zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Wat leuk dat veel van jullie daar al over na hebben gedacht hoe je het gaat vertellen als het zover is. Daar heb ik eigenlijk nog totaal niet over na gedacht.... Ik lees dus vooral goed mee, wie weet doe ik nog leuke ideeën op. Ik ben erg bang dat ik het niet goed voor me kan houden als het zover is. Mijn moeder en ik zijn echt beste maatjes en delen altijd alles met elkaar... Ik vrees dan ook dat ze heel snel zal merken dat er iets aan de hand is.

Bij mij gaat het ook wel opvallen denk ik. Ik wil vanaf juni stoppen met roken, ik drink regelmatig een wijntje als ik bij mensen op bezoek ga en ben gek op biefstuk. Ik zal dus mensen moeten gaan vermijden wanneer het zover is....



@ geslacht

Ik heb altijd gezegd "mocht ik ooit zwanger zijn, wil ik niet weten wat het wordt". Nu we er toch serieuzer mee bezig zijn, begin ik toch wel bij te draaien. Aan de ene kant lijkt het mij wel praktisch en is het ook niet nodig om zo lang nieuwsgierig te zijn. Anderzijds vind ik het verrassingsidee wel een leuke gedachten.. Daar kan ik de aankomende tijd even mooi over nadenken.



@ kopen

Spulletjes kopen durf ik echt niet... Zoals Madelief08 en teapot ook al zegt, ook ik ben dan bang voor een vloek.



Iedereen verder leuke pasen gehad? Kan iedereen de verleiding nog weerstaan om het veilig te blijven doen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames !



Hopelijke heeft iedereen een leuke pasen gehad.

Sommigen hebben het leuk kunnen vieren, lees ik hier.



Ivm spulletjes kopen: daar wacht ik ook nog mee. Voor een stuk ook om de reden die drew8684, Madelief08, teapot en precibel vermelden (bang om het te vervloeken zeg maar), maar ook omdat ik nu vooral bezig ben met zwanger worden/zijn. Ik weet er naar mijn gevoel niet genoeg over, dus eerst daar over bijlezen etc. De baby-stuff, dat komt in een latere fase.



@ Geslacht: dat zou ik zeker willen weten. En eigenlijk zou ik ook willen dat vriend het niét weet, want die kan soms zijn mond niet houden tegen zijn ouders/moeder.



@zus1987: wij zouden het ook pas willen vertellen na 12 weken. op voorwaarde natuurlijk dat vriendlief zijn mond kan houden natuurlijk. hij staat er soms niet altijd bij stil, maar soms praat hij zijn mond voorbij of geeft hij iets té veel prijs...
Alle reacties Link kopieren
Zo het lijkt net Kerst zeg Pasen...hier ook 2 familiebezoeken! wandelen en vooral veel eten..ppff. Blij als ik morgen weer mag werken



@ kleding kopen, ook dat doe ik niet, voor mijn gevoel ook kat op het spek binden. Ben ook een beetje bijgelovig.



Heb ook nog helemaal niet nagedacht over hoe wij het zouden willen vertellen en over of we het geslacht willen weten. Ik heb een boekje van mijn schoonzus gekregen over ' Ik wil zwanger worden'. Ze heeft het me zomaar gegeven, zonder dat ze iets weet. Ik wil me inderdaad ook eerst in verdiepen...
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ook hier leken de paasdagen wel kerstdagen. Veel familiebezoek en een ontbijtje hier, brunch daar. Pff komende dagen maar weer even in het normale ritme.



Kleding kopen durf ik ook nog niet zo goed. Ik kan me er wel op verheugen en alvast wat rondkijken.

Ik wordt er nu al blij van dat ik foliumzuur in huis heb haha.



Wij zouden wel graag het geslacht willen weten, ik zie wel dat er vaak in de winkel echt een scheiding wordt gemaakt tussen jongens en meisjes kleding. Onzijdig kopen is dan wat lastiger. En wat mij betreft mag dan iedereen het geslacht weten. Zoals ik het nu zie bij mijn schoonfamilie is iedereen nieuwsgierig naar het geslacht en ik tegen die tijd ook dus waarom zou ik het dan zelf wel mogen weten en de rest niet.

Als ik dan kijk hoe moeilijk een vriendin van mij doet, alles opruimen voor de visite, zie je iets leuks in de stad kun je dat niet spontaan kopen als je met iemand bent. Nee zou mij te veel gedoe zijn



Vandaag is de laatste pil van mijn laatste strip aan de beurt. Vind het wel eng om ineens geen pil meer te gebruiken. Veel hier gebruiken nu condooms dacht ik? Ik ben erg benieuwd naar mijn cyclus, dat is zo lang geleden.



Fijne werkdag morgen alvast iedereen!
Hier ook gezellige paasdagen gehad! Inderdaad behoorlijk wat familie/vriendenbezoekjes gehad, maar was erg leuk! Morgen weer lekker t normale ritme!



Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder ik zeker ben van het feit dat ik het geslacht nog niet zou willen weten. Ik vind het verrassingsidee altijd erg mooi, maar ik ben zelf érg nieuwsgierig aangelegd en de praktische kanten van het wél weten van het geslacht zijn toch ook wel fijn. Dus wellicht dat vriendlief toch nog gaat 'winnen' haha.



Ik zou het ook pas wereldkundig willen maken rond de 11/12 weken. Ik hoop dat we het zo lang voor ons kunnen houden. Misschien willen we het wel van de daken schrééuwen, lijkt me moeilijk om je blijdschap dan voor je te houden. Maar toch ook wel mooi, om samen zo'n bijzonder geheim te kunnen hebben.



@lentefruit, dat lijkt me een vreemd en bijzonder moment, de laatste pil!! Nu dus nog even aan de condooms. Ik hoop voor je dat je snel een regelmatige cyclus hebt!
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik een hele vaste cyclus hebben doen wij het niet met condooms. Gewoon geen geknutsel rond mn eisprong haha.

Werk prima toch zo een hekel aan die dingen.



Paasweekend was zeker heerlijk.

Nu weer te werk... Werkse allemaal!
Lekker gezellig druk is het hier!



@Spullen kopen, durf ik niet haha.



@Vertellen, vrij normaal denk ik. Misschien met een klein kadootje. Ik wil zeker proberen te wachten tot 12 weken wanneer het grootste risico op een miskraam voorbij is.



@Lente, helemaal mee eens! Mijn zwager wist ook wat het werd maar niemand mocht het weten, beetje onzinnig vind ik dat altijd. Waar vertellen het meteen als we het weten. Ik heb vandaag mijn laatste pil en ik vind het het spannend na 9 jaar de pil te hebben geslikt. We gaan nog wel condooms gebruiken maar toch.



Ik ben bekaf, hele drukke week gehad. We zijn veel aan het klussen en ik ben nogal een perfectionist, ik lijk nu al nesteldrang te hebben haha.
Alle reacties Link kopieren
poeh zeg! Wat zijn er al veel mensen bijgekomen! Dat ga ik nooit allemaal bijhouden!

Als het zo ver is ga ik het niet op een hele bijzondere manier vertellen, ik vind dat altijd zo cheezy. Ik vind dat de boodschap al mooi genoeg is. Veel vriendinnen van mij hebben het veel eerder verteld, met het idee: mocht het mis gaan, dan kunnen de mensen om ons heen ons steunen ipv dat we er alleen mee zitten. Ik vind daar ook wel wat voor te zeggen, vriend alleen niet helaas. Misschien een compromis, na een goede echo ofzo.



Ik ga ook nog niks kopen, dat vind ik de goden verzoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ja het is een gek idee dat we kerst 2015 waarschijnlijk allemaal met een kleintje zitten.

Ongelofelijk he.



Zat net mee te lezen op het zwangerschapsforum van april. Daar zijn de eersten al druk aan het wachten op het test moment.

Kan echt niet wachten. Nog 1 ongesteldheid en dan gaan we ervoor.

Dan ben ik ook alweer 28! Time flies....



Nu is het nog gezellig en iedereen is zenuwachtig misschien zeiken we over 9 maanden wel hoe zwaar het is. Haha..

Ik kan niet meer.. hahahaha



Fijne avond meiden, morgen weer een dag minder hihi
Het is inderdaad druk hier!



Ik zou ook nog niks durven kopen hoor, maar heb die behoefte ook nog niet haha. Heb al wel een zwangerschapstest in huis liggen jullie ook?

En we hebben laatst al wel speelgoed onze kant op gekregen... staat nu maar op zolder te wachten tot het zover is
Alle reacties Link kopieren
@tabaa ik heb al meerdere zwangerschapstesten thuis liggen :-) Vorige week bij de Action gehaald.
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Ik vind het ook erg leuk om in andere topics mee te lezen! Zeker van degenen die nu ook bezig zijn met zwanger worden. Nog even en dan beginnen de eersten hier ook! Heel spannend! Ik ben benieuwd wanneer en wie de eerste gaat zijn.... ! Ik hoop zo dat het voor ons allemaal snel raak is en we een fijne zwangerschap hebben!



Ik heb nog niks in huis qua testen, foliumzuur, speelgoed oid. Maar wij beginnen ook pas eind juli dus genoeg tijd om te halen..!
@Testen, heb nog niks in huis. Ik ga meestal met mijn moeder naar de Action dus dat is niet zo handig. Foliumzuur heb ik wel al een tijdje, gekocht toen het in de aanbieding was.



@Ri88, ik hoop ook dat het voor ons allemaal snel raak is en dat alles goed gaat. 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraan, dat vind ik veel.
@testen, nee nog geen testen in huis. Heeft toch niet zoveel zin nog want we zijn nog niet begonnen



@kopen: nee absoluut niet, is idd net alsof je de goden verzoekt. Maar soms is het wel heeeeeel moeilijk hoor! Moest laatst naar de prenatal om een bon te halen voor een collega die bevallen was en toen heb ik wel even rondje gelopen door de winkel. Zo veel leuke spulletjes!



@vakantie: we hebben het maandagavond weer gehad over onze vakantie. Ik heb gezegd dat wat mij betreft de condooms thuis gelaten worden. Vriendlief (super verbaasd maar grappige toon) oh en heb ik daar ook nog wat in te vertellen....ehhh nee

Ik wil er dan serieus over praten maar hij kan er dan zo lekker nonchalant mee omgaan ( hij wil het ook echt hoor! Daar twijfel ik niet meer aan) en dan wordt ik 'boos' want ik wil het er serieus over hebben. Nu hebben we als compromis dat ze meegaan maar niet gebruikt gaan worden (lees: ze blijven thuis )



Hier verder geen bijzondere dingen. Vandaag lekker dagje vrij. Straks even boodschappen doen en wat we vanmiddag gaan doen zien we nog wel even....lekker rustig aan denk ik!
Alle reacties Link kopieren
@ testen: Wij hebben ook nog geen testen in huis. Duurt nog paar maandjes voordat we kunnen beginnen (begin juli) dus haal ze denk ik na onze vakantie (eind juni) ook pas in huis. Anders maak ik het mezelf alleen maar moeilijker haha en wil ik nog eerder beginnen.

Mijn man heeft dat inderdaad ook niekjeelastiekje...die grapjes maken als ik er serieus over wil praten. Hij wil ook graag kinderen en starten na onze vakantie, maar hij vindt het ook heel spannend. Als ik dan serieus praat over starten met foliumzuur etc. krijg ik ook het ene na het andere nonchalante antwoord. Ik word dan ook altijd boos, kan daar dan wel even tegen, maar niet de hele tijd. Hij zei van het weekend wel dat ik dan in mei ofzo maar moest gaan beginnen met het slikken van foliumzuur, zodat het niveau goed op peil is als we eind juni terug zijn van vakantie.



Zo spannend! Het komt zo dichtbij dan opeens!



Hier verder ook geen bijzondere dingen. Ik moet morgen nog een dagje werken en dan lekker 3 dagen vrij. Van het weekend naar dat 538 koningsdag feest. Nog even genieten van de feestjes met een wijntje nu het nog kan
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,



@beide roosjes, precibel en Liza,

Over een weekje is het alweer Mei.

Gaan jullie er dan al voor of wachten jullie nog 1 ronde?





Wat wel jammer is is dat wij als het allemaal goed loopt Q-dat missen in onze zwangerschap.

Mijn moeder was destijds hoog zwanger van mij en heeft nog veel leuke dingen gekocht.

Zijn jullie van plan om veel nieuw te kopen of ook 2e hands.



Ik heb zelf geen oudere broers/zussen, neefjes/nichtjes.

Wij zullen dus alles zelf moeten kopen.

Ik zelf ben echt een koopjes jager. Al zo vaak mooie kinderwagen op Marktplaats gezien.. pff moet zeker nog 6 maanden daarop wachten haha.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,



daar ben ik weer.. sorry was ff paar daagjes errug druk ! heel verhalen om terug te lezen haah , leuk !

ik koop nog niks, same als hierboven.. veel te bang dat t de goden verzoeken is.. maarr alsk straks ooitt zwanger mag zijn ben ik dan ook niet meer te houden denk ik haha !

ik kijk wel veel rond, ok op mp.. ik hoef niet zo nodig alles nieuw te kopen. hebben ook al wel wat kleinedingetjes gekregen van vrienden zoals tummytub en kruiken enz. nu zei mn vriendin van de week al van ooh als t straks zover is dan heb ik nog meer hoor.. altijd leuk !



@drew8684 voor ons komt t idd errug dichtbij nu .. wij gaan niet nog een ronde wachten, maar gaan dr voor! t voelde alsof ik gister mijn eisprong heb gehad, die hebben we deze maand dus nog even omzeild.. maarr als ik strakkies in mei ongesteld ben geworden dan gaan we dr voor, geen condooms meer voor ons hihi:)



Toch ook wel echt heel spannend nu ! t wordt steeds echter en echter.. al hebben we t stiekum al wel een paar x zonder gedaan, maarja qua timing was dat redelijk safe te doen..



fijne dag vandaag !
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ook weer.. ook even niet geweest.



Gisteren hebben we van de dokter groen licht gekregen om te beginnen. Hij gaf wel aan dat het verstandig is om eerst een menstruatie af te wachten zodat we straks goed weten wanneer er raak geschoten is. Mijn gevoel zelf wil het liefst nu beginnen. Gelukkig hebben we ook te horen gekregen dat we met 6 weken al een echo mogen laten maken om te kijken of het op de goede plek zit. Dit is wel een geruststelling.



@ dingen kopen, dat durf ik echt niet. Veel te bang dat het straks mis gaat ofzo. Ik ben wel al stiekem aan het kijken wat ik mooi vind qua babykamer en wagen enz.



@ geslacht. Dit wil ik denk ik nog niet weten. Vind het moeilijk, aan de ene kant lijkt het me leuk om te weten en aan de andere kant is het ook wel een hele verrassing als je het niet weet.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Zooo dat is weer een tijdje geleden. Ik heb een heerlijk weekend gehad. De paasdagen goed doorgekomen, heerlijk genoten van een paar dagen vrij.



@ drew8684

Het is de bedoeling dat we echt wachten tot na de bruiloft maar afgelopen weekend hebben we het toch zonder gedaan. Meer uit de gedachten "als het lukt zou het super zijn, zo niet dan proberen we het later wel".

Deze cyclus op dag 8 en 9 geklust (wat een naar woord, iemand een leuk idee voor een ander woord?) maar hier verwacht ik verder niets van.



Ik heb ook eigenlijk nog niet goed in de gaten op welke dag mijn eisprong is.. Hoe merken jullie dit? Hoe houden jullie dit in de gaten?



Vandaag wel een hoogtepuntje ik ben begonnen met Multi Zwanger Worden met foliumzuur van de etos. Het voelt wel een beetje spannend om nu echt de eerste stap gezet te hebben richting het proberen zwanger te worden.



@ Testen

Ik heb nog 2 testen in huis. 2 maand geleden dacht ik dat ik misschien zwanger was. Dit bleek niet het geval dus heb ik ze bewaard voor het moment dat we het willen gaan proberen.
@roooosje, wat spannend dat jullie er nu echt voor gaan!!



@roosjes26, fijn dat jullie groen licht hebben gekregen! Wanneer verwacht je je menstruatie? Oftewel: vanaf wanneer gaan jullie beginnen?



Ohh als ik dit zo lees dan kan ik ook echt bijna niet meer wachten totdat wij gaan beginnen! Eind juli klinkt nog zo ver weg...



@precibel, wanneer is jullie bruiloft? Helemaal klaar met de voorbereidingen? Spannend en leuk zeg!
@ri88

Onze bruiloft is 16 mei, het begint nu echt dichtbij te komen. Het meeste is al geregeld. Nu komen vooral de afspraken en de checks nog. Maar owww wat heb ik zin aan de bruiloft.



Voor beide roosjes: k duim voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Zooo leuk precibel! Geniet van alle leuke voorbereidingen samen... ennnatuurlijk van JULLIE dag! trouwen is echt zooo leuk haha ;) zou t zo weer over doen. ..



Gister belde mijn zwangere vriendin die weet dat we binnenkort gaan beginnen / al begonnen zijn dat ze voor morgen, als wij daar heen gaan, wel een flesje wijn voor mij had gekocht. .. hoezo uitgekookt hihi ;-)ff checken of ik nog alcohol drink...
@Precibel, veel plezier alvast op jullie bruiloft!



Iedereen een fijne koningsdag gewenst!
Tsjonge, is het alweer zaterdag.

Gaan jullie nog wat bijzonders doen vandaag? Hier geen wilde plannen....zijn niet zulke feestgangers.....



Hier verder minder leuk nieuws betreffende het werk. (Werk in de kinderopvang en in die branche gaat het niet al te best)

We hebben net te horen gekregen dat er weer een vrijwillige vertrekregeling komt (mag je op eigen houtje vertrekken) met een leuke vertrekregeling!. Mochten er niet genoeg mensen zich hiervoor aanmelden komen er alsnog gedwongen ontslagen (er moet per 1-9, 3 tot 4 fte uit)

Als ik nu zeker wist dat ik (dan) al zwanger zou zijn, dan had ik een paar uurtjes ingeleverd, maar ja, zover zijn we nog niet dus ik ga geen actie ondernemen.
Hier vanmiddag even de stad in! Terrasje met vrienden als het mooi weer blijft en daarna met zn allen wat eten denk ik. Niet zeer wilde plannen dus, maar wel gezellig!



Oh dat is balen niekjeelastiekje, die onzekerheid! Weet je van anderen dat ze willen inleveren of vrijwillig vertrekken of vrees je ook echt voor jouw baan?



@Precibel, oh nu ook echt aftellen dus! 16mei is al bijna! Wat leuk!!



Iedereen een fijne Koningsdag gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven