zwanger vanaf 2017 deel 3

25-05-2018 09:38 141 berichten
Hier praten we verder over kinderwens, zwangerschap, baby's en wat ons verder bezig houdt :high5:

Deel 2:
zwanger/zwanger-vanaf-2017-deel-2/list_ ... #p24242651

ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Vlammetje-1
(32/)
Tweede 15 september 2018 :heart: Een meisje! :love:
lalameme
(23/25)
Eerste 18 november 2018 :heart: Een meisje! :love:
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
Worteltaart
(36/36)
Tweede :heart: Bevallen op 15 maart 2018 van een zoon!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:13
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte hier (niet dat ik zo spraakzaam ben) maar het is aardig uitgestorven hier jammer genoeg.

Kaartje hebben jullie de AC al de deur uit gedaan?

Hier zijn de eierstokken voldaan haha. Geen ratelende eierstokken meer gelukkig.

Onze dochter is in een vrij lastige periode waarin ze al redelijk kan praten maar toch echt niet alles goed kan vertellen nog wat haar erg frustreert en dat uit zich dan weer in boosheid.

Zoon is ook niet de makkelijkste. Er is iets met hem aan de hand maar er valt geen vinger op te leggen. Hij drinkt slecht al groeit hij goed. Hij huilt vaak overstuur bij het drinken. Hij poept een keer in de 4/5 dagen waar hij sinds een week of 3 ook wat voor krijgt maar het lijkt nog niet echt te helpen. Onze huisarts is nu ook met vakantie en sowieso geloofd hij me niet. Het komt er op neer dat hij denkt dat het door mijn ‘spanningen’ komt dat hij niet goed wil drinken. Daarmee is de kous afgedaan en modderen we dus door.

Ik wil niet als een emotioneel wrak overkomen maar ik ben bijna ten einde raad. Heb het op het CB gemeld en zij vinden mij absoluut geen overbezorgde of slechte moeder en nemen de klachten van zoon wel serieus maar kunnen vrij weinig dan me weer terug sturen naar de huisarts. Ik baal echt zo en weet gewoon niet wat ik moet zo...

M’n man maakt zich ook wel zorgen maar heeft zoiets van ‘hij groeit toch’. Maar ik heb echt het gevoel dat hij ergens pijn heeft of ziek is ofzo... Bluh... sorry hoor, moest even spuien...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Inderdaad wel stil hier hè. Leuk om wat van je te horen Dookster. Minder dat het allemaal even niet zo lekker loopt.

Sneu dat je zoontje pijn lijkt te hebben zonder dat je weet waar het vandaan komt. Kan het CB geen doorverwijzing regelen naar de kinderarts? En geen koemelkallergie bij je zoontje? In iedergeval een dikke knuffel!!

Fase van je dochter herken ik wel. Onze dochters zijn bijna even oud dus dat kan kloppen. Soms super vermoeiend hè?

@anticonceptie die gaat in oktober de deur uit zoals het nu lijkt.

Verder gaat het hier wel zijn gangetje. Dochter ontwikkeld goed tot een hele eigen wijze en ondernemende dreumes.
Ja ze zijn leuk maar enorm ondernemend op deze leeftijd (tot vervelend aan toe soms :facepalm: ) maar ach, kan er ook vaak om lachen hoor.

Ja hij zit al een maand of twee op Pepti maar ik merk weinig verschil hoor. Hij blijft zo verdrietig doen. Maandag hebben we een afspraak met de kinderarts, gisteren belden ze nav doorverwijzing. Ben blij dat het nu langs de huisarts heen gaat.

Ikzelf denk dat hij langzaam verteerd. Misschien toch iets met z’n schildklier. Heb ik zelf ook dus de genetische aanleg is er. Hielprik is niks uitgekomen maar je weet t niet he. We gaan het zien.
Fijn een doorverwijzing naar de kinderarts. Mocht het die schildklier nu niet zijn. Mocht je toch nog kenmerken van kma ontdekken er zijn naast pepti nog veel meer dieetvoedingen. (Voor kindjes met ernstige kma) Niet vrij verkrijgbaar maar idd via de kinderarts. Sterkte Dookster! Houd je ons op de hoogte
@lala hoe gaat het met jou?
@dookster hoe was het bij de kinderarts? Zijn jullie wat verder gekomen?
Moeten nu de provocatie test afwachten is het advies voor ze verder gaan kijken. Hij was aangemeld voor de test bij de GGD maar die testen in deze provincie dus maar 1 keer in de maand en ivm hun en onze vakantie is de eerste testdag pas op 1 oktober :wtf:

Gisteren is hij is daarom nu aangemeld in het ziekenhuis voor de test ook, hopelijk kunnen hun het nog voor onze vakantie doen. Wordt er maandag over terug gebeld. Beetje irritant allemaal.

Advies van de kinderarts (naast provocatie afwachten) is drinken erg verdikken (hij heeft verdenking refluxziekte) en hij moet nu goed gaan eten zodat hij op minder flessen kan.

Hij vindt het eten gelukkig wel mega interessant en lust tot nu toe alles. Hij eet best behoorlijk vergeleken met hoe dochter begon dus. Heb m nu op 4 flessen van 180 ml en +/- 50 ml fruit in de middag en +/- 50 ml groenten rond avondeten tijd. Dat gaat er redelijk in. Minder flessen doet hem goed, hij is rustiger.
@dookster wat klote dat jullie provocatie test moeten afwachten. 1 oktober duurt nog heel lang vreemd dat het zo lang zou moeten duren. Hopelijk sneller aan de beurt in het ziekenhuis. Mocht het nou niet sneller kunnen misschien kun je bij de kinderarts eisen (vragen)dat je andere dieetvoeding mag proberen om zelf te kijken of je zoontje het er beter op doet. Wel fijn dat minder flessen je zoontje rustiger maken. Ik duim dat het snel beter gaat hoor. Ik vind het vervelend voor jullie.

Begint jullie dochtertje ook steeds meer te praten? Hier wel steeds meer woordjes. Zo leuk.
Wat fijn om weer van je te horen dookster, maar wat een zorgen zeg! Wat naar voor jullie en vooral voor jullie zoon. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en wat duidelijkheid krijgen en er een oplossing is! Gelukkig werkt het verdikken goed. Onze dochter heeft achteraf gezien waarschijnlijk ook flink last van reflux gehad, bij ons hielp vooral het eten van brood. Sinds ze dat eer gaat het zoveel beter! Maarja, ze kunnen helaas niet op alleen een boterham! Sterkte met jullie zoektocht hierin!

Wauw wat spannend kaartje! Zo benieuwd Hoe jullie avontuur voor de 2e gaat lopen, houd je ons op de hoogte? Is al dichtbij joh!

Leuke fase waar jullie dochters inzitten, die is hier nog ver weg! Blijf het grappig vinden dookster, dan onze dochters exact een jaar schelen! :)

Hier gaat alles al gangetje. Weinig veranderd, behalve dat dochter razendsnel baby af gaat! Ze eet, ze lacht, ze rolt de hele kamer door, kan zitten snapt nog weinig van kruipen tijgeren en alles daarom heen, maar hee, dat scheelt deze mama een hele hoop rennen. Ze tijgert wel al een tijdje achteruit. Dit doet ze ook zitten! Haha. Het is een heerlijke lachebek. Gewicht blijft nogsteeds wat achter maar ze is gewoon fijn van stuk, net als haar "kleine" koppie.

zelf nogsteeds thuis met een flinke bi. Ik hoop dat ik er ooit vanaf kom, maar die kans word steeds kleiner. Binnenkort starten met een intensief revalidatie traject, hoop dat dat wat uithaalt.

Begint wel een beetje te kriebelen voor nummer 2. Ik zou best weer zwanger willen proberen te worden mits het weer zo lang duurd. Dus voor de zekerheid wachten wij nog maar even. Vriend wilt er sowieso nog niets van weten :)
@lala leuk een update. Over jou en je kleine meid. Wat gaat dat snel he? Maar deze fase is ook we heel leuk. Wat naar van je hardnekkige bi. Hoe moet ik die revalidatie zien? Heel veel succes en sterkte. Dat je er vanaf mag komen.

@tweede kindje. Ja ik vind het opeens best wel weer spannend. En die kriebels zijn terug Haha. Dochter word groter en alles komt in een wat rustiger vaarwater. Ik zou jullie af en toe op de hoogte houden.
@kaartje. Ja super leuke fase! Het gaat zo snel nu en elke dag wel wat nieuws. Dan knap je toch uit elkaar van trots! Al moet ik zeggen dat het soms een beetje pijn doet hoor, je kleine meisje zien veranderen. Het lijkt wel gisteren dat ze niets anders kon dan oneindig knuffelen. En kijk haar nu eens !

Ja vervelend is het wel, maar we hebben het ermee te doen! En ook als het zo blijft vinden we er vast wel weer onze weg in. Ook Al ben ik heel beperkt in mijn kunnen nu, ik geniet wel ontzettend van de tijd met dochter, had ik niet willen missen.

Leuk kaartje! Lijkt mij inderdaad onwijs spannend weer. Zo anders denk ik, een tweede kindje. Hoop dat je weer snel zwanger mag zijn tzt. Leuk als je ons op de hoogte houd!
Aangezien we met z’n drieën over zijn, kunnen we niet een appgroep maken ofzo? Ben zo benieuwd naar jullie dochtertjes :)

@kaartje, leuk is dat he al die woordjes! Ja onze dochter is ook echt een kletskous en een enorme kopycat haha. Als ik me bijvoorbeeld uitrek doet zij het ook of als ik nies maakt ze ook zo’n geluid :rofl:

Met zoon gaat het veel beter! Hij spuugt nog steeds wel regelmatig maat hij kan echt veel beter z’n ontlasting kwijt en eet inmiddels 250 ml aan groenten en fruit dus z’n 5e fles (en meer zelfs!) is in principe vervangen voor vast voedsel. Hij vindt het ect super leuk en interessant en eet tot nu alles. Dochter was veel kieskeuriger.

@lala, geniet van deze fase. Voor je het weet is het voorbij, lijkt nog zo lang maar kijk naar mijn dochter, die inderdaad precies een jaar ouder is, over n jaar is het baby’tje er echt vanaf en is ze al een hele dame! Sterkte met je BI meis, klinkt behoorlijk pittig.. mis je het om te werken?

@kriebels, die zijn hier totaal verdwenen. Hier blijft het (zoals het nu lijkt) echt bij twee. Heb nog wel de mooiste kleertjes enzo bewaard van allebei in het geval we over 5 jaar toch anders denken. M’n zus wilde graag voor de derde keer tante worden en zat er naar te hinten pasgeleden. Ik zei: je doet het maar lekker zelf ;) haar man ziet het niet zitten, zij zou zo voor nummer 8 gaan (ja nummer 8 ja, geen typfout :roll: ) allemaal hartstikke leuk en aardig maar met twee heb ik echt m’n handen vol...
@dookster wat fijn dat het beter gaat met je zoon!

@appgroepje haha dat is misschien wel een goed idee. Ik ben ook wel benieuwd.

Dochter hier kopieert idd ook alles zo grappig. Ze kunnen ook zo lekker ondeugend kijken nu.

@kriebels na 2 kan ik mij dat goed voorstellen hoor. Hier denk ik dat 2 kinderen ook de max is.
en je zus met 7 kinderen ik heb respect hoor! Wat een groot gezin. Maar ieder zijn eigen natuurlijk.

@lala ben je alleens wezen fietsen met jullie kleine dame? Of is dat niet mogelijk met je bi? Ik kwam een foto tegen van onze dochter vorig jaar voor het eerst een stukje gefietst. Geweldig vond ik het.
Appgroepje, lijkt mij leuk. Ik ben ook wel heel benieuwd!

Wauw 7 kindjes, lijkt mij onwijs gezellig maar ik denk dat ik dat wel heel veel vind hoor. Ik heb geen idee hoe ik er na nummer 2 iver zou denken maar vriend zegt al dat 2 wel echt de max is voor hem! Een 3e zou ik misschien met een groter leeftijdsverschil wel leuk vinden!

Fietsen lijkt mij super leuk om te doen! Maar ik heb dat inderdaad nog niet aangedurfd. Wij gaan binnenkort op vakantie, misschien dan eens proberen, en anders mag vriend dat lekker met haar doen!

Ja al die fases zijn zo leuk denk ik, ik kan mij het echt nog niet voorstellen dat ze zo ver ia straks als jullie meiden. Zo leuk dat kletsen, echt al hele mensen worden het dan.

Wat fijn dookster, dat het zoveel beter gaat met hem, wat een rust moet dat geven.. hier deed vast voedsel wonderen. Al komt er nog met regelmaat bizar veel uit, alsof het uit dr tenen komt!

Ja het thuiszitten word pittig. Ons huis voelt als een gevangenis terwijl het echt een fijn plekje is. We gaan binnenkort een weekje weg, enorm risico, dikke kans dat de reis een ramp word en ik daar weinig kan. Maar ik moet er echt even tussen uit. Klinkt nu heel negatief, maar sta we heel positief in! We maken er her beste van, alleen mijn "eigen" leven staat wel echt even op een laag pitje nu.
Heb jullie allebei in een privé bericht m’n nummer gestuurd x
@dookster ik ga vanavond of morgen even kijken leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven