Zwanger worden augustus/september 2021!

05-08-2021 11:49 1864 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon nog geen topic vinden over zwanger worden vanaf augustus 2021. Maar ik en mijn partner hebben besloten vanaf nu te proberen zwanger te worden. Dus het lijkt mij leuk om te schrijven met dames die ook zwanger willen worden vanaf augustus/september 2021! :)
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.Bijzonderheden
3_14pac271 16 juni 11 28 juni gyn
Ukkepuk 32 1 15 maa 8 cyclus onregelmatig
Druif 29 1 ? 6 onregelmatige cyclus binnenkort ha
Nynke 32 2 30 nov 3 Voornamelijk meelezen
Pinchos 29 1 30 mei 11 5xbiochemisch, Ha geweest
Teo 38 3 11 juli 11 nee

:heart: :cheer2: Zwanger :cheer2:
Naam Kindje nr UDafspraken/bijzonderheden
Carmen 1 24 april 1okt
Baby12345 2 25mei 11okt
Limobel 2 . 28 okt
Keesjeaap 2 ? 18 okt
Lotje12345 1 4juni begin week 42
Kipnugget 1 . 29 nov
Tortelduif 1 ? 28 Jan
Nerdine 1 ? 31 jan
Zonnebloem 1 1 okt wordt een jongen!
Homesweethome 1 20 oktober ?
Arretjescake 1 9 nov Wordt een meisje!
Nikki 1 ?


:love: Bevallen! :cheer2:
Naam Kindje nr DatumBijzonderheden
Mienmandolien 2 14 mei meisje
:flirting:

Als ik iets verkeerd heb ingevuld, schroom niet het mij te vertellen.

:redrose:
We blijven voor je duimen, Nikki :heart:
Even afstand genomen van het topic, maar ook aan jou zullen we denken en voor je duimen, dopperfles :heart:
:redrose:



:daisy:
Lang niets meer gehoord, schrijven jullie nog mee?
Bb_anne 27 1 29 aug 1 nee
English_breakfast 32 2 12 sep 1 2 miskramen
Blair Waldorf 31 1 24 sep 1 nee
Serendipity 32 1 8okt 1 nee
Bluerobin 34 1 nvt nvt sinds vorig jaar bezig

:sun:
3_14pac wijzigde dit bericht op 15-06-2022 19:30
83.87% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reageer mee. Ik kon ook niets vinden maar die tabellen maken/invullen lukte mij niet.


Vanaf half/eind augustus willen wij starten met de wens voor een 2e kindje.

Overigs hebben wij 1 zoontje van ongeveer 1,5 jaar (ik zit midden in mijn eisprong nu, maar wij wachten tot de volgende ronde)
Ik twijfel of ik hier mee aansluit of met de september groep. Mijn NOD zou dan ongeveer 12 september zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Ponymeisje, Dan hebben wij nu een soort van vergelijkbare situatie. Mijn dochter is wel wat jonger, 15 maanden. Maar ook ik zit nu in de eisprongfase en zou vanaf de volgende menstruatie dan zegmaar willen starten. (Slik al even geen pil meer )
Bij de zwangerschap van m'n dochter ben ik in september zwanger geraakt.
Dus als het nu ook weer in 1x is de kans aanwezig dat het kindje rond haar verjaardag geboren wordt. M'n vriend krabte toen al achter zn oren haha!
Maar heb m meteen uitgelegd dat het ten eerste helemaal niet weer in 1x raak hoeft te zijn en ten 2e de zwangerschapsduur kan verschillen. En andere factoren daargelaten... :lol:
Ik schreef mee in een eerder topic, maar omdat ik pas in juni gestopt ben met de pil wil ik hier graag mee schrijven. Ik ben een paar weken geleden voor het eerst echt ongesteld geworden.

Voor in de tabel:
24 jaar oud, 1e kindje, 2e ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee ponymeisje, je mag gewoon mee schrijven van mij hoor! Ook als je in september begint!
zelfde geld voor Mien.
Laat maar weten of ik jullie in de tabel kan toevoegen.

Dopperfles ik zet je er in!
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Super! NOD is voor mij nog wat aftasten. Ik ben pas 1 keer ongesteld geweest. Bijzonder was dat mijn eisprong toen tijdens mijn menstruatie plaatsvond. Ik hoop dat dat nog bij trekt binnenkort ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat maar weten wanner je je NOD weet!
Ik heb nog niks over mijzelf verteld! Ik woon samen met mijn partner, hij is 26. We gaan volgend jaar trouwen! Begin van het jaar. We zouden op zich ook wel nu willen trouwen, maar ik krijg zorgtoeslag en dat moet je dan allemaal terug betalen dus vandaar begin volgend jaar.
We zouden ook eigenlijk pas rondom het trouwen beginnen aan een kindje. Maar ik slikte vanaf mijn 15de de pil en vanaf 19 ongeveer implanons gehad. En ik wilde weten hoe het was zonder hormonen. Ook ivm depressies in het verleden (waar ik erg goede hulp bij gekregen heb, bij zwangerschap ga ik ook naar de POP poli voor de zekerheid)

Maar ik had al een hele sterke kinderwens, en vriend dus nog niet echt. Hij zag het niet gebeuren voor zijn 30ste voor hij mij leerde kennen. De implanon er uit halen heeft wel vaart er achter gezet... Ik kon al niet stoppen met praten over kinderen, en nu helemaal niet meer. Dus hij had ook zoiets van het voelt gewoon goed, alles is op orde. We hebben een leuk huis, financieel alles op orde, en we gaan trouwen. Dus super blij natuurlijk dat hij er eerder klaar voor is!

Ik heb als het goed is vandaag mijn eisprong, dus we hebben eergisteren en gisteren 'geklust'. Dus in principe zit ik nu op het wachtbankje. Ben echt benieuwd, ik kan niet wachten tot 20 augustus, maar toch ook weer wel. Ik wil natuurlijk niet ongesteld worden :sigh:
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
3_14pac: wat leuk om te lezen! Leuk dat jullie ook gaan trouwen. Wij trouwen volgende maand. Een nieuwsgierig vraagje: je zorgtoeslag verandert toch pas op het moment dat je trouwt? Dan valt er toch ook nog niks terug te betalen? :)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... jn-toeslag

Het systeem wat jij benoemt is volgens mij het oude systeem van voor 2021.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie ook gaan trouwen!

Ik heb dit allemaal nagevraagd toen mijn vriend officieel bij mij kwamen wonen ivm huurtoeslag. Het kwam er op neer als we trouwen, bijvoorbeeld 30 december, dat dan het hele jaar zorgtoeslag word berekend alsof je getrouwd bent, dus dan moet je ook alles terug betalen. Bij vrienden toevallig ook gebeurd. Ook als je een kind met elkaar gekregen hebt ben je toeslag partners en geldt het zelfde verhaal.

Dus vandaar dat wij er voor gekozen hebben om begin volgend jaar te trouwen, moet dan nog wel een maand of 3 apart houden, want we trouwen pas in maart. En dan kan ik het meteen terug storten. Ik krijg nog wel wat zorgtoeslag als we getrouwd zijn, maar dat is dan echt 2/3 minder. En vind het nu ook zonde van het geld om dan 1300 euro om en nabij terug te moeten betalen omdat we in 2021 zouden trouwen..

En ja we komen beide uit NL. Wel allebei een buitenlandse ouder, dus ons kind wordt een mix van 3 landen (wel hebben we alle drie de Nederlandse nationaliteit)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Oh ik had net mijn reactie aangepast toen jij die van jou aan het typen was denk ik. :proud: Wat jij benoemt is dus gelukkig vanaf 2021 niet meer het geval volgens mij.

Zwangerschap gerelateerd: spannend dat je op het wacht bankje zit! Blijft zo’n gekke tijd dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh gelukkig maar dat het dus niet meer het geval is. Maar ja we hebben de trouwdatum allang vast laten leggen dus die gaan we ook niet hierom meer veranderen. We trouwen op een dag die voor mijn familie wel een mooie betekenis heeft. Namelijk de verjaardag van mijn (overleden) overgroot oma. Heb ook altijd een goede band mee gehad, en haar dochter, de zus van mijn opa is ook mijn getuige :heart:

Weer on topic: Ik had echt niet verwacht dat het best wel zenuwslopend zou zijn, ik had gehoopt dat ik er gewoon relaxed onder zou zijn van komt het, dan komt het. Maar nu het zo ver is wil ik gewoon nu zwanger zijn haha. En het zijn nog 15 lange dagen, of misschien langer. Vorige cyclus was 30 dagen maar die was uiteindelijk ook heel raar verlopen.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Snap ik helemaal! Leuk om naar zo’n trouwdag toe te leven ook.

En die spanning, zo herkenbaar! Ergens vind ik het ook heel eng en onzeker. Wat als blijkt dat 1 van ons onvruchtbaar is? Wat als het mis gaat? Wat als? Dat soort gedachten. Ik wilde er ook heel relaxed ingaan maar ben na 1 maand al met de ovulatie testen in de weer gegaan. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Ik ben 32 (wat zijn sommigen van jullie jong!! Geen oordeel hoor!) en dit zou ons eerste kindje zijn.

We zijn eigenlijk al sinds vorig jaar bezig maar zonder succes. Dit jaar moest ik een operatie ondergaan waardoor het zwanger worden even op pauze moest. Vanaf deze maand kunnen we weer aan de slag :cheer:

Vind het best wel spannend, omdat ik dus al weet dat het niet 'meteen' raak is (hoewel, als het nu meteen zou lukken telt het ook een beetje toch? ;-) ) Mijn eisprong is als het goed is ergens volgende week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook ovulatie testen, gewoon van de action. Ik zei als we na een half jaar niet zwanger zijn haal ik ze ook van clearblue.
Maar ik heb niet echt een donkerder streepje dan de C streep. Al staat in de bijsluiter dat even donker ook mag. Ik zag wel duidelijk elke dag een verschil tussen de streepjes. En de test van gisteravond was aanzienlijk donkerder dan die van gistermiddag en van dinsdag. Van vandaag was super licht. Dus ik hoop dat dit betekent dat ik gisteren de piek had.

Wel bijzonder dat je vorige eisprong tijdens je menstruatie viel. Heb je nu al iets kunnen ontdekken met de testen?

Hoi Tortelduif! Leuk dat je mee schrijft, ik heb je in de tabel er bij gezet. Wanneer je je NOD weet dan zet ik die er bij. Als je nu meteen zwanger wordt vind ik hem wel mee tellen wb meteen raak! Hoop zo voor jullie dat je niet te lang hoeft te wachten :)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
3_14pac dat klinkt wel alsof je je piek gevonden hebt, zeker als het daarna zo snel lichter wordt!

Ik ben zelf na drie maanden zonder proberen meteen voor de clearblue gegaan, dat leek me makkelijker dan al die testjes naast elkaar houden op zoek naar het donkerste streepje :)
Ik heb gelukkig een vrij regelmatige cyclus dus heb er niet veel nodig iedere maand, ze zijn niet echt goedkoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heey dames!

Net als Mien en Ponymeisje begin ik ietsje later, maar ik schrijf graag alvast mee als dar mag :)

Ik ben 30 en heb een zoontje van bijna 2. We willen graag een tweede, maar bij de eerste ging het niet helemaal soepel (ben bevallen toen ik 28 weken zwanger was). Dus het is wel spannend om weer te beginnen...

Ik ga binnenkort naar de huisarts om mn spiraal te laten verwijderen, dus dan maar eens kijken hoe mijn cyclus is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben echt zo benieuwd. Ik vraag mij echt af hoe ik de maanden moet doorkomen dat we aan het proberen zijn. Dit is ronde 1 en ben nu constant aan het nadenken. Of het lukt, wanneer het lukt etc. Van de week ook voor de lol met een vriendin naar babypark gegaan, kan echt niet wachten tot ik daar lekker kan shoppen!

Ja die clearblue lijken mij ook makkelijker, alleen ik ken mijn cyclus nog niet echt. Ben pas in mei gestopt met anticonceptie, en heb nog maar 2 menstruaties gehad. Dus vind het dan weer net te duur om het nu al te gebruiken.

Hebben jullie trouwens ook aan familie of vrienden verteld dat jullie aan het proberen zijn?
Mijn familie weet het wel, naja, ouders broer/zus. En twee vriendinnen. Mijn opa en oma heb ik het nog niet verteld, die zijn voor langere tijd op vakantie en komen terug na de NOD. Dus ik wil de NOD afwachten, en hopelijk kunnen we ze dan ophalen van het vliegveld met goed nieuws :).
We durven het niet echt aan schoonfamilie te vertellen, alleen mijn schoonvader weet het wel dat we het graag willen. Maar mijn schoonmoeder en schoonbroer zijn een beetje apart. Mijn schoonmoeder blijft zeggen dat we niet voor onze 30ste aan kinderen moeten beginnen en dat zij ook tien jaar samen waren voor er een kind kwam, en we moeten genieten etc. Een keer tegen in gegaan en toen reageerde ze niet echt leuk. Schoonbroer heeft een aantal weken geleden mijn vriend een bericht gestuurd of wij aub willen stoppen met praten over onze kinderwens, want zijn vriendin wilt geen kinderen en hij vind dat heel erg en kan er niet mee dealen als wij wel over onze kinderwens praten en kinderen krijgen. Ben wel een beetje bang ook voor de reactie van schoonmoeder als we zwanger zijn. Toen we vertelde dat we gingen trouwen werd ze gewoon een beetje pissig/verdrietig en bang dat ik er later met de erfenis mee van door zou gaan.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Leuk dat enkele mensen in je omgeving het al weten! Hoe reageerden ze? Kwam het toevallig te sprake of heb je het echt verteld? Wij hebben het nog niemand vertelt. Bewuste keuze maar vind ik ergens wel jammer.

Ik ben zojuist ongesteld geworden. 25 dagen geleden was ik ook ongesteld (en toen was m’n ovulatie tijdens mijn menstruatie). Ben heel benieuwd hoe het deze keer is. Ik moet wel echt weer wennen aan ongesteld zijn. Ik heb de pil járen doorgeslikt. Anderen die dat ook hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen reageerde een beetje zorgelijk. Misschien ook niet heel raar aangezien ik een aantal jaar depressief was en nog steeds aan de antidepressiva zit. Vandaar dat ik naar de pop poli ga en moet ook in het ziekenhuis bevallen. En ik ben niet goed met geld, nooit geweest. Maar m’n vriend wel! En ik heb dankzij hem nu 1200 euro op m’n spaarrekening (werk weinig uren) en hij spaart gewoon natuurlijk!! Dus de kinderwagen heb ik al bij elkaar gespaard ;).
Maar ben wel teleurgesteld. M’n broer en zus zijn super enthousiast, en m’n moeder ook wel maar vanwege lichamelijke ziekte is ze ook ongerust. M’n oma gaat ook super blij zijn, ze kan nu al niet wachten. Vriendinnen vinden het gewoon leuk.

Ik kan dit soort dingen niet voor mij houden haha. Ik ben dan te enthousiast en moet m’n blijheid gewoon delen!

Dopperfles Ergens wel fijn dat je ongesteld bent misschien? Dan weet je ook wanneer je kan starten met testen toch? Ik heb jaren de pil ook door geslikt en toen de implanon genomen want ik haat ongesteld zijn. Zei heel stoer voor m’n implanon er uit was, ik ga nooit meer aan anticonceptie. Maar ben daar inmiddels op terug gekomen. Zodra de baby er uit is, gaat er weer een implanon in!

Hoeveel kinderen zouden jullie graag willen? Wij willen er bewust 1 :)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom allemaal!

Hier houd ik m'n cyclus bij met action ovulatie testen. Ik zou niet weten waarom ik hiervoor clearblue zou moeten aanschaffen als deze ook werken en veel goedkoper zijn.
Ik heb dit enkel gedaan om geen oepsie baby te krijgen, en om m'n cyclus te meten.
We gaan niet starten hiermee, ik herken m'n lichaam. Vrij stabiel in cyclus dus dat is fijn.

Hier na 1e zwangerschap weer aan pil gegaan maar ik had daar zo mentaal last van dat ik ermee gestopt ben. Mede ook daardoor ovulatie testen om te voorkomen om zwanger te raken.

Voor in tabel
31 jaar 1e ronde, nod 12 september dan en 2e kindje
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,
Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben 28 en binnenkort wordt ons eerste kindje 1 jaar. Zo bijzonder, wat gaat zo'n jaar snel. Daarna willen we graag gaan voor een 2e. Bewust even gewacht tot na de zomer, ik had graag nog een festival of feestje gedaan maar dat lijkt er helaas niet echt in te zitten. Stiekem wel balen, maar om daarom onze kinderwens langer on hold te zetten hoeft ook weer niet.
Mijn menstruatie verwacht ik rond 13 augustus en daarna gaat het dan echt beginnen. Een spanning die ik nog niet ken, omdat ik bij de 1e al zwanger was toen we eigenlijk besloten er definitief voor te gaan, oeps. Maar wel super leuk om er zo mee bezig te zijn. Ik ga nog even niet beginnen met ovulatie testen enzo. Eerst maar even zonder gedoe en gewoon relaxed zien wat er gebeurt. En ik voel /merk mijn eisprong altijd wel redelijk goed, dat scheelt misschien ook.

Vriendinnen weten wel dat er een wens voor een 2e kindje is maar niet precies wanneer. Ik vind het denk ik leuker om het een verassing te houden.

@3_14pac, dapper dat je ondanks alles en de minder fijne reacties toch voor je kinderwens durft te kiezen. Zolang je zelf maar achter de bewuste keuze staat en je goed laat begeleiden, komt het vast goed.
Spannend, het wachtbankje!! Ik duim voor je.

@dopperfles, nooit gehoord van een eisprong tijdens je ovulatie, gek en onhandig als je zwanger wilt worden, haha. Zag je dat aan de ovulatie testen? En een korte cyclus dus. Heb je dat altijd gehad?

@tortelduif, wat fijn dat jullie er nu voor kunnen gaan! Wat voor operatie heb je gehad (als je het niet wilt delen icm herkenbaarheid snap ik dat hoor!).
Volgende week maar even gezellig maken dus :)

@ponymeisje en mienmandolien, leuk hoor, als jullie alvast meeschrijven. Mijn eerste NOD is officieel ook pas rond dezelfde tijd als bij jullie, maar leuk om er nu alvast mee bezig te zijn toch, voelt een beetje alsof we nu vast beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey ponymeisje en pip, jullie staan er bij in de tabel!

Pony: ik snap dat je niet meteen de cb testen gaat gebruiken. Ik heb wel even getwijfeld, want prijs maar misschien handiger? Maar nu de action testen gebruikt. 2 pakjes gekocht en 8 gebruikt. En toevallig net nog een test gedaan, zelfde tijd als gisteren toen ik dus een vermoedelijke piek had en het streepje was nog lichter dan die van vanmiddag. Dus denk dat de action testen voorlopig prima zijn. Vriend schrok ook wel van de prijs van de cb testen :lol:

Pip: Jammer zeg dat er dus niks van het festival seizoen gekomen is! Ik stap niet graag, ben zelf nog nooit op een festival geweest haha. Maar mijn vriend wel. Maar al z’n feesten en festivals die hij wilde bezoeken zijn gecanceld. Of verplaatst. Geen idee eigenlijk. Als het verplaatst is en we een kindje hebben mag hij best gaan van mij haha.
Hoe voel jij je eisprong? Ik had vorige maand rondom m’n vermoedelijke eisprong een stekende pijn en was na een uurtje weg. Nu begint er ook buikpijn, en volgens de testen en flow moet ie vandaar komen.

Wat betreft mijn kinderwens ik sta er 100 procent achter. Het gaat nu zo goed met mij, en het is alleen maar beter geworden sinds ik met mijn vriend samen ben. Dat we er gewoon voor gaan. En ik kan de zorgen op zich wel waarderen, maar ze moeten wel beseffen dat ik een vrouw van van (stiekem bijna pas) 27. Maar m’n kinderwens was in ieder geval zo sterk, dat als ik vrijgezel was op m’n 30ste was ik bewust alleenstaande moeder geworden. Geen idee hoe, heb ik verder niet over nagedacht. Maar zat te denken aan een bekende donor, of een niet anonieme donor via z’n Deense spermabank. Maar goed gelukkig heb ik nu een partner dus hoef ik het niet alleen te doen haha
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een donor is voor jou anoniem maar kindje kan later wel contact opnemen. Of het bij een brief schrijven of fysiek bezoek blijft is aan de donor. Dit is allemaal goed geregeld om donor ook beschermd te houden. Je wordt bij een goede kliniek ook begeleid als er vragen komen van omgeving/kind zelf. Zekerheid is dat sperma gecontroleerd is en bij een random vreemde een soa kán voorkomen. Nadruk op kan, hoeft niet.

Ik voel mijn ei meestal ook springen. Links of rechts wat steken voor een uurtje. Merk het ook aan afscheiding.

@3_14pac zolang je er samen uit komt met je vriend en signalen bij jezelf serieus neemt zou je verleden een leerschool zijn om je in de toekomst eerder in te grijpen als het niet gaat. Mocht je zwanger zijn en naar de verloskundige gaan geef dit aan. Dit is belangrijke info om alle touwtjes strak te hebben en je in de kraamtijd een postnatale depressie vroegtijdig te signaleren en aan te pakken. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Zou ik mogen aansluiten?
Ik ben vanaf december gestopt met de pil en mijn vriend en ik zijn de afgelopen week begonnen met proberen zwanger te raken!
Ik ben 31, nog geen kinderen en heb vandaag (5 augustus) als het goed is mijn eisprong dus fingers crossed!

We zijn nu op vakantie, thuis wil in jullie verhalen graag lezen en ervaringen uitwisselen!

Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik ben ook van plan het tegen de verloskundige te zeggen, zeker omdat ik ook antidepressiva slik en dan moet je volgens mij in het ziekenhuis bevallen. M’n moeder heeft postnatale depressie gehad, dus ben ook van plan dat te vermelden.

Pony en pip aangezien jullie september beginnen kan ik misschien aan de mods vragen of ze de titel willen aanpassen naar zwanger worden augustus/september 2021?
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven