Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
Marilyn, wat vervelend. Heb nog geen verstand van de NIPT, maar als je moet terugkomen nooit leuk.. :-(.

Brians zeker fijn een korte en regelmatige cyclus. Hier onregelmatig en vaak wel een dikke 5 weken. vorige keren snel zwanger, maar als je dan heel veel keren niet zwanger bent ben ik zo heel veel verder in de tijd.

@amereeh, ben eigenlijk wel blij dat ik niet de enige ben met een voorkeur. Dat zegt niks over de liefde voor een baby van het andere geslacht maar meer over je wens. Daar is niks mis mee.
Even kort jeetje Marilyn182 wat een vervelend nieuws. En wat een spanning nu voor jullie tot morgen wat dat dan betekend. Ik duim dat het niks ernstigs is, heb nog geen verstand van wat er allemaal getest word bij de nipt.
Sterkte

Brianne85 op naar de 27e!

Voorkeur: eerlijk had ik bij de tweede en lichte voorkeur voor een meisje. Dat komt vooral door de band die ik met mijn moeder heb en het beeld bij later samen winkelen, lunchen en dagjes weg.
Nu nog niet dat gevoel, 3 jongens lijkt me ook heel stoer, en daar ben ik goed in haha. Maar wie weet dat dat gevoel nog veranderd.

6 sept eerste echo en 8 sept intake.
Nog even geduld...
even snel voor Marilyn...heel veel success!, Gelukkig mogen jullie vandaag gelijk komen. Jullie zullen wel in spanning zitten.
Sterkte hoor!
Oh nee Marilyn, wat een naar bericht! Ik hoop dat je vandaag geen vreselijk nieuws krijgt :hug:
ik duim ook voor jullie marilyn. Hoop dat het mee valt
en marilyn, hoe ging het?
Ik ben ook al de hele tijd aan kijken of er nieuws is. Marilyn182 hier ben je constant in gedachte.
Even kort een bericht van mij (heb mijn man beloofd niet meer mee te schrijven).
Marilyn! Ik hoop dat het allemaal loos alarm is ! :rose: . Ik denk aan je

Ik kon het niet laten, heb een positieve test :cheer: .. wel een lichtroze tweede streepje, had m liever wat donkerder te zien, maar hoef niet te turen.
Gisterenmiddag 1 gedaan, dat was wel een tuurstreepje en vanmorgen nog 1, dat was wel een duidelijk maar licht streepje.
Ohhh Yessss Evda2016!! Gefeliciteerd, wat een leuk nieuws. En goed volgehouden met wachten met testen.
Niet meeschrijven was toch vooral omdat je dan teveel bezig was met zwanger worden, nu je zwanger bent mag het dan weer wel ? :proud:
WOW evda, gefeliciteerd!!! ik hoopte het al zo voor je en had gister al gedacht, zou ze niet toch even een testje doen?? Super mooi hoor!
XBarbabella schreef:
16-08-2017 10:13
Niet meeschrijven was toch vooral omdat je dan teveel bezig was met zwanger worden, nu je zwanger bent mag het dan weer wel ? :proud:
haha ja eens;)
Het zit helaas wat dieper dan dat .. ik zou zelf heel graag mee willen schrijven, maar toen ik zwanger was van de 2e schreef ik ook bij Brianne in een groepje ..iemand kreeg daar een miskraam en ik was er totaal van slag van (zelf ook 2x meegemaakt) .. ik heb toen mijn man heilig beloofd om niet meer mee te schrijven, omdat ik dan teveel bezig met met zwanger worden/ zwanger blijven.
Maar het forum blijft trekken..
Laatst zag hij me weer schrijven, werd zelfs een beetje boos.

Marilyn ik hoop echt zo op goed nieuws voor jou
ja ik snap het wel hoor evda. Denk alleen dat je man het forum ziet als een 'oorzaak' voor het veel bezig zijn met zwanger worden/zijn, maar dat is het natuurlijk niet. Het gebruik van 't forum is een gevolg. De oorzaak is dat je er veel mee bezig bent in je hoofd en het forum is dan een plek om je ei kwijt te kunnen en een manier om om te kunnen gaan met je onzekerheden en gedachten. Die oorzaak gaat natuurlijk niet weg als je niet meer op een forum schrijft... Bij mij werkt het juist positief, als ik niet meer hier zou kunnen schrijven, ben ik er in m'n hoofd nóg meer mee bezig, omdat ik het niet kan delen (behalve met m'n man:)).

Maar die discussie laat ik verder aan jullie en het kan natuurlijk zijn dat het voor jou anders werkt! Ik hoop dat je een andere manier vindt om om te gaan met die onzekerheden en spanning, want dat is zwanger zijn gewoon: een onwijs spannende tijd! Ik hoop op een mooie zwangerschap voor jou en leuk als we af en toe nog wat van je horen!
Hey Brianne, ik denk dat je echt gelijk hebt! Mijn man ziet het als een oorzaak, maar het kan natuurlijk niet de oorzaak zijn. Het zit al in mezelf die gevoelens en onzekerheden. . Ik schrijf juist dingen heel graag van me af. . Hij vindt het stom gedoe. . Ik laat zeker af en toe wat weten. :) ... Hopelijk voor jou over 2 weken ook een positieve test.!! Ik ga duimen..
Hier is het nog niet helemaal geland, een licht streepje dus nog zo pril, durf niet te vroeg te juichen.
Wel heel opgelucht dat het allemaal nog werkt ..
Hoi allemaal, mag ik mee schrijven?
Ik ben moeder van een dochter van 8 en een zoon van 5, we zijn al bijna een jaar bezig voor een 3de. Na 2 pittige zwangerschappen, stuitliggingen, keizersnedes en een zoon die slecht sliep hadden we "het" gesprek uitgesteld tot wanneer de spiraal er uit moest. Vorig jaar in de zomervakantie besloten om er voor te gaan. Het duurde helaas even tot de spiraal echt verwijderd was en mijn cyclussen zijn lang een knoeierig en inmiddels dus al aan ronde 9...
Just do it
precies evda, het is weer een stap in de goede richting. Nu moet het kleine embryo nog blijven plakken, maar je weet iig weer even dat alles nog werkt. ik ga duimen voor een vloeiend eerste trimester:)
En wat je man betreft: mannen hebben volgens mij bijna allemaal een totaal andere copingstrategie met dit soort dingen. Mijn man praat er ook met bijna niemand over, LAAT STAAN dat ie ooit zou overwegen op een forum te kijken. haha de gedachte alleen al :rofl: . Misschien als je dat bespreekt met 'm en dat het jou juist helpt, dat ie er dan al anders in staat. Ik kan me vanuit hem ook wel voorstellen, dat als hij denkt dat je hierdoor obsessed raakt, dat hij liever heeft dat je het niet doet.

hey vossenest, leuk dat je hier aanschuift. volgens mij schreef je ook al een keer bij het wachtbankje of niet? vervelend dat het al weer ronde 9 is voor jullie. Wanneer is je NOD dit keer?
Klopt helemaal Brianne, hij verteld nooit ergens zijn verhalen en heeft daar geen behoefte aan ook.. terwijl ik, op zolder, wel tien dagboeken heb liggen.. Altijd grote behoefte gehad om alles van me af te schrijven.. en hoe heerlijk is het, dat dit hier (anoniem) kan..
Maar hij is echt overtuigd dat ik daardoor inderdaad teveel ermee bezig ben :-? .. nou heb ik m het echt beloofd om niet meer te schrijven dus hoe ga ik deze berichten weer opbiechten :biggrin: .
Haha ik lijk wel een klein kind die iets stiekem doet ..
Het is ook best een kinderachtige afspraak, maar hij is echt overtuigd dat ik er somber van wordt .

Hoi Vossenest ! Leuk dat jullie ook voor een 3e gaan.. hier ook een stuitligging en keizersnede gehad, het is niet niks hè .ik hoop op een natuurlijke bevalling nu. Jij?

Ik moet echt steeds aan Marilyn denken . Ze is ook zo stil .
lastig voor je evda. Iedere relatie is natuurlijk anders, maar ik zou m'n man er gewoon van overtuigen dat ik het schrijven fijn vind en me er beter door voel;)

Ja ik denk ook aan Marilyn! maakte me eerst niet zo'n zorgen, want had het idee dat die 'nevenbevindingen' sowieso ondergeschikt waren aan die trisomieën (en dus minder erg), maar nu we niks horen, word ik steeds zenuwachtiger! Hoop dat alles goed was...
Heb nav Marilyns afwezigheid eens naar nipt nevenbevindingen gegoogeld maar dat is helaas niet niks. Ik ben bang dat ze in een vreselijke situatie zit nu.. Hopelijk zit ik er naast en horen we gauw iets..

Evda gefeliciteerd nog! X
Het brianne , ja klopt, daar schrijf ik inderdaad ook elke maand mee. Ik zit op dag 17 en heb al 4 dagen negatieve ovulatie testen, mijn bm doet nu wel zeurderig pijn en denk dat het ovulatie pijn is, strakjes doe ik weer een test. Ei komt meestal tussen dag 16 en 22 dus pas daarna kan ik Mn NOD berekenen.

Evda gefeliciteerd met je zwangerschap. Lastige situatie hoor, maar ik vind van je afschrijven juist iets heel gezonds. Het geeft je vaak net die afstand om je gedachten in tekst te relativeren. En dan lijkt mij het op dit anonieme media juist fijn omdat anderen je ook nog kunnen steunen.
Just do it
Ik dacht ook nog, geen nieuws goed nieuws maar ik heb ook even gegoogled net als Polonaise. Ik moet me tenslotte zelf ook voorbereiden en toen was ik wat minder gerust gestemd. Ik hoop dat het uiteindelijk toch nog meevalt voor jullie Marilyn.
Heel veel sterkte!!
he getver... ik had nog het idee dat ze nog niks had laten horen omdat ze gewoon geen tijd had gehad... Maar dit klinkt niet goed :( Hoop dat ze snel iets laten weten... Ik denk aan je Marilyn, hoop dat het meevalt.

ah vossenest, nog in afwachting van je ei. Hopelijk komt ie snel!
Evda!! gefeliciteerd joh!! ik had er stiekem al een beetje op gerekend.
Ik hoop dat je wel je ervaringen en angsten met ons blijft delen. Het is goed om dat lekker van je af te schrijven. Juist ook omdat het anoniem is en je dan toch steun hebt van anderen, wat vossenest al zei. Mijn man snapt daar ook niks van maar ik vind het fijn en dus laat hij het zo ha ha.

@Vossenest Welkom hier! Vervelend dat het alweer ronde 9 is. Ik hoop dat je ei snel komt!!

@Brianna zit je nog goed op het bankje? Wanneer is je NOD ook alweer?

@Polonaise heb je je nieuws al wereldkundig gemaakt? :-)

Hier morgen de eerste intake bij de verloskundige. Ik vind het wel fijn om wat gedachtes te delen. Ik heb gelukkig niet meer gebloed maar ben nog wel steeds in opperste paraatheid. Bepaalde momenten kan ik het goed hebben maar soms ben ik verschrikkelijk onzeker. Wat voel ik nu, wat voelde ik toen, voel ik dat nu ook of juist niet?
Gelukkig voldoende afleiding en ik ga morgen weer proberen te sporten.
Bedankt voor de felicitaties!

Ik ga gewoon schrijven, ik doe daarmee niks ergs ofzo (ondanks dat ik de afspraak met mijn man verbreek) .. ik ga het denk ik over poosje pas vertellen. :rofl: .. jeetje waar gaat dit over, ik doe niks ergs, ga niet vreemd ofzo..gisteren geprobeerd om het hem uit te leggen maar hij blijft maar met de gedachte dat het echt niet goed is voor mijn gemoedstoestand.. dan maar even niks zeggen dus..ik vind dat hij dit niet voor me kan bepalen, hoe goed ook bedoeld..

Marilyn: nog steeds denk ik aan je! :rose: en hoop ik dat alles goed is en je gewoon een paar dagen weg bent ofzo.

Amereeh: ik kan me voorstellen hoe je je voelt hoor, de ene dag twijfel, de andere dag zelfverzekerd. Het is zo funest dat je steeds weer moet wachten voor je wat weet .. krijg je ook gelijk een echo morgen? .. hoe ver ben je nu ongeveer?

Ik ben ook onzeker .. test iedere dag (ja dom, maar kan het dus niet laten) .. het zijn nog steeds lichte streepjes, al hoef ik niet te turen en is het mooi roze, wel echt licht..zou liever een knaller zien.. het moet dus wel echt gaan oplopen.. weet dus ook niet wanneer ik eisprong heb gehad. Vorige maand had ik een cyclus van 27 dagen..ik zit nu op dag 35, maar heb ook weleens een cyclus van 36 dagen gehad .. en dan nog een korte LF, dus misschien zit ik pas 13 dagen na eisprong..

Wat ik nog even wil delen; omdat ik voor mijn zoontje een MA had, mocht
ik bij de gynaecoloog voor de Zwangerschap van mijn zoon. Hij zei; als je rond de 8,5 week bent en je hebt een echo met kloppend hartje is de kans op een miskraam aanzienlijk gedaald .
Gaan jullie de Nipt doen? Wij gaan geen testen doen, behalve de 20 weken echo dan.

Brianne, zit je weer op het wachtbankje?
fijn amereeh dat je morgen naar de vk mag! dat breekt het wachten een beetje. Kan zij voor je naar het hartje luisteren, nee he? Dat zou wel lekker zijn natuurlijk. iig kun je je zorgen idd een beetje delen en krijg je hopelijk wat mentale support. Ik kan me je schommelingen in vertrouwen goed voorstellen!
ja, ik zit nu nog goed op het bankje! heb getemperatuurd deze week en kon vanochtend zien dat m'n eisprong idd geweest is. Ik denk dat zondag 27 aug m'n NOD is, maar ws gaan we vr 25 augustus al testen, omdat ik vrijdagavond naar het buitenland moet voor 5 dgn...

@evda, gezellig hoor, dat je blijft!! Je man gaat het heus wel snappen uiteindelijk. Of niet, maar iig accepteren dat jij het fijn vindt. Daar ben je tenslotte voor getrouwd! Lastig voor jou ook, die onzekerheid en dat rekenen steeds, van hoe ver zou ik eigenlijk zijn. Bij mijn eerste deed ik ook bijna elke dag een test. Ik werd toen ook juist onzeker omdat ik de streep niet echt donkerder zag worden. Na een paar dagen was ie ineens zelfs weg! (bleek dat ik te veel thee had gedronken...). Niet jezelf gek maken hoor. En gewoon geen testen meer kopen. Nu proberen rustig af te wachten. En moeders voor moeders bellen, dan komen zij nog een testje bij je doen volgende week;) scheelt weer!

Wij waren wel van plan de nipt te doen en 20 wkn echo. Nipt zonder nevenbevindingen was bij ons het plan, omdat ik het zo vaag vond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven