Zwanger naar Bali

26-01-2018 09:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames graag even jullie advies gevraagd. Na lange tijd hebben mijn man en ik besloten voor een tweede kindje te gaan, we zijn pas geleden begonnen met proberen zwanger te raken en hopen dat het natuurlijk mag gaan lukken. Juni 2018 staat er een vakantie naar Bali gepland.

Vaccinaties die nodig zijn voor Bali zijn DTP en Hepatitis A, zal ik deze vaccinaties nu vast halen nu ik nog niet zwanger ben of is tijdens mijn zwangerschap dit geen probleem?

Er is op Bali een hele kleine kans op Zika wat vooral schadelijk kan zijn in het eerste trimester, we willen daarom proberen zwanger te worden tot april en het proberen om zwanger te worden daarna uit te stellen tot na de vakantie zodat ik 12 + weken zwanger ben wanneer we afreizen naar Bali.

Zijn er dames die ervaring hebben met het maken van een verre reis tijden het tweede trimester en tips hebben qua veiligheid voor het kindje?

Ik ben al een tijdje gestopt met de pil en natuurlijk kunnen we ook wachten met het zwanger worden maar de kriebels om het te proberen zijn heel erg aanwezig en het lijkt mij ook erg bijzonder om zwanger op reis te kunnen gaan en nog even te kunnen genieten!

Tips, ervaringen en reacties zijn zeker welkom, bedankt alvast!
anoniem_363335 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 09:56
2.41% gewijzigd
Ik ben afgelopen jaar de 13 de tm de 15 week van mijn zwangerschap op Bali geweest. Zo ver ik toen kon achter halen was Bali geen zika gebied( er heeft ooit een versie geheerst maar die is nu niet/ in zeer kleine hoeveelheden aanwezig) het is geen malaria gebied. Van muggen hebben we in april ook geen last gehad. Ik had mijn inentingen al van een vorig bezoek.

Het enige waar ik last van heb gehad is dat ik misselijk werd bij het ruiken van gefermenteerd fruit. Onze privé gids ( zijn dochtertje was net 2 maanden oud) heeft hier super goed rekening mee gehouden.

Hou er wel rekening mee dat je in het vliegtuig meer drinkt, ik had het idee dat ik iets sneller uit droogde. Hou er rekening mee dat er reisverzekeringen zijn die zwangerschap zien als iets planbaars en een eigen keuze, annuleren is daarbij niet mogelijk.

Ik heb een super fijne vakantie gehad, heerlijk ontspannen op het moment dat ik het meest mobiel was. Ik zou het zo weer doen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
S-Groot schreef:
26-01-2018 11:41
Zucht. En DUS ga je niet naar een dergelijk land als je zwanger bent of zwanger probeert te worden :facepalm: .
Als jij al jaren bezig bent om zwanger te raken ga jij niet je leven niet meer op stil zetten. Ik ben gek op reizen en het heeft ons 3 jaar gekost om zwanger te raken. Na een miskraam met zo'n geschiedenis verwacht je niet direct weer zwanger te zijn. En dan nog, ook in Indonesië worden vrouwen ook zwanger. Vele vrouwen uit Australië doen nog even een tripje naar Bali tijdens de zwangerschap. Als ik niet zo extreem misselijk was geweest had ik er waarschijnlijk ook anders tegenaan gekeken.
Nala2013 schreef:
26-01-2018 13:12
Als jij al jaren bezig bent om zwanger te raken ga jij niet je leven niet meer op stil zetten. Ik ben gek op reizen en het heeft ons 3 jaar gekost om zwanger te raken. Na een miskraam met zo'n geschiedenis verwacht je niet direct weer zwanger te zijn. En dan nog, ook in Indonesië worden vrouwen ook zwanger. Vele vrouwen uit Australië doen nog even een tripje naar Bali tijdens de zwangerschap. Als ik niet zo extreem misselijk was geweest had ik er waarschijnlijk ook anders tegenaan gekeken.
Nou, dan ga je toch gewoon? Waarom vraag je hier nou advies?
SallySpectra schreef:
26-01-2018 13:34
Nou, dan ga je toch gewoon? Waarom vraag je hier nou advies?
Blijkbaar is lezen ook moeilijk want ik vraag me af waar ik advies vraag?? Ik vertelde alleen maar mijn ervaring aan de TO, meer niet.
Nala2013 schreef:
Als jij al jaren bezig bent om zwanger te raken ga jij niet je leven niet meer op stil zetten. Ik ben gek op reizen en het heeft ons 3 jaar gekost om zwanger te raken.
Er zijn ook helemaal geen alternatieve bestemmingen natuurlijk.

Nala2013 schreef:
Na een miskraam met zo'n geschiedenis verwacht je niet direct weer zwanger te zijn.
Tsja, je verwachtte het niet (wat naïef is), maar je weet best dat als je een eisprong hebt en seks hebt je zwanger kunt worden. *Mompelt iets over biologie en anti-conceptie.*

Even voor de goede orde: het maakt mij allemaal niet uit hoor, maar ''Nee Deet is niet goed, maar dengue is erger'' aandragen als reden om toch maar deet te gebruiken (terwijl het om een vakantie gaat) is gewoon een kulreden. Je hóefde namelijk helemaal niet in een dengue-gebied te gaan zitten.
Ik zou nog even wachten met zwanger worden. Ik ben zwanger naar Bali geweest en vond het geen aanrader. Sowieso de vlucht er naar toe, we zaten dichtbij het keukentje in het vliegtuig en ik was kotsmisselijk van alle luchtjes. In Bali rook het overal naar wierook ook al niet fijn en veel lekkere dingen durfde ik niet zo goed te eten. We hadden een excursie 's morgens vroeg om naar de dolfijnen te kijken met de boot, ook dat is geen aanrader. Zelfde verhaal met de snorkelexcursie waar we eerst een uur met de boot moesten over hoge golven.

Het klinkt nu alsof ik een k-vakantie heb gehad, dat is niet zo, maar ik denk dat het leuker was geweest als ik niet zwanger was geweest.
Nala2013 schreef:
26-01-2018 13:42
Blijkbaar is lezen ook moeilijk want ik vraag me af waar ik advies vraag?? Ik vertelde alleen maar mijn ervaring aan de TO, meer niet.
Tuttuttut, rustig meid.
S-Groot schreef:
26-01-2018 16:48
Er zijn ook helemaal geen alternatieve bestemmingen natuurlijk.

Tsja, je verwachtte het niet (wat naïef is), maar je weet best dat als je een eisprong hebt en seks hebt je zwanger kunt worden. *Mompelt iets over biologie en anti-conceptie.*

Even voor de goede orde: het maakt mij allemaal niet uit hoor, maar ''Nee Deet is niet goed, maar dengue is erger'' aandragen als reden om toch maar deet te gebruiken (terwijl het om een vakantie gaat) is gewoon een kulreden. Je hóefde namelijk helemaal niet in een dengue-gebied te gaan zitten.
Tuurlijk weet je dat de kans er is, maar zoals ik wel zei had ik niet verwacht dat het zo snel weer zou gebeuren. En ik ga mijn leven en de dingen niet stop zetten omdat ik dan heel misschien zwanger ben. De reis was al geboekt en we hadden besloten om na de reis onderzoeken te laten doen waarom het niet lukte om zwanger te raken. Maar zo heeft iedereen daar zijn eigen manier in en ik denk altijd dat ik gewoon weer naar huis kan als ik denk dat het verstandiger is.

Ik heb mijn reis uitvoerig besproken met huisarts, ggd en vk en zelfs artsen in Indonesië. Ook wat betreft deet. En een middeltje met 13% deet zagen hun niet als een probleem. Uiteindelijk hoefde ik het ook alleen maar 2 dagen te gebruiken omdat ik toen in een resort zat waar veel stilstaand water was. Andere resorts stond er te veel wind en door het droge seizoen was er geen mug te bekennen.

Tuurlijk kies je er zelf voor naar een land te gaan met bepaalde virussen en ja die keuze maak ik zelf en daarmee weeg je zelf het risico af.
De keuze is nu ook aan TO en ik geef alleen maar mijn ervaring. En mijn grootste reden om niet naar Bali te gaan zijn puur de zwangerschapskwaaltjes. Zonde van een dure vakantie als je beroerd voelt. Verder als zwangere vrouw ben ik daar op handen gedragen.

Maar goed, de een neemt het risico niet, de andere wel. Iedereen kijkt er anders tegen aan. Uiteindelijk ben ik nu alweer 33 weken zwanger en ondanks dat ik zo misselijk ben geworden kijk ik wel terug op een mooie ervaring. Zou ik het nog een keer doen als ik wist dat ik zo misselijk zou worden? Nee, want de geuren zijn daar dan echt enorm sterk en alleen de gedachte eraan deed me terwijl ik in NL was gewoon weer overgeven.
Mensje1988 schreef:
26-01-2018 09:52
Hallo dames graag even jullie advies gevraagd. Na lange tijd hebben mijn man en ik besloten voor een tweede kindje te gaan, we zijn pas geleden begonnen met proberen zwanger te raken en hopen dat het natuurlijk mag gaan lukken. Juni 2018 staat er een vakantie naar Bali gepland.

Vaccinaties die nodig zijn voor Bali zijn DTP en Hepatitis A, zal ik deze vaccinaties nu vast halen nu ik nog niet zwanger ben of is tijdens mijn zwangerschap dit geen probleem?

Er is op Bali een hele kleine kans op Zika wat vooral schadelijk kan zijn in het eerste trimester, we willen daarom proberen zwanger te worden tot april en het proberen om zwanger te worden daarna uit te stellen tot na de vakantie zodat ik 12 + weken zwanger ben wanneer we afreizen naar Bali.

Zijn er dames die ervaring hebben met het maken van een verre reis tijden het tweede trimester en tips hebben qua veiligheid voor het kindje?

Ik ben al een tijdje gestopt met de pil en natuurlijk kunnen we ook wachten met het zwanger worden maar de kriebels om het te proberen zijn heel erg aanwezig en het lijkt mij ook erg bijzonder om zwanger op reis te kunnen gaan en nog even te kunnen genieten!

Tips, ervaringen en reacties zijn zeker welkom, bedankt alvast!

Ik ben nu 7 weken zwanger en hadden plannen om in september naar Bali te gaan. Er is nergens op internet te vinden dat het zika virus daar actief is. In september zou ik 20 weken zwanger zijn. De GGD adviseert ons niet te gaan vanwege het zika virus. wij nemen dit advies serieus, ondanks wij er weinig over kunnen vinden op internet. De GGD arts meldde ons dat er een reële kans op besmetting is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven