zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
dinsdag 7 november 2017 om 21:11
@dookster ik spiek ook geregeld om te kijken of er al baby nieuws is.
@kashri hoe is het met je zoontje? Genieten jullie lekker?
@lala hoe is het eigenlijk met jullie huis? Is het al helemaal naar jullie zin? Of zijn er nog veel wensen?
@hier nu 36+3. Op zich gaat alles nog goed. Wel begin ik wat ongeduldig te worden en gaat de tijd wat langzamer.
@kashri hoe is het met je zoontje? Genieten jullie lekker?
@lala hoe is het eigenlijk met jullie huis? Is het al helemaal naar jullie zin? Of zijn er nog veel wensen?
@hier nu 36+3. Op zich gaat alles nog goed. Wel begin ik wat ongeduldig te worden en gaat de tijd wat langzamer.
woensdag 8 november 2017 om 08:05
woensdag 8 november 2017 om 15:20
Spannend! Ik blijf aan je denken dookster! Ze houd het nog even spannend!
Kaartje ook voor jou komt de tijd snel dichterbij, al snap ik dat voor jou de tijd voorbij kruipt. hopen dat jouw meisje zich gewoon netjes op de UD meld en dan je haar snel kunt knuffellen! Wij genieten nog volop van ons huis, de meubels staan ondertussen naar wens. We moeten nog wat dingen doen ja, lampen ophangen "schaam". De dringende zaken zijn gedaan maar we hebben zeker een wensen lijst hoor, de komende jaren kunnen we onze ook nog op haha. Trappen moeten gedaan worden, ziet er netjes uit mijn niet onze smaak. Gang en 3 slaapkamers van andere vloeren voorzien. Schilderwerk buiten etc. Maar dat is voor volgend jaar! Nu eerst genieten!
bevalt jullie huis ook nog?
Kaartje ook voor jou komt de tijd snel dichterbij, al snap ik dat voor jou de tijd voorbij kruipt. hopen dat jouw meisje zich gewoon netjes op de UD meld en dan je haar snel kunt knuffellen! Wij genieten nog volop van ons huis, de meubels staan ondertussen naar wens. We moeten nog wat dingen doen ja, lampen ophangen "schaam". De dringende zaken zijn gedaan maar we hebben zeker een wensen lijst hoor, de komende jaren kunnen we onze ook nog op haha. Trappen moeten gedaan worden, ziet er netjes uit mijn niet onze smaak. Gang en 3 slaapkamers van andere vloeren voorzien. Schilderwerk buiten etc. Maar dat is voor volgend jaar! Nu eerst genieten!
woensdag 8 november 2017 om 17:19
@lala fijn dat jullie nog zo lekker genieten van het huis. Er blijven natuurlijk altijd wensen en die kosten ook weer geld en tijd dus niet alles lukt in 1x. Jullie hebben nog geen lampen hangen. Wij hebben nog geen enkele decoratie aan de muur hangen. (schilderij foto e.d.) Moeten we ook echt nodig doen. haha. Ons huis bevalt nog prima. Heerlijk plekje om te wonen en heel fijn huis.
woensdag 8 november 2017 om 21:44
Dookster, Jeetjes, dat wachten duurt toch wel lang. Hopelijk kunnen jullie van jullie meisje gaan genieten!
Lala, Fijn dat jullie tevreden zijn met jullie woning!
Kaartje, Ik snap heel goed dat je ongeduldig wordt. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij, of misschien beval je wel eerder dan de UD.
Rii, Hoe gaat het eigenlijk bij jullie?
Kashri, Gaat het weer helemaal goed met jullie zoontje?
Hier, Er komen allemaal nieuwe procedures op het werk, best wel leuk. Vond het werk een beetje eentonig worden, maar dit maakt het toch een stuk leuker! Mijn man en ik maken het thuis lekker gezellig, ik merk dat ik er nu echt anders in sta, de druk om het op bepaalde dagen te doen, is er gelukkig niet!
Nog een fijne avond.
Lala, Fijn dat jullie tevreden zijn met jullie woning!
Kaartje, Ik snap heel goed dat je ongeduldig wordt. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij, of misschien beval je wel eerder dan de UD.
Rii, Hoe gaat het eigenlijk bij jullie?
Kashri, Gaat het weer helemaal goed met jullie zoontje?
Hier, Er komen allemaal nieuwe procedures op het werk, best wel leuk. Vond het werk een beetje eentonig worden, maar dit maakt het toch een stuk leuker! Mijn man en ik maken het thuis lekker gezellig, ik merk dat ik er nu echt anders in sta, de druk om het op bepaalde dagen te doen, is er gelukkig niet!
Nog een fijne avond.
vrijdag 10 november 2017 om 14:55
@dookster hoe gaat het nu? Gisteren moest je terug naar de verloskundige toch? Ik hoop dat je lekker met baby aan het knuffelen bent.
@ashlyka fijn dat er wat veranderd op werk. Hopelijk weer genoeg nieuwe uitdaging.
@hier morgen 37 weken. Kleintje mag wel komen hoor. Maar die zit vast nog prima. Dus nog even een paar weekjes geduld.
@ashlyka fijn dat er wat veranderd op werk. Hopelijk weer genoeg nieuwe uitdaging.
@hier morgen 37 weken. Kleintje mag wel komen hoor. Maar die zit vast nog prima. Dus nog even een paar weekjes geduld.
zaterdag 11 november 2017 om 19:37
Dookster is al een paar dagen stil... zou het? 
Lalameme fijn dat jullie huis zo goed bevalt! Lekker genieten in jullie nieuwe thuis!
A (ik noem je even zo.. Zie dat je je account geanonimiseerd hebt. Schrijf je nog wel mee?), fijn dat er op je werk wat meer uitdaging komt! En dat het allemaal wat meer ontspannen is deze cyclus!
Kaartje, voor jou wordt het nu ook echt spannend!! Kom je je dagen nog een beetje door?
Hier gaat het goed! Dochter is al weer ruim 2 maanden. Ondertussen een aardig ritme. En ook in de nacht mogen we niet klagen. Ze slaapt van ongeveer 21u tot 7.30u in haar bedje en komt dan maar 1x voor een voeding. De ene nacht doe ik die, de andere nacht doet partner die. Dus dat is goed vol te houden en zijn we erg blij mee!
Ik heb nog verlof tot begin januari dus nog zo'n 1.5maand fulltime genieten van de kids.
Lalameme fijn dat jullie huis zo goed bevalt! Lekker genieten in jullie nieuwe thuis!
A (ik noem je even zo.. Zie dat je je account geanonimiseerd hebt. Schrijf je nog wel mee?), fijn dat er op je werk wat meer uitdaging komt! En dat het allemaal wat meer ontspannen is deze cyclus!
Kaartje, voor jou wordt het nu ook echt spannend!! Kom je je dagen nog een beetje door?
Hier gaat het goed! Dochter is al weer ruim 2 maanden. Ondertussen een aardig ritme. En ook in de nacht mogen we niet klagen. Ze slaapt van ongeveer 21u tot 7.30u in haar bedje en komt dan maar 1x voor een voeding. De ene nacht doe ik die, de andere nacht doet partner die. Dus dat is goed vol te houden en zijn we erg blij mee!
Ik heb nog verlof tot begin januari dus nog zo'n 1.5maand fulltime genieten van de kids.
zondag 12 november 2017 om 19:45
Nou dames, ik stuurde 8 november om 8:05 mijn laatste bericht hier en om 8:10 had ik mijn eerste oefenwee!
Het is allemaal heel vlot verlopen en om 20:52 mochten wij ons prachtige dochtertje van 3862 gram eindelijk in onze armen sluiten. Ze had in het vruchtwater gepoept en daardoor moesten we in eerste instantie 1 nachtje blijven ter observatie. Ze bleef erg misselijk en moest gespoeld worden, toen hebben ze ook gelijk wat voeding achter gelaten en daar knapte ze enorm van op. Ook kon ik zelf op een gegeven moment niet meer plassen en moesten we daardoor dus weer langer blijven omdat ik een katheter kreeg. Uiteindelijk zijn we vrijdag middag thuis gekomen en nu gaat alles heel goed.
Nou, dat is het voor nu even. Maar zo snel kan het dus gaan, het ene moment baalde ik nog dat ik wakker werd zonder weeën en een halve dag later had ik haar in mijn armen
Het is allemaal heel vlot verlopen en om 20:52 mochten wij ons prachtige dochtertje van 3862 gram eindelijk in onze armen sluiten. Ze had in het vruchtwater gepoept en daardoor moesten we in eerste instantie 1 nachtje blijven ter observatie. Ze bleef erg misselijk en moest gespoeld worden, toen hebben ze ook gelijk wat voeding achter gelaten en daar knapte ze enorm van op. Ook kon ik zelf op een gegeven moment niet meer plassen en moesten we daardoor dus weer langer blijven omdat ik een katheter kreeg. Uiteindelijk zijn we vrijdag middag thuis gekomen en nu gaat alles heel goed.
Nou, dat is het voor nu even. Maar zo snel kan het dus gaan, het ene moment baalde ik nog dat ik wakker werd zonder weeën en een halve dag later had ik haar in mijn armen
In the end we only regret the chances we didn't take.
zondag 12 november 2017 om 19:59
maandag 13 november 2017 om 18:32
Hi Dames,
Wegens privacy heb ik mijn vorig account laten anonimiseren, maar ik ben er weer. So, who was A
@Rii, ben ook blij met de uitdaging, anders blijft het maar simpel! Gelukkig loopt mijn cyclus ook goed.
Fijn om te horen dat het bij jullie ook goed gaat. Jaloers, verlof tot januari!
@Dookster, gefeliciteerd met jullie dochtertje! Geniet er samen van.
@Kashri, hoe gaat het met jullie mannetje?
@Hier, gaat alles goed. We genieten van elkaar en dat is het belangrijkste. Nu afwachten of het zijn vruchten afwerpt!
Wegens privacy heb ik mijn vorig account laten anonimiseren, maar ik ben er weer. So, who was A
@Rii, ben ook blij met de uitdaging, anders blijft het maar simpel! Gelukkig loopt mijn cyclus ook goed.
Fijn om te horen dat het bij jullie ook goed gaat. Jaloers, verlof tot januari!
@Dookster, gefeliciteerd met jullie dochtertje! Geniet er samen van.
@Kashri, hoe gaat het met jullie mannetje?
@Hier, gaat alles goed. We genieten van elkaar en dat is het belangrijkste. Nu afwachten of het zijn vruchten afwerpt!
dinsdag 14 november 2017 om 09:08
N88 welkom terug!
Dookster hoera daar is ze dan eindelijk! Van harte gefeliciteerd. Jammer dat jullie zo'n moeizame start hadden maar hopelijk kun je nu genieten!
Hier een dipje gehad ivm de bv die niet loopt. Flinke huilbui gisteren. Elke 3-4 uur aanleggen-fles geven-verschonen-kolven is best heftig. Heb nu besloten dat ik hem moedermelk wil geven tot hij 4 weken oud is. Dat is over 2 weken. Als hij dan wel aan de borst is ga ik natuurlijk gewoon door. Als niet dan ga ik over 2 weken kijken of ik toch over wil op kunstvoeding. Kleine man had ook veel krampjes. Infacol lijkt wel te helpen!
Dookster hoera daar is ze dan eindelijk! Van harte gefeliciteerd. Jammer dat jullie zo'n moeizame start hadden maar hopelijk kun je nu genieten!
Hier een dipje gehad ivm de bv die niet loopt. Flinke huilbui gisteren. Elke 3-4 uur aanleggen-fles geven-verschonen-kolven is best heftig. Heb nu besloten dat ik hem moedermelk wil geven tot hij 4 weken oud is. Dat is over 2 weken. Als hij dan wel aan de borst is ga ik natuurlijk gewoon door. Als niet dan ga ik over 2 weken kijken of ik toch over wil op kunstvoeding. Kleine man had ook veel krampjes. Infacol lijkt wel te helpen!
dinsdag 14 november 2017 om 10:26
Kashri, oh dat is niet zo fijn. Ik weet niet of je er wat aan hebt. Mijn schoonzusje had dit ook, zij is toen bij een deskundige geweest volgens mij een lactatie deskundige, toen is het wel wat beter gegaan. Hoe lang mijn neefje uiteindelijk bv heeft gehad, weet ik niet. Sterkte!
hier, al de 2e nacht dat ik niet goed heb geslapen. Gelukkig hoef ik vandaag maar tot 12 uur te werken, dus dat is wel fijn!
hier, al de 2e nacht dat ik niet goed heb geslapen. Gelukkig hoef ik vandaag maar tot 12 uur te werken, dus dat is wel fijn!
dinsdag 14 november 2017 om 13:02
Oh kashri dat is zo herkenbaar!! Heb bij onze oudste ook gekolfd omdat aanleggen te veel pijn deed. En dat je tussen alle voedingen door ook nog moet kolven is echt zo intensief. Heb ook heel wat huilbuien gehad in doe periode. En inderdaad ook al vroeg besloten om te stoppen omdat mijn hele dag alleen maar om voeden draaide. Leverde veel stress op. Hoe nuchter je er ook in stond voordat je kindje geboren was, nu is het echt een heftige beslissing voor jezelf om eventueel te stoppen. Maar hé, je zoontje heeft niks aan een ongelukkige moeder! Kan je nog wel genieten van jullie mannetje? Loop jezelf niet voorbij! Op kunstvoeding groeit je kindje ook! Succes en sterkte!
dinsdag 14 november 2017 om 19:31
woensdag 15 november 2017 om 07:32
Fijn dat je toch nog wel kunt genieten. Doe wat goed voelt maar houd wel je grenzen in de gaten! Snap die hoge drempel heel erg goed hoor, heb dat beide keren gehad. Mijn verstand en gevoel spraken elkaar zo tegen. Heb er heel wat tranen om gelaten voordat ik daadwerkelijk de keuze heb kunnen nemen om over te stappen op de fles.
Bij zoontje ben ik na 2 weken het kolven gaan afbouwen. Wel had ik heel veel productie waardoor ik een flinke voorraad in de vriezer had en hij zeker een maand borstvoeding heeft kunnen krijgen.
Bij dochtertje nu ben ik al in de kraamweek gestopt. Deed weer vreselijk veel pijn en ook de tips van de lactatiekundige hielpen niet. Fulltime kolven zag ik niet zitten met een rondrennende peuter in huis. Dan zou ik geen tijd en aandacht meer voor hem over hebben en dat kon ik voor mezelf niet rechtvaardigen.
Zijn beide keren hele moeilijke beslissingen geweest maar achteraf gezien sta ik er zeker achter en was het echt een opluchting. Flesvoeding heeft ook zo z'n voordelen en baby's waren steeds erg tevreden na een fles. Gaf veel rust in huis.
Bij zoontje ben ik na 2 weken het kolven gaan afbouwen. Wel had ik heel veel productie waardoor ik een flinke voorraad in de vriezer had en hij zeker een maand borstvoeding heeft kunnen krijgen.
Bij dochtertje nu ben ik al in de kraamweek gestopt. Deed weer vreselijk veel pijn en ook de tips van de lactatiekundige hielpen niet. Fulltime kolven zag ik niet zitten met een rondrennende peuter in huis. Dan zou ik geen tijd en aandacht meer voor hem over hebben en dat kon ik voor mezelf niet rechtvaardigen.
Zijn beide keren hele moeilijke beslissingen geweest maar achteraf gezien sta ik er zeker achter en was het echt een opluchting. Flesvoeding heeft ook zo z'n voordelen en baby's waren steeds erg tevreden na een fles. Gaf veel rust in huis.
woensdag 15 november 2017 om 07:56
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter dookster! Fijn dat jullie nu met elkaar thuis zijn na de moeilijke start. nu volop genieten van en met elkaar. maar dat zijn jullie vast en zeker aan het doen.
Kashri een hele dikke knuffel voor jou. Wat dubbel, ik begrijp dat je die drempel voelt, maar van kunstvoeding word hij ook groot. je klinkt als een super lieve mama, en dat ben je volgens mij ook!
Later reageer ik weer wat meer, ik heb het erg druk op het moment.
Kashri een hele dikke knuffel voor jou. Wat dubbel, ik begrijp dat je die drempel voelt, maar van kunstvoeding word hij ook groot. je klinkt als een super lieve mama, en dat ben je volgens mij ook!
Later reageer ik weer wat meer, ik heb het erg druk op het moment.
zaterdag 18 november 2017 om 20:07
@lala succes met de drukte. Hopelijk ook druk met leuke dingen? Of alleen maar druk met werk e.d.?
@dookster hoe is het met jullie? Genieten jullie van de kraamweek?
@hier vandaag 38 weken zwanger. Kleine lijkt het nog prima naar zijn zin te hebben. Ik denk nog even geduld. Ik ben behoorlijk ongeduldig
.
@dookster hoe is het met jullie? Genieten jullie van de kraamweek?
@hier vandaag 38 weken zwanger. Kleine lijkt het nog prima naar zijn zin te hebben. Ik denk nog even geduld. Ik ben behoorlijk ongeduldig