Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn libe dat alles goed is!
Al echt een kindje nu he, vergeleken met de vorige echo. Zo leuk :flirting:
Mijne bewoog niet zo graag toen. Ik moest gaan springen van de echoscopiste. :lol:
Maar de 2 echo's erna super bewegelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nina, ik weet niet zo goed hoe harde buiken voelen. Heb wel dat als ik er op druk het soms vrij hard is. Vooral 's avonds en 's nachts. Dan word ik er ook wakker van.

Heb ook pijn onderin mijn buik, zo onder mijn broekband (van de laagzittende zwangerschapsbroek). Is dat wat ze noemen bandenpijn? Dat is meer overdag

@libe, wat fijn die echo! Bij mij ook niet echt beweging met 10 wk, maar die met 14wk wel. Super leuk idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh kijken jullie ook weer "vier handen op een buik"?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey, bedankt voor de tip Pepperypie. Lijkt me een leuk programma.
Grappig dat niet alle baby's zo bewegen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik een jongetje krijg omdat hij zo beweeglijk is. Mijn man was er ook bij en we vonden het wel wat van hem weghebben haha.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha dat dacht mijn moeder vroeger ook over mij. Echt overtuigd dat ik een jongen was omdat ik zo beweeglijk was.
Gaan jullie een extra geslachtsbepaling-echo doen of wachten tot de 20 weken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh haha, die beweeglijkheid zegt dus ook niet alles. Wij wachten toch maar geduldig af tot 20 weken. Zo'n pret echo is wel leuk, maar wordt helaas niet vergoed. En is ook niet echt noodzakelijk verder.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had vanochtend de CP groep bij de verloskundige. Blijkt dat mijn klachten dus inderdaad bandenpijn en harde buiken zijn. De verloskundige adviseerde om de komende tijd te letten of het iedere dag gebeurt, of alleen op dagen dat ik druk ben geweest. Dan moet ik het wat rustiger aan doen. Voor mijn gevoel doe ik al super rustig, zit vrijwel iedere avond op de bank een beetje tv te kijken.
Verder tips gehad van een fysiotherapeute over o.a. de bekkenbodemspieren.
Alle reacties Link kopieren Quote
@peppery, hoe bevalt jou de CP groep? Bij mijn afspraakbevestiging van de verloskundige zat een folder en opzich lijkt het mij ook wel wat.

Hoe gaat het verder met iedereen? Zie dat er al wat NOD datums zijn geweest. Ik hoop op goed nieuws.

@fietsslot, succes met de verbouwing!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff ik ben er even klaar mee. 3 dagen over tijd en ik had vanmorgen maar een testje gedaan, die was negatief. En nu ben ik net ongesteld geworden. Had zoveel hoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo naar Lostit.. Ronde 10 ook al :( Hoe sta je er nu in qua zelf proberen / medische hulp vragen?

Ik vind de CP erg fijn. Er zitten nu 11 dames in de groep, voor 9 het eerste kindje en voor 2 het tweede. Iedereen praat heel gemakkelijk, afgelopen keer bijvoorbeeld over aambeien en obstipatie. Leuk om de ervaringen van andere zwangeren te horen. Die stellen ook weer vragen waar ik zelf (nog) niet aan gedacht had. Er speelt ook wel mee dat ik de controles anders waarschijnlijk allemaal alleen had gedaan (man werkt in buitenland) of misschien met heel veel moeite onder werktijd op vrijdag.

Verder heb ik trouwens het idee dat ik gisteren/vandaag voor het eerst de baby voel. Af en toe voel ik een klein plopje op een plek waar voor de zwangerschap mijn darmen zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
@peppery,
Ja dat is wel een lastig punt waar mijn vriend en ik steeds vaker over praten, hoever wil je gaan om je kinderwens in vervulling te laten gaan... Maar goed, we gaan na 12 maanden sowieso wel een bezoekje brengen aan de huisarts, want misschien is het iets wat relatief eenvoudig verholpen kan worden. En zover zijn we ook nog niet, het kan nog steeds op de natuurlijke manier gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit, Jeetje wat balen zeg! Had het jullie zo gegund. :hug:
Zaten jullie niet bij een soort ‘onderzoek’ van het ziekenhuis over stellen met een kinderwens? Kunnen zij niet iets voor jullie betekenen of kan dat ook pas na 12 maanden? (Sorry als ik je door de war haal met iemand anders, maar ik dacht dat jij het was)

@pepperypie, dank voor de info! Klinkt erg leerzaam en fijn om ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@eilean,
Nee, dat klopt! Maar zij volgen echt alleen maar mensen met een kinderwens om juist dit ook in beeld te brengen. Bij het vorige onderzoek daar gaf de verloskundige wel aan dat sommige praktijken/ziekenhuizen ook een conceptie spreekuur hebben. Daar doen ze ook geen onderzoek maar kunnen ze wel advies geven. Maar ik geloof niet dat dat voor ons toegevoegde waarde heeft, omdat ik denk dat alle adviezen ook wel op internet staan.
Uit de onderzoeken blijkt ook niks afwijkends bij mij, heb voldoende follikels, goede doorbloeding van de baarmoeder, baarmoederslijmvlies klopt bij de periode in mijn cyclus, alles zit er en werkt volgens mij ook want ik heb een regelmatige cyclus.
Het is stil hier hopelijk gaat alles goed met iedereen <3
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit wat balen....

@cranberry ik dacht inderdaad hetzelfde!

Hier gaat alles goed, alweer 25 weken onderweg en ik voel me de laatste weken topfit. Heel bizar, de eerste 20 vond ik qua vermoeidheid erg zwaar en de laatste weken kan ik alles aan zo lijkt! Hopen dat dat nog even gaat duren 🙂! De nesteldrang begint hier ook langzaam aan te beginnen 😅...!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om met alle zwangere dames mee te lezen. Ik lees nog steeds mee hihi.
Hier weinig te melden. Paar dagen tot NOD dus even geduld. :)
Wauw super fijn dat je nu meer energie heb. Ben jaloers hahaha @nina.

Okay @Ess hoe gaat het plannen voor je wedding ? Wij hebben het uitgesteld tot december en gaan dan in Nederland trouwen <3

En wij hebben eindelijk een huisje gekocht.. in ons huisje was er geen plek voor een 2e kinderkamer. Maart gaan we verhuizen :hyper: hopelijk zonder stress 😂🙈.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw spannend Cranberry. Moet er nog veel gebeuren of kunnen jullie er zo in?

Wij hebben komende vrijdag de 20-weken echo, en zie dat Veikie hem 2 dagen eerder heeft (weet niet of ze nog leest hier?). Vind het erg spannend. Droomde vannacht dat het een jongen was en ik echt SUPER blij was. Dus ben nu bang dat ik teleurgesteld/minder blij ga zijn bij een meisje o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
@cranberry: Wat spannend maar wel ontzettend leuk, verhuizen. Kan je er makkelijk in of moet je nog veel klussen?

Wij zijn met weddingpreps lekker op weg. Locaties staan vast (met ruimte om nog te cancellen evt haha)
1 feb heb ik mijn eerste afspraak voor mijn jurk, zoveel zin in!!! :D

December is ook wel een magische maand om te trouwen. Veel kaarsen en heel romantisch. Leuke dingen om naar uit te kijken!

@Pepper: wat gaaf een jongetje! Een meisje komt vast ook goed. Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
@nina wat fijn dat je je goed voelt!

@es spannend!! Ik duim voor je. En wat leuk om al zo met de huwelijksvoorbereidingen bezig te zijn.

@crabberry gefeliciteerd met jullie huis! In Italië? (Of was het Spanje, even vergeten)

@peppery had je altijd al een ‘voorkeur’ voor een jongen of meer dat je die droom hebt gehad? Wie weet ben je net zo blij als het een meisje blijkt te zijn!

Met mij gaat alles goed. Ben erg misselijk, maar houd gelukkig wel alles binnen. En wat buikkrampen, maar die horen er ook bij. Ik wil ook niet klagen, we zijn er super blij mee. Het dringt nog steeds niet echt door. Dinsdag heb ik de eerste echo in het zkh, ben dan 7+1. Hoop echt dat alles goed is en we het hartje kunnen horen. Misschien dat het dan ook wat meer tot ons door gaat dringen. 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
@eilean, ik ging er wel soort van vanuit dat het een jongen zou zijn, maar die droom was meer even van: oei, je emoties zijn zo primair, wie weet hoe ik reageer..

Zou super zijn als je het hartje al kan horen. Bij mij met die echo's van 6/7/10 weken alleen het hartje zien kloppen, ze zetten het geluid niet aan. Geen idee of dat was omdat je het niet kon horen of dat ze dat gewoon niet standaard deden. Moet eerlijk zeggen dat het zelfs bij horen van het hartje nog niet écht tot me door dringt. Dat begint nu wel te komen, nu ik de baby voel.

Ik heb nu sinds een week dus ook al harde buiken, slaap er slecht door. Heb zo'n lang kussen gekocht en dat helpt wel iets. De verloskundige zei woensdag dat ik er even op moest letten of het alleen na een drukke dag was (dat was maandag&dinsdag zo). Nu gisternacht om 4u werd ik er wakker van, zo hard voelde die bal in mijn buik. Heb mijn man ook laten voelen, je kon echt op de cm nauwkeurig voelen waar de baarmoeder stopte.
Vanochtend verloskundige gebeld, meteen actieplan: urine testen. Ik heb geen urineweginfectie (en dat was maar goed ook, dat kan blijkbaar vroeggeboorte triggeren). Dus nu is de hypothese: groeipijnen van de baarmoeder.. Komende dagen in de gaten houden en als het weer gebeurt 's nachts moet ik een warme kruik gaan maken (en/of 2 paracetamol slikken maar dat doe ik liever niet).
Alle reacties Link kopieren Quote
He bah, wat vervelend Pepper. Harde buiken waar je niet zoveel aan kunt doen lijken mij geen pretje. Hopen dat rust en de andere maatregelen helpen.

Ik heb echt een enorme baal ochtend. Moet morgen ongesteld worden en vandaag een gevoelig testje gedaan die negatief was. Ook flink het gevoel dat het morgen of vanmiddag door gaat zetten dus zit niet echt lekker in m'n vel.
Lijkt iedere maand wel een grotere teleurstelling te worden. :(

En Eilean, die misselijkheid lijkt me echt waardeloos :( Hopelijk trekt dat gauw weg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer ongesteld. Voel me er toch wel heel verdrietig om :(
Op naar weer een nieuwe ronde...
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie, lijkt me ook geen pretje die harde buiken. Hopelijk helpt de kruik en evt. paracetamol.

@es wat balen zeg!! :hug: snap heel goed dat je er verdrietig om bent. Hadden jullie deze maand voor het eerst de ovulatietesten gebruikt?

Wij hebben vanochtend een goede echo mét kloppend hartje gehad, heel bijzonder 😊❤️ super blij mee, was zo zenuwachtig haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Es! Het zou zo fijn zijn als je gewoon wist dat/of het ging lukken ipv iedere maand die onzekerheid.

Hier vannacht geen harde buik gehad, hopelijk blijft het zo. Doe echt mijn best om rustig te lopen/fietsen. Voel me een bejaarde haha. Merk vooral op school dat ik er in de klas op moet letten. Ben gewend dat als een leerling zijn hand opsteekt ik direct opspring en er heen loop. Nu dus laaaaangzaam opstaan en laaaaangzaam er heen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven