Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
He Brianne, Fijn dat alles goed is en een mooie uitslag van de NIPT.

Vervelend dat je nog zo moe ben. Meestal na 16 weken word dat wel minder toch.

Ik heb al lekker vakantie. 2 weken helemaal niks :-).
Vanavond feestje van mn schoonouders.

Hier nog steeds niet echt besproken. Maar wel gezegd dat ik het niet erg vind als hij zingt in de Kerk.
Dat heeft ie ook gedaan. hihi

Fijne dagen alvast allemaal..
Volgens mij heb ik mn vruchtbare dagen met kerst. Misschien gaan we daar wel gebruik van maken.
@marilyn: inmiddels wel je man gesproken?

@dajka: wanneer verwacht je je menstruatie, komend weekend? Snap heel goed je praktische twijfels over een zwangerschap en derde, zeker als je met zoiets op je werk zit. Maar idd, je zegt het zelf al, misschien duurt het zwanger worden wel even etc, je kunt het gewoon niet allemaal plannen, dus dan toch maar loslaten? Eigenlijk komt zo'n zwsch ook nooit écht uit, lijkt het. Lastig he...
Ja idd, heel fijn van onze uitslagen:) Nu voelt het écht goed.

@evda: oo wat een strijd is het ook voor jou he, dat zwanger worden.. En idd, de spanning in een eerste trimester zal er ook niet minder om zijn. Goed dat je even pauze neemt. Ik hoop dat je weer de rust vind voor je zelf, en wacht vooral niet te lang met hulp zoeken als de wens blijft en je het eigenlijk niet 'aan durft' of als het je zo veel stress geeft. Maar dat moet je dan wel zelf zien zitten antuurlijk. Voor nu maar even niks. Knuffel voor jou hoor!

@zeepaardje: hihi als ik jouw stukje lees, lijkt het alsof ik het zelf geschreven heb! Misselijkheid nagenoeg weg, vermoeidheid mwah, hoofdpijn ook vaak nog. Bekkenpijn begint nu ook al, denk dat ik het hardlopen binnenkort gedag moet zeggen... En idd die buik!! OMG! ik probeer het nu nog te verbloemen maar na de kerst ga ik denk maar 'overstag' en gewoon positiekleding aan en lekker dik zijn. Ben idd ook bang voor waar het naartoe gaat met die buik.
Hier lijk ik idd ook af en toe een fladdertje te voelen, maar dat zou nog van alles kunnen zijn.
Wanneer ben jij ook al weer uitgerekend/hoeveel weken ben je nu? Wel naar dat je je af en toe nog zo onzeker voelt. Hopelijk ga je snel meer beweging voelen zodat je wat vaker positief bevestigd wordt van het leven in je buik!

@polonaise: Alleen Marilyn kan je uit de openingspost halen... Fijn dat alles goed met je gaat! Hoop dat je het laat weten als de kleine er is, maar wat jij wilt uiteraard;). Jij ook veel succes en geluk verder! :hello:

Zo, eindelijk even kunnen reageren. Fijne Kerst alvast voor iedereen!
o tegelijk gepost. Grappig marilyn dat de knoop zo impliciet doorgehakt wordt bij jullie:) Maar prima als dat voor jullie allebei oke is! Ik ben echt benieuwd hoe het verder zal gaan en of je in januari een mooie nieuwe zwangerschap mag aankondigen!
Grappig idd tegelijk.

Ja knoop lijkt doorgehakt door man lief.
Vond ie gelijk een excuus dat ik mocht rijden Hahah. Zo ver is het ook nog niet 😂.
Maar goed. Maar aan de foliumzuur gegaan.
Vind het wel spannend Hihi.

Fijne dagen allemaal
Leuk Marilyn, mooi om kerst mee te beginnen!

Iedereen fijne dagen gewenst!! Geniet v elkaar!
Leuk Marilyn! Iedereen hele fijne dagen gewenst!
Hallo lieverds

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen!

Marilyn wat een leuke beslissing!!

Dajka hoe gaat het nu met je?

Brianne zijn de klachten al wat verminderd?

Amereeh gaat het ook nog goed?

Hier een andere knoop doorgehakt.
Ga vrijdag spiraal laten zetten.
Het is niet het goede moment en tijd.
Ben er emotioneel nog niet aan toe merk ik .
Ook gaat mijn oudste getest worden vanaf februari en gaat er op advies van school maatschappelijk werk mee kijken.
Ivm extreem slechte concentratie, last van prikkelverwerking en lastig gedrag.
Geeft ook allemaal best wat stress.

Wie weet durf ik er over een jaartje weer voor te gaan.

Nu even rust en alle tijd in mijn kindjes steken

Ik blijf mee lezen! Veel liefs!
jeetje evda, wat een moedig besluit, maar ook heel goed denk ik! Ik hoop dat het je veel rust gaat geven want het afgelopen half jaar/jaar is toch wel heel spannend en ornustig geweest voor je. Spannend ook weer met je zoontje en zijn tests op school. Kan me goed voorstellen dat je je even daarop en op andere dingen wil focussen. Knuffel voor jou!

hoe is het met de rest? Kerst overleefd/van genoten :P ?

hier gaat het langzaam wat beter. Misselijkheid is weg, vermoeidheid wordt langzaam minder. Ik voel al wat gekriebel en kreeg gister zelfs een heuse schop:) heel leuk weer.

iedereen nog fijne (vrije?) dagen gewenst!
Is je spiraal geplaatst Edva? Moedige beslissing hoor! Kan me voorstellen na alles wat er is gebeurd en stress van oudste zoon. Fijn dat jullie hier nu professionele hulp bij krijgen, dan kan het alleen maar beter gaan toch?

Brianne wat fijn dat je je zo langzamerhand wat beter gaat voelen! En schopjes, zo bijzonder....nu het leuke 'deel' van zwanger zijn.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden, toch een opluchting dat alles weer 'normaal' functioneert. Dus we gaan er voor in 2018! Heel spannend nu. Af en toe nog een lichte twijfel omdat jongste dochter wel heel erg druk is, maar ja, die wordt langzamerhand ook ouder, dus zal wel goed gaan. Volgens mij moet ik gewoon niet meer nadenken en gewoon zwanger zijn ;)

Leuk Marilyn dat jullie er nu ook echt voor gaan!

Alvast een goede jaarwisseling gewenst!
idd dajka, niet nadneken;) maar snap dat dat lastig is! Hoop vooral voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het dan wel goed zit! spannende tijden altijd voor het zwanger worden, maar als je het eenmaal bent misschien nog wel meer. Ik ga voor je duimen!

idd iedereen een fijne jaarwisseling gewenst! xx
Zooo alle feestdagen achter de rug. Toch altijd een hele drukke periode (ook al vieren wij het - afgezien van Sinterklaas - helemaal niet uitgebreid). Allereerst een fijn 2018 en dat iedereen maar datgene mag krijgen waar ze behoefte aan heeft!

Evda, hopelijk geeft de spiraal rust. En wie weet denk je op een gegeven moment anders over al dan niet een derde, dat is ook niks om je voor te schamen. Nu is de situatie gewoon zo dat je beter even pas op de plaats kan maken. Hopelijk zit je snel weer goed in je vel en heeft alles een plekje kunnen krijgen.

Brianne, fijn dat alles goed gaat en jij je ook beter voelt! Zwangerschapskleding is echt een verademing. Vooral de broeken althans. Die had ik met 10 weken al aan, niet omdat ik mijn eigen broeken niet meer dicht kreeg maar omdat ik het trekkende gevoel heel slecht trok. Deed zeer!
Nu 17 weken, UD is 10-6.

Dajka, hoe is het bij jou?

Morgen weer controle. Hopelijk is alles weer goed al voel ik elke dag wel een schopje. Ik voel het veel minder duidelijk dan bij de jongens dus of dit is een rustig kind, of de placenta ligt voor.ik denk het laatste :-) Morgen denk ik ook de 20-weken echo inplannen! Zal ergens eind januari worden gok ik. Spannend!
17 wk alweer zeepaard, dat schiet echt op. Hoe was de controle? Over die schopjes, mijn dochter bewoog veel minder in de buik dan zoon, en is ook fysiek wat rustiger. Grappig om dat zo vroeg al te kunnen herkennen. Jij weet ook nog niet wat het wordt toch?

Hier alles prima. Menstruatie alweer voorbij, nog wel erge hoofdpijn (heb ik altijd dan), heel irritant. Volgende week weer vruchtbaar, spannend...

En...gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk heel veel goed babynieuws in 2018!
Controle was goed, nog snel een echo gedaan, kindje lag er mooi bij maar wel met de navelstreng tussen de benen dus geen idee wat het wordt. Jammer, want ik wil shoppen haha!
Placenta ligt voor, zoals ik zelf al dacht. Maar voel wel behoorlijk wat schopjes ondertussen. Scheelt vast dat het de derde is :-)

Spannend Dajka, succes!
fijn dat de controle goed was en leuk om nog even een echo te krijgen! Cadeautje:) Jammer dat je nog niet weet wat het wordt, spannend he? Ga je sws shoppen of alleen als het een meisje wordt? Ik ben 24/6 uitgerekend, dus dan schelen we precies 2 wkn! Mijn 20wkn echo is op 1/2, ik kan ook niet wachten! Ik heb inmiddels wel een grotere maat broek aan met elastiek aan de bovenkant (van toen ik net bevallen was van de tweede, ik paste niet direct in m'n oude kleren en ik was die zwsch kleding zó zat!). Zit inderdaad een stuk comfortabeler, vooral s avonds! Ik heb inmiddels de weegschaal ook de eerste kilo erbij aan zien geven, dus ik hou nu maar even op met wegen, anders ga ik me er alleen maar aan storen en het hoort er gewoon bij natuurlijk.

Wat irritant van die hoofdpijn dajka! heb je dat lang of verwacht je dat het vandaag/morgen weer over is? Nog een reden om snel zwanger te zijn dan... Spannend volgende week, ik hoop van harte voor je dat het snel raak is!! ik ga duimen:)
Hoi dames, ik lees nog altijd mee :)
gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Hier alles OK, op de normale en wat andere genantere zwangerschapskwaaltjes na.

Nov 2 weken tot mijn verlof begint!
Brianne lekker he zo'n niet-meer-zo-strakke broek. We schelen ook echt niet veel nee! Leuk!
Moet sowieso shoppen want ik heb welgeteld 1 pakje in maat 62 bewaard haha. Na de tweede heel veel weggedaan, veel kleding was ook echt verwassen/vormloos/niet meer zo hip na 6 jaar en 2x afgedragen! Ik merkte trouwens ook dat superleuke kleertjes van nr 1, helemaal niet stonden bij nr 2! En dat terwijl ze echt wel op elkaar lijken, zelfde huids- haar- en oogkleur, de jongste alleen iets donkerder haar. Ook wel redelijk dezelfde bouw. Nr 1 is echt een type voor nette kleding gecombineerd met felle kleuren, en nr 2 is meer een rugby-type met wat donkere/diepere kleuren.

Polonaise, lekker hoor, verlof! 4 of 6 weken van tevoren?

Ik ben aan het kijken of ik nog iets van zwanger&fit of yoga ofzo ga doen. Jullie?
leuk om van je te horen polonaise! fijn dat het goed gaat en jeetje, over 2 weken verlof! wat heerlijk voor je en wat is het snel gegaan!

Wow zeepaardje, dan heb je idd wel veel weggedaan zeg! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen.. heb bijna alles bewaard, ook dingen die we tweedehands gekregen hebben en die ik bij zowel nr 1 als nr 2 niet leuk vond :facepalm: . En van m'n moeder heel veel bloesjes/overhemdjes gekregen en dat vind ik sowieso niet leuk bij een baby, dus daar heb ik er nieuw en ongedragen nog heel veel mooie van liggen. Vind het toch zonde dat weg te doen, maar gebruiken doe ik het ook niet, dus slaat nergens op eigenlijk... Wat heb jij met alle kleertjes gedaan? Kledingbak oid? Ik wil binnenkort gaan uitzoeken, maar zoek er nog een goede bestemming voor...

Ik doe overigens aan Mom in balance. Al sinds de eerste. Vind het wel heel lekker om te doen, buiten en actief enzo.
Hoi Allemaal,

Allereerst nog de beste wensen voor 2018!

Voor mij spannende dagen. Vandaag ongeveer NOD als het gelijk is aan vorige maand. Geen kwaaltjes ( voor mijn idee) ook geen bloed.. Dus afwachten.

Anders had ik nu ook bijna met verlof gegaan.... Toch wel raar hoor.

Ik heb van de eerste 2 bijna alles weggedaan. Op de eerste pakjes na.
De rest is allemaal naar mijn nichtje gegaan. Haar zoontje is 2 jaar jonger dan mijn jongste. Dus de meeste kleding wordt hergebruikt.

Grote spullen allemaal verkocht.

Zeepaardje. Jammer dat de navelstreng ervoor lag.
Heb je zelf een idee? Jongetje/meisje? En krijg je nog een nieuwe echo?

Oh Brianne ook aftellen naar de echo. Spannend hoor.

Polonaise. Voor jou al bijna verlof. Lekker hoor. Hoe is het met je en hoe gaat het met al 2 kids in huis?
Hey!! Wat fijn dat het goed gaat met iedereen!

Hier zit de spiraal erin.
Erg dubbel maar voor nu even rust voor mij.
oo wat spannend marilyn! ga je testen?? zou toch een fantastisch begin van het nieuwe jaar zijn!

wow evda, echt respect voor jou! wat een knoop om door te hakken, maar echt heel knap dat je het gedaan hebt. En ik denk heel wijs.. hoop echt dat het je voor nu rust geeft en je ook beter/bewuster een keus kunt maken over een tijdje. :hug:
Evda hopelijk geeft dit inderdaad rust. En als je er aan toe bent kan ie er altijd weer uit.

Brianne. Nee ik ga nog niet testen. Afgelopen periode's heel onregelmatige cyclus dus wacht het nog even af.

Heb nu wel kramp in mn onderrug dus misschien komt het toch vandaag.
Ik weet het niet haha.
Afwachten maar
Edva fijn dat je even reageert! Ik snap best dat het wat dubbel is, maar je hebt nog tijd...en voor nu is het gewoon beter.

Spannend Marilyn...gek idee dat je anders dus nu verlof zou hebben.

Zeepaard en Brianne, ik heb er al weer helemaal zin in als ik jullie verhalen hoor...ook zo spannend voor jullie wat het gaat worden na twee zoontjes, lijkt mij tenminste. Ik heb ook nog heel veel kleertjes bewaard (ook die al ‘af’ zijn en die ik niet mooi vond, haha), kan er gewoon moeilijk afstand van doen.

Over een paar dagen vruchtbaar hier, maar helaas nu een schimmelinfectie..hopelijk is ‘ie heel snel weg!
snap dat je met zo'n onregelmatige cyclus dan even afwacht marilyn. Wel spannend hoor. Hoop voor je dat het uitblijft...

ja tis ook leuk idd, dajka! zo bijzonder om het allemaal weer mee te maken, de spanning tot de 20 wkn echo, wat wordt het? daarna weer een naam uitzoeken en alles in orde maken voor de kraamtijd, etc. Voel me echt een enorme 'mazzelaar' dat we het nog een keer mogen meemaken. En ik gun het iedereen die dat ook wilt ook zó! Hopelijk voor jou ook binnenkort.
Ben blij dat jij ook nog niks hebt weggedaan haha! soms voel ik me zo'n muts dat ik alles bewaar. Maar ik moet zeggen dat ik er nu wel echt zin in heb op te ruimen, want het wordt gewoon onoverzichtelijk. Ik zoek alleen nog een goede bestemming ervoor.

hier zijn ook een aantal dames met twee jongens, hopen jullie op een meisje? Ik niet perse, ik zou een derde jongen ook oprecht heel leuk vinden. En toch ben ik bang voor de teleurstelling als het straks een jongen blijkt te zijn. Vind het zo gek! misschien toch sociale druk van mensen die zeggen 'en nu hoop je op een meisje?'? of t gevoel dat je anders het andere geslacht 'mist'? Ik weet het niet... nou goed, we zullen zien!

oo irritant die schimmel dajka! even zo'n pil halen bij de huisarts? En anders maar tanden op elkaar en 1x seksen? hopelijk is het morgen beter!
Kleertjes heb ik naar een tweedehands winkel in het dorp gebracht die het verkochten (kreeg ik weinig voor) en via Marktplaats verkocht - dat waren dan de merk-kleding of pakjes die er nog goed uitzagen. Wat niet verkocht of iets minder mooi was heb ik veelal weggegeven (wat er nog oké uitzag) of inderdaad in zo'n kledingbak gegooid. Heb vreselijk zin om te shoppen dus!

Mom in balance klinkt goed, ga een proefles boeken denk ik!

Evda hopelijk geeft de spiraal rust en komt het ook met je oudste in wat rustiger vaarwater. Blijf je wel af en toe meeschrijven?

Marilyn, al iets gespot in je onderbroek of hou je het spannend ovor ons ( en jezelf)?

Oei, schimmeltje is supervervelend dajka. Hopelijk snel geen last van zodat je de vruchtbare dagen kunt benutten!

Ik heb net als jij geen echte voorkeur brianne, ik hoop vooral dat 't gezond is. Bij de eerste miskraam dacht ik wel even; maar wat als het geen meisje is?! Niet omdat ik per se een meisje wil, maar stel nou dat ik na 3 jongens opeens toch een woest verlangen naar een meisje krijg... Ik heb daar nog wel vaak aan en over gedacht. Een jongen of meisje lijkt me allebei geweldig, ik wil gewoon een kind. En een meisje kan net zo goed een tomboy blijken die geen roze wil dragen (want dat is het enige echte voordeel wat ik voor mezelf kan bedenken; kleertjes voor meisjes zijn vaak wel echt leuker). En een jongen kan net zo goed rustig zijn en van knutselen houden - zeg ik met een knutselend kind naast me dat een kijkdoos probeert te maken :-)
Nog 2,5 week en dan weten wij (hopelijk) wat het wordt, ik zal hoe dan ook blij zijn, als het gezond is, en we eindelijk mogen shoppen, namen mogen bedenken etc!
Ja zat ik me ook te bedenken zeepaard/brianne. Je kind is toch weer uniek qua karakter en interesses, geslacht is daar ondergeschikt aan. Ik vraag me echt af of je dan iets ‘mist’. En mijn dochter heeft geen zus (wat ze heel leuk zou vinden zegt ze) en mijn zoon geen broer.

Schimmel is denk ik op zn retour. Vanavond nog even een crème inbrengen, en de komende dagen maar weer zingen in de kerk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven