Zwanger willen worden

11-04-2018 14:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag zwanger worden. We zijn in het najaar van 2016 gestart. Met alle vertrouwen op mijn lichaam en een app die je ovulatie voorspeld. Ik wist allemaal ook totaal niet hoe dat werkte in mijn lichaam. Dus het was een hele ontdekking (15 jaar de pil geslikt).

Eind 2017 ben ik bij de dokter geweest want ik vond dat het best wel lang duurde. We zijn inmiddels 32 en 35 jaar en helemaal gezond. De dokter vond dat ik toen moest gaan tempen om mijn eisprong te ontdekken. Stom van mezelf dat ik niet nog wat meer daarmee bezig was en naïef vasthield aan de app. Maargoed, ik draai dus met regelmaat nachtdiensten waardoor mijn temperatuur anders uitvalt. Tempen vind ik dus niet echt een goed idee.

Ik ben toen ovulatietesten gaan gebruiken. Wat blijkt, de app die ik gebruikte had het altijd goed voorspeld en we zijn dus al die tijd goed bezig geweest op het juiste moment. Ik heb 4 rondes met de ovulatietesten gedaan. Deze week weer "klussen". Ik vind dat het tijd is om weer naar de dokter te gaan maar ik ben zo bang dat hij me afwimpeld. Ik ben niet zo'n "dokterbezoekster". Maar ik ben 32 en zou zo graag nu moeder willen worden. Wie kan mij tips geven hoe ik de dokter kan overhalen om onderzoek te laten doen naar onze situatie?!
Snap niet zo goed wat het probleem is, je hoeft je dokter niet over te halen. Gewoon aangeven dat je langer dan een jaar bezig bent zonder succes. Je ovulatie weet te vinden en dus onverklaarbaar niet zwanger wordt en graag doorgestuurd wil worden naar een gynaecoloog.

Als hij dat niet wil, dan op zoek naar een andere huisarts.
Vraag gewoon om een doorverwijzing.
je bent 1,5 jaar bezig, als deze dokter je niet verder wil helpen, zoek je een andere
sterkte!
Ik denk dat "overhalen" niet nodig is. Zoals Lilalinda zegt.. als deze dokter je niet verder helpt -> op naar de volgende. succes
Niet overhalen, gewoon vragen om een verwijzing. Doet hij moeilijk, nog een keer zeggen dat jullie al 1.5 jaar bezig zijn en dat je NU een verwijzing wil. Als hij die niet geeft, een andere huisarts bezoeken. Heel veel succes :hug:
Misschien je man meenemen naar de afspraak? Ik laat me ook vaak voor dingen afwimpelen of vergeet een hoop te vragen. Mijn man is daar wat beter in!
Ook zonder gebruik van ovulatietesten, temperaturen en apps is 80 procent van de stellen in een jaar zwanger. Dus je huisarts dient jullie gewoon door te verwijzen voor verder onderzoek als jullie dat graag willen. Met nachtdiensten ed wordt temperaturen inderdaad lastig. Het kan wel zijn dat gyneacoloog er toch om vraagt. Een ovulatietest laat nl alleen je LH piek zien en je kunt een LH piek hebben zonder dat er een eisprong volgt. Die kans is wel onwaarschijnlijk als je regelmatig menstrueert.

Gewoon duidelijk zijn; ik wil een doorverwijzing, omdat we na anderhalf jaar nog niet zwanger zijn en ook ondanks op het juiste moment seks hebben.
Je huisarts kan ook eerst zelf een test doen van het sperma. Dan is daarmee meteen te zien of daar het probleem ligt. Verder is de standaard dat je na een jaar proberen doorverwezen zal worden, dus ik verwacht dat dat gewoon zal gebeuren en je huisarts daar niet anders over denkt.
Tien ik na ruim een jaar belde, hoefde ik niet eens langs te komen. Regelmatige cyclus, dus ik had een eisprong Vlg de huisarts en kreeg een verwijzing. Ik hoefde geen temp bij te houden en heb nooit ovulatietesten gebruikt. (Later wel, omdat het moest voor cryo-tp, maar niet toen we zelf probeerden.)
Ik heb mijn HA ook nooit hoeven over te halen. Sterker nog, die kwam meteen met verwijsbrief toen ik het terloops opmerkte. En in ons geval bleek dat de kans op een natuurlijke zwangerschap heel klein was. Ik was 30 en ben blij dat ik eea niet op z’n beloop heb gelaten. Uiteindelijk wel mama mogen worden na 4 jaar. Kortom, vraag gewoon de verwijsbrief. Daar is je arts voor...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vraag gewoon om een verwijsbrief. Gewoon aangeven dat je 1.5 jaar bezig bent zonder succes, ik denk dat de huisarts je dan moet doorsturen. Zo niet, dan zou ik een andere huisarts zoeken. En anders je vriend/partner meenemen naar de afspraak. Dat heeft bij mij geholpen toen ik een doorverwijzing naar een gynaecoloog nodig had. Ik wens je veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven