vriend vast te pakken. Ik greep zijn handen en ze ging van start. Ik heb gegild, terwijl ik in mijn arm beet om mij op andere pijn te kunnen richten en mijn vriend heeft mij met zijn volle gewicht op de tafel moeten drukken. Ik vond het verschrikkelijk zeer doen, maar het duurt gelukkig niet lang. De gyn zei achteraf dat het waarschijnlijk extra zeer deed, omdat mijn linker eileider verdikt leek te zijn. Achteraf gezien zou ik het zo weer doen! Ja, het deed heel erg zeer, maar dat duurt gelukkig maar een paar minuten. Een bevalling duurt langer denk ik dan maar.

Ik heb inmiddels de uitslag van de HSG gehad. Er was niets te zien. Mijn eileider was inderdaad wat verdikt, daardoor duurde het lang voordat de vloeistof er doorheen kwam, maar het lukte iig, dus mijn eileiders zijn doorgankelijk.

Op de echo was te zien dat ik in mijn rechter eierstok een eisprong had gehad. In mijn linkereierstok zat echter ook een eicel die 18mm was en dat hoort blijkbaar niet. Die moest weg zijn voor dat ik met de clomid zou kunnen beginnen. Daar zou ik aanstaande dinsdag een echo voor krijgen. Als die eicel weg was zouden wij gaan starten met de clomid en als de eicel niet weg was moesten we nog een maand wachten.

Op de dag van de uitslag belde mijn schoonzus ons via FaceTime. Dit vonden wij al vreemd, want dit doet zij normaal gesproken nooit. Ze belde om te vertellen dat zij in verwachting was van hun 2e kindje, 6 weken was ze. Ik deed wel blij, maar ergens steekte het toch wel dat het ons maar niet lukt.

Vandaag was echter mijn NOD. Ik voelde mij al een paar dagen anders en had vreemde klachten. Vanochtend een test gedaan en voor het eerst in 2,5 jaar stond daar toch echt een extra streepje. Terwijl wij boven onze vreugde dans deden en samen wat tranen van geluk huilde, kregen mijn schoonouders beneden een telefoontje, mijn schoonzusje heeft een miskraam. Wij wonen tijdelijk bij mijn schoonouders, omdat wij onze net gekochte woning nog compleet aan het verbouwen zijn. Dus toen wij beneden kwamen en het nieuws hoorde dat bij mijn schoonzus het hartje niet meer klopte, sloeg mijn blijdschap wel om in verdriet. Ik omhelsde mijn schoonmoeder en samen hebben we even staan huilen. Toch ervoor gekozen om de mijn test te laten zien en gelukkig kon zij ook blij voor ons zijn, ondanks het verdriet.

Nu is het de komende 12 weken afwachten of dit kindje blijft plakken. Het voelt nog wel heel onwerkelijk na meer dan 30 maanden proberen. Wij zijn van mening dat dit echt aan de HSG moet hebben gelegen, want nu lukt het ineens wel.
pfff miss krijg gewoon kippenvel en tranen in mn ogen van je verhaal. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!!!!! Wat super. Maar snap wel dat t enorm dubbel is zo met je schoonzus zeg!

Serieas, ik herken je gevoel enorm van de feestdagen. Ik ga er een beetje in een bubbel doorheen en heb 0 zin in oud en nieuw.
Ik heb ook een hsg gehad, het was niet echt leuk en zeker niet pijnloos. Maar het duurt maar kort en ik vond t daardoor wel te doen. Vooral gefocust op t scherm naast me.

Mexi, iui in eigen cyclus betekent dat dan dat je geen hormonen nu spuit?

Hier vandaag prikinstructie gehad, alles ligt klaar. 1 of 2 januari is nod, dus volgende week begint t hele zooitje. Ik heb alles in huis en weet wat ik moet doen, verder nog in een bubbel want vind t nogal spannend allemaal.
Heb een ovaleap pen voor t begin, dan een ovitrelle pen voor de eisprong en na de iui nog utrogestan tabletten voor vaginaal in te brengen. Iemand die hetzelfde heeft?
Miss gefeliciteerd! En wat verdrietig tegelijk pff. Ligt altijd zo dichtbij elkaar he, hopelijk gaat t goed. Mooi nieuws op t einde van t jaar..

Kal14 ik heb Menopur spuiten liggen en voor eisprong de Ovitrelle. Verder niet. Mijn volgende ronde start rond 12 januari dus. Succes!

Fijne jaarwisseling allemaal en een vruchtbaar 2018!!!
MissCherise, welkom en meteen gefeliciteerd! Wat een topnieuws. Fijn dat de HSG bij jullie geholpen heeft. Ik had dat wel gehoord dat het de kansen vergroot, maar heb zelf die ervaring niet! Spannende periode ga je tegemoet, echt super nieuws om het nieuwe jaar mee in te gaan! :-)

Serieas, ik vind het wel positief klinken als ik het zo lees. Bij ons was het beleid ook 6 keer IUI en daarna IVF. Het klinkt voor mij positief dat dit ziekenhuis een duidelijke visie heeft en ook echt stappen wil zetten. Je begint immers niet helemaal blanco toch? Ik vond de HSG trouwens tegenvallen. Ik had het onderschat. Vond het behoorlijk pijnlijk. Ik dacht dat ik daarna wel gewoon weer had kunnen werken, maar heb wel een middagje op de bank gelegen met buikpijn.

Mexi, welkom! Ik ben benieuwd wat de mogelijkheid is als je man op reis is. Ze doen ook IUI met donorzaad soms, dus wellicht is er wel wat te regelen met het ziekenhuis.

Ka, spannend dat je komende week dan echt mag gaan starten! Hoop dat je met een beetje een goed gevoel het nieuwe jaar in kan gaan vol vertrouwen dat 2018 het jaar gaat worden dat je zwanger raakt!

Suusberg, voor jou ook een vruchtbaar 2018! Op naar veel baby’s in dit topic!
Gefeliciteerd Misscherise, mooi nieuws! Maar wat verdrietig voor jullie schoonzus.
En een gelukkig nieuwjaar voor jullie! Op naar een vruchtbaar 2018!

@Ka14: nee ik hoef geen hormonen te spuiten. In principe zou ik een goede eisprong van mezelf moeten hebben (al vind ik mijn luteale fase aan de korte kant, meestal tussen 7-8 dagen maar volgens de gyn is dat geen probleem). Morgen eerst een echo (zit dan op dag 10), daarna ovulatietesten gebruiken en als deze positief is dag erna inseminatie. Gezien die meestal positief is rond dag 19-21 verwacht ik die pas eind volgende week.

@HD84: Ik ga het morgen even voorleggen als ik toch die echo heb. Kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen of er iets mogelijk is of dat het anders gewoon pech is deze eerste ronde.
Dank jullie wel! Ik blijf met jullie mee lezen, maar zal niet meer mee schrijven verder, daar is het het topic niet voor. Mocht het mis gaan dan schrijf ik graag weer mee, aangezien we dan de 1e IUI behandeling zullen krijgen. Ik gun jullie ook alle geluk voor 2018 en hoop snel mooi nieuws te lezen!
Hoi, ik zou hier ook graag meeschrijven als dat mag.
We zijn inmiddels twee jaar onderweg met onze kinderwens, we lopen sinds 2016 in het ziekenhuis. Ik heb PCOS, we hebben eerst ovulatie inductie gehad met Clomid (werkte niet, en daarna Gonal F en Pregnyl. Ben vorig jaar 3 maanden zwanger geweest en daarna kwam mijn cyclus weer met enige regelmaat op gang. Helaas deze week weer ongesteld geworden dus ook deze ronde is niet gelukt, de volgende ronde word onze eerste IUI, in eigen cyclus, alleen met Pregnyl.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven