Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@eevie83, hier ook amper kwaaltjes. Zegt echt helemaal niks. Groeit gewoon door. Morgen derde echo, dan bijna 8 weken. Geen zorgen maken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! ik ben nieuw hier en heb zojuist ook een positieve test in mijn handen gehad met 2-3 weken zwanger

Volgens de berekeningen via internet ben ik uitgerekend op 29 november. Ik wacht nog even met het bellen naar de vk omdat ik het allemaal zo spannend vind aangezien ik in okt een mk heb gehad en waarschijnlijk moet ik toch wachten tot 10-12 weken voordat ik een eerste afspraak heb. Ik heb nog niet echt kwaaltjes, wel elke ochtend tussen 6 en half 7 wakker haha.
Alle reacties Link kopieren
@Elleanna, sterkte met afwachten, bikkel ben je. Fijn dat het wat afgenomen is. Ik heb tussendoor ook stolsels en wat bruine/rode afscheiding maar geen alarm dus. Hoop op hetzelfde voor jou!!
Alle reacties Link kopieren
@eevie: Ik heb ook amper kwaaltjes. Ik hoop dat het zo blijft.. Ik snap dat het natuurlijk een bevestiging is van je zwangerschap, maar ik probeer er maar van te genieten zolang ik kwaaltjes-vrij ben.



@mommy29nov: gefeliciteerd! Pas met 10-12 weken je eerste afspraak? Jeetje. Ik ben blij dat mijn verloskundige bij iedereen met 8 weken een echo doet. Ik belde voor een afspraak en kreeg met 6 weken al de intake.. Dat is helemaal snel...
Hier geen klachten, maar het is ook nog pril. De vorige keer had ik ook nergens last van alleen vanaf een week of 8 lustte ik toen geen koffie meer en was ik wel een beetje misselijk af en toe. Ik had juist heel veel energie, waar sommigen moe worden, ik hoop nu weer.

Nog even genieten dat ik nog lekker kan sporten en nog in mijn eigen kleren pas. Ik heb voor mijn zoontje ook een miskraam gehad, wat dat betreft is het wel spannend die eerste weken. En in huis moet er ook nog wel wat gebeuren om ruimte te maken voor nog een kindje. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb eigenlijk ook geen klachten. Vannacht wel naar de wc geweest en 5 minuten later moest ik weer heel nodig.

Vind t daarom ook n beetje eng. Bruinverlies heb ik amper nog, gelukkig.



Wij zijn net verhuisd en hebben de basis van de slaapkamers goed. Op 1 kamer een muur kaal gelaten zodat we daar n leuk behangetje kunnen plakken als het zover is.
Alle reacties Link kopieren
@Mommy29nov, oeh wat moet je nog lang wachten. Vind je dat niet vervelend? Willen ze niet eerder een echo doen?



Nou gelukkig dat jullie ook niet veel kwaaltjes hebben, dan zal het vast goedkomen. Je leest wel eens van mensen dat ze gelijk harstikke ziek zijn enzo.



Bij mij komt a.s. donderdag Moeders voor Moeders langs voor een kort gesprekje en ik ga dan weer een aantal weken mee doen. Ik vind het wel fijn om een steentje te kunnen bijdragen.



Wij hebben op de eerste verdieping 1 slaapkamer, daar slaapt ons zoontje en de zolder verdieping moeten we nog klaar maken. We hebben een maand geleden een dakkapel geplaatst en die moet nu nog worden afgewerkt. De aannemers hebben het druk deze periode dus dat wordt waarschijnlijk pas begin juni.



Ik moet maandag met mijn werk weg voor een diner en een overnachting met een aantal mensen. Ik zit te twijfelen om het tegen mijn baas alvast te zeggen. Het valt natuurlijk wel op als ik iets anders eet misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat jullie zo vroeg wakker zijn. Ik moet mezelf echt mijn bed uitslepen om de kleine te halen. Ga moe naar bed en kom er gebroken uit. Hopelijk is dat na de 12 weken over. Ik slik extra ijzer om minder vermoeid te zijn. Ik blijf ook sporten want dat geeft me juist energie.



Klinkt heel stom maar ik heb al kwaaltjes sinds de innesteling. Die heb ik gevoeld. Ik was vrijwel meteen af en toe misselijk, pijnlijke borsten, hoofdpijn, buikpijn (krampjes) dorst en een jeukende buik. Buik was ook 3 cm gegroeid. Ben nu ruim een half jaar bezig met sporten en gezond eten. Ik meet iedere maand mijn gewicht en cm's. Dus vandaar dat ik dat wist Maar die jeuk was een bevestiging. Dat heb ik maar 1 keer eerder gehad, tijdens mijn vorige zwangerschap.



Ook wij zijn vorig jaar verhuisd. We wonen erg ruim en er is plek genoeg voor een tweede kindje. We hoeven niet te klussen. Bovendien gaat de baby in een wieg bij ons op de kamer het eerste half jaar. Als ik al een babykamer inricht dan komt het door m'n nesteldrang straks want eigenlijk is het niet nodig haha.



Spannend he dat wachten tot je eindelijk op echo mag? Succes met wachten meiden!
Alle reacties Link kopieren
@dennen @Eevie83 De vorige keer wilden ze dat in ieder geval niet. ik las toen over dat heel veel vrouwen al rond de 8 weken een eerste intake/echo krijgen en heb dat nog gevraagd, maar dat deden ze niet. Volgens hun is er met 8 weken nog niet zoveel te zien en garandeert dat ook niks. Dus ik denk eerlijk gezegd dat ze deze keer ook niet al rond de 8 weken zullen doen, ondanks mijn miskraam in oktober. Die miskraam was overigens met 8,5 week. Ene kant vind ik het wel vervelend om zolang te moeten wachten, maar aan de andere kant is het ook wel waar dat een kloppend hartje met 8 weken geen garantie geeft of wat dan ook. Bij mijn vorige zwangerschap vroeg mijn huisarts ook aan me waarom ik zo bezig was met de eerste echo en dat dat vroeger ook niet gedaan werd.. ik moest er gewoon op vertrouwen dat mijn lichaam haar werk aan het doen is.



Wat ik wel heel grappig vind is dat ik deze keer steeds een kriebelig gevoel heb ter hoogte van mijn baarmoeder, net of iemand me van binnenuit kietelt ofzo. Herkent iemand dit?

De vorige keer dat ik zwanger was stond ik er trouwens heel anders in dan deze keer, Toen had ik meteen zo'n gevoel van: kan ik dit wel? wil ik dit wel? Twijfel, twijfel... terwijl ik altijd een kinderwens heb gehad. Dus dat vond ik zo raar. Nu voel ik me heel rustig eronder en heb ik ook zin om te kijken op internet voor babyspulletjes e.d. in tegenstelling tot de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
@eevie, ik heb het ook op mijn werk verteld. Ik werk freelance bij een bedrijf. Ik wil dat de verhoudingen goed blijven en dat we eerlijk blijven. Mocht er iets aan de hand zijn met mij of de zwangerschap is het ook fijn als je op iemand terug kunt vallen. Als je uiteten gaat dan kun je ook kiezen voor veilige gerechten.

Ik ga zelf zondag met vrienden uit eten. Ik denk niet dat ik bij hun weg kom met smoesjes. Aangezien ik vlak voor de zwangerschap met hun bij hetzelfde restaurant heb gegeten... Ik ga het gewoon vertellen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar met hoeveel weken gaan jullie ouders/broers/zussen etc op de hoogte brengen van de zwangerschap?
Ouders afgelopen zondag, met 5 weken.

Broers en zussen na de eerste echo, met 8 weken.

Rest van de wereld na de 2e echo, rond 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Op de verjaardag van onze dochter, precies bij de 12 weken grens. 's morgens familie, 's middags vrienden. Ik weet ook al hoe hehe. Kleine mag een cadeau uitpakken en daar komen dan blauwe en roze heliumballonnen uit
Alle reacties Link kopieren
Wat een vruchten, ik houd het niet bij met reageren haha. Wel gezellig!



Ons huis kunnen zo 3 kinderen opgroeieb, moet wel het eea opgeruimd worden en aan plaats gemaakt worden.



Eevie wat goed dat je ook mee gaat doen, ik mocht vandaag beginnen met urine opvangen.



Mommy. Wat je zegt zit inderdaad wel wat in maar zodra het hartje klopt is de kans aanzienlijk kleiner, de kans is er altijd helaas dat het toch nog mis gaat. Ik probeer vanaf mijn 7 weken echo op mijn lijf te vertrouwen hoe eng ik dat ook vind. Het gaat gelukkig vaker goed dan fout, daar moeten we ons maar aan vast houden.



Wij vertellen het met de 7 weken echo aan ouders broer zussen en beste vrienden. De rest vd wereld bij de volgende (goede) echo.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel zwangeren! Allemaal gefeliciteerd!!



Vandaag toch maar even een extra testje gedaan en er kwam nu echt heel duidelijk resultaat! Mijn vriend en ik zijn in de wolken dat het zo snel mocht lukken, omdat we weten dat dat heel vaak niet het geval is. We zien onze familie regelmatig en oh wat vinden we het moeilijk om nog niks te verklappen .

We hebben 14 april de echo.. Net voor het paasweekend, dus met de brunch tijdens Pasen gaan wij het vertellen.. Hoe weten we nog niet.. waarschijnlijk een briefje of hint in een ei of tussen de servetten op tafel..



Heel misschien ons zoontje een t shirt aandoen met een leuke tekst, maar dat vinden we een klein beetje afgezaagd (sorry vd mensen die dat wel op die manier doen ).



Fijne dag allemaal!! Blijven aftellen tot de eerste echo's!
Alle reacties Link kopieren
Gefelicitieerd Elsa! Lastig is dat he, als je je familie regelmatig ziet? Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige zwangerschap het lastiger vond om niks te zeggen en dat ik in shock was van de positieve test, omdat ik het ook niet zo snel had verwacht! We hebben het toen met 6 weken verteld aan onze ouders en broers, de rest wilden we inlichten met 12 weken, helaas is het niet zover gekomen toen. Deze keer wil ik sowieso wachten tot de eerste echo. Leuk dat jullie het met Pasen willen gaan vertellen! Geniet van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook nog last van "testdrang"? Ik heb vandaag weer een test gedaan (lang leve de action testen ). Nu zijn ze op dus "mag" van mezelf geen nieuwe gaan kopen.



En over het vertellen, wij gaan het na de 2 echo doen denk ik. Maar het wordt wel lastig, het is echt nu al aan mijn buik te zien (niet dikker maar anders, klinkt heel wazig haha).

Ik moet sowieso naar de gyn en daar kon ik vorige keren met 7 weken terecht voor de eerste echo en de 2e echo was de vorige keer rond 11 weken.

Maar merk dat ik zelfs beetje terughoudend ben met een afspraak maken bij de gyn. Naja, zal volgende week ofzo eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Puknijmegen, dat had ik vandaag ook. Vorige week vrijdag was een oude test die ik nog had liggen, dus ik dacht ipv weggooien, ga ik gewoon eens proberen, maar dat was nog een beetje vroeg. Nu heb ik vervolgens al 3 testen extra gedaan, vanochtend inderdaad ook die vd action haha. Kreeg een mooie duidelijke streep.



Ik begin een beetje te merken dat het toch echt zo is aan ' kwaaltjes'. Vlagen van misselijkheid en wisselend overvallen door vermoeidheid. Daarnaast ruik ik alles super sterk, dat had ik bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet.



Aftellen naar 14 april.. Poe hee duurt nog lang!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de verloskundige gebeld, om informatie aan te vragen. Ik word morgen terug gebeld. Dus ben benieuwd wanneer ik eerste afspraak heb.

Denk dat ik vandaag 5 weken ben, maar zeker weten doe ik het niet haha
Alle reacties Link kopieren
Isayes, wat spannend en ja, wat duurt de tijd lang. Ik heb morgen weer een echo, ben dan 7.5 weken. Ben benieuwd. Stressvolle dagen dit, vreselijk! Wil zo graag dat het nu na 4 jaar goed gaat. Hebben jullie ook trouwens wisselende dagen? Ene dag vreselijk brak, moe en vleugen van misselijkheid en de dag erna weer veel minder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Samenmoos schreef op 21 maart 2017 @ 20:12:

Isayes, wat spannend en ja, wat duurt de tijd lang. Ik heb morgen weer een echo, ben dan 7.5 weken. Ben benieuwd. Stressvolle dagen dit, vreselijk! Wil zo graag dat het nu na 4 jaar goed gaat. Hebben jullie ook trouwens wisselende dagen? Ene dag vreselijk brak, moe en vleugen van misselijkheid en de dag erna weer veel minder?





Ik ben nog niet zo ver als jij maar ik herken het zeker. Het wisselt zelfs af en toe per dagdeel bij mij, 's morgens heeel brak en 's middags gaat het dan toch weer beter.



Ik duim voor je morgen!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames, weer lekker op tijd wakker vandaag... vandaag ben ik precies 4 weken en ik merk dat ik het nu super spannend begin te vinden. Ben onwijs blij dat ik weer (zo snel) zwanger ben en zoals ik gisteren zei sta ik er deze keer heel anders in. Toch heb ik steeds die angst dat het mis zal gaan als ik menstruatie gevoel of steken in m'n onderbuik heb. Ik weet dat dat een teken is dat je baarmoeder haar werk doet, maar toch schrik ik er steeds van. Hoe voelen jullie je vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



@mommy29nov; ik had begin van de nacht steken / buikkramp, was niet fijn.. Heb dan toch het gevoel dat er wat misgaat, maar het was gelukkig vrij snel over. Ik wist niet dat je baarmoeder zo snel in de zwangerschap al dergelijke signalen kan geven, het stelt me wel iets gerust. Dus ik voel me wel een beetje hetzelfde wat dat betreft.

Vanochtend ook erg misselijk.. op het randje van overgeven.. dat herken ik wel van de eerste weken van mijn eerste zwangerschap, had gehoopt dat me dat deze keer bespaard zou blijven, maar helaas, haha. Alles voor een heel mooi, goed doel he .



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



ik heb juist geen steken of menstruatie achtige buikpijn en maak me daar dan weer zorgen over. Zo is er altijd wel iets om zorgen over te maken haha.



Verder ben ik ook eeecht moe.

Mijn dochter is ziek en is nu al 2 nachten tussen 3 en 6 wakker 's nachts. Dus ik slaap ook (bijna) niet, echt vervelend maar ook sneu voor haar. Gelukkig vrij vandaag dus hopelijk rustig aandoen vandaag!



Fijne, zonnige dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat wisselend dan weer voor iedereen! Die krampjes heb ik ook, zeker einde van de dag of als ik net op bed lig. En dat slapen is vreselijk, veel wakker en vooral vroeg in de ochtend. En dan meestal ook al wakker geweest tussen 01-00-02.00 uur, vreselijk. Vermoeidheid lijkt iets af te nemen... Pff, krijg ik ook weer de zenuwen van Haha. @ Puk, sterkte met je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven