zwanger vanaf 2017 deel 3

25-05-2018 09:38 141 berichten
Hier praten we verder over kinderwens, zwangerschap, baby's en wat ons verder bezig houdt :high5:

Deel 2:
zwanger/zwanger-vanaf-2017-deel-2/list_ ... #p24242651

ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Vlammetje-1
(32/)
Tweede 15 september 2018 :heart: Een meisje! :love:
lalameme
(23/25)
Eerste 18 november 2018 :heart: Een meisje! :love:
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
Worteltaart
(36/36)
Tweede :heart: Bevallen op 15 maart 2018 van een zoon!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:13
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh lala wat een heftige toestand. En wat een gekke arts... Je wilt je toch zo goed mogelijk voorbereiden zodat je het allerbeste kunt bieden. Gelukkig heb je een goede verloskundige.

Heel veel sterkte meis :hug:
In the end we only regret the chances we didn't take.
@lala wat heftig! Sterkte. Ik denk aan jullie. Nu aan het werk dus ik reageer morgen uitgebreider.
@lala hoe is het nu met jou? En vriend?
Hebben jullie al meer duidelijkheid? Ik denk aan jullie. :hug:
@lala hoe is het nu? Heb je steun aan je familie? Al meer duidelijkheid? Ik denk aan jullie.

@dookster aangekomen op jullie vakantie bestemming?
Lief kaartje! Wij houden het een beetje voor ons. Familie vraagt wel hoe het gaat maar iedereen woont ver, ik zit elke dag alleen thuis. Het is pittig maar we komen er wel. Nog een klein weekje wachten en dan weten we hopelijk eindelijk iets meer. Wij zelf staan er het ene moment redelijk positief in, dan hebben we vertrouwen. Een moment later kan dit zomaar omslaan in verdriet en paniek. Gelukkig ziet het er allemaal niet extreem slecht uit, maar toch is alles nog mogelijk.

We tellen af!

Fijne vakantie dookster, geniet ervan! Hoe ver ben je nu en wanneer ben je uitgerekend?

Hoe gaat het met jou kaartje ?
@lala pittig hoor. Lijkt mij moeilijk al die onzekerheid. Ik duim dat alles wat mee lijkt te vallen. Hopelijk hebben jullie snel wat meer duidelijkheid.

@hier alles goed. Dochter gaat kleine pasjes om de tafel heen lopen. Zo schattig. Volgende week nog werken en dan vakantie! Zeker zin in. 3 weken tijd voor elkaar.
He bah lala wat een vervelende toestand. Ik hoop dat het minder erg is dan hetlijkt ❤
Fijne vakantie kaartje! Geniet er lekker van !

Ik zie dat ik het nieuws hier niet gedeeld heb. Wij hebben gelukkig goed nieuws gehad. Krijgen over een week of 4 wel nog een groei echo voor de zekerheid. Maar ze is nu op haar hoofdje na een gemiddelde baby. Hoofdje zit in een veilige zone met haar p20.

Nu lekker genieten! inmiddels bijna 30 weken zwanger. eerste wasje is gedaan en haar kamertje staat.

Hoe gaat het met jou kashri?
Even een test berichtje. Gisteren bericht proberen te plaatsen maar helaas niet gelukt.
Nou een berichtje plaatsen van vakantiehuis adres zou moeten lukken^^. Gisteren langer bericht getypt maar helaas niet hier geplaatst.

@lala ik had het nieuws gelezen. Wat een opluchting! Kunnen jullie een beetje genieten nu? Heerlijk hè die spulletjes in het kamertje van je kindje. Niet voor te stellen dat daar straks een kindje slaapt.

@hier heerlijk op vakantie. Weer valt tot nu toe iets tegen. Maar voor de rest heerlijk tijd voor elkaar. Gaat ook goed met dochter. Ze geniet van de aandacht van ons beide volgens mij.

@dookter hoe is jullie vakantie? Ging de reis goed? En hoe is met je zwangerschap?
Hi meiden, veilig en wel terug gekomen van vakantie. De reis is goed gegaan, wel rustig aan gedaan en dochter bepaalde het tempo en de pauzes. Ze kijkt nu ook wel een beetje filmpjes en dat doen we zelden maar in de auto was het wel even praktisch.

Wat een fijn nieuws lala! Ben blij te horen dat alles toch goed lijkt te zijn. Wat een stress geeft dat zeg maar gelukkig met een goede afloop.

Bijzonder hoe veel ze leren binnen zo’n korte tijd he kaartje. Die van ons is ook echt een onderneemster :facepalm: niks is veilig.

Ik ben vanmiddag bij het echo centrum geweest en ik ben nu op 13+5 gezet. Alles leek tot zo ver goed en het is een kleine druktemaker haha. Hoogstwaarschijnlijk is het een jongetje want er stak heel duidelijk iets boven z’n beentjes uit naar boven haha. De verloskundige durfde het bijna met 100% zekerheid te zeggen. Ik wist niet dat het zo vroeg al kon maar blijkbaar dus wel. Ik voel me over t algemeen nog steeds erg goed, met vlagen nog wat misselijk maar dat is goed ‘weg te eten’. Vermoeidheid lijkt al wat minder al vind ik het nog steeds niet erg om rond deze tijd naar bed te gaan :A:
@dookster fijn dat de reis goed is gegaan. Bij ons is de heenreis met dochter ook goed gegaan. We hadden veel file dat was wel echt balen.

Fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap! En 13,5 weken alweer. Best bijzonder vorig jaar was je zwanger en nu ook weer. Wel idd vroeg voor geslachtsbepaling. Toch nog maar een slag om de arm houden. Je weet nooit met deze termijn.

@ontwikkeling: ja die gaan echt zo snel. Dochter kan nu in haar handjes klappen en zwaaien. Zo schattig.

Hoe is het met de rest van de dames? @rii jou dochter word bijna 1 zeker? Wat vliegt die tijd.
@vlammetje even benieuwd inmiddels al bevallen? of nog zwanger?
Ah fijn lala, goed nieuws!

@kaartje, nog niet bevallen, vandaag 40+2. En het voelt ook niet alsof we er bijna zijn. Ik word wel wat ongeduldig nu!
Hoe is je vakantie geweest kaartje? Hebben jullie lekken genoten met elkaar ? Wat onwijs schattig! Wat gaat het snel met die kleintjes! Maar ondertussen ook alweer bijna een jaar!

Spannend vlammetje! Die ongeduld kan ik begrijpen! Haha ik voel hem al flink met 32 weken ! Haha. Ik hoop dat het snel zover is! Over 2 weekjes heb je hoe dan ook jullie meisje in je armen! Ik wens je alvast een fijne bevalling toe!

Leuk een jongetje dookster! Inderdaad vroeg! Maar als de nub duidelijk omhoog staat zou het inderdaad heel goed kunnen! Wij hadden de eerste geslachtsbepaling ook met 13.5, 2 weken later alleen nog 1 omdat ze twijfelde, meisjes schijnen wat moeilijker te zijn haha. Doen jullie ook nog een echte geslachtsbepaling? Fijn dat het allemaal goed gaat! En heerlijk dat jullie ook een fijne vakantie gehad hebben!

Hier woensdag 32 weken! Ik geniet zeker maar ergens wel met een lichte ondertoon. Volgende week woensdag toch nog een groeiecho, puur omdat we dat zelf graag wilden, word niks van verwacht. verder begint het lichamelijk zwaar te worden nu, ik zit al ruime tijd thuis en momenteel kan ik weinig meer, wel genoeg tijd om van haar schopjes te genieten dus we zijn maar gewoon blij en gelukkig met die dingen! kamertje is zo goed als klaar, box staat klaar, klussen is bijna klaar, kleertjes zijn heerlijk schoon. Wat geniet ik van lekker rommelen in haar kamertje! Ook eindelijk een goed zichtbare zwangerschaps buik, die groeit echt als kool nu!

Hoe zijn hier de thuis/ziekenhuis bevallingen bevallen? Wat zouden jullie de volgende keer doen?

Ik twijfel enorm! t zieke huis waar ik heen wil is een half uur rijden maar daar zijn bevalbaden. er is er hier 1 op 2 minuten afstand, handig voor nood natuurlijk. Maar het lijkt me een drama om met weeën/gebroken vliezen en al in de auto te stappen en naar het ziele huis te rijden haha.
@vlam wat spannend. Hopelijk komt die kleine meid snel. Succes met de aller aller laatste loodjes.

@lala 32 weken alweer. Ik snap dat die groeiecho spannend is. Maar even een extra check is natuurlijk ook wel weer fijn.

@bevalling. Thuis begonnen tot 9,5cm en persweeën. Helaas een eigenwijze dame die verkeerd lag. Dus op naar het ziekenhuis. Dat vond ik een vervelend ritje. Ziekenhuis is hier op 5 min afstand. Dus ik mocht nog met de auto. Maar als het verder weg was geweest was het de ambulance geworden.
Toch vond ik het fijn dat ik al die tijd thuis mocht zijn. Eigen douche eigen bed. Lekker knus. Maar in het ziekenhiis was het ook prima! Hele aardige mensen. Goed behandeld. Alle tijd voor ons. Ik zou bij een volgende zwangerschap weer voor thuis kiezen. Maar het ziekenhuis is mij niks tegen gevallen. Heel professioneel. Alle begeleiding. Het is een gevoeld kwestie denk ik.
Oohja lala je kunt natuurlijk altijd tijdens je bevalling terug komen op eerder gemaakte keuze. (Zo lang je niet medisch bent)

Heerlijk trouwens dat gerommel in het kamertje van de baby. Verlangend naar de kleine.

@vakantie was heerlijk. Vandaag weer gewerkt en ik moest wel even wennen zeg. Drukte. Drukte
Nou Vlam, hopelijk heb je het kindje al in je armen inmiddels!

Lala, we willen wel weten wat t wordt maar we wachten gewoon op de 20 weken echo. We gaan toch niet echt spullen kopen voor die tijd. Heb alleen een paar slofjes gekocht en die heb ik voor dochter ook gekocht in de maat die zij heeft wanneer de kleine geboren wordt :biggrin:

Kaartje, ja altijd even zo’n dip na de vakantie. Je moet er weer inkomen en er wacht toch ook altijd extra werk na de vakantie periode :bonk:

Bevalling, ik heb heel bewust voor t ziekenhuis gekozen. Gewoon het idee dat alles dichtbij is wanneer dat nodig blijkt te zijn. Ziekenhuis is hier 20 minuten (oftewel 8 weeen) hiervandaan maar wil het met deze weer. Dochter had in het vruchtwater gepoept en dus was ik blij dat ik al in het ziekenhuis was op het moment dat ze daar achter kwamen. Ze konden gelijk haar hartje in de gaten gaan houden en hadden alles paraat mocht ze het wel benauwd krijgen. Ik voel me op m’n gemak in het ziekenhuis maar dat geld niet voor iedereen. Het is en blijft een persoonlijke keuze, je moet gewoon kiezen waar jij je het prettigst bij voelt. En al verander je op het laatste moment, je verloskundige doet een telefoontje naar het ziekenhuis en ze maken een bed voor je klaar dus maak je er niet al te druk over. Het is niet direct een definitieve keuze.
@dookster, helaas niet, loop nog steeds met een dikke buik en geen enkel teken dat de bevalling aanstaande is. Zaterdag doen ze de eerste strippoging dus ik heb goede hoop voor het weekend..
Ik hoop dat de kleine snel komt vlammetje. Ik duim ervoor.
Vlammetje succes met wachten!

Dookster leuk misschien een jongetje!

Lala wat een fijn bericht! Hier thuis bevallen en ondanks dat het einde wat minder ideaal liep wil ik een volgende keer absoluut weer thuis doen. Ik ga me volgende keer alleen wel nóg beter voorbereiden/inlezen. Ik heb na de bevalling nog zo veel geleerd over geboorte dat ik me achteraf heel onvoorbereid voel haha.

Hier alles goed. Druk met baby werk en studie. En momenteel met het hele gezin ziek. En dag valt me toch een beeeeeetje tegen haha.
@vlammentje hoe is het? Ik hoop dat jullie dochter inmiddels geboren is.

@kashri pittig een studie erbij! Lukt dat een beetje?

@lala hoe was de echo? Ik hoop alles goed;
Hier was inprincipe de echo goed! Gemiddeld meisje, hoofdje blijft klein. Viel dit keer weer kleiner uit op de p12 lijn. Ze groeit wel precies mee met de curve maar dan echt op de onderlijn voor nu word er verder niets mee gedaan dus ben er nu wel rustig onder.

Ik denk dat ze aan het indalen is. Soms hele belle steken, en zo nu en dan menstruatie krampen. nu al 2 a 3 dagen zo nu en dan eventjes. Gek dat het allemaal ineens zo dichtbij komt!

Ik hoop dat jij lekker aan het genieten bent van je gezinnetje vlammetje!

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik denk dat ik thuis blijf, we gaan een badbevalling proberen, word dan wel de woonkamer beneden, extra klossen en een logeer bed erbij! lukt het niet dan lukt het niet, klamp me nergens aan vast!

Hoop dat jullie weer zijn opgeknapt kashri! pittig met een studie ernaast lijkt mij! Moet je nog lang?

Leuk dezelfde slofjes dookster! knap dat je je zo kunt inhouden haha! Al os dat denk ik een stuk makkelijker met nog een kleintje om je heen! hier puilt de kledingkast uit, en word er "helaas" nog steeds bijgevuld! wanneer heb je de 20 weken echo?

Klinkt heftig kaartje, al vind ik het wel mooi te horen dat je het de volgende keer wel weer zo zou doen, geeft mij een hoop vertrouwen! :) Fijn dat jullie het leuk gehad hebben! Kan me voorstellen dat het wel weer even wennen is nu!

Echt bizar! Jullie kindjes worden/zijn bijna 1! Al plannen voor de eerste verjaardagen?
@lala blij te horen dat de echo goed was. Meisje met een klein hoofdje. Fijn. Dat jullie zijn gerust gesteld.

@bevalling, dat naar het ziekenhuis gaan vond ik inderdaad heftig. Maar tijdens het ritje naar het ziekenhuis is dochter toch nog gedraaid. Dus kwam het goed. Hoor je volgens mij vaker dat zo'n rijtje zorgt voor een vorderende bevalling. Waar het al niet goed voor is.
In bad bevallen lijkt mij ook wel mooi. Goede keuze. En goed dat je alle opties open houd.
Ja ik zat even in een coconnetje.. vrijdag 21 september bevallen van een gezonde dochter! Ze doet het heel goed! Wel een medische bevalling gehad omdat ze in het vruchtwater gepoept had. En ik had toen nog geen weeen. Maar de bevalling ging voorspoedig verder. Binnen 4 uur bevallen.

Ik wilde beide bevallingen graag in bad bevallen maar helaas beide keren niet gelukt. Hoop dat het bij jou wel lukt lala!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven