zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
woensdag 14 september 2016 om 15:55
@littledreamer volgens mij kun je de voogdij na overlijden beide ouders nu ook regelen via www.rechtspraak.nl via digid en uittreksel geboorte register. Maar hoe dit precies zit kan ik even niet vinden. Misschien makkelijker en goedkoper! dan via de notaris?
Mocht je twijfelen over wie je moet kiezen. Je kunt je keuze natuurlijk altijd wijzigen.
https://www.rijksoverheid ... -als-ik-kom-te-overlijden
in ieder geval via bovenstaande link kun je er informatie over vinden.
@vlammetje toch wel spannend je nod 19 september. Hoe oud is je kindje nu?
Mocht je twijfelen over wie je moet kiezen. Je kunt je keuze natuurlijk altijd wijzigen.
https://www.rijksoverheid ... -als-ik-kom-te-overlijden
in ieder geval via bovenstaande link kun je er informatie over vinden.
@vlammetje toch wel spannend je nod 19 september. Hoe oud is je kindje nu?
woensdag 14 september 2016 om 17:39
Bedankt voor alle informatie over trouwen, kindje aangeven en alles! Erg handig. Heb over alles financieel etc heel goed nagedacht. Samen met mijn vriend alles op een rijtje gezet maar hier wist ik echt nog erg weinig over!
@vlammetje-1
Spannend je nod. Want jullie waren nog niet echt begonnen toch? werd je bij je eerste kindje snel zwanger! Ik wil het liefste ook dat ik nu zwanger zou worden voordat het echt begint, niet zo zeer voor mijzelf maar vooral voor mijn vriend.. hij vind het allemaal best wel eng en weet niet zo goed wat hem allemaal te wachten staat.
Daarom mijn vraag.. Mijn vriend vind verschillende dingen best spannend, nieuw en weet niet zo goed wat hij kan verwachten. Bijvoorbeeld heeft hij een beeld over zwangerschaps hormonen, hij is hier zo onwijs bang voor. Dit komt puur door de verhalen die hij hoort, op tv in een serie etc. Is het echt zo erg? hij denkt volgens mij dat ik na de test in een heks verander haha! iemand die hier iets over kan vertellen zodat ik dat weer tegen hem kan vertellen!
@vlammetje-1
Spannend je nod. Want jullie waren nog niet echt begonnen toch? werd je bij je eerste kindje snel zwanger! Ik wil het liefste ook dat ik nu zwanger zou worden voordat het echt begint, niet zo zeer voor mijzelf maar vooral voor mijn vriend.. hij vind het allemaal best wel eng en weet niet zo goed wat hem allemaal te wachten staat.
Daarom mijn vraag.. Mijn vriend vind verschillende dingen best spannend, nieuw en weet niet zo goed wat hij kan verwachten. Bijvoorbeeld heeft hij een beeld over zwangerschaps hormonen, hij is hier zo onwijs bang voor. Dit komt puur door de verhalen die hij hoort, op tv in een serie etc. Is het echt zo erg? hij denkt volgens mij dat ik na de test in een heks verander haha! iemand die hier iets over kan vertellen zodat ik dat weer tegen hem kan vertellen!
woensdag 14 september 2016 om 19:41
@kaartje; bedankt voor de info. We gaan ons er binnenkort in verdiepen.
@lameme: Ik had tijdens mijn zwangerschap niet zo veel last van mijn hormonen. Natuurlijk was ik sneller moe, had sneller last van mijn bekken etc. Maar ik heb hier naar mijn man toe niet anders om gedaan. Ik was misschien ook wel een erg relaxte zwangere maar mijn man kijkt hier juist goed op terug. Ik voelde me heerlijk en dit kwam ook in mijn gedrag tot uiting.
Ik heb ook het idee (dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn) dat sommigen de zwangerschap zien als vrijbrief om onredelijk te zijn naar de partner toe (net zoals eetbuien, cravings etc).
Ook doet je gemoedstoestand voor de zwangerschap er toe. Ik ben over het algemeen relaxt en mijn glas is altijd halfvol. Dit werd juist versterkt tijdens mijn zwangerschap. Dit kan dan andersom natuurlijk ook zo zijn.
Ik kan me je angst van je vriend wel voorstellen maar ik denk ook dat wanneer je er op die manier al over denkt, alles weloverwogen beslist (wat jullie blijkbaar al doen!) dat het helemaal goed moet komen. Accepteren dat je soms wat minder kan, dat het een goed doel heeft, doet vaak al heel goed.
En ook is het altijd relatief natuurlijk. Wat de een prima te doen vindt daar heeft de ander heel veel last van. Dus misschien ben ik bevooroordeld door mijn eigen positieve ervaring, maar deze kun je dan wel doorgeven aan je vriend
@lameme: Ik had tijdens mijn zwangerschap niet zo veel last van mijn hormonen. Natuurlijk was ik sneller moe, had sneller last van mijn bekken etc. Maar ik heb hier naar mijn man toe niet anders om gedaan. Ik was misschien ook wel een erg relaxte zwangere maar mijn man kijkt hier juist goed op terug. Ik voelde me heerlijk en dit kwam ook in mijn gedrag tot uiting.
Ik heb ook het idee (dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn) dat sommigen de zwangerschap zien als vrijbrief om onredelijk te zijn naar de partner toe (net zoals eetbuien, cravings etc).
Ook doet je gemoedstoestand voor de zwangerschap er toe. Ik ben over het algemeen relaxt en mijn glas is altijd halfvol. Dit werd juist versterkt tijdens mijn zwangerschap. Dit kan dan andersom natuurlijk ook zo zijn.
Ik kan me je angst van je vriend wel voorstellen maar ik denk ook dat wanneer je er op die manier al over denkt, alles weloverwogen beslist (wat jullie blijkbaar al doen!) dat het helemaal goed moet komen. Accepteren dat je soms wat minder kan, dat het een goed doel heeft, doet vaak al heel goed.
En ook is het altijd relatief natuurlijk. Wat de een prima te doen vindt daar heeft de ander heel veel last van. Dus misschien ben ik bevooroordeld door mijn eigen positieve ervaring, maar deze kun je dan wel doorgeven aan je vriend
woensdag 14 september 2016 om 20:00
@lalameme, ik was juist relaxed tijdens het grootste gedeelte van de zwangerschap. Alleen op het einde liep ik steeds te janken. Verder vond mijn vriend mij prima te doen Haha. Bij de vriendin van een vriend die bijna even ver was ging het soms wel heftig. Het verschilt enorm per vrouw. Maar als jij nu redelijk stabiel bent zou ik me daar niet zo druk om maken hoor. En het is maar tijdelijk natuurlijk. En op tv wordt alles zwaar overdreven, men vind het ook wel leuk om over zwangere vrouwen te zeggen dat ze zo vreselijk hormonaal zijn. Ik vind ook dat je als zwangere vrouw geen vrijbrief hebt om tekeer te gaan tegen je partner, je hebt echt nog wel enige controle over jezelf is mijn ervaring.
En nee we zijn nog niet officieel begonnen. Maar omdat ik geen AC gebruik is de stap heel klein om te gaan beginnen, rubbertje weglaten en that's it. Bij mijn eerste zwangerschap was het direct raak, poging 1. Maar dat hoeft helemaal niet weer zo te gaan, kan best toeval en geluk zijn geweest dat weet ik ook.
En nee we zijn nog niet officieel begonnen. Maar omdat ik geen AC gebruik is de stap heel klein om te gaan beginnen, rubbertje weglaten en that's it. Bij mijn eerste zwangerschap was het direct raak, poging 1. Maar dat hoeft helemaal niet weer zo te gaan, kan best toeval en geluk zijn geweest dat weet ik ook.
woensdag 14 september 2016 om 20:43
@Ri88 Ik woon/werk in België en sta in het kleuteronderwijs. Hier is onlangs de wet verandert en ik ben verplicht thuis vanaf de dag dat ik weet dat ik zwanger ben. Best een dubbel gevoel. Langs de ene kant denk ik leuk thuis (zeker als je veel last hebt), en aan de andere kant heb ik schrik voor verveling en hoe gaat dat zijn na een jaar terug te gaan? Bovendien heb ik echt plezier op het werk. Hoe zit het in Nederland in het onderwijs? Weet iemand dat?
Ik ben vandaag ongesteld geworden dus voorlopig een regelmatige cyclus van 25 dagen. Is er nog iemand die een korte cyclus heeft? Heb ook veel meer last (krampen puistjes) in vergelijking met mijn pildagen.
Volgende NOD 9 okt...
Ik ben vandaag ongesteld geworden dus voorlopig een regelmatige cyclus van 25 dagen. Is er nog iemand die een korte cyclus heeft? Heb ook veel meer last (krampen puistjes) in vergelijking met mijn pildagen.
Volgende NOD 9 okt...
woensdag 14 september 2016 om 20:45
woensdag 14 september 2016 om 20:51
Ja zot e, vroeger was het enkel als je geen antistoffen hebt voor CMV en toxoplasmose, (wat ik ook niet heb) maar nu dus iedereen in het kleuteronderwijs ongeacht of je immuun bent of niet. Te groot risico om iets op te lopen indien je vaak in aanraking komt met speeksel, stoelgang... van kinderen onder de 6 jaar.
woensdag 14 september 2016 om 20:52
quote:MC25 schreef op 14 september 2016 @ 20:51:
Ja zot e, vroeger was het enkel als je geen antistoffen hebt voor CMV en toxoplasmose, (wat ik ook niet heb) maar nu dus iedereen in het kleuteronderwijs ongeacht of je immuun bent of niet. Te groot risico om iets op te lopen indien je vaak in aanraking komt met speeksel, stoelgang... van kinderen onder de 6 jaar.Hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Betekent natuurlijk niet dat er niet zo'n regeling is.
Ja zot e, vroeger was het enkel als je geen antistoffen hebt voor CMV en toxoplasmose, (wat ik ook niet heb) maar nu dus iedereen in het kleuteronderwijs ongeacht of je immuun bent of niet. Te groot risico om iets op te lopen indien je vaak in aanraking komt met speeksel, stoelgang... van kinderen onder de 6 jaar.Hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Betekent natuurlijk niet dat er niet zo'n regeling is.
woensdag 14 september 2016 om 20:58
Een heel jaar thuis zou voor mij denk ik een beetje te veel van het goede zijn. Maar verlof voor vaders is in NL echt om te janken en verlof voor vrouwen vrij karig vergeleken bij andere landen. Tegenwoordig wel iets flexibeler (je mag eerder beginnen met werken en je verlof dan in deeltijd uitspreiden) maar nog steeds erg stug.
woensdag 14 september 2016 om 21:03
Ja daar ben ik het mee eens hoor, ik denk als je kindje geboren is weet je wel wat doen maar die 9 maanden voordien lijkt een eeuwigheid. Verlof voor vaders is hier ook belachelijk weinig. Borstvoedingsverlof is weggevallen in het onderwijs (dat was vroeger een maand langer thuis).
Wel hebben we dan recht om tijdens de uren af te kolven...
Wel hebben we dan recht om tijdens de uren af te kolven...
woensdag 14 september 2016 om 21:07
Ik kijk er van op dat je dan, vanwege de risico's direct moet stoppen. Maar dit geldt dan dus ook voor het werken in de zorg? (ziekenhuis, gehandicaptenzorg, ouderenzorg?). Wanneer je daar in werkt moet je direct stoppen? Maar zolang je met handschoenen etc werkt dan is er toch niets aan de hand? Wel goed dat die regels er zijn; maar het lijkt mij wel wat extreem?
woensdag 14 september 2016 om 21:12
woensdag 14 september 2016 om 21:16
Ik vond het kolven ook helemaal niets hoor. Sowieso heb ik van te voren heel erg onderschat wat het geven van borstvoeding inhoud. Pas na 6 weken begon het helemaal te voegen en was mijn productie afgestemd op mijn dochter. Daarna begonnen met kolven maar dit lukte helemaal niet (waarschijnlijk ook omdat ik er zo'n aversie tegen had). Er schijnt wel een psychologisch effect te zijn waardoor het dan niet lukt. Maar goed uiteindelijk heb ik 4 maanden bv gegeven en toen vond ik het wel genoeg.
woensdag 14 september 2016 om 21:17
@littledreamer Ja klopt, voor de zorgsector is dit ook van toepassing voor zover ik weet en dit was al lang zo. Een vriendin werkt in een crèche en was twee keer thuis en schoonzus als verpleegster en ook twee keer thuis. Als je geen antistoffen hebt kan ik het nog begrijpen maar inderdaad ik vraag mij ook af of het nodig is om iedereen thuis te zetten. Als het echt zo risicovol is, beter zo natuurlijk.
woensdag 14 september 2016 om 21:19
Ik ga ook voor 3 maanden. Vind bv goed om te geven maar niet ten koste van zo veel. Het idee van kolven staat me al heel erg tegen en dan komt de praktische kant er ook nog bij. En vind het eigenlijk ook niet fair naar collega's ondanks dat het gewoon iets is waar je recht op hebt. Bv is heel goed, maar fv is ook niet slecht.
woensdag 14 september 2016 om 21:53
@borstvoeding: Baby is nu 4,5 maand en ik geef nog steeds volledig borstvoeding en kolf dus op mijn werk. Was in het begin wel even wennen, maar de melkproductie gaat goed. Ik moet er wel elke dag aan denken dat ik de kolf en de flesjes, koeltasje etc meeneem. Borstvoeding ging hier vanaf het begin goed, dus ik blijf er zo lang mogelijk mee doorgaan. Je hebt volgens de wet tot je baby 9 maanden is het recht om maximaal een kwart van je werkdag te kolven. Ik besteed nu ongeveer een uur per dag aan kolven nog, in de eerste maand dat ik weer aan het werk was wel iets meer, want toen lukte het me nog niet zo goed om me dan echt even af te sluiten van waar ik qua werk mee bezig was (is idd een beetje psychologisch). Ik heb op mijn werk gewoon een projectnummer om mijn kolfuren op te boeken.
@trouwen; wij zijn niet getrouwd, maar hebben een samenlevingscontract en testamenten. Dit hebben we tegelijk met de overdracht van ons huis bij de notaris geregeld. Ik had ergens wel ook willen trouwen voor ons kindje kwam, maar het was ons eigenlijk gewoon te veel geregel en gedoe naast het kopen van het huis en de zwangerschap. Mijn wens voor een kindje was sterker dan trouwen, zeg maar. Wellicht gaan we in de toekomst nog eens trouwen.. (ik hoop stiekem dat mijn vriend me eens gaat vragen.. )
@verhuizen aan het eind van de zwangerschap; dat is me uiteindelijk alles meegevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat we geen klushuis hebben gekocht, want dat zou ik denk ik niet zo leuk gevonden hebben. Ik was half april uitgerekend en we kregen op 1 februari de sleutel. We zijn eind februari echt verhuisd, dus toen ik met verlof ging zaten we lekker in ons nieuwe huis. Natuurlijk is het wel zo dat je met een dikke buik dan zelf niet zoveel kunt doen, dus ik moest vooral ook even oefenen in het dingen aan anderen overlaten. En er zijn nog steeds wel wat dingen die we moeten doen, maar ach.. dat komt wel (zo hangen in onze slaapkamer nog steeds een paar oude gordijnen die we nog hadden, binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe).
@dingen_die_je_nog_wilt_doen_voor_je_zwanger_wilt_worden: Ik wil nog iets langer genieten van het feit dat ik die dikke buik weer kwijt ben en zorgen dat ik weer fit een nieuwe zwangerschap in ga. En een nieuw bed kopen. Daar waren we vorig jaar al mee begonnen om te oriënteren, maar met een dikke buik matrassen testen was toch niet zo'n succes..
@trouwen; wij zijn niet getrouwd, maar hebben een samenlevingscontract en testamenten. Dit hebben we tegelijk met de overdracht van ons huis bij de notaris geregeld. Ik had ergens wel ook willen trouwen voor ons kindje kwam, maar het was ons eigenlijk gewoon te veel geregel en gedoe naast het kopen van het huis en de zwangerschap. Mijn wens voor een kindje was sterker dan trouwen, zeg maar. Wellicht gaan we in de toekomst nog eens trouwen.. (ik hoop stiekem dat mijn vriend me eens gaat vragen.. )
@verhuizen aan het eind van de zwangerschap; dat is me uiteindelijk alles meegevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat we geen klushuis hebben gekocht, want dat zou ik denk ik niet zo leuk gevonden hebben. Ik was half april uitgerekend en we kregen op 1 februari de sleutel. We zijn eind februari echt verhuisd, dus toen ik met verlof ging zaten we lekker in ons nieuwe huis. Natuurlijk is het wel zo dat je met een dikke buik dan zelf niet zoveel kunt doen, dus ik moest vooral ook even oefenen in het dingen aan anderen overlaten. En er zijn nog steeds wel wat dingen die we moeten doen, maar ach.. dat komt wel (zo hangen in onze slaapkamer nog steeds een paar oude gordijnen die we nog hadden, binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe).
@dingen_die_je_nog_wilt_doen_voor_je_zwanger_wilt_worden: Ik wil nog iets langer genieten van het feit dat ik die dikke buik weer kwijt ben en zorgen dat ik weer fit een nieuwe zwangerschap in ga. En een nieuw bed kopen. Daar waren we vorig jaar al mee begonnen om te oriënteren, maar met een dikke buik matrassen testen was toch niet zo'n succes..
woensdag 14 september 2016 om 21:59
@matroes; Ik vond het eerst ook wel een beetje voelen alsof ik maar werktijd zat te verdoen met dat kolven. Maar he, ze kunnen ook blij zijn dat ik weer voor ze werk, ik had ook die maanden nog thuis kunnen blijven (ok, dan onbetaald, maar toch) en nu werk ik dus in de praktijk 28 ipv 32 uur per week. Vind je het trouwens ook niet fair naar collega's dat je als je een kind krijgt maanden met zwangerschapsverlof bent?
woensdag 14 september 2016 om 22:28
quote:Worteltaart schreef op 14 september 2016 @ 21:59:
@matroes; Ik vond het eerst ook wel een beetje voelen alsof ik maar werktijd zat te verdoen met dat kolven. Maar he, ze kunnen ook blij zijn dat ik weer voor ze werk, ik had ook die maanden nog thuis kunnen blijven (ok, dan onbetaald, maar toch) en nu werk ik dus in de praktijk 28 ipv 32 uur per week. Vind je het trouwens ook niet fair naar collega's dat je als je een kind krijgt maanden met zwangerschapsverlof bent?Met zwangerschapsverlof komt er gewoon vervanging. Voor dat uurtje per dag komt die er niet.
@matroes; Ik vond het eerst ook wel een beetje voelen alsof ik maar werktijd zat te verdoen met dat kolven. Maar he, ze kunnen ook blij zijn dat ik weer voor ze werk, ik had ook die maanden nog thuis kunnen blijven (ok, dan onbetaald, maar toch) en nu werk ik dus in de praktijk 28 ipv 32 uur per week. Vind je het trouwens ook niet fair naar collega's dat je als je een kind krijgt maanden met zwangerschapsverlof bent?Met zwangerschapsverlof komt er gewoon vervanging. Voor dat uurtje per dag komt die er niet.
woensdag 14 september 2016 om 22:40
Wat een gezellig clubje hier al!
Die kwestie over kolven vind ik inderdaad ook wel een lastige... Ik denk sowieso dat ik niet heel lang bv ga geven, denk dat ik met als matroesjka over ga op fv als mijn verlof er op zit.
Wat betreft kolven op het werk; ik werk als verpleegkundige in een universitair ziekenhuis op een afdeling waar we eigenlijk 12 uur werk in een 8 urige dienst moeten proppen... Ik ben bang dat ik voor mezelf de rust niet eens kan vinden om zo lang te kolven... Ik voel me vaak (te) verantwoordelijk tegenover zowel collega's als patiënten, dus daar moet ik nog wel even wat aan doen
Die kwestie over kolven vind ik inderdaad ook wel een lastige... Ik denk sowieso dat ik niet heel lang bv ga geven, denk dat ik met als matroesjka over ga op fv als mijn verlof er op zit.
Wat betreft kolven op het werk; ik werk als verpleegkundige in een universitair ziekenhuis op een afdeling waar we eigenlijk 12 uur werk in een 8 urige dienst moeten proppen... Ik ben bang dat ik voor mezelf de rust niet eens kan vinden om zo lang te kolven... Ik voel me vaak (te) verantwoordelijk tegenover zowel collega's als patiënten, dus daar moet ik nog wel even wat aan doen
donderdag 15 september 2016 om 06:40
Woo wat een vreemde wetgeving zeg. Echt nog nooit van gehoord! Ik werk zelf ook in het kleuteronderwijs en ik moet gewoon door tot 34 tot 36wk hoor! Het lijkt me eigenlijk ook niks om een jaar thuis te moeten zitten. En hoe doen ze dat met vervanging dan als je vanaf dag 1 gelijk thuis bent?
Ik heb bij mijn eerste geprobeerd bv te geven maar het deed me echt vreselijk veel pijn. Ik zag tegem iedere voeding op, zat huilend te voeden/kolven en kon er totaal niet van genieten. Ben daarom al snel begonnen met afbouwen. Bij een tweede kindje wil ik het graag weer proberen. Maar ook ik zie het kolven tijdens werktijd niet zitten dus wil het aan het eind van mijn verlof afgebouwd hebben.
Ik heb bij mijn eerste geprobeerd bv te geven maar het deed me echt vreselijk veel pijn. Ik zag tegem iedere voeding op, zat huilend te voeden/kolven en kon er totaal niet van genieten. Ben daarom al snel begonnen met afbouwen. Bij een tweede kindje wil ik het graag weer proberen. Maar ook ik zie het kolven tijdens werktijd niet zitten dus wil het aan het eind van mijn verlof afgebouwd hebben.