zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
zaterdag 9 september 2017 om 22:27
wauw Ri! Gefiliciteerd met jouw mooie lieve meisje! Ook ik zit hier met een glimlach. Lekker genieten van en met elkaar, en heerlijk en veel knuffelen. dikke knuffel voor jullie. Wat is dit bijzonder. fijn dat na de zware bevalling alles goed met jullie gaat, prachtig wa5 je haar zelf aan hebt kunnen pakken! Wat een mooie naam!
dinsdag 12 september 2017 om 21:38
dinsdag 12 september 2017 om 22:09
@Lala, veel plezier vanavond!
@Hier, het is vandaag precies 7 weken geleden dat ik een curettage heb gehad, maar nog steeds niet ongesteld ben geworden. Voor de zekerheid ga ik donderdag naar de huisarts, ben benieuwd wat er dan gezegd wordt.
We willen graag verder om het nog een keer te proberen, maar op deze manier weet ik niet waar ik aan toe ben!
@Hier, het is vandaag precies 7 weken geleden dat ik een curettage heb gehad, maar nog steeds niet ongesteld ben geworden. Voor de zekerheid ga ik donderdag naar de huisarts, ben benieuwd wat er dan gezegd wordt.
We willen graag verder om het nog een keer te proberen, maar op deze manier weet ik niet waar ik aan toe ben!
woensdag 13 september 2017 om 10:53
Lala, wat fijn dat je zo'n knaller had! Hopelijk heb je het goed kunnen benutten, ik duim voor je!
Ashkyla, goed dat je naar de huisarts gaat. Hopelijk krijg je dan wat meer duidelijkheid. Heb je niet de neiging om alvast zelf een test te doen? Bij mij kwam het vanzelf los na de miskraam, dus geen curretage, maar ik was daarna vrijwel direct weer in verwachting. Ze zeggen dat, dat regelmatig voorkomt.
Hier gaat het over het algemeen heel goed, alleen merk nu wel dat ik echt vermoeider ben. Ben nu ongeveer 2,5 uur wakker en kan eigenlijk wel weer naar bed gaan want ik loop op m'n tandvlees
Ashkyla, goed dat je naar de huisarts gaat. Hopelijk krijg je dan wat meer duidelijkheid. Heb je niet de neiging om alvast zelf een test te doen? Bij mij kwam het vanzelf los na de miskraam, dus geen curretage, maar ik was daarna vrijwel direct weer in verwachting. Ze zeggen dat, dat regelmatig voorkomt.
Hier gaat het over het algemeen heel goed, alleen merk nu wel dat ik echt vermoeider ben. Ben nu ongeveer 2,5 uur wakker en kan eigenlijk wel weer naar bed gaan want ik loop op m'n tandvlees
In the end we only regret the chances we didn't take.
woensdag 13 september 2017 om 11:01
@lala hopelijk kun je optimaal gebruik maken van je vruchtbare dagen. Altijd weer spannend.
@ashlyka ik ben benieuwd. Net als wat Dookster zegt niet de behoeft om alvast een test te doen?
@Rii ik ben ook wel benieuwd hoe gaat het met jullie? Kun je een beetje genieten? Hoe gaat het herstel na de bevalling.
@dookster ook hier slaat de vermoeidheid opeens in. Ik slaap ook een stuk slechter. Nog 4 weken werken.
@ashlyka ik ben benieuwd. Net als wat Dookster zegt niet de behoeft om alvast een test te doen?
@Rii ik ben ook wel benieuwd hoe gaat het met jullie? Kun je een beetje genieten? Hoe gaat het herstel na de bevalling.
@dookster ook hier slaat de vermoeidheid opeens in. Ik slaap ook een stuk slechter. Nog 4 weken werken.
vrijdag 15 september 2017 om 18:59
Wat fijn Kashri! Nu lekker blijven liggen baby!!
Ashkyla, wat zei de huisarts? Balen dat je cyclus nog niet op gang is... Snap dat je snel weer verder wil!
Lalameme, fijn die duidelijke test! Hoop dat jullie er goed gebruik van hebben kunnen maken!
Hier gaat het goed! De kraamweek zit er al weer op en dochter is vandaag al weer 1 week oud. Het is zo'n heerlijk meisje!
Ben over op flesvoeding want borstvoeding deed helaas ontzettend veel pijn en niks hielp. Precies dezelfde ervaring als bij de oudste dus nu de knoop redelijk snel doorgehakt. Maar het geeft rust en ze is heel tevreden na haar flesje dus dat is het belangrijkst.
Mijn herstel gaat ook goed. Vandaag voor het eerst met de kleine naar buiten geweest en een stuk gewandeld. Was fijn! Al met al echt aan het genieten van ons gezin. Wat een rijkdom!
Ashkyla, wat zei de huisarts? Balen dat je cyclus nog niet op gang is... Snap dat je snel weer verder wil!
Lalameme, fijn die duidelijke test! Hoop dat jullie er goed gebruik van hebben kunnen maken!
Hier gaat het goed! De kraamweek zit er al weer op en dochter is vandaag al weer 1 week oud. Het is zo'n heerlijk meisje!
Ben over op flesvoeding want borstvoeding deed helaas ontzettend veel pijn en niks hielp. Precies dezelfde ervaring als bij de oudste dus nu de knoop redelijk snel doorgehakt. Maar het geeft rust en ze is heel tevreden na haar flesje dus dat is het belangrijkst.
Mijn herstel gaat ook goed. Vandaag voor het eerst met de kleine naar buiten geweest en een stuk gewandeld. Was fijn! Al met al echt aan het genieten van ons gezin. Wat een rijkdom!
vrijdag 15 september 2017 om 20:33
@rii wat fijn dat je lekker kan genieten van je gezin. En ook fijn dat ze het goed doet op de flesvoeding. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat was het gewicht en lengte van jullie dochtertje bij geboorte?
@kashri wat fijn dat baby nu goed ligt!!
@ashkyka ik ben ook wel benieuwd wat de huisarts gezegd heeft.
@lala al een vakantie land uitgezocht?
@hier merk ik dat werk steeds moeizamer word. Ik vind het alleen lastig om grenzen aan te geven of aan te geven dat ik beter kan stoppen met werken. Iemand tips? Administratie doen is geen probleem maar werken in de zorg te zwaar.
@kashri wat fijn dat baby nu goed ligt!!
@ashkyka ik ben ook wel benieuwd wat de huisarts gezegd heeft.
@lala al een vakantie land uitgezocht?
@hier merk ik dat werk steeds moeizamer word. Ik vind het alleen lastig om grenzen aan te geven of aan te geven dat ik beter kan stoppen met werken. Iemand tips? Administratie doen is geen probleem maar werken in de zorg te zwaar.
zaterdag 16 september 2017 om 13:14
@kaartje ik vond het ook lastig om voor mezelf te bepalen waar mijn grenzen liggen en die vervolgens ook nog eens goed te communiceren. Maar ik zou toch echt met je werkgever in gesprek gaan. Je werkgever heeft er meer aan als jij gewoon tot 34/36 weken in je eigen tempo door werkt, dan dat je vroegtijdig uitvalt omdat je te veel hooi op je vork neemt. Voordat je het gesprek aangaat zou ik voor jezelf even op een rij zetten wat je allemaal WEL kunt, en zelf bedenken hoe je het liefst je werkdagen in zou delen.
zaterdag 16 september 2017 om 15:30
@kashri en Rii bedankt voor het advies. Jullie hebben gelijk. Gezondheid van baby en mij is belangrijkste. Maandag maar bespreek baar maken. @kashri lijstje maken met wat ik nog wel kan en wat niet meer is een goed idee. Dan vergeet ik niks en heb ik hou vast.
@dookster ik weet nu ook hoe het is al baby tegen je ribben schopt. Haha.
@rii idd flinke gezonde dame.
@dookster ik weet nu ook hoe het is al baby tegen je ribben schopt. Haha.
@rii idd flinke gezonde dame.
zaterdag 16 september 2017 om 19:14
Goed zo Kaartje! Snap dat het spannend is hoor, maar heel goed om in gesprek te gaan!
Inderdaad een flinke dame haha! Dat hadden ze dus goed ingeschat op de echo's! Ze heeft heerlijke bolle wangen en van die plooitjes op haar benen en armen. Heel hoog knuffel gehalte (alhoewel ik misschien lichtelijk bevooroordeeld ben
). Vind het wel fijn dat ze wat groter is hoor, ze heeft nu wat extra reserves wat niet verkeerd is in de eerste weken!
Inderdaad een flinke dame haha! Dat hadden ze dus goed ingeschat op de echo's! Ze heeft heerlijke bolle wangen en van die plooitjes op haar benen en armen. Heel hoog knuffel gehalte (alhoewel ik misschien lichtelijk bevooroordeeld ben
maandag 18 september 2017 om 09:57
@Huisarts, het is heel normaal dat ik nog geen menstruatie heb gehad. Vanwege de curettage kan het zo'n 3 maanden duren voordat ik mijn 1e menstruatie krijg.
Neemt niet weg dat ik niet zwanger kan raken. Zou dan eigenlijk met ovulatietesten moeten werken, maar daar ga ik niet aan beginnen. Het komt wanneer het komt!
@Rii, fijn dat alles goed gaat met je dochtertje!
@Kaartje, het is idd belangrijk om je grenzen aan te geven!
@Kashri, jij hebt toch bijna verlof of niet?
Neemt niet weg dat ik niet zwanger kan raken. Zou dan eigenlijk met ovulatietesten moeten werken, maar daar ga ik niet aan beginnen. Het komt wanneer het komt!
@Rii, fijn dat alles goed gaat met je dochtertje!
@Kaartje, het is idd belangrijk om je grenzen aan te geven!
@Kashri, jij hebt toch bijna verlof of niet?
woensdag 20 september 2017 om 23:05
Verlof, na deze nog 2 weken en dan mag ik ook met verlof! Vermoeidheid komt bij mij door bloedarmoede, heb nu een ijzer kuurtje dus hopelijk voel ik me snel beter.
Kaartje geef goed je grenzen aan hoor, je mag verwachten dat iedereen daar begrip voor heeft. Schoppen tegen je ribben gaat vanzelf blauw voelen als ze het altijd op hetzelfde plekje doen. Die van mij draait al weken niet meer dus met name wanneer ik in de auto zit voelt het echt niet leuk.
Rii wat fijn om te horen dat jullie zo lekker genieten als gezinnetje.
Ashkyla in ieder geval heb je nu wat meer duidelijkheid. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.
Kaartje geef goed je grenzen aan hoor, je mag verwachten dat iedereen daar begrip voor heeft. Schoppen tegen je ribben gaat vanzelf blauw voelen als ze het altijd op hetzelfde plekje doen. Die van mij draait al weken niet meer dus met name wanneer ik in de auto zit voelt het echt niet leuk.
Rii wat fijn om te horen dat jullie zo lekker genieten als gezinnetje.
Ashkyla in ieder geval heb je nu wat meer duidelijkheid. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.
In the end we only regret the chances we didn't take.
donderdag 21 september 2017 om 21:56
Je dochter klinkt als een heerlijk lief mooi meisje Ri! Hoe reageerde de grote broer eigenlijk op zijn kleine zusje?
Kashri! Jij hebt al heerlijk verlof, geniet ervan! hoe gaat het met je? de laatste loodjes gaan voor jou nu ook al echt beginnen
Fijn dat je even langs bent geweest ashkyla! Wel naar dat het al een hele Tijd op zich laat wachten, hoe gaat het verder nu met jou en je vriend? Hebben jullie het al een beetje een plekje kunnen geven alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd.
Dookster jij ook alweer bijna met verlof! Jeetje wat gaat het allemaal hard zeg! Ik hoop dat je snel opknapt en het snel aanslaat.. wat vervelend!
Kaartje geef inderdaad goed je grenzen aan, wat niet kan kan je nu even niet. Niet meer dan normaal dat de meeste dingen in de zorg nu even niet meer gaan. Ik herken wat je schrijft, ik vind grenzen aangeven zelf ook ontzettend moeilijk, ik kan en doe het eigenlijk nooit. en daar zit ik vaak voor op de blaren, maar nu heb je nog een klein wondertje bij je. Ik heb dus helaas geen tips voor je haha.
Hoe is het met jou worteltaart? Hoever ben je ondertussen?
Hier word het weer spannend. Vorige maand pas spotting vanaf 7 dpo. Nu op 8 dpo nog niks. Het lijkt of mijn cyclus normaler word, misschien begint de -10kg zijn vruchten af te werpen! over 2 dagen is mij nod, eigenlijk 3 maar vandaag teld niet meer haha.
Gek genoeg heb ik geen hoop meer, tuurlijk hoop ik het wel, maar ik ben gewoon bang voor de teleurstelling. Stukje onbewuste zelfbescherming? Het helpt me voor nu iniedergeval wel!
Kashri! Jij hebt al heerlijk verlof, geniet ervan! hoe gaat het met je? de laatste loodjes gaan voor jou nu ook al echt beginnen
Fijn dat je even langs bent geweest ashkyla! Wel naar dat het al een hele Tijd op zich laat wachten, hoe gaat het verder nu met jou en je vriend? Hebben jullie het al een beetje een plekje kunnen geven alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd.
Dookster jij ook alweer bijna met verlof! Jeetje wat gaat het allemaal hard zeg! Ik hoop dat je snel opknapt en het snel aanslaat.. wat vervelend!
Kaartje geef inderdaad goed je grenzen aan, wat niet kan kan je nu even niet. Niet meer dan normaal dat de meeste dingen in de zorg nu even niet meer gaan. Ik herken wat je schrijft, ik vind grenzen aangeven zelf ook ontzettend moeilijk, ik kan en doe het eigenlijk nooit. en daar zit ik vaak voor op de blaren, maar nu heb je nog een klein wondertje bij je. Ik heb dus helaas geen tips voor je haha.
Hoe is het met jou worteltaart? Hoever ben je ondertussen?
Hier word het weer spannend. Vorige maand pas spotting vanaf 7 dpo. Nu op 8 dpo nog niks. Het lijkt of mijn cyclus normaler word, misschien begint de -10kg zijn vruchten af te werpen! over 2 dagen is mij nod, eigenlijk 3 maar vandaag teld niet meer haha.
Gek genoeg heb ik geen hoop meer, tuurlijk hoop ik het wel, maar ik ben gewoon bang voor de teleurstelling. Stukje onbewuste zelfbescherming? Het helpt me voor nu iniedergeval wel!