Zwanger worden 12+ mnd met/zonder MMM

06-03-2020 21:29 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes".

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die al langer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens in vervulling te laten komen.

:couple:

NaamLeeftijdProberen vanaf / RondeNodBijzonderheden
Vanessakusje1987 34 Juli'18 ... IVF 1
Krullenbol90 30aug '19?Wachten op uitslag hormoononderzoek
Polly.sebastian ?Ovulatie inductie clomid 100 en IUI

Zwanger! :heart:
Daneli (okt'20), Blonde83 (dec'20), Bankkussen (maart'21), Leeuwtje12345 (maart'21), Girafjes (maart'21), D0ris (april'21), Bailey26 (mei'21), Loozey (mei'21), Elmen (juni'21), Bam (sept'21), Falathiel (sept'21), Koffieleutjuh (januari'22), Vonskie (februari'22), Maneschijn (mei'22), Liv_123 (augustus'22)


Gegevens aanpassen?
[...]


Testdrang?
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

:heart: PS 'You were an amazing human before infertility. Don't lose her! ' :heart:
zw12plus wijzigde dit bericht op 10-01-2022 10:32
68.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah Girafjes, deze knalt morgen hoor. Hij is eigenlijk nu al positief, net zo donker als de controle streep. Je weet wat je te doen staat ;)..
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 10:55
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Doris wat fijn dat er geen verklevingen waren! Idd ook wel balen dat links niet in beeld was, nu weet je nog niet hoe het met het complete plaatje zit.. Minder fijn, maar in ieder geval 1 goede eileider, hopelijk deze maand 'het ei' dan, aan je eileider zal het niet liggen ;) en wat een heerlijk vooruitzicht gewoon 8 weken op vakantie! Met de camper? :heart:

Girafjes jaaaa ik denk ook vandaag of morgen je ei hoor, je testje was al behoorlijk donker! Fijn weer een ronde met een kans! Dat wordt weer de kroonluchters in ;)

Bam fijn dat je donor zo vaak kon komen. Timing zou toch prima moeten zijn, lijkt me ;) Succes met wachten op het wachtbankje :heart:

Elmen fijn dat je HCG zo snel gedaald is en fijn dat je je oké voelt, gelukkig maar. Ik hoop dat je over een week of drie je HSG in kunt plannen en dat je snel aan de beurt bent! :heart:

leeuwtje wat superfijn dat je test mooi aan het oplopen is! Ik hoop voor je dat die 3 weken snel om zijn en dat je snel een prachtig kloppend hartje op de echo mag zien, ben zo blij voor je! :heart:

Liv wat vervelen dat je zo een last hebt gehad van je ms dit keer.. medicatie is natuurlijk ook gewoon grote rommel he.. maargoed, soms is het nodig. Spannend je echo vrijdag, ik hoop dat de clomid zijn werk goed doet! En begrijpelijk dat het rekening houden met eten en drinken lastig is.. het is voor een goed doel :hug:

Vonskie Ik ga voor je duimen dat het deze maand raak is! Fijn dat je er een goed gevoel over hebt :). Ik snap dat je de stap naar IVF groot vindt, tegelijkertijd geeft IVF wel de grootste kans van slagen, das mss een positief puntje waar je je aan vast kunt houden.. Maaarrr uiteraard hoop ik dat het deze ronde gewoon raak is of anders de ronde hierna, je hebt nog 2 kansen en alles is mogelijk! :heart:

Vanessa ik snap helemaal dat je baalt en dat je mss ook het gevoel hebt dat het deze ronde niet gaat lukken, toch hoop ik op een goede ronde voor je! :hug:

BurgWhaaaa de vlag uit bij jou! Eindelijk een afspraak voor de HSG! Whiehoeee, ben blij voor je! :yes: Hopelijk kun je daarna snel door! Slik je de schildkliermedicatie wel op hetzelfde tijdstip? Mij lukt dat namelijk echt niet, ik wil er eigenlijk niet de wekker voor hoeven zetten op dagen dat ik niet hoef te werken. Het went idd wel snel, ik neem ook meteen in als ik wakker ben en tegen de tijd ik m'n zoontje en mezelf in de kleren gehesen heb, is het halfuur om.
Ik vraag me alleen af of ik het nog extra moet laten controleren. Ben bang dat als ik dat niet op eigen initiatief doen, ze het alsnog in duitsland doen en dat dat dan weer niet handig uitkomt qua cyclus.. (ik verwacht ms 5 dagen na afspraak, en dan zou ik wss ook mogen starten, maar als dan eerst schildklieruitslag weer moet afwachten.. mss dan weer maand later starten..)
Fijn dat je je weer wat beter voelt! :heart:

Hoe gaat het met de rest? :hug:

Ego afgelopen zaterdag ongesteld geworden cyclus van 25 dagen, dus schiet meteen in de stress vanwege die vervroegde overgang. Van de andere kant zag ik in de app waarin ik mijn cyclus bijhoud dat ik vorig jaar ook in juni een cyclus van 25 dagen had.. zou dat met het weer te maken hebben? Hebben jullie dat ook weleens? Ben benieuwd wat deze cyclus doet, vorig jaar werd mijn korte cyclus gevolgd door 2 van 28 dagen.. zou wel handig zijn als dat nu ook zo was, gewoon een exacte kopie :hyper: maar ja nu ook medicatie voor sk en hormoonsupplement dus we gaan het zien!
Iemand vroeg hoe het met me ging wat betreft het wachten.. ik leef echt vooral toe naar 14 augustus en zou het heeeeel vervelend vinden als we dan alsnog te horen zouden krijgen dat ik niet mag starten.. en ergens de komende weken nog uitslag genetisch onderzoek.. dat blijft een dingetje maar ja wachten hoort erbij dus zoveel mogelijk afleiding zoeken en heb het sowieso vrij druk met werk deze weken, dus komt allemaal wel goed.. Zitten allemaal een beetje in datzelfde schuitje he :couple:

Ow ja over financiën.. al je kosten bewaren en ook je reiskosten want kans bestaat dat je die op kunt geven bij je belastingaangifte, er is wel een drempel afhankelijk van je inkomen, maar op die manier zou je toch het één en ander terug kunnen krijgen!

Knuffel voor jullie allemaal! :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Burg crosspost! Wat grappig dat je zin hebt in die HSG :hyper: het is gewoon ff een obstakel waaar je doorheen moet om verder te kunnen en brengt je zo dichterbij je kindje! Ik snap je helemaal ik heb exact dat gevoel over start IVF, ook gewoon zin in (en tegelijk wat bangig voor het onbekende) ik probeer het als een avontuur te zien :)
en wat goed dat je zo goed gemonitord wordt! Zeker omdat je zo last van bijwerkingen hebt gehad. Ik hoop op een goede uitslag voor je! :heart:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 14:52
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffie spannend de uitslag van jullie genetisch onderzoek. Wel heel fijn dat ze dergelijke onderzoeken kunnen doen!
Wat gek dat je vorig jaar juni een even lange cyclus had! Ik moet zeggen, ik sla vaak in de zomervakantie en kerstvakantie m'n menstruatie over. Denk dat dat komt door de samenloop van omstandigheden, misschien ook wel 't weer ja, geen idee!!

Burg you go girl! Succes bij de HSG, je kan het!

Ego onderste test is van vanmorgen. Hij is nu opgedroogd en iets lichter, maar niet te twijfelen he?
https://ibb.co/fDQpVbj nu maar hopen dat zondag & dinsdag, en hopelijk nog een keer, genoeg is!
Heb al sinds gisteravond laat aan de linkerkant van m'n buik een soort verkrampt gevoel. Weet nooit hoe dat voelt haha!
Zo blij dat ik deze maand 'n eisprong heb! Aan de andere kant ben k dan wel bang dat de gyn gaat zeggen dat ze me nog even niet helpt, als ik een eisprong heb.
Alle reacties Link kopieren
Burg thanks voor je reactie meis! Aanstaande vrijdag slik ik een week pas.. denk idd ook dat ik gewoon ga vragen om over een week of 4 te prikken, das wel aan de vroege kant maar dan heb ik de uitslag in ieder geval voor 14 augustus binnen.. ;)
Fijn om te horen dat je ha jouw ritme goed vond, dus uitslapen mag gewoon! :) hou ik me daar ook aan vast! :heart:

Girafjes ook bijzonder dat je in de zomervakantie en kerst overslaat, heb je dan stiekem geen zin om ongesteld te zijn ;) nu ik erover nadenk ben ik juist wel 9 van de 10 keer met kerst ongesteld.. echt zo niet fijn :facepalm: heb ook ergens gelezen dat het tijdstip waarop het ei springt dus ook in de zomer en winter anders is, winter dacht ik in de nacht en in de zomer midden overdag.. mss dat dat er wat mee te maken heeft, geen idee maar wel interessant allemaal.. moet jij nu volgende week nog bloedprikken voor progesteron?
Ik snap dat het dubbel is.. zou wel heel vervelend zijn als ze je daardoor langer zelf laten proberen doordat je uitgerekend deze maand waarin je wel een ei hebt, wordt gemonitord..
Ik hoop voor jou dat dit jouw ronde wordt! :heart:
Alle reacties Link kopieren
D0ris Wauw idd vroeg ei zeg! Wie weet een goede voorbode! :) En wat een heeeeerlijk vooruitzicht .. 8 weken vakantie! Jij zat in het onderwijs he? Geniet er maar lekker van. Nog weg met jullie camper?

Girafjes Mooie testen! Hopelijk heb je er goed gebruik van kunnen maken!

BurgDinsdag is jouw dag! Aftellen maar :)

KoffieAh je cyclus kan zo erg verschillen door zoveel omstandigheden.. maak je niet te druk ! Het is nu al juli dus jouw maand komt ook dichterbij gelukkig!

Ego Ik baal zo enorm.. kom net van het ziekenhuis en helaas nog weinig activiteit te zien. Ik had één groeiend eitje wat nu 8 mm was en mijn baarmoederslijmvlies liet wel zien dat het iets aan het doen was. 8 mm is nog niet eens de helft van de benodigde 20 en zit nu op CD11. Ik word nu vanmiddag gebeld voor een afspraak op CD15, dinsdag a.s., voor een echo om te kijken of er meer groei te zien is. De arts gaf aan dat we dan kunnen kijken of ik daarna evt. met 150mg clomid doorga en vertelde over de opties van gonal-f en LEO operatie. Ik schrok van die LEO optie, maar 50-60% heeft daarna een veel betere cyclus.. maar goed. Moet misschien ook niet teveel willen denken enzo nu. Ga nu mezelf even oprapen :@@:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Liv

Ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt! Wat een tegenvaller dat je eitje nog zo achterloopt in groei.. :hug: Ik heb net ff gauw die Leo- operatie opgezocht en das toch wel het laatste redmiddel geloof ik... Idd wel met goede resultaten dus dat is dan wel weer positief! Toch fijn dat ze doorpakken! Ik heb net m'n bzz ook ee laparoscopie gehad en vond het best meevallen.. meeste last gehad van soort spierpijn in schouders vanwege het gas en wat trekken van de wondjes de eerste dagen maar al met al meegevallen! Das mss een opsteker voor je.. Ik hoop natuurlijk dat het volgende ronde met 150 clomid beter resultaat geeft! Offf dat je ei dinsdag wel prima gegroeid is!

Doe rustig aan meis :heart:
Liefs
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 14:53
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffie ja komende week mag ik prikken voor progesteron. Zit te twijfelen om eerder te gaan, dan dag 28,omdat m'n ovulatie waarschijnlijk al geweest is. Maar k wacht wel gewoon netjes haha

Liv he gedver. Wat rot dat je eitje niet lekker gegroeid is. Hopelijk is ie bij de volgende controle wel gegroeid! Of helpt de Clomid verhoging. Dikke knuffel :hug:

Burg nou wat bizar zeg, dat het ineens zo is omgeslagen! Veel succes dinsdag met de HSG! Snap dat het spannend is.. Doen ze het met olie of met water? Met olie heb je daarna een verhoogde kans op zwangerschap toch? Of met allebei? Ik duim dat 't lekker z'n werk doet allemaal!

Ego ik had dinsdag en woensdag m'n ovulatie pieken (dinsdag al gewoon positief, woensdag echt een hele dikke streep). We hebben dinsdag en woensdag (en 't weekend) gevreeën en toen wilde m'n vriend niet meer. Hoop maar dat 't genoeg was.. 😢💕
Maar goed, nu heb k lekker afleiding want m'n NOD is precies de eerste vakantiedag dus ik ben de komende 2e lekker druk met afronden van 't schooljaar.
Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Even een hele dikke ego post!

Donderdag op dpo10 had ik een negatieve test, voelde wat buikpijn en beetje pukkels, ik was er echt heilig van overtuigd dat het niet gelukt was. Dus gister zou ik voor de sier nog even een testje doen en opeens kwam er een streepje. Helemaal hyperdepieper en niet geslapen vannacht. Net nog een test gedaan, maar het is toch echt zo, ik kan het niet geloven, ik ben zwanger, nu fingers crossed dat de testen mooi op gaan lopen, ik ben zo blij.

https://i.imgur.com/ye3CgzN.jpg
vonskie wijzigde dit bericht op 04-07-2020 17:43
Reden: Toevoeging
2.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd vonskie!!! :yes:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Vonskie!! Gefeliciteerd! :cheer2: ik ben zó blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Vonskie! Wauw! Zo mooi en zo gegund! Gefeliciteerd! 🥰
Alle reacties Link kopieren
Jaaajajaa way to go Vonskie! Gefeliciteerd :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Vonskieee van harte gefeliciteerd meis! Je bent gewoon zwanger! Ben zooo blij voor je, ik hoop dat alles goed mag blijven gaan! :cheer2: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vonskie wat heerlijk! Ben zo blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Vons yes, yes, yes, yeeeeeeeeeeessssss!!!!!!!!!!! :cheer2:

Ik ben zó blij dat het gelukt is! Van harte gefeliciteerd :hyper: :heart:

Ik zal je wel (&hoop je lang te) missen als cyclebuddy :couple: , maar dit is de allerbeste reden! :sun: :heart:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: yes Vonskie Gefeliciteerd :heart:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd vonskie wat een leuk nieuws! :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vonskie !!!!! Wat ben ik ongelofelijk blij voor jou!! :hyper: Van harte gefeliciteerd! Zo fijn na zoveel geduld! Ik hoop dat je het inmiddels kan geloven en keihard geniet! Je goede voorgevoel klopte dus! Dikke knuffel voor jou! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik ben bang dat ik me weer bij jullie kan aansluiten. Vanmorgen weer een test gedaan en deze loopt niet goed op, nog een heel licht tweede streepje en mijn spotting is ook al begonnen. Ik ben zo intens blij en gelukkig geweest dit weekend, eindelijk na zoveel maand een positieve test, dit voelt even zo oneerlijk...
Alle reacties Link kopieren
oh nee vonskie! Is het streepje lichter dan zaterdag of niet opgelopen of een heel klein beetje opgelopen? Ik hoop voor je dat het een andere oorzaak heeft, gun het je zo!
Alle reacties Link kopieren
Vonskie.. Nee.. :'-(
Ik hoop net als Bankkussen dat het een andere reden heeft, maar ik kan me erg goed voorstellen dat dit niet goed voelt en misschien ook inderdaad daadwerkelijk niet goed is.

Heel veel liefs. Wat ontzettend oneerlijk dit. :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven