zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Oh en wat betreft hormonen verschilt het heel erg per persoon. Je weet natuurlijk nooit van te voren hoe je zelf gaat reageren maar ik denk wel dat hoe evenwichtiger en vrolijker je nu al in het leven staat, hoe minder heftig je buien tijdens je zwangerschap kunnen zijn. Ik was zelf ook tijdens de zwangerschap best heel rustig en positief. Ik vond zwanger zijn ook heel erg leuk dus daar werd ik sowieso al vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
@kolven

Ik wil dat echt niet doen.. ik ken iemand die dat deed, volgens haar was het pijnlijk, duurde lang dus vermoeiend.. mijn moeder heeft mij maar 2 dagen borstvoeding kunnen geven omdat ze ineens rode hond had.. ik heb het zelf heel goed op flesvoeding gedaan dus ik denk dat ik daar eerder voor zal gaan. Ik wil wel borstvoeding geven, zodra dit niet meer kan of gaat ga ik denk ik over op flesvoeding..

@hormonen

Bedankt voor jullie verhalen! die ga ik zeker doorgeven! Ik denk ook inderdaad dat het te maken heeft met hoe je je insteld.. het is zeker geen vrijbrief om maar onredelijk te doen, of alles af te dragen aan je vriend. als je dat weet en ook echt zo ziet denk ik dat je er zelf inderdaad invloed op heb. En een keer een beetje ontedelijk lijkt me meer dan normaal.. als je het er maar niet om doet. En inderdaad zwanger zijn is juist iets moois! als je er positief is staat geloof ik ook dat je je positiever zal voelen!

@Pil

Zoals mijn pil cyclus er nu uitziet stop ik eind november al met de pil! Spannend! Ik slikte mijn pil voorheen maar gewoon, vaak langer dan een maat en zonder ritme. Ik probeer me er nu goed aan te houden. Dus 1 pil stip daarna stopweek. En echt na een week pas weer de eerste pil. Voor mijn idee is dit beter en heb ik daardoor hopelijk snel een normale cyclus. Iemand enig idee of dit ook echt zo werkt haha?
@lalameme, ik denk dat het niets uitmaakt hoe je de pil gebruikt hoor. Je hebt namelijk geen echte bloeding in de stopweek, je krijgt geen eisprong dus je hebt eigenlijk geen cyclus. Wanneer je stopt met de pil moet je lijf weer een eigen cyclus opstarten. Dat gaat bij de 1 sneller dan bij de ander. Hangt er ook vanaf hoelang je de pil hebt geslikt. Wanneer je nog geen regelmatige cyclus hebt kun je wel zwanger raken maar is het lastig te bepalen wanneer je vruchtbaar bent en als je wel zwanger wordt is de termijn lastiger te bepalen. Omdat je niet precies weet wanneer je eisprong was.

Ik zou je daarom aanraden om echt eerst je lijf even te laten wennen zonder pil. En je cyclus dan bijhouden in een app. Dan zie je vanzelf wanneer het weer regelmatig is. Misschien al eerder stoppen met de pil en dan condooms gebruiken? Het kan namelijk echt wel even duren weet ik van vriendinnen. Ik was aan de nuvaring voor mijn zwangerschap (werkt erg centraal en is daarom sneller je lijf uit) en ben al eerder gestopt. Had vrij snel een regelmatige cyclus en was daarna ook meteen zwanger. Ik merkte ook precies wanneer ik vruchtbaar was aan mijn libido. Er ging zoiezo een wereld voor me open toen ik stopte met AC, ben daarom nu ook niet weer begonnen.
@lalameme ik denk ook niet dat het zo werkt. Met de pil heb je geen echte cyclus en ook geen echte menstruatie.
Leuk zo die drukte hier ! Kijk een dagje niet en meteen veel terug te lezen :-).

Die wetgeving in België Hadk idd laatst van gehoord , na de bevalling zou ik d'r wel raad mee weten maar zo je zwangerschap , duurt lang zeg !

@kolven/ borstvoeding ik ga zeker weer bv geven en ook kolven . Bij mijn dochter ook gedaan . Ik vind bv fijn en met kolven ook geen probleem dat scheelt natuurlijk wel :-) wel heeel veel lange opstart problemen gehad dis hoop wel dat ons dat bij een 2e bespaard mag blijven :-)!

Dan toch ook nog een kleine opmerkingen als vakidioot (a) als je bv WILT geven en t doet pijn, echt laat iemand meekijken want t is echt niet nodig . Pijn hoort niet ! Niet om een flesvoeding/borstvoeding discussie uit te lokken hoor , want ook al vind ik bv belangrijk , ik ben de laatste die daar over oordeelt ! Ook op flesvoeding word je groot

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook geen vast contract en was ik ook nog niet zolang werkzaam bij de organisatie , dus herken de spanning wel om t dan te moeten vertellen . Werd bij mij iig super leuk opgepakt en gewoon contract verlening gekregen !
@vlammetje-1 en matroesjka

Ik weet dat ik nu geen echte menstruatie heb. Alleen voor mijn gevoel lijkt dit beter dan maar wat er mee aan modderen!

Beviel die nuvaring goed? Mijn vriend heeft liever nog niet dat ik stop met de ac. Als het aam mij licht was de pil 3 maanden terug de deur al uit! Ga er nog een keertje met hem over in gesprek!

@koekiemonsterrr

Heb je je gesprek op werk al gehad ? hoe is het gegaan! hoop op een mooie uitkoms 8-.t! Zou echt zo fijn zijn voor je!
@lalameme nee nog niet, zit er nu op te wachten ik hoop dat ze me vandaag war duidelijkheid kan geven!

Ik had een beetje hetzelfde idee over gebruik van ac als jou hebt, het lijkt me logisch dat het onzin is maar toch zit het ergens tussen m'n oren dat het beter is om gewoon iedere maand nu m'n stopweek in te lassen... al heeft het geen nut, ik ga het toch maar doen anders is eind oktober mijn pil al op
@koekiemonsterrr

Spannend! hoop het ook voor je! Haha ja dat bedoel ik inderdaad! dat doe ik nu al een paar maanden.. is zeker onzin maar het voelt wel beter! ik ben zwaar benieuwd naar mijn cyclus en kan niet wachten die eindelijk te gaan ontdekken.. helaad net pas weer een nieuwe strip begonnen. Mn eennaar laatste als het goed is
@lalameme, de nuvaring beviel me beter dan de pil maar ik merkte een enorm verschil toen ik stopte met AC, voelde me zoveel beter! Daarom wil ik nu niet meer aan de pil of nuvaring, denk dat ik voor een hormoonspiraal ga na een eventuele tweede zwangerschap. Tot die tijd condooms, hoe vervelend die dingen ook zijn.
@vlammetje-1

Ja precies snap ik. Ik vermoed al een tijdje dat de pil ook sowieso niet heel goed voor mij is. Vaak hoofdpijn etc, en inderdaad de dingen die jij zegt. Dus heb het idee dat als ik van de ac af ben ik ook de behoefde niet meer heb eraan te gaan! Is dat bij een hormoon spiraaltje ook allemaal minder ? condooms zijn inderdaad stom maar het is niet anders. Ik wilde ze online gaan bestellen. Omdat we ze best een tijdje moeten gebruiken en ik et niet de hoofdprijs voor wil betalen. Iemand een idee?
We zitten met een luxe situatie op het werk: elke leeftijd heeft een zorgleerkracht. Ik ben bijvoorbeeld zorgjuf van de twee derde kleuterklassen. Als een klasjuf dus plots weg valt springt de zorgjuf in tot er iemand in de plaatst komt.

@pil

Ik ben ook bewust vroeger gestopt met de pil om mijn cyclus te leren kennen. Ik gebruik een app en kan gemakkelijk alles bij houden. Voorlopig is alles regelmatig en ik hoop dat dit ook blijft. Ze zeggen dat je cyclus terug word zoals het was voor AC. Maar eerlijk gezegd ik weet totaal niet meer hoe dat was - is 10 jaar geleden ...
Tja dat slaat ook nergens op dat ze dat zeggen want tegelijkertijd zeggen ze ook dat je cyclus met de jaren kan veranderen dus ze spreken elkaar tegen denk dat vooral als je jong met de pil begonnen bent er best verschil in kan zitten (puberlijf dat nog vol in ontwikkeling is vs volwassen lijf)
Ik ben heel benieuwd. Ik heb niet echt het gevoel dat ik last heb van de pil maar ik slik hem al heel lang dus wie weet voel ik me zonder pil alsnog beter. Maar hoor ook van vrouwen die zich zonder pil juist slechter voelen.
Ja inderdaad ik denk ook als je heel jong AC neemt je cyclus nog niet op punt staat.

Ik was 18 jaar als ik starte met de pil en had mijn regels van mijn 12 jaar. Mijn zus zat eerder aan de pil omdat ze heel veel last had van onzuivere huid. Ik vraag mij af of zij er nu dus terug last van zou hebben moest ze de pil niet meer slikken? Iemand ervaring mee?

Ik moet wel zeggen dat ik meer voel, op alle vlakken. Ik ervaar dat als positief, heb geen last van moodswings of dergelijke.

Ik voel mij eigenlijk beter in mijn vel zo zonder pil, misschien ook psychologisch voor een stuk?
Wow! Wat wordt hier gezellig veel geschreven! Leuk :-)

Suuus, ik weet inderdaad dat bv geen pijn hoort te doen. Helaas kwam ik er niet van af. Heb voor mijn gevoel zo ongeveer alles geprobeerd en ook olv de lactatiekundige. Maar niks hielp. Ik hoop dat het bij een tweede kindje een stuk makkelijker gaat!

Iedereem moet uiteraard doen wat goed voelt qua stoppen met de pil op welk moment! Ontpillen schijnt een fabeltje te zijn en ik ga net als de vorige keer gewoon gelijk na t stoppen met de pil voor ronde 1 :-) En hopelijk is mijn cyclus ook nu gelijk aardig regelmatig rond de 28 dagen. En de vk heeft goede apparatuur waardoor ze behoorlijk precies kunnen berekenen hoe lang je zwanger bent! Bij de eerste klopte het precies op de dag af!

MC25, wow wat een luxe bij jullie in het onderwijs! Daar kan ik alleen maar van dromen... fijn dat dat zo goed geregeld is!

En ik heb de vorige keer dat ik stopte met de pil ook veel meer bultjes, pukkeltjes en een onrustige huid gekregen ja! Heb daar nu echt nooit last van maar blijkbaar zonder de hormonen van de pil dus best wel. Ook tijdens mijn zwangerschap wel meer onregelmatige huid gehad en na de zwangerschap bleef dit. Ben daarom zo'n 5 weken na de bevalling weer begonnen met de pil en sindsdien weer een mooie huid. Ik vrees dus dat ik dit wel weer ga krijgen zodra ik stop. Tsja, je moet er wat voor over hebben hè;-)
Ik vond het heerlijk zonder ac. Jarenlang de pil geslikt en ik vond het wonderlijk om te merken dat ik de cyclus inderdaad kon voelen aan de veranderingen in mn lijf. Libido was veel hoger (super fijn) en ook had ik minder last van stemmingswisselingen gen. Wel kreeg ik meer last van mn huidproblemeb wat weer verdween toen ik zwanger was.

Nu met mijn spiraal heb ik minder last van die hormonen maar ik kan niet wachteb totdat ik weer helemaal 'mezelf' ben. Het is dat ik het zo makkelijk vind om nergens meer aan te hoeven denken en niet meer ongesteld te zijn, anders was ik allang gestopt.

Vandaag was ik (op een festival) ook weer omringd door zwangere meiden, zo leuk! Kan daar zo van genieten... Hoe is het bij jullie in de omgeving? Ook veel kinderen/zwangerschappen? Of daarin juist de eerste?
Wij waren de eersten met een kinderwens, en bijna de laatsten die er echt aan beginnen haha. Bijna al mijn man zijn vrienden hebben kinderen (sommigen al twee of drie). Bij mij ongeveer de helft.
Goed nieuws hier, morgen kan ik mijn contract tekenen
Jaaa koekie gefeliciteerd!!
Jeeeej!!! Gefeliciteerd koekiemonster!
Gefeliciteerd! Moet een heerlijk gevoel zijn!
@kinderen in omgeving

Ik ben een jong broertje en zusje en een heel jong nichtje. Vind dit echt geweldig. Zo leuk als mijn broertje en zusje bij ons zijn en oppassen op mijn nichtje geniet ik echt van! Als ik werk en zwangere vrouwen zie of kleine kinderen of baby's begin ik echt te glunderen. Word zo gelukkig ervan.. vooral het idee dat wij er ook mee bezig gaan. Ik ben nog best jong en qua vrienden in omgeving zijn we ook wel echt de eerste die er mee bezig gaan zover ik weet! Best spannend dus ook vind ik om dit uiteindelijk te vertellen!
@MC25

Wauw! Ik denk dat ik ook maar richting belgie moet gaan haha. Hier 16 weken heb ik vandaag opgezocht! klinkt best lang maar vergeleken bij een jaar! Lijkt mij best lastig om weer terug te komen op het werk na een lange tijd! lijkt mij al best moeilijk na 16 weken!

Ik vond vandaag ook wat informatie over de papa's.. als je zelf zwanger bent geweest heeft de vader recht op 1 of 2 dagen.. maar toen zag ik dat als je een kindje adopteerd de vader recht heeft op 4 weken! snap best dat je dan misschien naar het buitenland moet om een kindje te halen etc. Maar wauw wat een verschil! eigenlijk belachelijk!
Wauw koekie wat fijn ! Gefeliciteerd !

Hmm balen is dat @rii hopelijk gaat t de 2e x dan anders idd !

16 weken verlof lijkt lang maar ik vind t egt heeeeeel kort . De tijd na de bevalling dan iig . Ik vond t echt verschrikkelijk om

Een kleintje van net 3 maanden weg te moeten brengen ...
Hier gaat kind wssch pas met 6 maanden naar de opvang. De tijd tussen verlof en 6 maanden gaat mijn moeder oppassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven