Zwanger naar Bali
vrijdag 26 januari 2018 om 09:52
Hallo dames graag even jullie advies gevraagd. Na lange tijd hebben mijn man en ik besloten voor een tweede kindje te gaan, we zijn pas geleden begonnen met proberen zwanger te raken en hopen dat het natuurlijk mag gaan lukken. Juni 2018 staat er een vakantie naar Bali gepland.
Vaccinaties die nodig zijn voor Bali zijn DTP en Hepatitis A, zal ik deze vaccinaties nu vast halen nu ik nog niet zwanger ben of is tijdens mijn zwangerschap dit geen probleem?
Er is op Bali een hele kleine kans op Zika wat vooral schadelijk kan zijn in het eerste trimester, we willen daarom proberen zwanger te worden tot april en het proberen om zwanger te worden daarna uit te stellen tot na de vakantie zodat ik 12 + weken zwanger ben wanneer we afreizen naar Bali.
Zijn er dames die ervaring hebben met het maken van een verre reis tijden het tweede trimester en tips hebben qua veiligheid voor het kindje?
Ik ben al een tijdje gestopt met de pil en natuurlijk kunnen we ook wachten met het zwanger worden maar de kriebels om het te proberen zijn heel erg aanwezig en het lijkt mij ook erg bijzonder om zwanger op reis te kunnen gaan en nog even te kunnen genieten!
Tips, ervaringen en reacties zijn zeker welkom, bedankt alvast!
Vaccinaties die nodig zijn voor Bali zijn DTP en Hepatitis A, zal ik deze vaccinaties nu vast halen nu ik nog niet zwanger ben of is tijdens mijn zwangerschap dit geen probleem?
Er is op Bali een hele kleine kans op Zika wat vooral schadelijk kan zijn in het eerste trimester, we willen daarom proberen zwanger te worden tot april en het proberen om zwanger te worden daarna uit te stellen tot na de vakantie zodat ik 12 + weken zwanger ben wanneer we afreizen naar Bali.
Zijn er dames die ervaring hebben met het maken van een verre reis tijden het tweede trimester en tips hebben qua veiligheid voor het kindje?
Ik ben al een tijdje gestopt met de pil en natuurlijk kunnen we ook wachten met het zwanger worden maar de kriebels om het te proberen zijn heel erg aanwezig en het lijkt mij ook erg bijzonder om zwanger op reis te kunnen gaan en nog even te kunnen genieten!
Tips, ervaringen en reacties zijn zeker welkom, bedankt alvast!
anoniem_363335 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 09:56
2.41% gewijzigd
vrijdag 26 januari 2018 om 09:54
En vraag het na bij de GGD.
https://www.ggdreisvaccinaties.nl/aanda ... -en-reizen
https://www.ggdreisvaccinaties.nl/aanda ... -en-reizen
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 09:55
57.81% gewijzigd
vrijdag 26 januari 2018 om 10:07
Een maakbare wereld .......
En nog even te kunnen genieten? Doe je dat nu niet, met je eerste kind? Gaat dat mee of 'geniet' je zonder kind?
En wat als je zwanger bent, de reis is geboekt en je krijgt ernstige zwangerschapskwalen, bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit of erge misselijkheid? Geniet je dan nog?
Ik zou eerst die reis maken, en dan proberen zwanger te worden ......
En nog even te kunnen genieten? Doe je dat nu niet, met je eerste kind? Gaat dat mee of 'geniet' je zonder kind?
En wat als je zwanger bent, de reis is geboekt en je krijgt ernstige zwangerschapskwalen, bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit of erge misselijkheid? Geniet je dan nog?
Ik zou eerst die reis maken, en dan proberen zwanger te worden ......
vrijdag 26 januari 2018 om 10:18
Ik ben naar Bali geweest toen ik 15 weken zwanger was. Ikzelf zou dat niet meer doen. Sowieso omdat ik extra moest uitkijken wat ik at, vond ik niet leuk en omdat ik onpasselijk werd van de geur van alle kleine offertjes op straat. Je rook het overal en ik was er toen overgevoelig voor. Prikken heb ik gewoon gehad.
Zou best nog wel een keer naar Bali willen maar niet meer zwanger... nou ja dat kan ook niet meer
Zou best nog wel een keer naar Bali willen maar niet meer zwanger... nou ja dat kan ook niet meer
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 26 januari 2018 om 10:20
Ik zou trouwens uitkijken met het zikavirus. Er wordt zelfs geadviseerd om tot twee maanden na terugkeer uit zika-gebied niet zwanger te worden.
In jouw geval zou ik dus zeker wachten met zwanger worden tot na de reis.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikavi ... angerschap
In jouw geval zou ik dus zeker wachten met zwanger worden tot na de reis.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikavi ... angerschap
vrijdag 26 januari 2018 om 10:23
dus jullie willen met een klein kind en zwanger naar Bali? Of laat je dan de oudste thuis?
Ik ben gek op reizen, zwanger of niet. Maar met een peuter en zwanger naar de andere kant van de wereld gaan, daar zie ik het nut niet zo van in.
Ik ben gek op reizen, zwanger of niet. Maar met een peuter en zwanger naar de andere kant van de wereld gaan, daar zie ik het nut niet zo van in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 26 januari 2018 om 10:24
Je snapt het niet. Dat is het ultieme genieten.
vrijdag 26 januari 2018 om 10:26
Wat een flauwe reactie. TO geeft zelf toch aan dat als het in april niet gelukt is, ze dan even stopt. Ze gaat er dus niet vanuit dat het lukt en daarmee dat het planbaar is.
vrijdag 26 januari 2018 om 10:31
vrijdag 26 januari 2018 om 11:01
Het hangt er een beetje van af waar je naartoe gaat en van plan bent om te doen. Hoe goed je tegen de hitte kan tijdens je zwangerschap. Er zijn op zich goede ziekenhuizen aanwezig mocht je ze onverhoopt nodig hebben.
Ik heb er zelf gewoond en kan je vertellen dat de zorg gemiddeld tot goed is (mits je geld hebt).
Je weet ook dat je je niet kunt inenten tegen knokkelkoorts? Absoluut geen pretje als je dat hebt.
Ik heb er zelf gewoond en kan je vertellen dat de zorg gemiddeld tot goed is (mits je geld hebt).
Je weet ook dat je je niet kunt inenten tegen knokkelkoorts? Absoluut geen pretje als je dat hebt.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:04
Het wordt tijdens de gehele zwangerschap afgeraden naar zika gebied te gaan en ook een tijd erna wordt afgeraden om zwanger te worden.
Daarnaast had ik een aantal jaren terug ook een vaccinatie tegen buiktyfus, en moet je ook rekening houden met rabiës bij apen op het eiland. Gewoon om even aan te geven dat er meer risico's zijn.
Er zijn een aantal goede privé kilinieken op het eiland, maar bij de reguliere ziekenhuizen moet je zeker niet zijn. Een paar jaar terug had Bali geen voorraden immunoglobine meer op het eiland en moest je bij een apenbeet binnen 24 uur geëvacueerd worden naar Singapore voor behandeling.
Het is niet een strand aan de andere kant van de wereld hè, het is een ander continent met risico's.
Al met al zou ik er dus óf voor kiezen de zwangerschapswens uit te stellen tot ca 3 maanden na terugkomst, of een andere bestemming te kiezen.
Daarnaast had ik een aantal jaren terug ook een vaccinatie tegen buiktyfus, en moet je ook rekening houden met rabiës bij apen op het eiland. Gewoon om even aan te geven dat er meer risico's zijn.
Er zijn een aantal goede privé kilinieken op het eiland, maar bij de reguliere ziekenhuizen moet je zeker niet zijn. Een paar jaar terug had Bali geen voorraden immunoglobine meer op het eiland en moest je bij een apenbeet binnen 24 uur geëvacueerd worden naar Singapore voor behandeling.
Het is niet een strand aan de andere kant van de wereld hè, het is een ander continent met risico's.
Al met al zou ik er dus óf voor kiezen de zwangerschapswens uit te stellen tot ca 3 maanden na terugkomst, of een andere bestemming te kiezen.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:09
Voor dat ik het vliegtuig naar Bali instapte een test gedaan. Die was negatief. Toen direct de volgende ochtend getest en toen bleek ik toch zwanger te zijn. 5 weken zwanger en had net 2,5 maand ervoor een miskraam gehad. Als ik mag kiezen zou ik niet zwanger naar Bali gaan. Dit kwam bij mij omdat ik met 6 weken erg misselijk werd en de geuren daar zo sterk zijn dat ik alleen maar heb staan overgeven. Geen leuke vakantie. Over Zika zou ik me daar niet zo druk maken. Het dengue virus is daar veel meer aanwezig. Ik heb me gewoon goed ingesmeerd met lichte dosis deet (wel middeltjes daar kopen die werken beter)
Maar weet je ook dat je je reis mag annuleren als je zwanger blijkt te zijn? Wij hadden al geannuleerd, hoefde alleen nog de zwangerschapsverklaring op te sturen en toen bleek ik een miskraam te hebben. Dus alsnog naar Bali gegaan om daar er achter te komen weer zwanger te zijn.
Maar weet je ook dat je je reis mag annuleren als je zwanger blijkt te zijn? Wij hadden al geannuleerd, hoefde alleen nog de zwangerschapsverklaring op te sturen en toen bleek ik een miskraam te hebben. Dus alsnog naar Bali gegaan om daar er achter te komen weer zwanger te zijn.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:11
Deet is echt enorme rommel.... zelfs van lichte doseringen krijg ik hoofdpijn. Dus lekker als je zwanger bent lijkt mij dat ook niet.Nala2013 schreef: ↑26-01-2018 11:09Voor dat ik het vliegtuig naar Bali instapte een test gedaan. Die was negatief. Toen direct de volgende ochtend getest en toen bleek ik toch zwanger te zijn. 5 weken zwanger en had net 2,5 maand ervoor een miskraam gehad. Als ik mag kiezen zou ik niet zwanger naar Bali gaan. Dit kwam bij mij omdat ik met 6 weken erg misselijk werd en de geuren daar zo sterk zijn dat ik alleen maar heb staan overgeven. Geen leuke vakantie. Over Zika zou ik me daar niet zo druk maken. Het dengue virus is daar veel meer aanwezig. Ik heb me gewoon goed ingesmeerd met lichte dosis deet (wel middeltjes daar kopen die werken beter)
vrijdag 26 januari 2018 om 11:16
Deet is inderdaad rommel, maar dengue oplopen is nog gevaarlijker voor het ongeboren kind. En op het advies van de Vk, gyn en het ziekenhuis in Indonesië moest ik echt smeren.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:23
Ben zwanger op reis geweest naar een ander deel van Indonesië maar ik zou het zeker niet nog een keer doen.... ben overigens wel naar een Zika vrij deel geweest, Zika wil je echt niet als je zwanger bent!
Maar verder: de warmte, de geurtjes, het kruidige eten, moe en misselijk zijn, bang om door een mug gestoken te worden dus continu gestresst... heeft voor mij een deel van de vakantie pret zeker weggenomen!
Wel alle voorzorgsmaatregelen genomen, kleding geïmpregneerd, Deet 30%, juiste medicatie mee die toegestaan is tijdens de zwanger.
Maar als ik jou was zou ik lekker op vakantie gaan naar een schoon westers land met winkels waar je westers eten kan kopen en waar je geen gevaarlijke ziektes op kan lopen.
Maar verder: de warmte, de geurtjes, het kruidige eten, moe en misselijk zijn, bang om door een mug gestoken te worden dus continu gestresst... heeft voor mij een deel van de vakantie pret zeker weggenomen!
Wel alle voorzorgsmaatregelen genomen, kleding geïmpregneerd, Deet 30%, juiste medicatie mee die toegestaan is tijdens de zwanger.
Maar als ik jou was zou ik lekker op vakantie gaan naar een schoon westers land met winkels waar je westers eten kan kopen en waar je geen gevaarlijke ziektes op kan lopen.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:28
En toch wordt deet afgeraden tijdens de zwangerschap. En ik vind dat er een verschil is tussen een reis plannen wetende dat je mogelijk zwanger bent, of plotseling (nouja, je had het natuurlijk ook kunnen bedenken) in de situatie zitten zoals jij en keuzes moeten maken.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:35
En dan had je de tweede keer ook weer geannuleerd als je zwanger was geweest? Bijzonder.Nala2013 schreef: ↑26-01-2018 11:09Voor dat ik het vliegtuig naar Bali instapte een test gedaan. Die was negatief. Toen direct de volgende ochtend getest en toen bleek ik toch zwanger te zijn. 5 weken zwanger en had net 2,5 maand ervoor een miskraam gehad. Als ik mag kiezen zou ik niet zwanger naar Bali gaan. Dit kwam bij mij omdat ik met 6 weken erg misselijk werd en de geuren daar zo sterk zijn dat ik alleen maar heb staan overgeven. Geen leuke vakantie. Over Zika zou ik me daar niet zo druk maken. Het dengue virus is daar veel meer aanwezig. Ik heb me gewoon goed ingesmeerd met lichte dosis deet (wel middeltjes daar kopen die werken beter)
vrijdag 26 januari 2018 om 11:37
Ze heeft al geboekt, dus gewoon zorgen niet zwanger te worden t komende half jaar. Omboeken of annuleren is niet gratis voor zulke redenen.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:40
Mensje1988 schreef: ↑26-01-2018 09:52Hallo dames graag even jullie advies gevraagd. Na lange tijd hebben mijn man en ik besloten voor een tweede kindje te gaan, we zijn pas geleden begonnen met proberen zwanger te raken en hopen dat het natuurlijk mag gaan lukken. Juni 2018 staat er een vakantie naar Bali gepland.
Er is op Bali een hele kleine kans op Zika
tips qua veiligheid voor het kindje?
Wat is er zo ongelofelijk bijzonder aan Bali dat je voor een vakantie de veiligheid van een ongeboren kindje/vrucht op het spel wil zetten?
Wat lijkt je zo bijzonder aan zwanger op reis gaan??
Maak een keuze: of naar Bali of nu gaan voor een zwangerschap.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:41
Zucht. En DUS ga je niet naar een dergelijk land als je zwanger bent of zwanger probeert te worden
vrijdag 26 januari 2018 om 11:51
Bedankt voor alle reacties en adviezen.
Voor alle niet zo vriendelijke berichten : natuurlijk weet ik dat zwanger worden niet zomaar gaat en je het absoluut niet kan plannen..
We gaan gewoon met z'n drieën op vakantie, we laten ons kind hier echt niet achter om daar te gaan genieten..
-Ik denk dat het inderdaad beter is om het proberen in verwachting te raken uit te stellen nadat we op vakantie zijn geweest. Onze tickets zijn al gekocht en dus is de reis niet te annuleren. Natuurlijk willen we de zwangerschap niet in gevaar brengen maar na zoveel gegoogle was ik gewoon benieuwd naar ervaringen en tips op het gebied van verre reizen tijdens een zwangerschap.
Fijne dag nog gewenst iedereen!
Voor alle niet zo vriendelijke berichten : natuurlijk weet ik dat zwanger worden niet zomaar gaat en je het absoluut niet kan plannen..
We gaan gewoon met z'n drieën op vakantie, we laten ons kind hier echt niet achter om daar te gaan genieten..
-Ik denk dat het inderdaad beter is om het proberen in verwachting te raken uit te stellen nadat we op vakantie zijn geweest. Onze tickets zijn al gekocht en dus is de reis niet te annuleren. Natuurlijk willen we de zwangerschap niet in gevaar brengen maar na zoveel gegoogle was ik gewoon benieuwd naar ervaringen en tips op het gebied van verre reizen tijdens een zwangerschap.
Fijne dag nog gewenst iedereen!
vrijdag 26 januari 2018 om 11:53
Ik zou ook even wachten. Wij hadden een reis naar Aruba geboekt en zijn pas 3 maanden later actief aan de slag gegaan voor een kindje. Ik was blij dat ik voor die tijd steeds ongesteld werd. Het eerste trimester is al spannend genoeg zonder de extra risico's.
En inderdaad, onderschat niet hoe geurloos Nederland is tov andere continenten.
En inderdaad, onderschat niet hoe geurloos Nederland is tov andere continenten.