zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizz23 schreef op 14 april 2014 @ 19:21:

Hoi meiden!

Mag ik me ook aansluiten? Wij zijn van plan om in mei voor onze eerste te gaan. Ik ben zelf net 24 en mijn vriend is 26. Ik vind het zo spannend. Maar kan niet wachten totdat ik zwanger ben!

Ooh, ik zie net dat je in mei gaat starten ! Dat is niet lang meer !



Hopelijk gaat het goed en ben je snel zwanger !



De rest zal nog even moeten wachten...



@ diegene die al gestopt zijn met pil/spiraal/...: sinds ik gestopt ben met de pil, moeten we dus weer het condoom... maar de eerste paar keer was dat nogal 'awkward' zeg maar... hadden jullie dat ook?



@ tabaa: welkom ! droom maar mee met ons ! als je je gegevens achterlaat wil vast wel iemand je toevoegen aan de tabel, als je dat zou willen. Zelf weet ik niet zo goed hoe dat moet... niekjeelastiekje gaat ook pas beginnen na haar reis.

Haha, wij niet ! Wij gaan eind juli op reis (wel binnen Europa, dus dat scheelt), en ik denk dat vriend stiekem droomt van zwanger worden in het buitenland. Hij heeft er al een paar keer een toespelilng op gemaakt.
Ik weet ook niet zo goed hoe dat moet, ben tot nu toe voornamelijk een lezer geweest haha.

Ik ben 25, vriend 27. Nod nog geen idee van, ga pas stoppen eind mei. En het wordt de eerste!



Wat betreft condooms, daar zijn we nog wel aan gewend. Gebruiken ze nog af en toe, dus dat komt wel goed denk ik :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,Ik lees al even mee op heg forum en ik zou graag mee willen schrijven als dat goed is. Ik ben 25 en mijn man is 30. We zijn 5 jaar samen en zijn nu 1jaar getrouwd. Vorig jaar dachten we dat het nog wel een tijd zou duren voordat we kinderen zouden willen krijgen, maar gek hoe dat in 1 jaar zo kan veranderen. In onze omgeving zijn er veel zwanger of hebben net een kindje gekregen en nu is het bij ons ook steeds meer gasn kriebelen.In juni gaan we op vakantie naar zuid afrika en mauritius en we willen na de reis gaan proberen. Ergens deze zomer dusWe willen voorkomen dat ik me op vakantie misselijk etc. Zou voelen mocht het ons gegund zijn, dus vandaar de keuze om nog even te wachten tot de zomer....maar oei wat is dat lastig als je er eenmaal aan denkt!
Hallo allemaal,



Ook ik zou graag mee willen schrijven.

Mijn vriend is 32 en ik 27. We zijn inmiddels 5,5 jaar gelukkig samen. Over maandje gaan we trouwen en willen we proberen zwanger te worden. We denken er al een tijdje aan en daarom ben ik ook in oktober al gestopt met de nuvaring.

We willen wel graag trouwen voordat ik zwanger zou zijn (jurk, drank etc)



Ik vind het erg spannend allemaal. Ik hoop niet mezelf te verliezen in t proces en dat juist alles leuk en fijn blijft zonder dat alles draait om zwangef worden.



Ik ben erg benieuwd naar dit topic.



Wij gaan voor ons eerste kindje. Kan iemand dit voor mij bij in de tabep zetten? Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk man! Ook welkom aan madelief08, precibel.



@Madelief08, dat is een hele goede, wat je benoemd over het verliezen van jezelf. Ik kan me gek genoeg nauwlijks voorstellen dat het niet zou lukken. Klinkt raar maar kan me daarin heel slecht verplaatsen. Uiteraard zou het echt een nachtmerrie zijn en hoop ook dat niemand dit gaat overkomen. Ik ben altijd uitgegaan van een snelle zwangerschap zeg maar. Pffff moet er niet aan denken.



Slikt iedereen al foliumzuur? Er wordt geadviseerd om hier 3 maanden voor de zwangerschap al mee te starten. Ook voor manlieff is dit niet verkeerd. De mijne slikt toevallig al jaren foliumzuur in combinatie met vitamine B.



Ik ben sinds een paar weken aan het lijnen. Wil er gek genoeg graag leuk uitzien zodra ik zwanger ben. Iets minder love handles zodat ik echt kan pronken met me buikje straks.



Nog meer mensen die een beetje gekke dingen doen nu het nog kan?
Jeetje wat gezellig druk, zal wal even duren voor dat ik weet wie wie is. Leuk ook dat er altijd zoveel zwanger topics zijn op viva



@Gekke dingen doen, ik ben heel erg bezig met dingen doen voor ik zwanger word. Vooral in huis lijk ik al enorme nesteldrang te hebben, alles moet veranderd worden. Verder nog lekker op vakantie en een weekendje naar een pretpark.
Alle reacties Link kopieren
@ri88 Op dit moment voel ik me wel aardig goed, maar dat verschilt per dag. Ik heb nog wel veel last van mijn buik maar kan me beter bewegen dan een aantal dagen geleden.



@miss-flower Ze zeggen dat je één menstruatie af moet wachten om daarna te beginnen. Ook is het niet handig om in je herstel periode seks te hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook even geen zin in heb.



Ik wil heel graag zwanger worden, maar vind het allemaal heel erg spannend, ben gewoon een beetje bang ofzo.

Volgende week moet ik terug voor controle bij de gynaecoloog en ik heb al een heel lijstje met allemaal vragen voor hem. De vragen die de afgelopen dagen boven zijn gekomen heb ik allemaal opgeschreven zodat ik ze niet vergeet.



@ foliumzuur Ik ben momenteel even gestopt met foliumzuur slikken. Toen ik een positieve test in mijn handen had ben ik meteen begonnen, maar net voor de operatie weer even gestopt. Ik wacht even tot al mijn medicijnen op zijn en dan begin ik weer met het foliumzuur.



Ik durf me steeds meer open te zetten voor het 'zwanger' worden en over steeds meer dingen na te denken zoals het kamertje, namen enz...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@hello_kitty ik had met een vriendin afgesproken om allebei in januari te starten. Alleen ik heb het toch maar uitgesteld. Ga in juni een halve marathon lopen. Met een eventuele dikke buik zag ik het niet zitten. Mocht het al zo snel lukken dan ben ik tijdens de halve marathon nog maar net zwanger.



@alleen ik ben al 1.5 jaar met de pil gestopt. Voelde me er niet goed meer bij. Slik nu sinds kort ook folium.

Krijgen jullie ook hints vanuit de omgeving met de vraag wanneer er een kleine komt?

En zijn er hier ook nog hardlopers die tijdens de zwangerschap willen blijven lopen of een andere sport beoefenen?
@Lizz23 Hier ook veel vragen over wanneer er gezinsuitbreiding komt, ik reageer hier vaak zo nuchter mogelijk op. Alleen mijn vriendinnen weten dat ik graag zwanger zou willen worden maar dan wel in de toekomst. Ik vind het wel leuk om dit geheimpje tussen mijn vriend en mij te laten...



Ik voel me echt een leek op het gebied van zwanger worden. Foliumzuur, moet ik nu al rekening houden met drank etc?

Ik denk dat ik met foliumzuur ga beginnen vanaf mei.



@ Hello Kitty Dat akward gevoel van condoom gebruiken herken ik vijf jaar lang zonder condoom seks gehad en dan nu ineens weer met. Ik vind het ook minder fijn, dus wat ben ik blij dat het straks weer lekker zonder kan!
Het wordt echt steeds gezelliger hier!



Grappig ook om te lezen dat er meer zijn die wachten tot na hun vakantie om zwanger te worden! Mijn gevoel en verstand zijn echt met elkaar in hevige strijd gewikkeld.

Ik ben zo bang dat ik, als ik zwanger naar Amerika ga, daar helemaal niet lekker in mijn vel zit, misselijk ben, chagrijnig en dat ik niet kan genieten, en dat is nu juist wel de bedoeling! Deze vakantie is een droom die we altijd al hebben gehad en die nu uit gaat komen! Dus maar heel goed naar mijn verstand blijven luisteren.



Ik ga er absoluut niet van uit dat het meteen raak is. Ik heb in mijn directe omgeving al heel veel verschillende dingen gezien ( mensen die al meer dan 7 jaar bezig zijn, tot ivf behandelingen, miskramen maar ook in 1x raak verhalen) dat het zo niet vanzelf sprekend is! We zien wel waar het schip strandt!



Ik ben gisteren begonnen met foliumzuur slikken. Dacht dat het hele grote pilletjes waren maar ze zijn maar heel klein!



Ik las hier ook dat er al meer aan het aftellen zijn wat betreft menstruatie....hier ook hoor! Vind het altijd zo'n vreselijk gedoe....maar goed het hoort erbij en het geeft alleen maar aan dat ons lichaam werkt zoals het hoort te werken.

Ik 'moet' nog minimaal 2x....zit nu op dag 7 dus vanaf zaterdag gaan we weer ovulatietesten doen!

Ik lees hier op het forum veel mensen die daar mee wachten, en eerst 'blind' gaan proberen. Maar ik heb zelf zoiets van nu leer je je cyclus heel goed kennen...als ik dit allemaal invul in de apps die ik heb klopt het later allemaal precies met hoe ik me die dag gevoeld heb! Ideaal!

Hoe denken jullie daarover?



Hier verder niet zoveel bijzonders. Net al gewerkt en vanmiddag weer. Werk op een buitenschoolseopvang (4 middagen en 1 ochtend) daar zit ik al wel meer te knooien van hoe gaan we dat straks doen? Want ik wil minimaal 2 hele dagen met de kleine thuis zijn.....jullie al enig idee hoe je dat gaat oplossen straks met je werk?
@Niekjeelastiekje

Ik kan me goed voorstellen dat de verleiding zooo groot is om het nu al te willen!! Maar de reis naar Amerika klinkt ook echt geweldig dus ik snap je verstand/gevoel. Ik denk af en toe ook van ik wil het vanaf nu gewoon proberen en niet straks maar dan weet ik ook direct dat ik op mijn bruiloft ook nog volop wil genieten. Dus dan toch maar weer de condooms tevoorschijn....



Ik heb ook al uitgedacht dat ik 2 dagen thuis wil blijven voor ons kindje. Ik werk nu 36 uur, 4 dagen van 9 uur, als het zover is wil ik toch wel 1 dag minder gaan werken. Mijn vriend heeft het zelfde rooster, is alleen op een andere dag vrij. De kinderdagopvang wordt dan max 2 dagen, dat vind ik ook wel een fijn gevoel...



Blind proberen, daar ben ik niet van denk ik ik heb de afgelopen mijn menstruatie al bijgehouden, de ovulatie en alles is behoorlijk regelmatig. Dus hoe blind kan het dan nog zijn?



In mijn omgeving hoor ik een aantal mensen die werkelijk continu bezig zijn met zwanger worden. Ze hebben het precies op ovulatie gedaan, hoe kan het dan toch dat ik niet zwanger ben.... Dat soort zaken. Ik wil niet in zo'n type veranderen. Natuurlijk zal het een teleurstelling zijn maar ik wil niet mijn hele cyclus alleen maar praten met mijn vriend over, zou het gelukt zijn, mijzelf helemaal blij maken terwijl er nog niets aan de hand is.



Daarnaast ben ik ook erg bang dat het misschien niet voor ons weggelegd is, dat gevoel krijg ik er maar niet uit. Zo te lezen ben ik dan dus ook niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
@ drew ik ben ook aan het lijnen, wil nog 5kg kwijt voor we echt gaan beginnen. In mijn hoofd ook fijn om dan slank een zwangerschap in te gaan



Sinds een jaar gestopt met de pil, maar ik haat condooms. Lekker fijn in the heat of the moment nog ff zo'n ding pakken haha



Ik word gek van alle mensen die vragen wanneer het nou eens komt...niemand weet dat we er echt serieus over nadenken. Voor mijn gevoel loop ik wel achter de feiten aan omdat ik al 30 ben, maar pas sinds vorig jaar weten we beiden zeker dat we het willen. Nooit iemand geweest die dat zeker wist..



@precibel dat gevoel heb ik ook soms, dat ik denk: het zal bij ons wel weer niet lukken. Maar we gaan er gewoon allemaal voor!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen in de tabel! Ziet er inderdaad erg definitief uit nu. Vind het ontzettend spannend dat het nu toch wel dichtbij komt.



Ik herken veel van wat jullie zeggen. Heb namelijk in mijn hoofd ook nog een beetje gewicht te willen verliezen om mooi zwanger te kunnen zijn en daarna misschien wat minder "herstelwerk" te hebben.



@Drew ik ga er dus steeds maar vanuit dat het allemaal zal gaan volgens mijn planning terwijl je dit never nooit kan plannen natuurlijk haha. We wachten het maar af. Ik zou het wel rot vinden als iemand van ons hier straks pech heeft en de rest voorspoedig gaat.



Bij ons wordt er over niet al te lang een neefje geboren. De aandacht gaat nu dus daar helemaal naar uit en niet naar ons en dat vind ik helemaal prima. En net als Reza voel ik me ook wat achter de feiten aanlopen met mijn 30 jaar maar de omstandigheden waren helaas zo. Nu nog niet helemaal maar we willen niet lang meer wachten. Heb helaas in mijn omgeving gezien dat te lang wachten nadelige gevolgen kan hebben als het dan niet lukt.



Ik zag in een krantje wat zwangerschapstabletten die ik wil gaan gebruiken en vind dat ik ze nu eindelijk mag kopen
Alle reacties Link kopieren
@Niekjeelastiekje ik snap ook helemaal dat het zo verleidelijk is om nu al te beginnen. Wij zitten met hetzelfde 'probleem' met onze vakantie. Ik wil er ook gewoon met volle teugen van genieten, omdat wij ook steeds het idee hebben dat dit voor even wel eens de laatste grote reis zou kunnen zijn die we maken, maar als je eenmaal in je hoofd hebt dat je binnenkort gaat beginnen....

Waar gaan jullie naartoe in Amerika? Wij hebben vorig jaar een rondreis gedaan aan de westkust...zo gaaf!



@ precibel ik heb inderdaad ook weleens dat idee...van als het maar lukt. Komt omdat het zwanger worden bij de vrouwen bij ons in de familie niet altijd van een leien dakje is gegaan en bij sommigen na lange tijd proberen ook niet is gelukt. Zie het nu ook bij een goede vriendin van me die al 3 jaar aan het proberen zijn...aan de andere kant hoor je dan gelukkig ook de 1x raak verhalen. Dat geeft weer hoop .

Zelf ben ik al een jaar gestopt met de pil. Maar net op het moment dat ik dacht dat er regelmaat in mijn cyclus kwam, was die ook opeens weer voorbij. Hoewel de laatste 2 maanden weer wel redelijk stabiel zijn gelukkig.



Zelf gebruik ik nog geen zwangerschapsvitaminen of foliumzuur. Hoe lang van te voren starten jullie daarmee? Ik lees namelijk steeds weer andere adviezen op internet...



Zou iemand mij willen toevoegen aan de tabel? Weet zelf niet hoe dat moet (25/30, eerste kindje, starten ergens tussen juli-sept).
Alle reacties Link kopieren
@madelief

Ik heb gelezen liefst 3 maanden van te voren. Ik slik het al sinds januari. Slik ook andere medicatie dus neem die er gewoon automatisch bij.



@ niekjeelastiekje

Je kan ook in Amerika knutselen. Haha heb je spannend verhaal later mocht het lukken. Hihi



@precibel

Pfff het zou mn grootste nachtmerrie zijn al blijkt dit niet weggelegd voor ons.

Heb gek genoeg altijd gevoel gehad dat het leven dan echt geen zin meer heeft. Niet depressief ofzo maar meer zo een sterk gevoel vanuit een natuurlijke drang.

Hoop dan ook voor mezelf en voor jullie allemaal dat het sowieso bij iedereen dit jaar lukt.



Even iets heel anders.. slik al enkele tijd antidepressiva vanwege mijn piekerende en angstige karakter.

Heb inmiddels afgebouwd naar de laagste dosis maar wordt echt letterlijk ziek als ik die niet neem!

Ik zou dan echt een week vrij moeten nemen.

Maar soms komt de gedachte in me op, wat als ik dit door zou slikken? Zou ik me dan beter voelen tijdens de zwangerschap? Maar hoe is het voor ons kindje? Zou die dan ontwenningsverschijnselen hebben na de geboorte en zou het invloed hebben op de hormonen/gedrag van het kind? Heel moeilijk. Misschien iemand ervaring?



Ik heb altijd 50 a 60 km van huis gewerkt en vond de gedachte verschrikkelijk gevonden om vanwege mn werk weinig bij mn kind te zijn. Gelukkig heb ik eindelijk een baan gevonden dicht bij huis en kan het nu combineren met mn werk.

Wil 4 dagen werken en dan voor paar uurtjes per dag. Manlieff is rond 3 uur weer thuis en kan de kleine dan ophalen mocht ik later thuis zijn.

Zie het helemaal voor me.

Soms zoveel baby kriebels dat ik er gek van word.
@drew8684, wat lekker dat je een baan dicht bij huis hebt gevonden! Dat maakt het in de toekomst een stuk praktischer! Wbt je vraag over antidepressiva, dat zou ik echt even met je huisarts bespreken! Die weet welke voordelen en risico's dar met zich mee brengt.



@ madelief08, ik start ongeveer n maand van te voren met foliumzuur denk ik.



@ precibel, ook ik denk wel eens 'wat als het nou niet lukt..?'. Maar dat soort gedachten probeer ik ook snel weer te verbannen. Het gaat zoals het gaat en we hopen op een snelle zwangerschap! Negatieve gedachten hebben geen zin!



Wij hebben wel altijd geweten dat we kinderen willen. Zijn allebei gek op kids (ik ben ook leerkracht op een basisschool) dus zou het vreselijk vinden als het ons niet gegund zou zijn.



Bij ons valt het vragen en pushen nog mee gelukkig. Alleen bij rondleidingen door ons nieuwe huis vaak 'ah, dit wordt de babykamer'. Maar verder niet zo veel!
Alle reacties Link kopieren
hooii wat een gezelligheid

is dr nog iemand die graag in de tabel wilde worden gzet? want dan doe ik t ff,.. maar wist nu ff niet meer zo goed om wie t nou nog ging



@drew qua anti depressiva hebk echt geen idee.. zou t idd ff bij je arts checken..



@foliumzuur ik ben nu een weekje begonnen en wij willen over een maandje, na mn menstruatie stoppen met de condooms.. ik begreep dat het iig miniaal 2 weken nodig heeft om een constane spiegel in je lijf op te bouwen..



@ werken; ik werk in de kinderopvang, nu 4 dagen = fulltime.. als ik zwanger mag worden wil ik graag 2/3 dagen blijven werken als dit allemaal mogelijk is, oftewel 18/27 uur.. qua opvang weetk nog niet hoe ik dat zou willen doen.. iig liever geen kdv, liever gastouder of fam ofzo.. maarja dat moet ook wel kunnen natuurlik



leuk dat dr nog zoveel mensen gaan reizen voor ze echt willen gaan beginnen, nog fijn ff samen genieten wie weet wel voor t laatst samen op vakantie.. hihi
Alle reacties Link kopieren
@ nieuwe meiden: welkom ! nog steeds voor iedereen het eerste kindje !



@ tabaa en precibel: condooms zijn we nu ook gewend, maar zal blij zijn als ze niet meer moeten !



@ lizz23: Ik ben net begonnen met lopen, al is het bij mij meer snelwandelen/joggen. Ik wou een beetje fitter zijn voor de zwangerschap. Halve marathon is niet aan mij besteed.



@ cyclus kennen/blind proberen: Ik wou de komende twee maanden mijn ovulatie proberen te bepalen zonder ovulatietesten, maar op basis van temperatuur meten/baarmoederslijm. De ovulatietesten zou ik pas beginnen gebruiken wanneer we starten. Maar sommige zijn er nu al mee bezig. Dus misschien is het geen slecht idee. Gelukkig hebben wij een Action dicht bij de deur!



En ja, ook ik vraag mij soms af of het ons gegund is of niet. Ben wel bang dat het bij ons lang gaat duren of niet gaat lukken... Dusja, precibel, ik ken dat gevoel.
@madelief08, we gaan eerst 15 dagen op een georganiseerde rondreis in het westen. Vliegen op San Francisco en dan via, via ( o.a. Las vegas, grand canyon, death valley, yosemite, san diego) naar Los Angeles. Vanuit LA vliegen we dan naar het oosten om nog paar dagen in New York te vertoeven! Zijn in totaal 20 dagen weg!



@drew8684, als het zo uitkomt gaan we zeker in Amerika al aan de slag! Als mijn cyclus zo blijft ( rond de 28 dagen) dan zou ik in de eerste week mijn menstruatie moeten hebben en dan in New York mijn eisprong.....idd lijkt me geweldig om later te kunnen zeggen dat hij/zij in Amerika verwekt is! (Maar we gaan er niet vanuit dat het meteen de eerste keer raak gaat zijn) Wat mij betreft gaan er ook geen condooms mee naar Amerika...



Mijn collega's weten wel dat we na onze vakantie willen beginnen en dat het niet lang meer kan duren. Heb laatst ook mijn moeder al even gevraagd hoe zij er over denkt om evt later te willen oppassen en hoe ze zich gevoeld heeft bij haar 3 zwangerschappen (heb nog 2 jongere broertjes). Zij had nergens last van gehad dus ik hoop dat ik wat dat betreft op mijn moeder lijk
Het misschien niet lukken is soms een gedachte wat boven komt drijven maar wat ik ook snel weer verban want dan ben ik alweer aan het dagdromen over ons toekomstige kindje.

Gelukkig heeft dat dus niet de overhand! We zijn positief en gaan ervoor!!



Vanavond hadden we aan tafel het er ook nog even over, de toekomst. Hoe mooi het zou zijn om zwanger te zijn, samen te genieten van ons kindje. Dan begint het toch echt te kriebelen als ik daar aan denk.. Laat mei/juni maar snel komen



Ik heb vandaag nog even research gedaan over foliumzuur. Wat ik voornamelijk lees is dat je 4 weken voordat je stopt met voorbehoedsmiddelen moet beginnen met het slikken van fz.

Dat zou inhouden dat ik eind april ga beginnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren
@Anticonceptie, ik ben anderhalf jaar geleden al met de pil gestopt, dus inmiddels zijn we wel gewend aan condooms! Moet zeggen dat we ze daarvoor ook nog wel eens gebruikten dus echt vreemd voelde dat niet. Denk wel dat mijn man blij is als ze niet meer nodig zijn.



@Vakantie, wij gaan pas eind van de zomer op vakantie dus daar gaan we niet op wachten! Zou misschien wel leuk zijn als het op vakantie lukt.



@Niekje, wat een goed vooruitzicht jullie reis naar Amerika. Wij hebben dit in het verleden ook eens gedaan en dit was echt super!



@Gekke dingen doen, ik let ook wel een beetje op mijn lijn. Verder wil ik een deel van opleiding hebben afgerond voordat we beginnen. Vandaar dat we nu nog niet zijn begonnen. Ons huis is er gelukkig al helemaal klaar voor.



@Roosjes26, logisch dat je hoofd daar nu niet echt naar staat. Ik hoop voor je dat je snel weer fit bent!



@Sport, ik heb de laatste tijd helaas weinig tijd gehad om te sporten. Ik vind het nu wel lastig om in te schatten hoe dat tijdens een eventuele zwangerschap zou gaan. Hardlopen is niet echt aan mij besteed.



@Cyclus, ik houd wel mijn cyclus bij sinds ik met de pil gestopt ben en gelukkig is dit de laatste tijd erg regelmatig. Wij zijn niet van plan om ovulatietesten te gebruiken, maar wie weet veranderd dit nog als we echt ongeduldig worden.



@Werk, op dit moment werken wij allebei fulltime, waarbij ik zelf 50-60 uur per week maak. Als er een kleine komt willen we allebei een dag minder gaan werken, maar dit zal nog wel een behoorlijke uitdaging worden. De rest zullen we dan waarschijnlijk opvangen met ouders en kdv of gastouder.



@Drew, ik heb zelf ook een tijd medicatie gebruikt in verband met een chronische ziekte. In overleg met mijn behandelaar ben ik daar een tijd geleden mee gestopt en dat gaat gelukkig heel goed. Ik kan je twijfels dus heel goed begrijpen en het is denk ik altijd een lastige afweging. Als je zelf niet goed in je vel zit is dit natuurlijk ook niet goed voor je kindje.



@Tabaa en Madelief, welkom! Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel.
@Drew, in het zwanger worden in het najaar topic schrijft ook een dame mee (faye) die antidepressiva slikt. Ze mag deze blijven gebruiken tijdens een zwangerschap en haar baby moet dat wel afkicken. Misschien kan je haar een berichtje sturen.



@lukken, ik hoop ook dat het allemaal snel en gezond lukt bij ons dames!



Hier heule erge rammels, bah! Fijne avond dames.
Het valt me op dat er een verzameling van bloemenavatars is



@Niekjeelastiekje, super tof! Wij gaan ook die kant op, maar houden het bij het westen.



@ foliumzuur, ben er vandaag mee begonnen. Had nog staan van vorig jaar, toen hadden we ook redelijk serieuze plannen maar toen toch nog maar even gewacht ivm studie van man. De pil gaat de laatste maand in nu, dus vandaar ook maar weer met de foliumzuur starten. Maar dat is meer uit zekerheid, tot aan de reis moeten we het maar op een andere manier veilig doen. Wil dan inderdaad niet zwanger zijn met kans op ziek / zwak / misselijk zijn...



@medicijnen, ik zou inderdaad ook gewoon de huisarts bellen. Staat er misschien ook iets in de bijsluiter over gebruik tijdens zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
@tabaa

Ja het wordt niet aanbevolen om dit tijdens de zwangerschap tegebruiken aangezien er zeer weinig research naar is gedaan.

Maar het zijn en blijven natuurlijk hormoon kwesties.

Stel dat je nou mega depressief zou worden is het ook niet goed voor je kind. Maar heb inmiddels al besloten dat ik geen risico wil nemen. Zou het mezelf nooit vergeven als over 20 jaar blijkt dat het heel slecht voor je is tijdens een zwangerschap



Wat een goed leven ook eigenlijk he. Zoveel mensen nog lekker op vakantie en dromen in vervulling laten gaan. Wij gaan over een maandje op vakantie. Voor ons is dan ook het eerste knutsel moment daar, mits het uitkomt qua cyclus.



Bij ons zijn er nog niet veel mensen die hints geven of vragen. Dat terwijl de kamer voor de kleine al bijna af is.

Onder het mom van we zijn de logeerkamer aan het opknappen haha. Schijnbaar erg geloofwaardig. LOL



Bedankt voor de tips meiden. Vind het oprecht erg leuk om zo met jullie te dagdromen. Lijkt wel een geheim 2e leven hihi

Manlieff weet het wel maar dat is ook echt ons geheim



Wat trouwens ook een erg leuk tijdverdrijf is, is nadenken hoe je het straks gaat vertellen. Willen jullie dit ook orgineel doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig soms zie ik dat jullie denken over dingen, waar ik echt nog helemaal niet aan had gedacht. Dit komt ook misschien doordat we vrij onverwachts hebben besloten om voor een kindje te gaan. Volgende week heb ik een controle afspraak bij de gyn, en dat vind ik behoorlijk spannend moet ik zeggen.



@ vakantie ik had echt nog helemaal niet aan de vakantie gedacht, moet eerlijk zeggen dat ik daar niet meer op ga zitten wachten. Dan maar ziek in de vakantie. Kan het me haast niet voorstelen. De afgelopen weken heb ik namelijk ook helemaal niets van mijn zwangerschap gevoeld. Alleen dat ik een beetje moe was.



In onze omgeving denken mensen nu dat wij al aan het proberen zijn om kinderen te krijgen door de bbz. Gelukkig hebben we iedereen kunnen vertellen dat dit niet het geval is en dat we er nog even mee wachten...... Zodat ze er niet steeds naar gaan vragen. Er zullen vast wel mensen zijn die toch door hebben dat we nu wel gaan proberen. Hoe we het gaan opvangen met opvang als we werken, zelfs daar heb ik nog niet over nagedacht. Ow moet mis binnenkort maar even met mijn vriend om tafel om er over te kletsen. Aan de andere kant denk ik, ik kan beter wachten tot ik echt zwanger ben.. OW ik weet het even niet meer
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven