Zwanger van een tweeling

19-01-2021 18:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik kruip uit de meeleesstand :-)

Sinds een week weet ik dat ik in verwachting ben van een tweeling. Eerst een enorme schok, we hebben al 2 kinderen, maar nu zijn we helemaal gewend aan het idee en kijken we er erg naar uit.

Ik ben door de verloskundige doorverwezen naar het ziekenhuis, maar heb daar volgende week pas een afspraak. Ik heb echt het gevoel in limbo te zitten nu. En ik merk dat ik het heeel spannend vind, vorige week met ruim acht weken klopten beide hartjes goed en waren de vruchtjes nagenoeg even groot. Ik ben zo bang dat er iets met ze gebeurd. Ik vind het op dit moment lastig om vertrouwen te hebben, iets met hormonen misschien :)

Zijn er nog meer dames zwanger van een tweeling? Zijn jullie al in het ziekenhuis geweest? Ik ben ook erg benieuwd wat ik van die eerste afspraak kan verwachten.
Up :-)

De eerste twee afspraken zijn geweest en alles gaat nog goed. Ik vind het wel erg spannend allemaal, nu 12,5 weken onderweg!
Snap dat je het spannend vindt! Ik hoop dat je respons krijgt van ‘lotgenoten’, succes met je zwangerschap!
Wat fijn dat alles goed gaat! Jammer dat er nog geen lotgenoten zijn hier. Veel succes met je zwangerschap!
Lief van jullie! Dankjulliewel!
Heel bijzonder, 3 hartjes in één :heart:
Wow! Lijkt me heel bijzonder en spannend! Ik ben er net achter dat ik zwanger ben van een derde, en stiekem hoop ik op een derde en vierde, al zou mijn man een hartverzakking krijgen van schrik. Hij had al moeite met het idee van een derde.

Fijne zwangerschap gewenst!
Hoi!

Ik zie dit topic nu pas helaas. Ik ben ook zwanger van een tweeling. Bijna 28 weken momenteel.

Spannend he! Ik moest er in het begin erg aan wennen maar zou nu niet meer anders willen!

Weet je al of je tweeling placenta en vruchtzak deelt of alles gescheiden heeft? En hoe voel je je verder? Ik was vooral ontzettend moe die eerste weken (en nu weer).
Filomena18 schreef:
07-02-2021 15:53
Hoi!

Ik zie dit topic nu pas helaas. Ik ben ook zwanger van een tweeling. Bijna 28 weken momenteel.

Spannend he! Ik moest er in het begin erg aan wennen maar zou nu niet meer anders willen!

Weet je al of je tweeling placenta en vruchtzak deelt of alles gescheiden heeft? En hoe voel je je verder? Ik was vooral ontzettend moe die eerste weken (en nu weer).
Wat mooi 28 weken alweer!!

Twee vrachtzaken en twee placenta’s hier. Dus dat is prettig. Hoe is dat bij jou?

Ik wacht nu op de uitslag van de nipttest, vorige week geprikt. Voorlopig even de laatste hobbel. Ik heb er vannacht een nare droom over gehad, ik hoop dat de uitslag er snel is.

Ik ben heel misselijk geweest, dat gaat nu beter, nu nog wat meer vermoeid dan anders. Maar gaat echt de goede kant weer op. Ik kan me voorstellen dat het met 28 weken wel weer erg vermoeiend is. Van mijn gynaecoloog moet ik met 28 weken stoppen met werken.

Zijn dit jouw eerste kindjes?
Hier ook gescheiden vruchtzakken en placenta’s. Scheelt weer mogelijke risico’s inderdaad. Het zijn twee meisjes, dus ik ben heel benieuwd of ze op elkaar lijken en een- of twee-eiig zijn.
Ik heb al een peuter rondlopen.

Spannend de nipt uitslag! En rare dromen hoort ook bij de zwangerschapshormonen hoor. Ik droom ook de gekste dingen.
En fijn dat je niet meer zo misselijk bent.

Wat voor werk doe je? Mijn gynaecoloog heeft er eigenlijk niks over gezegd. Ik werk vanwege Corona thuis, dus dat is wel pretttig nu en gaat nog goed. Maar ik ga wel met 30 weken met verlof ipv 32.
Filomena18 schreef:
08-02-2021 16:20
Hier ook gescheiden vruchtzakken en placenta’s. Scheelt weer mogelijke risico’s inderdaad. Het zijn twee meisjes, dus ik ben heel benieuwd of ze op elkaar lijken en een- of twee-eiig zijn.
Ik heb al een peuter rondlopen.

Spannend de nipt uitslag! En rare dromen hoort ook bij de zwangerschapshormonen hoor. Ik droom ook de gekste dingen.
En fijn dat je niet meer zo misselijk bent.

Wat voor werk doe je? Mijn gynaecoloog heeft er eigenlijk niks over gezegd. Ik werk vanwege Corona thuis, dus dat is wel pretttig nu en gaat nog goed. Maar ik ga wel met 30 weken met verlof ipv 32.
Ik heb een kantoorbaan en ook vanwege Corona al sinds maart thuis. Dus op zich is dat wel prettig want het reizen kost anders wellicht toch veel energie, ik ga normaal met de fiets en de trein en een stuk lopen.
Fijn dat het bij jou nog te doen is! Nog twee weekjes en dan dus verlof!

Superleuk dat je weer wat de geslachten zijn! Daar kijk ik ook erg naar uit.

Ik merk dat ik sporten en bewegen al zwaarder vind dan voor de zwangerschap. Ik ging vandaag met de slee mijn jongste naar de opvang brengen, ik merk dan echt dat ik sneller vermoeid ben.

Ik heb nu pas over een kleine vier weken pas weer een controle, dat maakt me wel onzeker. Ik vind dat er nu echt lang tussen zit. Omdat ik ze nog niet voel vraag ik me vaak af of het wel goed gaat daarbinnen :)
Ik vind thuiswerken op de meeste fronten niks aan, maar zo is het wel een voordeel ja.

Worden dit dan ook jouw 2e en 3e kind, of heb je naast de jongste nog meer kinderen? Hoe oud is hij/zij? En ook opgelucht dat de opvang weer open is?
Mijn dochter liep gister naar binnen alsof ze nooit weggeweest was en had het weer erg naar d’r zin gehad.

Logisch dat je sneller vermoeid bent. Ik spiegelde de zwangerschap steeds heel erg aan die van mijn inmiddels peuter, dat ging vlekkeloos. Maar twee baby’s laten groeien is wel een ander verhaal hoor! En sowieso is elke zwangerschap anders natuurlijk.

Ja 4 weken duurt dan lang he. Ik vond dat in het begin ook wel lastig, dat je er maar vanuit moet gaan dat het goed zit. Bij twee is dat toch moeilijker omdat er voor je gevoel meer mis kan gaan. Maar ze vermaken zich vast prima daar binnen.
Ons ‘voordeel’ is dat er bij elke controle ook uitgebreid gekeken wordt. Bereid je maar vast voor op de 20 weken echo, die duurde bijna 2 uur bij mij ;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven