zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draaien doet die van mij nog zelden. Ze ligt sinds anderhalve week goed maar af en toe voel ik haar 's nachts overdwars gaan liggen als ik op m'n linkerzijde lig. Dan drukt ze aan een kant met haar billen naar buiten en aan de andere kant met haar hoofdje. Maar schijnt inderdaad heel normaal te zijn dat ze nog draaien tot ze echt volledig zijn ingedaald. En als het moet, kan de verloskundige dan nog proberen om je baby goed draaien vanaf de buitenkant.

Rii, jammer dat je niet meer zelf kunt beslissen waar je wilt bevallen, maar zo lang jij en je baby maar op de goeie plaats zijn naar omstandigheden. Dat is het belangrijkste.

Kaartje leuk he, al die spulletjes verzamelen. Onze babykamer is afgelopen maandag binnen gekomen en we hebben tot nu toe alleen de kast in elkaar gezet, wat een werk zeg! En echt duidelijk zijn die handleidingen ook niet. Verder hebben we zo'n beetje alles wat we nodig hebben denk ik. De wipstoel en boxkleden komen ook deze week of volgende week ergens. Dan hebben we volgens mij alles wel compleet.

wortel, is de kans groot dat dit kindje ook die infectie kan krijgen dan? Weten ze waardoor je zoontje die infectie kreeg? Ik hoop dat je de vrije keuze krijgt en dat jullie tweede kindje geen last zal hebben van infecties.

Mijn vriendin is nu 36 weken zwanger maar is al sinds dinsdag in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Haar baby weegt nu al 8 pond dus hebben ze besloten het te gaan opwekken. Ze heeft hormonen en zo'n ballonnetje dus het is wachten tot de weeën op gang komen. Echt zo spannend!
In the end we only regret the chances we didn't take.
@dookter ik denk dat de meubels in elkaar zetten bij ons ook nog wel een puntje wordt. Van het weekend maar mee stoeien.

De kinderwagen is naast de meubels ook binnen. Wauw ik vind hem mooi. Ik kan niet wachten totdat we er mee rond kunnen lopen.
Wij kopen veel ikea (gemakzucht) en elke x als we ergens anders iets kopen valt me weer op hoe slecht die instructies zijn :rofl:
Heerlijk jullie berichten! Geniet ervan!:heart:

Ik hoop dat het snel doorzet ri! Zodat je inderdaad niet ingeleid hoeft te worden. Wel heel naar dat het een medische bevalling word, maar alles voor de gezondheid van jou en je kleine meid!

Fijn dat het zo goed met je gaat dookster en ontzettend leuk om van je te horen! Ik heb je gemist hier :)

Hier heel beroerd deze keer weer, Ik heb zoveel pijn dat maakt het allemaal wel moeilijker. Gelukkig is het weer bijna achter de rug. Als de huisarts er is dan ga ik even bij haar langs. Ik maak me toch echt wel zorgen dat er iets bij mij niet goedzit.. hoelanger ik van de pil af ben, des te heftiger en pijnlijker momenten in mijn cyclus zijn..

Goed, koppie op en weer door:)
Lalameme he bah wat naar dat je zo veel klachten hebt. Heb je zelf enig idee wat het zou kunnen zijn?
Leuk dat de kinderkamers steeds meer vorm beginnen te krijgen! Zo leuk om alle spulletjes te verzamelen! Vind het zo'n bijzonder idee dat er straks écht een baby'tje in het bedje ligt!

Wat naar dat je zoveel last hebt van je menstruatie lalameme! Hopelijk kan de huisarts snel wat voor je betekenen!

Hier nog geen baby! Ben wel echt aan het afwachten en hoop zo dat het snel begint allemaal. De dagen beginnen een beetje te veel op elkaar te lijken dus van mij mag ze nu echt wel komen..
Ikea is in mijn ervaring toch ook echt het makkelijkst inderdaad kashri maar ik ben toch wel heel blij met ons moeilijk in elkaar te zetten babykamer hoor :hihi:

lala wat vervelend dat je steeds meer last er van hebt. Zou ik ook gelijk aankaarten bij de huisarts. Wie weet word je al eerder doorgestuurd dan.

kaartje welke kinderwagen hebben jullie?

Vriendin heeft na 48 uur proberen op te wekken toch nog een keizersnede gekregen. Ze heeft een prachtige gezonde jongen van ruim 8 pond en 52 cm :biggrin:
@dookster gefeliciteerd met zoontje van je vriendin. Nu kriebelt het zeker wel extra? Wij de kinderwagen Mutsy EVO farmers.
@rii vandaag de uitgerekende data. Ik hoop dat de kleine meid zich snel meld. (Of misschien al geboren is?). Heel veel succes de komende dagen.
Wat fijn dat alles goed is bij je vriendin met haar zoontje dookster! Lekker babyknuffelen!

Vandaag de uitgerekende datum... maar de kleine meid lijkt zich er nog niks van aan te trekken.
Nu zit je dus echt op het wachtbankje!
Spannend Ri! Ik kijk steeds of er al nieuws is haha. Ik hoop dat de dame zich snel gaat melden!

We schrijven eigenlijk echt al lang met elkaar! Al bijna een jaar!

ruim een week ongesteld geweest, en flink. Eindelijk achter de rug. Maar ook goed nieuws. Mijn huidige baas wilde mij toch echt niet kwijt.. ik heb promotie gekregen. Het is wel heel erg schakelen maar een goed contract en een beter/stabieler salaris dan dat ik bij mijn andere nieuwe baan zou gaan krijgen. Erg Spannend, maar heb er ook erg veel zin in!

Ik vermoed endometriose kashri.. Dit door mijn klachten van nu, maar ook vanwege een lange tijd die ik een aantal jaar geleden ziek ben geweest. Ik heb gegild van de pijn toen, maar na heel veel onderzoeken nooit een ooraak gevonden. Ik ben alleen niet echt door een gynaecoloog onderzocht toen. Pijnklachten van toen heb ik nog steeds maar gelukkig in heel veel mindere maten dan toen.

Ik hou niet zo van thuis dokteren, maar ik kom het hier op het forum veel tegen en was benieuwd wat het eigenlijk was. Toen ik het las, leek het alsof het over mijzelf ging. Ik ben er bang voor, maar wie weet valt het reuze mee..

Leuk dat alles binnen is kaartje! Nog even en dan loop je trots achter je kinderwagen! :)

Gefeliciteerd dookster, nu lekker oefenen en baby knuffelen! Heerlijk :)
kaartje ik ben eigenlijk best wel hebberig, ik geniet namelijk best wel dat de kleine meid nog bij me zit. Ik vind het niet erg dat het nog even duurt voor ik haar moet delen. Al kijk ik er wel enorm naar uit dat m'n man haar vast kan houden. Maar delen met de rest van de wereld moet ik nog even niet aan denken :$
Mooie wagen heb je inderdaad!

rii, hoe gaat het? Heb je der al in je armen :heart:

lala ben blij dat die rotweek er weer op zit voor je. Wat fijn dat je zo'n goed contract hebt aangeboden gekregen. Is het al een vast contract, of toch nog tijdelijk?
Jeetje, endometriose, dat klinkt behoorlijk heftig. Heb je al een afspraak gemaakt bij de huisarts?
@lala ja ik bedacht mij laatst ook dat wij al een jaar met elkaar schrijven. Leuk hè? Verder hoop ik dat je snel weer weet er echt aan de hand is.

@dookster ik herken het gevoel wel je meisje nog even lekker voor jezelf. Maar ik heb ook super veel zin dat ze geboren wordt. Wel kijk op tegen kraamvisite die wat verder van ons af staat. Ik ben bang dat die al heel snel willen langskomen.

Wij hebben over een week een pretecho ik ben echt benieuwd.
@dookster ZO herkenbaar. Ik wil mijn kindje nog helemaal niet delen met de rest van de wereld. Nu is hij altijd bij mij :heart: en neem ik hem overal mee naartoe. Volgens mij zorgt de natuur ervoor dat je hoe verder je komt hoe liever je wilt bevallen dus zal wel goed komen.
@kaartje, mensen die we niet in de eerste maand op kraamvisite willen hebben krijgen gewoon geen kaartje :puh:
@kashri ook nog wel een idee. Ik ben nogal van het kaartjes sturen. Zoals mijn naam op het forum wel verraadt. Misschien moet ik wat selectiever worden.
Hahaha. Je nick verraadt je idd wel :-D

Wij sturen denk ik 25-30 kaartjes.
Ik kan mij jullie gevoel goed voorstellen, nu altijd samen, wat zal dat straks leeg voelen in jullie buiken!

Je naam verraad je inderdaad kaartje haha.. Ik zou het inderdaad ook beperken! je kunt een deel eventueel ook later een kaartje sturen ? Of is dat gek haha.. bizar hoe snel die tijd gegaan is hoor, het lijkt echt nog geen jaar! Ik vind je kinderwagen ook heel mooi! Leuk een pret echo! Dan kan je echt al een beetje zien hoe je kindje eruit komt te zien. Ik zag laatst een foto van iemand, waarop je duidelijk zag dat de baby op de mama leek, dat vond ik mooi om te zien! Spannend :)

Het is een vast contract dookster, meer uren, beter salaris alles erop en eraan. Wel een soort proeftijd van een jaar, ik heb een jaar om in mijn functie te groeien, als dat niet zou lukken word ik in mijn oude contract terug geplaatst. Maar het is een mooie kans, met meer zekerheid dan bij die andere baan! Hoe bevalt het weer om in Nederland te wonen? Al weer helemaal gewent hier, en ook weer een nieuw huisje? Allemaal al naar je zin?

Hoe gaat het met jou nu worteltaart?

Hebben jullie eigenlijk veel kwaaltjes in jullie zwangerschappen nu nog?

Heeft iemand tips voor eventueel een mooie vakantie naar een land waar het warm is, iets wat speciaal is. Omstreeks januari/februari? Ik heb echt mijn favorieten, kan behalve dat echt niets meer bedenken.. haha.
Lalameme wat fijn dat je een mooie uitdaging krijgt bij je huidige werkgever! Klinkt allemaal goed!!
Vakantiebestemming: hoe ver weg 'mag' het zijn? Zuid Afrika is prachtig!!

Wat leuk kaartje dat jullie een pretecho hebben!! Alvast veel plezier!

Kaartjes: Wij sturen er zo'n 75. Grote vriendengroepen. Maar gaan proberen de kraamvisite veel te koppelen aan elkaar. Dat scheelt heel wat bezoekjes.

Hier nog geen baby... maar morgen wordt er een ballon katheter geplaatst waardoor de verwachting is dat ik vrijdag ingeleid ga worden en ons meisje geboren wordt! Ik hoop dat het allemaal soepel gaat verlopen en we dus voor het weekend kunnen knuffelen! :flirting: Erg spannend allemaal...
@Rii veel succes morgen en vrijdag. Stiekem nog een beetje hoop dat de bevalling natuurlijk op gang komt?

@lala wat vind je van Thailand? Betaalbaar, natuur, cultuur, zon zee strand. Niet het meest bijzondere land op aarde maar wel een heerlijk vakantie land.

@kaartjes en bezoek. Kaartjes versturen doe ik maar gewoon zoals ik dat wou doen. Ongeveer 50-60. (Rii jij spant de kroon haha). Maar vriend zal er wel voor zorgen dat mensen die wat verder van ons afstaan wat later op bezoek komen. Baby is met 6 weken ook nog wel klein.
Spannend rii! Veel succes en sterkte bij de bevalling! Hopelijk verloopt het allemaal goed en kun je al snel genieten van je meisje!

@lalameme, hier gaat het goed. Vandaag alweer 12 weken zwanger. We zijn nu lekker op vakantie in Oostenrijk. Ik doe het lekker rustig aan, merkte wel dat ik vorige week wat te druk was geweest en te weinig rust had gepakt. Nu regent het buiten en slaapt onze dreumes, dus ik lig lekker even op de bank.

@kraambezoek. Vorige keer kwam alleen naaste familie in de eerste weken. Toen zoontje een maand was, hebben we een kraam feest gehouden, dat beviel heel goed.
Rii wat spannend! Heel veel succes de komende dagen!

Delen, ik ben blij dat ik niet enige ben met dat hebberige gevoel :hihi:

Kaartjes, wij hebben een lijst van 40/50 adressen, directe familie en vrienden. Ik ga echt niet naar iedereen sturen hoor. We zetten het wel op fb na een week ofzo ;-D

Lala, fijn, een vast contract en met meer loon en uren ook nog. Ben blij voor je.
Hier geen kwaaltjes meer hoor, gewoon vermoeid maar die vreselijke misselijkheid heb ik gelukkig geen last meer van gehad na 15 weken.
Ja, we hebben hier een mooi huis en bijna alles is nu ook wel klaar, op de babykamer na haha. Meubeltjes staan in elkaar maar we moeten het nog gezellig maken zeg maar.

Wij hebben vrijdag een 3D pretecho, ben benieuwd of ze dan nog steeds een meisje is :hihi:
Alles mag Ri haha.. Ik heb inspiratie nodig om te zoeken haha. Lijkt mij ook fantastisch, vriend is daar alleen al geweest, al zou hij het geen straf vinden nog een keer te gaan.

Voor jou heel veel succes morgen met het plaatsen van de ballon, vrijdag/zaterdag is jouw meisje dus zeker wel bij jou! Ik ga aan je denken de komende dagen, al hoop ik stiekem dat jij haar vannacht al in je armen hebt!

Fijn dat alles goed gaat worteltaart! Geniet van jullie vakantie, inderdaad heerlijk om dan even bij te komen denk ik. Ook al weer 12 weken, wat gaat het hard zeg!

Daar wil ik inderdaad graag een keer heen kaartje. Vriend heeft er wat op tegen, ik snap niet waarom. Alles ziet et geweldig uit. Plus ik hou van duiken en snorkelen. Dat schijnt daar ook prachtig te zijn! Welke locatie vond je daar het mooiste?

Fijn dookster dat jullie al lekker jullie huisje op orde hebben! Hier nog druk bezig haha.. vandaag stond de logeerkamer op het programma, die heeft nog wel wat tijd en aandacht nodig haha. Fijn dat de kwaaltjes niet meer zo aanwezig zijn. Leuk de 3d echo, spannend om je meisje op die manier te zien, heel veel plezier alvast! :)
Rii zet m op!

Wortel 12 weken alweer wat gaat dat hard! Fijn dat je je goed voelt.

Lalameme, wij vonden cuba heel leuk! En zuid india is in die periode ook een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven