Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Ik heb nog niet moeten overgegeven. Zonet wel ff goed misselijk geweest.



Het was n beetje improviseren omdat het een spontane actie was.

We hebben de babyshirtjes meegenomen waarmee ik het m'n vriend ook heb verteld. Gezegd: we hebben van de week wat leuks gekocht. En toen shirtjes omhoog gehouden. Dan zie je ze even denken Hahaha. En toen viel t kwartje.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft MvM, aanmelden kan al eerder. Alleen kun je pas mee doen vanaf 5,5 week. Tenminste vanaf dan mocht ik mee doen. Je kunt ook een plek afspreken, bijvoorbeeld achter de container of achter een muurtje of iets dergelijks. Wij hebben een carport en daarinder in de hoek zet ik het neer, in een tas. De buren zullen vast raar op kijken,maar dat maakt ons niet zo veel uit.



Wat fijn Isayez en Mellala, dat jullie het al hebben kunnen delen. Wij wachten nog 10 daagjes tot de echo



Erg fijn dat we hier samen alles kunnen delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog over MvM. Klinkt heel stom maar ik wil eerst weten of het goed zit. Vond het na de miskraam zo vervelend om al die volle flessen nog in te gaan leveren.

Zal me er eens in verdiepen voor wanneer ik me aan moet melden. Het is natuurlijk een kleine moeite en als je iemand anders ermee kan helpen..



Wij gaan het voorlopig nog niet vertellen, ik denk dat we echt wachten tot na de 12 weken echo. Als ik het zo lang verborgen kan houden iig.



Wel heel leuk dat een aantal het al verteld hebben, zo'n bijzonder moment.
@puknijmegen, welkom en gefeliciteerd met je tweede zwangerschap. Ik begrijp je teijfel over meeschrijven en hoop dat de zwangerschap maar ook bij de anderen allemaal goed blijft gaan.



@mellala en isayez, leuk dat jullie het al hebben gedeeld. Wij wachten hier net als elleana tot de eerste echo, dan gaan we het onze ouders en broers vertellen. De rest komt dan rond de 12 weken echo.



Wat betreft moeders voor moeders ga ik mij eens verdiepen wat dat inhoudt en of ik hieraan mee ga doen.



@dennen, nee ik ben af en toe weeig/misselijk en soms iets van boeren, maar gelukkig (nog) niet overgegeven. Heb jij last van misselijkheid?

En snap dat je nog even wachten met het vertellen van je zwangerschap ivm mogelijke contractverlenging. Wanneer hoor je meer?

Ik wil mijn leidinggevende pas rond 12 weken vertellen over mijn zwangerschap, maar ik heb wel binnenkort een gesprek staan over mijn ambities rondom onderzoek doen, maar ik wil wel aangeven dat door een kinderwens ik wel stappen wil zetten maar pas over 1,5/2 jaar echt wil beginnen. Lieg ik niet maar hoef ik het ook nog niet te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



mag ik ook meepraten? Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum, na google-werk over zwangerschappen kwam ik hier uit. Ik ben uitgerekend (volgens internet) rond 21 november. Dit wordt het eerste kindje voor mij en mijn man, en ik heb het nog aan niemand kunnen vertellen. Zelfs mijn man weet het nog niet, hij is tot dinsdag op reis en ik wil dit persoonlijk vertellen. Hopelijk flap ik het er niet meteen op het vliegveld uit maar kan ik wachten tot we thuis zijn zodat er geen ongelukken op de snelweg gebeuren :-D. Hoe hebben jullie het aan jullie partners verteld?



Afspraak voor een echo heb ik ook nog niet gemaakt, ik heb wel al een verloskundige op het oog maar zal dit eerst met mijn man overleggen.



Qua klachten merk ik dat ik 0 eetlust heb, ook ik word sinds donderdag élke ochtend om half 6 wakker, ik voel me de hele dag een beetje, niet misselijk maar eerder weeïg, en ik ben snel vermoeid. Ik denk dat wij nog wel een tijdje wachten met het vertellen aan onze ouders, hoewel ik een paar dagen per week bij mijn ouders werk dus zodra de symptomen te opvallend worden zullen we het gaan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
PukNijmegen, helemaal niet raar hoor, doen wat goed voelt! ik ben in alle andere dingen rondom het zwanger zijn ook erg terughoudend omdat ik nog erg bang ben.



Welkom J508, en wat super spannend om dit nog even voor je man geheim te houden. Ik had de test in de ochtend gedaan en moest tot het einde van de dag wachten tot mijn man thuis was, dat duurde al lang haha. Ik had een doosje in gepakt met daarin de test, een fiepje met papa is the best, en het boek: "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Toen hij thuis kwam zei ik dat er een pakketje was bezorgd voor hem, erg leuk vond ik zelf. Had er zelfs een postzegel opgeplakt en in een heel lelijk handschrift zijn naam geschreven haha.



Dennen, het zou heel fijn zijn als je contract inderdaad verlengd gaat worden, altijd even spannend.
Wij hadden eigenlijk ook tot 8 weken willen wachten. Maar aan de andere kant, als het mis gaat, vinden we het ook prettig om dat met onze ouders te kunnen delen.



Hebben jullie nog last van bruinverlies? Ik zo nu en dan nog wel. Gister weer voor het eerst seks gehad na de positieve test. Iets meer bruinverlies gehad en 1 druppeltje bloed. Dat druppeltje bloed komt vast door de goed doorbloedde baarmoedermond.

Vriend wilde in ieder geval niet meer doorgaan en vond het eng hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Mellala, ik heb vandaag best last van bruinverlies. Ik maak me toch wat zorgen dus misschien dat ik de verloskundige even bel. Alhoewel ik het ook wel een beetje stom vind om te bellen als zo'n onzekere meid.
Van harte gefeliciteerd allemaal!!



Ook ik ben zwanger en eind november uitgerekend.

Ik had afgelopen zaterdag in ronde 24 dan eindelijk mijn aller eerste positieve test. Ik was totaal geschokt en kon het maar moeilijk geloven. Gister en vanmorgen weer getest en inmiddels ben ik wel overtuigd haha.

Ik had niet gedacht dat het nog spontaan en als totale verassing zou lukken! Sinds januari liepen we in het ziekenhuis op de fertiliteitspolie voor onderzoeken en op 1 onderzoek na was dat bijna afgerond. Voor dat laatste onderzoek moest ik vandaag (op dag 1 van mijn nieuwe cyclus) eigenlijk bellen om het laatste onderzoek in te plannen. Maar nu kan ik bellen om het af te blazen. Wat een geluk.



Volgens de berekening ben ik 27 november uitgerekend. Morgen kan ik naar de verloskundige bellen voor een eerste echo bij 7 of 8 weken. Daarna willen we het onze ouders vertellen. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Mamel, welkom!! Wat spannend zeg én wat hebben jullie een geduld moeten hebben! Logisch dat je wat extra testen gedaan hebt ter bevestiging haha! Gefeliciteerd met je zwangerschap :-)!



Ik heb gisteren ook de verloskundigenpraktijk benaderd voor een eerste afspraak. Ben benieuwd welke datum dat gaat zijn. Net als bij mijn eerste zwangerschap willen we graag een vroege echo met 7-8 weken. Hopelijk krijgen we dan de eerste bevestiging op scherm te zien na de positieve test (oké 2 testen gedaan :P). Als het qua eerste echo plannen lukt, willen we het dan waarschijnlijk met de paasdagen aan onze ouders, broer en zus vertellen. Met de paasdagen zijn we allemaal bij elkaar, dus dat zou mooi uitkomen .



Vind het weer erg spannend of het daarbinnen wel allemaal goed gaat.. Lastige weken zijn dit!
Hou je me op de hoogte Elleanna?
Hi dames,

Ik kom ook graag meeschrijven. Zwanger van de tweede en volgens mij 22 november uitgerekend. Ik zat in het medische traject, de eerste duurde heel lang (ruim twee jaar) en nu meteen zwanger, ik had er op gerekend nog het hele jaar aan het proberen te zijn. Dus ik ben er even van geschrokken. Mijn zoontje is 14 maanden. Het lijkt wel alsof iedereen die al een kind heeft hier, al een zoontje heeft.
Haha Nordic kan me voorstellen dat dat even schrikken is! Ik hoop dat het goede nieuws snel bij je land en je echt kan gaan genieten!



Ik heb net het ziekenhuis gebeld, en omdat ik al in het medische traject zat (ook al zaten we nog in de onderzoeksfase en niet in de behandelfase) hebben wij de eerste echo in het ziekenhuis bij onze arts. Staat gepland op 14 april, dan ben ik 7 weken en 4 dagen.

Ik kijk er al zo naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nordic, leuk dat je mee komt schrijven en gefeliciteerd!!



@ Mamel: Ik heb zojuist ook de eerste echo afgesproken en heb deze ook op 14 april. Spannend he! Nu aftellen tot die datum..
Alle reacties Link kopieren
@elleanna7, gewoon de versloskundinge bellen, daar zijn ze voor. Vaak mag je dan even eerder langs komen om je gerust te stellen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben (onverwacht) zwanger van mijn tweede kindje. Volgens mijn berekeningen 18 november uitgerekend. Op 10 april weten we of het hartje klopt en ons dochtertje grote zus wordt.



De onwerkelijkheid wint het van de spanning want dit hadden we niet echt op de planning staan. Ik ben zelf erg blij, mijn vriend moet er nog even aan wennen... Maar dat komt wel goed Maar nog even niet aanmelden bij mvm. De blauwe kratten zijn wel erg confronterend voor vriendlief...



Lees al dat jullie gelijk een koopdrang hebben. Je hebt nog 8 maanden de tijd, tijd genoeg dus ;)



@Nordic ik heb een dochtertje, dat scheelt weer ;)

@elleanna7 had ik bij mijn eerste zwangerschap. Dat heeft 20% van alle zwangere vrouwen en heeft vaak te maken met de innesteling. Maar ik weet hoe je je voelt. Dus bellen voor geruststelling is altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou ook graag meekletsen. Ik ben zwanger van ons vierde kindje (waarvan 1* helaas met 18 weken geboren). Ik ben op 28 november uitgerekend, heel pril nog, erg spannend. Nu eerst de kinderen ophalen, later meer!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nieuwe dames!



Elsa: Leuk idee om het met pasen te vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ingie, Mamal, Lie en Nordic!



Heeft iemand hier ervaring met gevoelige tanden tijdens de zwangerschap? Ik ben vandaag naar de mondhygiëniste geweest en waar ik normaal niet echt ergens last van heb als ze het schoonmaakt, moest ze vandaag handmatig tandplak verwijderen omdat met het elektrische apparaat echt niet ging.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd!



Hier vanochtend weer om twintig voor 6 wakker. Best handig als je er om 6 uur uit moet. Ik heb in ieder geval geen wekker nodig. Dat is normaal wel anders.



Ik ben nog niet misselijk alleen af en toe wat weeïg. Wel het idee dat mjn borsten al voller zijn.



Heb het mijn vriend na het testen verteld. Ik was toen al om kwart over 7 wakker. Na de positieve test duurde het nog ruim twee uur voor hij wakker werd. Ik was gewoon zenuwachtig. Stom hè? We willen dit al zo lang maar waren ook al op het punt dat we ervan overtuigd waren met z'n tweetjes te blijven. Ondanks dat hij wist dat ik nog niet ongesteld was had hij het niet zien aankomen maar is erg blij. Hij is alleen niet zo goed om dit geheim te bewaren dus dat wordt nog wat. Hij moest 's middags aan het werk en liep als een kip zonder kop rond ????



Verder zou ik de tijd graag een paar weekjes vooruit te zetten om wat meer te voelen.
Alle reacties Link kopieren
@Saike: ja da's vroeg ja...zo herkenbaar. Meerdere malen wakker in de nacht, moet dan naar het toilet. Ook zomaar wakker, heel vreemd. En wat grappig van je tanden, ik heb ook last. Bij fruit, koud water of melk, heel onaangenaam gevoel. Realiseerde me dit vandaag..
Alle reacties Link kopieren
En wat leuk voor jullie Saike, wat zal hij blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!



Vroeg wakker herken ik ook. Ook als ik 's nachts naar toilet moet, kan ik niet snel weer in slaap komen.



Ik heb samen met mijn man een test gedaan. Maar het was heel raar, de eerste test die ik gedaan had, was negatief. Toen ik naar m'n werk was en mijn man eerder thuis, had hij de test nog een keer bekeken en zag 2 streepjes staan.

Dit vertelde hij toen ik thuis kwam waarop ik zei; nee joh, dat is vast een indroogstreep maar zal voor de zekerheid nog een test doen. En die was dus duidelijk positief.



En wat betreft de tanden, ik heb wel last van ontstoken tandvlees. Had ik tijdens de vorige zwangerschap ook (was toen het eerste symptoom).
Alle reacties Link kopieren
Eleanne heb je nog gebeld? Hoe is het gegaan?



Wauw wat veel zwangere dames. Gezellig hoor.



Ik maak me soms toch een beetje zorgen. Hebben jullie dat ook? Ik zit op mijn werk en ik voel echt amper kwaaltjes. 'S nachts moet ik er inderdaad uit om te plassen en heb wat meer honger, maar dat was het wel eigenlijk. Ik ben dan gelijk angstig of het wel goed zit. Nog 3 weken wachten tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
Eevie, nee ik heb niet meer gebeld. Ik probeer geduldig af te wachten nog 9 dagen. Vandaag is het ook weer weg eigenlijk. En zolang het geen rood is en ik geen krampen heb is het eigenlijk niet zorgelijk.

Die angst heb ik ook heel erg. En dan duurt wachten lang. Maar over een paar weekjes zijn we hopelijk allemaal (en dat zijn er nogal wat haha) gerustgesteld en kunnen we gaan genieten en de leuke dingen delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven