Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Jaa dat had ik ook de eerste keer. Ik dacht huh, is dit het? Vorige week duurde het wat langer. Had gelezen, weet niet of het hier was, dat sommige ziekenhuis aanraden om met een volle blaas te komen. Ik kwam in ziekenhuis aan en was erg vroeg, dus heb paar glazen water gedronken. Ze kon er wat lastiger bij, ze gaf ook aan dat het kwam door hoe vol je blaas was. Weet nou niet of het positief of negatief is hahaha maar is proberen waard dacht ik.

Volgende week zaterdag is mijn NOD. Ik heb wel wat las van me buik, beetje menstruatie achtige pijn, maar is wel erg vroeg. Alhoewel ik vorige ronde ook 4 dagen te vroeg was. Achja blijven ma duimen hè.

Heb je nu nog last? Of voel je niks? Geen idee of ze een speciaal kant op kunnen spuiten.

Fijne dag Allen.

Veel liefs X
Hoi dames sorry voor de late reactie!
Ik ben zaterdag nog terug geweest voor 2e meting er waten 2 mooie eitjes te zien 1 van 16mm en 1 van 17mm
De arts wou de iui op dinsdag doen alleen had ik zondag avond een positieve ovulatie test dus maandag gelijk gebeld en kon gelijk komen de iui is dus maandag geweest manlief had voor heb veel zaadjes na bewerking 14 miljoen!
Ik ben wel heel ziek van de hormonen.

Nu 2 weken wachten🍀

Ik ga vanavond even alles terug lezen en op jullie antwoorde

Zijn hier trouwens nog meer vrouwen die in het jbz zitten?
Liefs xx
Vervelend Nien dat je zoveel last heb van de hormonen. Ik heb gelukkig geen last ervan, alleen afentoe diarree.

Waar staat JBZ voor?

We lopen bijna gelijk, ik ben zaterdag geweest. Super spannend. Ga duimen voor je.

Vraag me wel af, lees bij sommige dat ze ovulatietesten moeten doen. Spuit je ook ovitrelli of iets dergelijks om eiersprong op te wekken? Ik hoef namelijk geen testen te doen, maar denk dat dit komt omdat ik ovitrelli spuit, dan heb je tussen de 24-36 uur late je eiersprong en wordt je 36 uur later geïnsemineerd.

Fijne avond dames X
@ anneM90

Jbz staat voor jeroen bosch ziekenhuis.
Nee ik hoefde ook gwen ovulatie testen te doen maar ik had zondag avond opeens rekbaarslijm vandaar dat io voor de zekerheid een ovu test deed.

Ik moeat vanaf dag 3 tot de dag van de eerste echo purgeon spuiten om de eitjes te laten groeien en dan een sag voor de inseminatie ovritelle nu was de ovritelle dan op de dag zelf.
@ annam bij de informatie die ik vooraf kreeg stond ook dat ik met een volle blaas moest komen, ondanks dat ik wel wat had gedronken vonden ze het lastig te zien met de echo.
ik hoef ook geen ovulatietesten te doen
omdat ik 5 dagen Clomid slik en op dag 8/9/10 moet langsgaan voor de echo. en vervolgens bepalen ze wanneer ik pregnyl moet prikken.

@nien dat is geen pretje als je er ziek van word. klote zeg! dus mocht je volgende cyclus weer moeten dan weet je wat je te wachten staat. denk dan aan je doel.. ik heb namelijk er alles voor over om zwanger te worden.
ik heb gelukkig weinig last gehad van de hormonen. ik had wel een opgeblazen gevoel.
29 mei moet je een zwangerschap test doen toch nien?

ik drink sinds kort bessensap. Dit schijnt goed te zijn voor de vruchtbaarheid en innesteling.

tot nu toe merk ik nog niks aan het proces... het is eigenlijk te vroeg voor symptomen.
@ rompertje
Ja ik ben echt heel misselijk en hele zere borsten maar goed indd het is voor een goed doel.
Ik mag de 28ste testen maar ik zou 31 mei / 1 juni mij menstruatie moeten krijgen dus den dat ik wacht tot de 31ste.

Ow ik zal ook is bessensap halen welk merk heb jij?
ik koop deze de laatste tijd..
https://www.jumbo.com/the-berry-company ... 164458PAK/
@ Rompertje

Zal morgen eens na de winkel rijden
Hoi Dames,

ik heb ook maar de sap besteld. kan nooit geen kwaad toch?

Hoe gaat het met iedereen die op het wachtbankje zitten? en uiteraard met de rest?

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Fijn pinksterweekend gehad allemaal?

Veel Liefs X
Hoi hoi annaM90.
Bij mij zit de eerste week erop. Week is redelijk snel voorbij gegaan hoop dat deze week ook snel gaat vermoed van wel want heb t hartstikke druk.
Heb wel symptomen maar vermoed dat die van de ovritelle zijn

Hoe gaat het met jou?

X liefs
bij mij zit de eerste week er ook op. ik merk weinig/ voel bijna niks. 1 a 2 keer lichtelijk misselijk gevoel gehad en verder niks.
dus mijn spannende week is nu ingegaan.

ik zag op you tube dat ze Cranberries sap drinken voor bevordering en dat het was geadviseerd dus hopelijk komen we daarmee ook een stap dichterbij. het schijnt je slijmvlies (endometrie) te bevorderen.

hoe gaat het met jou Annam?
@ rompertje.
Nou ik heb overal last van denk van de hormonen. Ik mag maandag testen en jij?
Hoi dames,

Spannend we zitten alle 3 in wachtweek 2. Ik heb aantal dagen last van me buik, echt menstruatiepijn. Vanochtend kon ik niet wachten en heb getest met vroege test, helaas. Zeg natuurlijk nog niets, maar de buikpijn spreekt boekdelen.

Hopelijk hebben jullie meer geluk dames.

Fijne dag! Ik ben deze week een weekje vrij en ga nu gezellig dagje naar het strand.

Veel Liefs X
leuk en spannend! kunnen we veel vergelijken :)
ik mag 30ste testen Nien.

ik heb gewoon werk maar probeer zoveel mogelijk daarna afleiding te zoeken.
Oow spannend voor ons alle 3 ik heb vandaag wel een gewoone test gedaan maar dit was om te kijken of de hormonen uit me lichaam waren en hij was negatief dus hormoon is weg nu even een week wachten.

Heb lekker veel afleiding deze week dus komt goed
Hallo meiden,

Een droevig berichtje vanuit mij.. Vorige week echo gehad en daar was een vruchtje te zien van 4mm, veel te klein voor een zwangerschap van 7 wk en 3 dgn. Moest vandaag terugkomen om nogmaals te checken.. maar helaas geen natuurwonder :-(
We gaan nu een miskraam opwekken met tabletten. Zo raar gevoel nu.. ben heel verdrietig want was zooo blij dat het na 2,5 jaar eindelijk gelukt was. Maar ik wil nu ook zo snel mogelijk dat het weg is.. ik zie het nu allemaal als verloren tijd en zou het liefst zo snel mogelijk weer een iui-behandeling doen. Maar dan moet ik natuurlijk eerst weer helemaal hersteld zijn en dat heeft tijd nodig. Morgenavond ga ik de tabletten inbrengen, hopelijk zet het dan snel door zodat ik snel weer helemaal schoon ben!

Succes meiden op het wachtbankje! Duim voor jullie!
Oh N84 wat naar :hug: sterkte!
Knuffel voor jou N84, sterkte!
ohhh vreselijk nieuws N84!!!!! :hug: heel veel sterkte :hug: dit had ik helemaal niet verwacht. zo klote.. dan ben je eindelijk zwanger en dan gebeurt er dit. heftige periode voor je meid.
ik denk dat ik dat ook zou hebben.. geen tijd willen verspillen en zo snel mogelijk met een nieuwe ronde beginnen.
het leven kan soms zo gek lopen.. houd moed en blijf sterk N84
Jeetje N84, wat een verdrietig nieuws!! Heb je eindelijk iets, waar je zolang naaruit kijkt!!! Wat verschrikkelijk voor jullie zeg. Hopelijk komt het los en gaat het herstel snel & kan je weer verder met jullie droom <3

Dikke knuffel voor jou!!

Veel Liefs X
Jemig N84.
Heb je eindelijk waar je na verlangt gebeurt dit.
Hoop dat het snel los komt en je verder kunt!

Dikke knuff🍀
N84: Ach meid wat is dit een verschrikkelijke bericht zeg. Ik was zoo blij voor. Heel veel sterkte. :hug:
Goedemorgen Dames,

Hoe gaat het?

En met de dames op het wachtbankje?

Nog even geduld dan mogen we testen.

Veel liefs X
Dames geen idee hoe ik een foto plaats. Maar denk dat ik het na 3,5 jaar dan eindelijk een positieve test mag hebben!!!!

Zo onwerkelijk, voelt heel raar, net alsof niet zo is..
@ annaM90
Wauw! Wat fantastische!
Kon je vandaag ook echt testen of heb je vroeger gestest?

Ik zou maandag mogen testen maar ik wacht tot woensdag dan is mij nod.
Heb nog geen menstruatie klachten en die heb ik normaal een week van te voren al dus spannend ga er niet vanuit dat het bij de eerste iui gelukt is maar stiekem hoop ik natuurlijk wel.

En hoe is met de rest van de dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven