Zwanger van de 3e
zondag 9 juli 2017 om 13:40
Hoi allemaal,
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 10:13
zo herkenbaar evda
ik wil zo graag een derde, maar er zijn echt tal van momenten waarop ik denk 'pff hoe moet dat als er nog 1 bij is???' of 'ik ben heel blij dat ik er maar 2 heb!'. Gister ook weer. die jongste van mij, van 1,5, kan echt het bloed onder m'n nagels vandaan halen. Hij had een zware houten vrachtwagen naar me toe gegooid toen ik op de grond zat. Het ding stuiterde via m'n rug op m'n hoofd. ik hem in de hoek gezet, hij lachen en een pluk haar uit m'n hoofd getrokken... aaarrgghhhh!! dan kan ik 'm wel een klap verkopen. Dat doe ik niet uiteraard, maar dan kook ik echt van binnen... Maar idd, meestal zijn ze om op te vreten en geniet ik enorm van ze. En kan ik me ook niks anders bedenken wat m'n leven zo mooi maakt als die twee schatjes
(laat staan 3 of 4!)
woensdag 9 augustus 2017 om 10:21
Haha Brianne, zo herkenbaar...wat een boeffie die jongste van jou, mijn jongste is echt ontzettend makkelijk, maar de oudste hebben we altijd al handen vol aan gehad .. ik denk dat alle moeders wel regelmatig van die grrrrrr momentjes hebben .. hoort erbij! En je kunt het steeds beter incasseren.. maar Inderdaad, elk kindje weer, een eigen individu, zo mooi om te zien opgroeien, de ontwikkelingen en als ik naar ze kijk denk ik steeds: jeetje wat zijn jullie toch knap
..mijn zoontje met zijn grote blauwe ogen die als een puppie naar je kijken en mijn dochtertje met een hele bos blonde krullen..zo trots ben ik dan
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 10:26
12.29% gewijzigd
donderdag 10 augustus 2017 om 11:43
Goedemorgen dames!!
Welkom Soggie, gefeliciteerd met jouw zwangerschap? Willen jullie weten wat het wordt? (lekkere standaard vraag ha ha)
@Polonaise, gefeliciteerd met je goede echo! Toch wel weer een opluchting. Doen jullie ook nog de Nipt eigenlijk? (of heb ik dat gemist)
@kersopdetaart, ik begrijp je dilemma zeker wel hoor maar persoonlijk heb ik me niet laten tegenhouden hierdoor. Bij mijn laatste zwangerschap kwam er ook een vacature vrij bij mijn droom bedrijf. Ik heb toen toch gesolliciteerd en was van plan gewoon open kaart te spelen. Ze wilden me ook graag hebben. Echter voordat dit zo ver was kreeg ik een miskraam + we kwamen er financieel niet uit. Succes met je beslissing!
@evda, spannende week! ik ga hard duimen. Na mijn miskraam werd ik niet direct zwanger. ik heb ook geen ovulatietesten gebruikt de eerste tijd maar het gewoon op zijn beloop gelaten. (wel ons best gedaan). Na 4 maanden ben ik met de ovulatietesten begonnen en toen was het direct raak.
Voor de andere dames, ik hoop dat het goed met jullie gaat!
Hier gaat het een beetje hetzelfde. Ik begin er zachtjes aan weer in te geloven. Nog 3 weken tot de volgende echo....
Welkom Soggie, gefeliciteerd met jouw zwangerschap? Willen jullie weten wat het wordt? (lekkere standaard vraag ha ha)
@Polonaise, gefeliciteerd met je goede echo! Toch wel weer een opluchting. Doen jullie ook nog de Nipt eigenlijk? (of heb ik dat gemist)
@kersopdetaart, ik begrijp je dilemma zeker wel hoor maar persoonlijk heb ik me niet laten tegenhouden hierdoor. Bij mijn laatste zwangerschap kwam er ook een vacature vrij bij mijn droom bedrijf. Ik heb toen toch gesolliciteerd en was van plan gewoon open kaart te spelen. Ze wilden me ook graag hebben. Echter voordat dit zo ver was kreeg ik een miskraam + we kwamen er financieel niet uit. Succes met je beslissing!
@evda, spannende week! ik ga hard duimen. Na mijn miskraam werd ik niet direct zwanger. ik heb ook geen ovulatietesten gebruikt de eerste tijd maar het gewoon op zijn beloop gelaten. (wel ons best gedaan). Na 4 maanden ben ik met de ovulatietesten begonnen en toen was het direct raak.
Voor de andere dames, ik hoop dat het goed met jullie gaat!
Hier gaat het een beetje hetzelfde. Ik begin er zachtjes aan weer in te geloven. Nog 3 weken tot de volgende echo....
donderdag 10 augustus 2017 om 14:28
Amereeh: fijn dat je er weer een beetje vertrouwen hebt! Slopende periode hè die eerste weken.. ik hoop dat je er een beetje relaxed doorheen kan gaan
. Als je al een miskraam hebt gehad zijn het lange 13 weken.. hopelijk heb je genoeg afleiding tot de volgende echo!! .
Hier ongesteld gevoel maar nog niet ongesteld.. dag 29 nu
. Als je al een miskraam hebt gehad zijn het lange 13 weken.. hopelijk heb je genoeg afleiding tot de volgende echo!! .
Hier ongesteld gevoel maar nog niet ongesteld.. dag 29 nu
donderdag 10 augustus 2017 om 20:50
Spannend Evda! Ik hoop het voor je!
Wij zijn het er nog niet over eens of we het geslacht willen weten
Vorige twee keer wisten we het wel.
Ik heb ook het topic op de pijler kinderen gelezen, over hoe je weet of je een derde wil. Jullie ook? Ik merk dat ik de twijfels die veel mensen hebben in het begin vd zwangerschap ook had, maar nu helemaal niet meer. Aan de andere kant heb ik het gevoel de babytijd en de babyspulletjes niet te willen missen, ook niet gehad.
Wij zijn het er nog niet over eens of we het geslacht willen weten
Ik heb ook het topic op de pijler kinderen gelezen, over hoe je weet of je een derde wil. Jullie ook? Ik merk dat ik de twijfels die veel mensen hebben in het begin vd zwangerschap ook had, maar nu helemaal niet meer. Aan de andere kant heb ik het gevoel de babytijd en de babyspulletjes niet te willen missen, ook niet gehad.
.
donderdag 10 augustus 2017 om 21:23
jeetje amereeh wat een eindeloze tijd moet dit voor je zijn. Gelukkig begin je weer een beetje vertrouwen te krijgen. En hopelijk is het snel eind augustus!
Spannend evda!! echt knap hoor, ik had al getest;) Hopelijk gaan voor jou ook de dagen een beetje snel voorbij. (en dan vergeten we idd maar even dat als we straks eenmaal zwanger zijn dat eerste trimester ook weer zo eindeloos duurt
)
soggie wat spannend. Waar neig jij naar, wel of niet weten? Ik zag laatst het topic ja, heb het niet gelezen. Ik heb wel tot 3 mnd geleden twijfels gehad, maar nu weet ik het wel zeker. Maar ik vind het nog steeds wel dubbel. M'n gevoel weet het heel zeker dat ik een derde wil. Als ik er rationeel over na probeer te denken, lijkt het me ook mega gedoe en voel ik me nu al af en toe 'overbelast'... nou ja. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ik m'n draai wel weer vind, ook met 3.
Spannend evda!! echt knap hoor, ik had al getest;) Hopelijk gaan voor jou ook de dagen een beetje snel voorbij. (en dan vergeten we idd maar even dat als we straks eenmaal zwanger zijn dat eerste trimester ook weer zo eindeloos duurt
soggie wat spannend. Waar neig jij naar, wel of niet weten? Ik zag laatst het topic ja, heb het niet gelezen. Ik heb wel tot 3 mnd geleden twijfels gehad, maar nu weet ik het wel zeker. Maar ik vind het nog steeds wel dubbel. M'n gevoel weet het heel zeker dat ik een derde wil. Als ik er rationeel over na probeer te denken, lijkt het me ook mega gedoe en voel ik me nu al af en toe 'overbelast'... nou ja. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ik m'n draai wel weer vind, ook met 3.
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:54
Ik herken dat ook wel hoor, dat het nu met twee kinderen en werk al heel druk is. En dat ik soms echt TE moe ben. Vooral omdat beide kinderen nog niet op school zitten, denk ik/hoop ik.brianne85 schreef: ↑10-08-2017 21:23jeetje amereeh wat een eindeloze tijd moet dit voor je zijn. Gelukkig begin je weer een beetje vertrouwen te krijgen. En hopelijk is het snel eind augustus!
Spannend evda!! echt knap hoor, ik had al getest;) Hopelijk gaan voor jou ook de dagen een beetje snel voorbij. (en dan vergeten we idd maar even dat als we straks eenmaal zwanger zijn dat eerste trimester ook weer zo eindeloos duurt)
Hoewel ik ook hoor dat de schooltijd ook weer drukte meebrengt willen we ook afwachten hoe het loopt als oudste naar school gaat (wij willen pas in 2018 beginnen).
Gevoelsmatig zeg ik echt ja een nummer drie. Maar we moeten het ook allemaal volhouden. En mijn zwangerschappen kenmerken zich ook tot nu toe met een hoop overgeven en moeheid in de eerste 4 maanden. Hoe moet dat dan denk ik, met twee kinderen....
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:09
Jullie gevoelens heb ik precies hetzelfde.. soms krijg ik amper mijn huishouden rond, dat is met twee kinderen soms al dweilen met de kraan open
. . Maar weetje, dat gevoel en die wens die blijft en is zo sterk..
Het komt altijd weer goed, uiteindelijk vind je je weg weer...powervrouwen zijn we toch.!
.
met 1 dacht ik het ook druk te hebben, nu denk ik 1 druk?!? No way!
Je verlegt dus steeds je eigen grenzen.
Mijn schoonmoeder had er 6
Het komt altijd weer goed, uiteindelijk vind je je weg weer...powervrouwen zijn we toch.!
met 1 dacht ik het ook druk te hebben, nu denk ik 1 druk?!? No way!
Je verlegt dus steeds je eigen grenzen.
Mijn schoonmoeder had er 6
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:02
ja precies die rationele twijfels ja. Ik had 2 zwangerschappen met veel bekkenpijn. Ik wéét het en pieker er soms over hoe het dan moet met m'n twee (héél fysieke en zware) jongens, die ik nog best veel moet tillen en van stoeien houden enzo... Maar ik gedachte kom ik er toch niet uit, ik zal het moeten gaan ervaren en dan pas ik er wel weer een mouw aan. En idd, die wens is er, dus als we het niet doen, zal ik denk ik altijd spijt houden.
en idd het huishouden... o o wat een zooi is het vaak bij ons...
wat betreft het geslacht: ik ben ook veel te ongeduldig!! zou niet tot het eind kunnen wachten.
Evda, nog niks? elke keer als ik van jou een berichtje zie, hou ik wel even m'n adem in of je niet zegt 'shit ongesteld'.. hopelijk blijft het uit tot dinsdag en dan lekker een positieve test!
en idd het huishouden... o o wat een zooi is het vaak bij ons...
wat betreft het geslacht: ik ben ook veel te ongeduldig!! zou niet tot het eind kunnen wachten.
Evda, nog niks? elke keer als ik van jou een berichtje zie, hou ik wel even m'n adem in of je niet zegt 'shit ongesteld'.. hopelijk blijft het uit tot dinsdag en dan lekker een positieve test!
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:16
Ik wist het bij onze twee kids wel en zou het nu denk ik niet willen weten.
Dat ik dat dan ook eens meemaak lijkt me mooi.
Echter ben ik wel heel nieuwsgierig van aard, dus ik ben benieuwd of ik het volhoud.
Een vraag die niet mag in het echte leven maar hier op het forum wel (vind ik), hebben jullie heel eerlijk een voorkeur?
Wij zouden na twee mannen graag een meisje krijgen.
Soms ben ik bang dat als dat niet is dat dat een teleurstelling zal zijn.
Dat ik dat dan ook eens meemaak lijkt me mooi.
Echter ben ik wel heel nieuwsgierig van aard, dus ik ben benieuwd of ik het volhoud.
Een vraag die niet mag in het echte leven maar hier op het forum wel (vind ik), hebben jullie heel eerlijk een voorkeur?
Wij zouden na twee mannen graag een meisje krijgen.
Soms ben ik bang dat als dat niet is dat dat een teleurstelling zal zijn.
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:47
Spannend hoor Evda. Ik duim.
Kersopdetaart, lastig punt is dat he. Sommige mensen zitten dan meteen in de hoogste boom terwijl volgens mij veel mensen wel een lichte voorkeur hebben. En dat doet niet af aan dat 'als t maar gezond is' natuurlijk t belangrijkste is!
Dus, voorop gesteld dat ik me al super (!!) gezegend en bevoorrecht zou voelen als ik uberhaupt weer zwanger wordt en t weer een gezond kindje blijkt te zijn, hebben wij ook na 2 jongens een lichte voorkeur voor een meisje (vooral mn man, ik weet t niet eens zeker). Ik heb een keer een artikel gelezen over dat de kans op een meisje groter is als je wat langer voor de eisprong seks hebt, ipv kort ervoor of erna. Ik vond de redenering erachter wel aannemelijk dus nu sinds we proberen zwanger te worden, vond mn man t wel een leuk idee deze theorie uit te proberen;) (wat ik soms wel lastig vind, want ik heb t idee dat je je kansen ook verkleind, maar goed). We hadden bedacht dit een paar rondes uit te proberen maar als ik dan nog niet zwanger ben, gooi ik alle theorieen weer over boord;).
Bovenstaand zou ik overigens ook nooit in t echte leven durven uitspreken...
Overigens weet ik wel zeker dat ik met een jongen net zo blij zou zijn. Ik heb daar wel veel over nagedacht, maar als ik denk aan dat de volgende een meisje zou zijn, word ik ook wel een beetje nerveus. Een jongen, ja dat voelt vertrouwd en zou ik sws heerlijk vinden!
Kersopdetaart, lastig punt is dat he. Sommige mensen zitten dan meteen in de hoogste boom terwijl volgens mij veel mensen wel een lichte voorkeur hebben. En dat doet niet af aan dat 'als t maar gezond is' natuurlijk t belangrijkste is!
Dus, voorop gesteld dat ik me al super (!!) gezegend en bevoorrecht zou voelen als ik uberhaupt weer zwanger wordt en t weer een gezond kindje blijkt te zijn, hebben wij ook na 2 jongens een lichte voorkeur voor een meisje (vooral mn man, ik weet t niet eens zeker). Ik heb een keer een artikel gelezen over dat de kans op een meisje groter is als je wat langer voor de eisprong seks hebt, ipv kort ervoor of erna. Ik vond de redenering erachter wel aannemelijk dus nu sinds we proberen zwanger te worden, vond mn man t wel een leuk idee deze theorie uit te proberen;) (wat ik soms wel lastig vind, want ik heb t idee dat je je kansen ook verkleind, maar goed). We hadden bedacht dit een paar rondes uit te proberen maar als ik dan nog niet zwanger ben, gooi ik alle theorieen weer over boord;).
Bovenstaand zou ik overigens ook nooit in t echte leven durven uitspreken...
Overigens weet ik wel zeker dat ik met een jongen net zo blij zou zijn. Ik heb daar wel veel over nagedacht, maar als ik denk aan dat de volgende een meisje zou zijn, word ik ook wel een beetje nerveus. Een jongen, ja dat voelt vertrouwd en zou ik sws heerlijk vinden!
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:06
Is leuk hoor een meisje
er gaat een wereld voor je open qua kleertjes enzo.
Ik kan wel begrijpen dat er een lichte voorkeur is, lijkt me heel normaal en daar hoef je je niet voor te schamen.
Het is misschien gekker als ik een voorkeur zou hebben, terwijl ik een jongen en een meisje heb?
Uiteraard ben je uiteindelijk gelukkig met wat je krijgt.
Ik kan wel begrijpen dat er een lichte voorkeur is, lijkt me heel normaal en daar hoef je je niet voor te schamen.
Het is misschien gekker als ik een voorkeur zou hebben, terwijl ik een jongen en een meisje heb?
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:14
Zo zit ik er ook in Brianne.
Ik merk grappig genoeg als mensen zeggen bij een derde wil je zeker een meisje ook een hele grote ergernis. Als in; mijn jongens zijn zo verschrikkelijk leuk, dus wat bedoel je
.
Maar zelf hebben wij beiden wel de nieuwsgierigheid en de zin om allebei de geslachten mee te maken.
Grappig genoeg denk ik dat als ik zwanger zou worden van een meisje ik dan ook weer afscheid van de gedachte van 'een laatste jongetje' moet nemen. Haha, zo dubbel is het dus.
Want als ik denk aan een newborn baby dan denk ik aan mijn kleine jongetjes.
Ach ja. Je hebt er weinig invloed over.
Die theorie heb ik ook wel eens gelezen. Ik zou het ook wel lastig vinden, want idd je kansen verkleinen denk ik wel.
Ik merk grappig genoeg als mensen zeggen bij een derde wil je zeker een meisje ook een hele grote ergernis. Als in; mijn jongens zijn zo verschrikkelijk leuk, dus wat bedoel je
Maar zelf hebben wij beiden wel de nieuwsgierigheid en de zin om allebei de geslachten mee te maken.
Grappig genoeg denk ik dat als ik zwanger zou worden van een meisje ik dan ook weer afscheid van de gedachte van 'een laatste jongetje' moet nemen. Haha, zo dubbel is het dus.
Want als ik denk aan een newborn baby dan denk ik aan mijn kleine jongetjes.
Ach ja. Je hebt er weinig invloed over.
Die theorie heb ik ook wel eens gelezen. Ik zou het ook wel lastig vinden, want idd je kansen verkleinen denk ik wel.
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:15
Nee je hebt gelijk wat betreft schamenEvda2016 schreef: ↑11-08-2017 14:06Is leuk hoor een meisjeer gaat een wereld voor je open qua kleertjes enzo.
Heb jij dan dus geen wens? Ook geen wens van hoe je gezin er dan uitziet?
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:35
Ben benieuwd het gaat werken Brianne 
Mijn tweede hebben we op de dag van de knalpositieve ovulatietest verwekt en is een meid. De derde is ook weer een meisje maar deze keer van sex een dag of 3/4 voor de eisprong aangezien we er niet zo mee bezig waren en in dacht dat het allemaal wel niet met zo'n vaart zou lopen. Wij maken blijkbaar gewoon alleen meisjes hahaha
Mijn tweede hebben we op de dag van de knalpositieve ovulatietest verwekt en is een meid. De derde is ook weer een meisje maar deze keer van sex een dag of 3/4 voor de eisprong aangezien we er niet zo mee bezig waren en in dacht dat het allemaal wel niet met zo'n vaart zou lopen. Wij maken blijkbaar gewoon alleen meisjes hahaha
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:40
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:28
Haha Labello, dan hoef je ook niet meer te twijfelen, handig
.
Mijn man zei ook weleens toen ik twijfelde; " misschien moet je gewoon niet teveel nadenken".
Pff wat is deze periode van het wachtbankje toch slopend af en toe..de onzekerheid.. ik heb sinds vanmiddag hoofdpijn en voel dat er hormonaal iets gaande is (sagerijnig en trek in zoetigheid) dit kan natuurlijk beide opties betekenen
Mijn man zei ook weleens toen ik twijfelde; " misschien moet je gewoon niet teveel nadenken".
Pff wat is deze periode van het wachtbankje toch slopend af en toe..de onzekerheid.. ik heb sinds vanmiddag hoofdpijn en voel dat er hormonaal iets gaande is (sagerijnig en trek in zoetigheid) dit kan natuurlijk beide opties betekenen
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:54
Pfff Evda, wat een spannende dagen!
Ik heb een meisje en een jongen, en ik heb werkelijk waar geen voorkeur, vind het allebei heel leuk! Mijn gevoel zegt een meisje, terwijl ik bij de andere twee helemaal geen voorgevoel had.
Ik moest eerst wel even even wennen met nét allebei op de basisschool en dan weer de babytijd in, maar nu zie ik ook de mooie kanten ervan! Ik heb de ervaring als moeder die ik bij de eerste nog niet had, en ik heb de vrijheid die ik met de tweede niet had.
Ik heb een meisje en een jongen, en ik heb werkelijk waar geen voorkeur, vind het allebei heel leuk! Mijn gevoel zegt een meisje, terwijl ik bij de andere twee helemaal geen voorgevoel had.
Ik moest eerst wel even even wennen met nét allebei op de basisschool en dan weer de babytijd in, maar nu zie ik ook de mooie kanten ervan! Ik heb de ervaring als moeder die ik bij de eerste nog niet had, en ik heb de vrijheid die ik met de tweede niet had.
.