zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Oh ik ben echt niet gediend van zwangerschapsspeculaties op het werk. Ik zeg dan ook altijd dat wij daar nog niet aan gaan beginnen.
@MC25 woon je in het buitenland of is er een speciale reden dat je een jaar weg bent van 't werk wanneer je zwanger bent?

De meesten hebben het qua huis en werk goed voor elkaar volgens mij! Die zekerheid is wel fijn wanneer je gaat beginnen aan kinderen :-)
Alle reacties Link kopieren
@geslacht, wij willen het liever niet op voorhand weten. Ik vind een verrassing veel leuker en vriend ook. Wie weet veranderen we als het zover is nog wel van gedacht en willen we het toch graag weten

@huis, momenteel wonen we in een ruim huurappartement waar zeker plaats is voor een eerste kindje. We denken er wel aan om volgend jaar op zoek te gaan naar een koophuis.

@werk, vriend is zelfstandige en verdient goed, ik heb sinds twee jaar een vast contract.

Het enige waar ik nog aan twijfel is of ik getrouwd wil zijn voor de baby geboren wordt of niet. Vriend heeft al hints gegeven in die richting maar is tot nu toe nog niet tot actie overgegaan Op zich is het niet super belangrijk maar ik heb altijd het traditionele beeld in mijn hoofd gehad van eerst te trouwen en dan pas aan kindjes te beginnen. Vinden jullie dat dit iets uitmaakt?
Bakela, ik vind het zeker een mooie gedachte dat je dezelfde achternaam hebt als je kinderen. Maar zowel trouwen als het krijgen van een kind (nouja, de spullen die je nodig hebt) kunnen aardig wat geld kosten. Wij hebben geen hele grote wens om te trouwen en hadden het krijgen van een kindje veel hoger op ons lijstje staan. Dus hier niet getrouwd! Misschien dat we dat nog eens over een aantal jaren doen. Want ik vind het dan leuker als de kinderen het zelf ook bewust mee kunnen maken. Op dit moment vind ik het in ieder geval niet jammer ofzo dat we (nog) niet getrouwd zijn.

Maar jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt! En wat financieel mogelijk is natuurlijk.
Wij wonen sinds een jaar samen in ons koophuisysteem met genoeg ruimte voor heeeeel veel kindjes dus dat zit wel goed. Vriend heeft nu ook een vaste baan, hij wil echter in de toekomst het bedrijf van mijn ouders graag overnemen dus dan vervalt zijn zekerheid (al zal dit wel pas over 5-8 jaar zijn)

Ik heb donderdag een evaluatie gesprek met mijn leidinggevende over mijn functioneren en over mijn contract

Wij willen ook graag het geslacht weten en ik weet als ik eerlijk ben ook niet zo goed of ik het geheim kan houden
@Bakela ik had dat beeld inderdaad ook altijd in mijn hoofd, eerst trouwen, daarna Kids. Maar zoals Ri ook zegt, beiden kosten veel geld en dan kiezen wij nu voor een kindje. Wel vind ik het belangrijk dat er zaken goed geregeld zijn voor als het kindje er is en ik wil inderdaad ook graag dezelfde achternaam dus ik denk dat wij eerst gaan voor een geregistreerd partnerschap en vullen we dat later aan met een leuk feestje over het mom van ons huwelijk
@trouwen, vroeger was ik anti-trouwen. Maar ging daar op een gegeven moment op een andere manier over nadenken en ben van gedachte veranderd. Ik heb zelfs uiteindelijk gezegd niet aan kinderen te beginnen zonder getrouwd te zijn! En van mij hoefde dat echt niet groots en duur. Ik wilde getrouwd zijn. Op maandagmiddag met daarna een klein etentje had ik ook goed gevonden. Maar man wilde een echte bruiloft en we hadden het geld dus werd het een bruiloft. Het hele instituut huwelijk past ook gewoon bij hoe wij duurzame relaties zien en is in onze ogen de betere optie in een gezinsleven.

Daarbij is het internationaal erkend en hadden we in een klap alles geregeld ipv samenleving, testament, erkenning, gezag, nieuw testament bij kind allemaal apart te moeten regelen.
@trouwen

Ik hecht niet heel veel waarde aan het huwelijk. Ik hou nu van mijn vriend, en dat is naar mijn idee niet meer of minder als ik nu getrouwd zou zijn. Ik zou het echt wel ooit een keer willen. Maar is voor mij zeker niet belangrijker dan het krijgen van kindjes. daar in tegen moet mijn vriend heel erg aan het idee wennen dat er waarschijnlijk eerder kindjes zijn dan dat we getrouwd zijn.

@koekiemonsterrr

Spannend hoor! Duimen voor dat vaste contract, zou echt heel fijn zijn! Ik duim ook voor je! heb je er zelf een beetje een positief gevoel over? succes alvast
Geregistreerd partnerschap is trouwens best een goede! Helemaal nooit over nagedacht!
quote:Koekiemonsterrr schreef op 13 september 2016 @ 21:17:

@Bakela ik had dat beeld inderdaad ook altijd in mijn hoofd, eerst trouwen, daarna Kids. Maar zoals Ri ook zegt, beiden kosten veel geld en dan kiezen wij nu voor een kindje. Wel vind ik het belangrijk dat er zaken goed geregeld zijn voor als het kindje er is en ik wil inderdaad ook graag dezelfde achternaam dus ik denk dat wij eerst gaan voor een geregistreerd partnerschap en vullen we dat later aan met een leuk feestje over het mom van ons huwelijkLees je hier goed over in. Er zitten wat haken en ogen aan het omzetten van een gp in een huwelijk.
En met een gp ben je praktisch eigenlijk gewoon al getrouwd. De wet verbindt er nagenoeg dezelfde voorwaarden aan.
@matroesjka_

Als er een kindje komt als je nog niet getrouwd bent moet er begrijp ik dus veel meer geregeld worden dan als je al wel getrouwd bent? zijn dit lastige dingen om te regelen? Nu ben ik best benieuwd! Hoop dat je mij er meer over wilt/kan vertellen!
@lalameme ja ik heb er wel een goed gevoel over gelukkig

@matroesjka oh echt? Fijn dat je het zegt, dan ga ik me daar inderdaad nog even beter in verdiepen.. ik dacht dat dat vrij eenvoudig te regelen was.. Dankje voor de tip
quote:Lalameme schreef op 13 september 2016 @ 21:47:

@matroesjka_

Als er een kindje komt als je nog niet getrouwd bent moet er begrijp ik dus veel meer geregeld worden dan als je al wel getrouwd bent? zijn dit lastige dingen om te regelen? Nu ben ik best benieuwd! Hoop dat je mij er meer over wilt/kan vertellen!

Nou dat ligt er aan. Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen dus hebben naast het trouwen heel bewust niks geregeld en als er kinderen komen is alles ook al geregeld.

Maar ongehuwd (en zonder gp) moet je dus een samenlevingscontract en testament hebben (notaris). Tijdens je zwangerschap erkenning regelen (gemeente), na de geboorte gezag (rechtbank maar kan tegenwoordig digitaal) en evt nog je testament laten aanpassen (weer naar de notaris). En mocht je uit elkaar gaan terwijl een van de partners meer gezorgd dan gewerkt heeft staat die partner in een aanzienlijk zwakkere positie dan als je getrouwd bent of een gp hebt.
Wij zijn vandaag toevallig 2 jaar getrouwd. Wilde niet perse trouwen voordat we een kindje kregen maar het is gewoon zo gelopen. En een jaar na ons huwelijk was ik bijna uitgerekend. Had ik ook nooit gedacht toen we trouwden, was er toen nog helemaal niet mee bezig eigenlijk. Wij hebben we een vrij grote bruiloft gehad met alles erop en eraan. Fantastische dag gehad, denk er met veel plezier aan terug.
Erkenning en gezag zijn niet moeilijk om te regelen hoor. Maar het zou nooit mijn keuze zijn. Ik zie op mijn werk regelmatig dat het door omstandigheden toch niet goed geregeld is. Bijvoorbeeld bij vroeggeboorte, moeder overlijdt vlak na bevalling of mensen vergeten in alle drukte gewoon dat er nog iets geregeld moet worden. Je gelooft het niet maar dat gebeurt echt schokkend vaak.
En klinkt misschien heel dom. Ik had het van tevoren ook niet verwacht maar getrouwd zijn voelt wel degelijk als meer dan niet getrouwd zijn. Echt gek.
GP: Wij zijn ook , toen ik 36 weken zwanger was, een geregistreerd partnerschap aangegaan. Maar toen is ook gezegd dat je, mocht je dit willen veranderen door later inderdaad te trouwen, dit geen probleem is. Vooral omdat het sinds vorig jaar gelijk getrokken is met trouwen. Je hebt dan alleen een soort 'nep' akte omdat je voor de wet al getrouwd bent.

Voor ons was het evengoed een super mooie dag geworden en zin we voor ons gevoel al getrouwd. Wie weet later als de kinderen groot zijn we nog een keer 'echt' trouwen.

Lalameme; als je niet getrouwd bent moet de vader voorafgaand aan de bevalling het kindje erkennen. Dit doe je bij het gemeentehuis. Na de bevalling moet je het gezag aanvragen; dit wordt bij de rechter ingediend maar gaat gewoon via de post. Daarna is het wel belangrijk om bijvoorbeeld een testament op te maken zodat alles juridisch ingedekt is.

Stabiliteit; ik heb in de afgelopen jaren gemerkt dat het allemaal niet zo veel meer zegt of je een vast contract hebt of er eentje toegezegd hebt gekregen. Eerder vond ik dit wel belangrijk tot ik tijdens mijn verlof te horen kreeg dat mn contract niet werd verlengd (viel onder zwangerschaosdiscriminatie) en daarnaast ging het bedrijf waar mijn man werkte failliet (had al jaren een vast contract). Daarna is het allemaal gewoon weer goed gekomen en konden we vrij snel weer aan de slag. Daarom maak ik me er nu ook allemaal niet meer zo druk om en durven we ook nu, zonder enige zekerheid, wel voor een 2de kindje te gaan.
Sorry matroeskja ik had niet gezien dat je ook al had gereageerd! Dubbel!
Enige voordeel aan vast contract vind ik dat ik weet dat mn baan op me wacht na verlof.
Bedankt voor alle informatie, ik ga het toch ook nog maar allemaal eens eventjes goed uitzoeken!

Ik vind het voordeel aan eem vast contract dat je weet waar je aan toe bent. staat voor mij gevoel beter op mijn cv. Toen ik geen vast contract had, had ik een 0 uren contract en kreeg vakanties etc dus ook helemaal niet uitbetaald.
Had ik ook lalameme. Baan op oproepbasis 0 uren. Elke keer een andere opdrachtgever, geen doorbetaald verlof, geen betaling bij ziekte, niet weten hoe veel er volgende maand binnenkomt. Ik was het op het einde echt spuugzat. En totaal niet te combineren met kinderen.
leuk dat hier zo gezellig geschreven wordt.

Ik moet zo weg dus van mij een kort berichtje.

Wij zijn ook niet getrouwd. Wij hebben inderdaad een samenlevingscontract en testament. Het testament is wel al zo opgesteld dat als wij kinderen krijgen nu eerst niet terug hoeven naar de notaris. Best wel raar om dat zo op te stellen terwijl je nog helemaal niet zwanger bent. Maar notaris adviseerde ons dit omdat wij op korte termijn aan kinderen willen beginnen.

Scheelt nogal in de kosten. Wij hebben in het testament ook staan wie de voogdij over eventuele kinderen krijgt mochten wij beiden overlijden. Best wel raar om aan diegene te vragen terwijl je nog helemaal geen kinderen hebt. In dit geval zou mijn broertje de voogdij krijgen. Maar hij vond het een hele eer. Zij zonder na te denken ja.

Ooit in de toekomst willen wij wel heel graag trouwen. Maar daar is ons financiele plaatje nu even niet naar. Wij willen namelijk wel graag een feest geven.
Goedemorgen! Leuk groepje hier idd.

Volgens mij zegt een vast contract ook niet zoveel meer. Ik heb er wel 1 en dat voelt fijn. Maar je kunt ook heel lang blijven twijfelen over het juiste moment. Deden wij bij de eerste ook. We wilden eigenlijk nog een ander huis voordat we aan kinderen zouden beginnen. Het is anders gelopen maar ging eigenlijk allemaal prima. Nu bij een tweede hebben we weer een discussie. Man werkt niet dichtbij en moet af en toe naar het buitenland. Met twee kinderen is dat natuurlijk nog drukker. Maar om dat nou leidend te laten zijn, we willen graag een tweede. Die wens is belangrijker dan werk uiteindelijk. En met opvang en oppas komen we daar vast wel uit.

Volgende week mijn NOD (19 sept). Er is een hele kleine kans dat ik zwanger ben, maar dan ook echt piepklein. Toch merk ik dat ik het stiekem fijn zou vinden als de keuze voor mij gemaakt is. Maar ja ik voel helemaal geen zwangerschapskwaaltjes dus ik zal wel ongesteld worden. Helaas ook nog tijdens mijn vakantie :(. Ongesteldheid is nu best zwaar geworden zonder AC en ik had afgelopen maand ook behoorlijk veel last van de eisprong. Buikkrampen enzo, kon bijna niet rechtop lopen. Lijkt wel erger na de zwangerschap, hebben meer dames die al een kindje hebben dat hier?
@vlammetje. Ik heb mijn spiraal laten plaatsen voordat ik een echte menstruatie heb gehad dus ik weet tot nu toe nog niet hoe het voelt. Het is wel zo dat ik, wanneer ik soort van ongesteld ben, meer mijn krampen lijk te voelen. Maar goed dat kan misschien ook zijn omdat ik het nu al zo lang niet meer gehad heb dat ik ook niet meer echt weet hoe het voelde.

@kaartje; de voogdij is ook iets wat wij echt nog eens moeten regelen. Wij zijn het wel voor de kinderen van mijn broer; maar vervolgens hebben wij zelf geen actie ondernomen. Ik vind het ook best een lastige keuze.. we hebben een aantal broers en zussen die we kunnen 'aandragen' maar goed wie zegt dat we dat dan over een paar jaar nog zien zitten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven