Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Thanks dames. Misselijkheid trok gelukkig in de loop van de late middag weg. Denk dat ik gewoon nog niet genoeg gegeten had. Met veel tegenzin wat naar binnen gewerkt en toen ging het weer.

Voor de nieuwe dames die meeschrijven: welkom!

Wij twijfelen nog wat we met kerst doen. Ik ben dan nog zo pril zwanger maar ze gaan het merken. Ik eet met lange tanden en ik heb al ietwat een opgezet darmenbuikje.
Ben dan 6 weken zwanger. Eigenlijk veel te vroeg om het al bekend te maken. Of we wachten gewoon af hoe die dagen lopen. Zeggen niks en als er vragen komen gaan we er ook niet omheen draaien.

Hmz lastig lastig lastig.
Wauw, ik heb weer wat paginas gemist zie ik haha!

@nieuwe schrijfsters, welkom!

@chilly ik heb mezelf voorgenomen om pas te stoppen met drinken
(alleen op zaterdagen en feestdagen) als ik een positieve test heb, stel je voor je bent nog een jaar bezig en je moet nu al zoveel laten staan? Nu is mijn aankomende nod 31/12.. Ik heb besloten pas 1/1 te gaan testen als ik nog geen menstruatie heb gekregen daarvoor en gewoon met mate te gaan drinken.. Mocht het dan raak zijn is dat echt nog geen ramp!
Nope niet ongesteld dus het wijntje werd een theetje haha. Irritant die krampen de hele tijd en dan gebeurt er niks. Ik wil gewoon weten hoe lang mijn cyclus is! Maar ik gok dat ik met Kerst het gewoon op een ouderwets zuipen kan zetten, de bijpassende wijnen staan al in de kast, en ik moet de hele familie van vriendlief overleven natuurlijk :) Dus ja: ronde 1, twee woorden negen letters!
Duurt laaaaaaang! Oh wacht dat zijn er meer dan negen ;-) ik duim voor je!
Rose ik weet niet hoe je t bij de eerste hebt gedaan, maar hoe pril ook ik zou t toch bekend maken. Mocht t toch nog fout gaan, wat we niet hopen natuurlijk, dan kan je van hun ook steun krijgen toch? En t is meteen een mooi moment met iedereen bij elkaar.
Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend?
Welkom nieuwe dames!

@Vievie Ronde 1 was ik er echt continu mee bezig in m'n hoofd. Elk pijntje, prikje en blubje was ik me van bewust. Nu in ronde twee ben ik me er ook nog steeds bewust van, maar het is toch iets minder. De wetenschap dat al die kwaaltjes vorige maand uitgelopen zijn op niets brengt het wat meer in perspectief.
Overigens balen dat je ongesteld bent geworden. Wel lekker een wijntje nu en tijdens de feestdagen. Stukje rood vlees... zacht kaasje...

@Kaatje die misselijkheid in het bos is wel appart. Je hebt over drie dagen je NOD dus het zou best iets kunnen zijn! Ik duim voor je!

@Chilly mijn NOD is volgende week. Als het niet raak is, hoef ik dus nergens echt rekening mee te houden qua alcohol en eten. Ik ben sowieso geen zware drinker, en het schijnt je vruchtbaarheid niet ten goede te komen. Een glaasje wijn/champagne zeg ik tijdens de feestdagen geen nee tegen, maar daar laat ik het denk ik bij.
Mocht ik positief testen (durf het bijna niet te denken..), dan geen druppel uiteraard. Ik zou er overigens makkelijk mee weg kunnen komen. Mijn ouders zouden er niet van op kijken, en bij mijn schoonouders wordt geen alcohol geschonken.

Ik zit vandaag 8 DPO, dus mogelijk nu ongeveer een innesteling. Alle symptomen die ik heb voelen net als PMS dus dat zegt niks. Wel merkte ik de afgelopen dagen veel afscheiding (@cervixslijm :biggrin: ), dusdanig dat het opviel. Ik ben als de dood dat de pijnlijke borsten dadelijk in een keer verdwijnen, want dan volgt een dag later altijd de rode vlag.
Welkom nieuwe dames.

@vievie, balen dat je ongesteld bent geworden. Maar nu kun je wel lekker genieten van je wijntje. Ik was de eerste ronde ook weer heel bewust van alles. Maar ik merk ook dat dat steeds minder wordt. Je let wel op je lichaam maar niet meer zo extreem.

@roffa, hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid. Vervelend die onzekerheid.

@theemonster, O spannend 😊 hopelijk blijven de pijnlijke borsten 😉.

@elle, gelukkig voel je je weer wat beter. Heb je ook wat beter geslapen?

@haoshi, balen dat je vriend zoveel pijn heeft. Hopelijk gaat het snel wat beter met hem. Beterschap!

Wat betreft alcohol. Ik drink eigenlijk nooit dus dat zal niemand vreemd vinden. Maar ik ben wel gek op filet american, salami, carpaccio, biefstuk en ga zo maar door 🙈. Dus daar ga ik meer moeite mee krijgen. We gaan zaterdag voor kerst ook uiteten met mijn familie. Dus ik moet even kijken wat ik dan ga eten 😊. Het voordeel is wel dat ik elke dag mijn temp op meet. En zolang die laag is heb ik nog geen eisprong gehad dus kan ik gewoon eten wat ik wil.
@Roos7, ja oke dat is ook wel weer zo ja. Heb het net even met mijn moeder over gehad. Die zei dat ook inderdaad. Voorlopig enige gelegenheid dat we iedereen bij elkaar hebben.
Misschien moeten we het inderdaad maar gewoon vertellen dan.

@Theemonster, spannend zeg! Hopen dat het geen pms is maar gewoon een hele uhm mooie (??! :-P ) innesteling. Spannend is dat he? Vele afscheiding is opzich een goed teken. Had ik ook.

@Bella, handig dat je je temperatuur op kan nemen. Ik heb daar nooit echt kaas van gegeten en dus ook nooit echt gedaan. Lijkt mij best interessant om er zo wat zicht op te hebben.
Hopelijk heb je snel een duidelijke eisprong!
@Rose, ik ben er ook pas 2 maanden geleden mee begonnen omdat mijn cyclus erg onregelmatig is. En ik daardoor al meerdere zwangerschapstesten voor niks had gedaan. Dus toen maar begonnen met temperaturen. Nadeel is wel dat je je eisprong dus pas achteraf kan zien. Maar dan weet ik wel wanneer mijn nod precies is ☺.
En Roffa zoekt weer iets op op Google... *DPO....ah hebbes 🤣*
Haha roffa 🤣 er gaat een wereld voor je open! Nog afwachten voor jou dus..

@theemonster, zo spannend!! Meer afscheiding was bij mij ook een duidelijk teken beide zwangerschappen. Wie weet..!

@Bella, lief dat je het vraagt. inderdaad een goede nacht gehad zo fijn! Zoontje sliep ook door dus dat was ook relaxed ;)
Temperaturen heb ik ook nog nooit gedaan. Lijkt me zo ingewikkeld en om dat iedere dag te doen op dezelfde tijd pff.. te lui voor denk ik haha

@vlammetje, bedankt weer voor de tabel, ziet er top uit!
@elle ik temperatuur voor het naar bed gaan. Gewoon een extra handeling na het tanden poetsen. In plaats van de pil slikken ;)
Ik haak even op jouw reactie, Roffa. Bij temperaturen gaat het om je basale temperatuur. Dat is de temperatuur die je hebt als je wakker wordt, nog voordat je naar dd wc geweest ben enzo. Als je die temperatuur bijhoudt, dan zie je duidelijk bepaalde stijgingen en dalingen die heel duidelijk je eisprong en eventuele zwangerschap aangeven. Als je ‘s avonds temperatuurt dan heb je je temperatuur na inspanning en dat is steeds anders ook afhankelijk van je activiteiten die avond.
@kaatje oh dat wist ik niet, ik had begrepen dat je altijd op hetzelfde moment van de dag moet. Ik zal het morgen eens in de ochtend doen kijken wat het verschil is. Ik ben vrij koud geloof ik ;)
Thnx voor de tips mbt alcohol, ik denk dat ik een wijntje blijf drinken totdat ik een positieve test heb. Ovulatie is waarsch rond kerst, dus voorlopig nog geen zorgen. Ik heb ook een maand mijn temperatuur bijgehouden maar vond t zon gedoe en vergat t ook vaak s ochtends. Ovulatie test van action vind ik persoonlijk handiger. @ theemonster; spannend! Ik hoop dat het goede voortekenen zijn en dat je snel mooi nieuws kunt posten.
@roffa, zo'n vast moment is inderdaad wel slim, dan wordt het gewoon routine. Maar voorlopig waag ik me er nog niet aan.. afgelopen maand bevestiging gehad dat zwanger worden mogelijk is dus nog maar even geduld hebben en het gewoon regelmatig gezellig maken samen ;)
theemonster schreef:
16-12-2017 12:13
Wel merkte ik de afgelopen dagen veel afscheiding (@cervixslijm :biggrin: ), dusdanig dat het opviel.
Hahaha! Schoot hier hardop in de lach, Theemonster.

Ben er weer dames! Was een weekje ondergedoken in mn drukke leven. Werk heel veel momenteel en met een wat kwakkelende vriend is het huishouden ook drukker voor mij. Was kapot afgelopen week, zo moe. Nog een week werken dan heb ik kerstvakantie. Meer van jullie ook vrij rond de feestdagen?

Ik ga mijn vruchtbare week in. Zie in de tabel al veel NODs op 5-1, mijn NOD mag ook op 5-1 :). Heb dit weekend nog een ouderwetse avond in de kroeg gehad met vrienden. Ook drankje meegedaan. Zal rond de kerstdagen beetje aftasten worden. Kan dan bevrucht zijn, maar nog geen innesteling waarschijnlijk. Oud en Nieuw zal wel alcoholvrij zijn, dat zit zo dichtbij NOD, daar wil ik niet op gokken.

En, om de lange post even af te maken, we hadden zo’n lief gesprek met stiefkind afgelopen week aan tafel. Ze wilde alles weten over hoe je lijf werkte. En van een uitleg over haar longen en maag, schoten we zo door naar een uitleg over je baarmoeder en wat een eitje doet en wat menstruatie precies is. Ze weet al veel, maar wilde toch wel weten of mijn eitje dan al geweest was en of ik ongesteld was geworden. Ze wil dolgraag een broertje/zusje. En zo tussen neus en lippen door zat ze voorzichtig te vissen of ik zwanger was misschien. Heel lief en onschuldig. Maakt dat ik me gerust voel dat het wel goed komt, een kindje erbij in ons samen-gezin.

Ga deze week weer actief aanhaken! Iedereen een fijne zondag!
Hips, hopsakee en pierlala.
Even een snelle update van deze kant. Helaas gisteravond wat licht bloedverlies en vandaag toch echt m’n menstruatie doorgezet. Een paar dagen te vroeg, maar dat heeft vast zo moeten zijn, want mijn volgende NOD is op 9 januari, de tweede verjaardag van m’n dochtertje 💖.
Eigenlijk valt de teleurstelling wel mee, had er niet teveel op gerekend ondanks dat ik afgelopen dagen met vlagen misselijk was..

Ik wilde overigens gisteren met de laptop op de bank op iedereen reageren, was met laptop leeg! Vanavond weer een poging! Haha
@merlot, pittig zulke drukke weken en dan ook nog het huishouden grotendeels op jouw schouders. Fijn dat je vakantie in het vooruitzicht hebt! Dan even bijtanken. Wat ontzettend lief van je stiefdochter! Ik kan me voorstellen dat dat gerust stelt. Leuk dat ze er zo mee bezig is en er naar uit kijkt. Hoe oud is ze?

@kaatje, wat jammer.. Fijn dat de teleurstelling mee valt. En dat is wel heel toevallig, je nod op de verjaardag van je dochtertje! Zul je zien dat het 9 januari dubbel feest is voor jullie!:)
@kaatje ik schud je de hnd: ik ben ook zojuist ongesteld geworden. Op naar ronde 2, @vlammetje mijn nOD mag naar 14 januari
@roffa, jammer op naar ronde 2!

Oh ja
@vlammetje, geen idee hoe mijn cyclus zich herstelt, maar zou je mijn nod op 11 januari willen zetten in de tabel? Dan ga ik ervan uit dat mijn cyclus meteen weer normaal is. Wishful thinking.. :lol:
Ja....ook ik ongesteld vandaag. Nieuwe nod 12 jan

Beetje druk weekend gehad, dus was even van de radar.

Ik drink alleen acholol als ik ongesteld ben. Dus pak er zo maar een biertje bij ;-)
@Rose zelf zou ik er denk ik voor kiezen om het niet te zeggen, desnoods een buikgriepje verzinnen. Maar ik snap je dilemma wel.

@Theemonster Ja dat, ieder blubje en steekje voelde ik. Vond ik toch gewoon storend en vermoeiend, maar kon mijn focus er niet vanaf halen. Toch merk ik nu al, nu ik ongesteld ben, dat de druk er vanaf is. Hopelijk blijft dat zo!
Spannende dagen voor jou!

@Bella dat is wel handig dat je precies weet wanneer je eisprong is. Kan je tot die tijd nog gewoon relaxed eten etc.

@Merl0t gezellig, avondje kroeg met vrienden :)
En wat lief van je stiefdochter!

@Kaatje jammer, maar wel een hele mooie volgende NOD!

@Roffa ook jammer. Jouw NOD zit een dag na die van mij, kunnen we naast elkaar zitten op het wachtbankje ;)

@Groenegeitensok geniet van je biertje!
@rose, ik zou het denk ik ook gewoon vertellen. Was ook ons plan als ik een positieve test zou hebben gehad. Heb zelfs al een klein cadeautje gekocht voor onder de kerstboom om het aan te kondigen (hoezo voorbarig?) maar dat ligt dus voorlopig ongebruikt in de kast. Hoop het alsnog gauw te kunnen geven.

@theemonster, spannend hoor! Hoop dat het raak is voor je!

@roffa, groenegeitensok, kaatje, jammer dames! Op naar ronde 2! Heb alle nods weer aangepast. Mooie datum dan kaatje! En wat veel dames op 5-1, wordt een leuk en spannend testdagje! Moet toch tenminste 1 bij zijn hoor met een positieve test, anders vind ik het stom.

@merl0t, jouw NOD had ik er al in staan maar op de verkeerde plek waardoor hij niet zichtbaar was. Is nu aangepast. Je stiefdochter klinkt super lief, komt vast helemaal goed!

Hier net vroege kerst gevierd en er werd flink gehint richting man en mij wanneer wij gingen aankondigen dat de tweede eraan kwam. Zwager zei, zeg het dan gewoon nu ff en niet over 2 weken. Ik ben lekker demonstratief een 0.0 gaan drinken, vind het wel grappig ze een beetje te laten raden. En daarbij steeds zeggen dat ik 1 kind druk genoeg vind Haha.

Mijn familie wordt wel lastiger maar komt vast goed met onze aanpak. Ik drink liever niet meer vanaf een paar dagen voor de ovulatie. Verwacht hem rond 21-12. Dus afgelopen woensdag nog even flink wat wijntjes gehad en sindsdien weer alcoholvrij.

Vanavond nog maar weer ff gezellig en dan om de dag en richting de ovulatie nog vaker denk ik. We gaan er helemaal voor deze tweede ronde!!
Oh en nu is de 5-1 weg boven de tabel! Kwam dus doordat hij verkeerd stond bij merl0t. Weer wat geleerd.. :facepalm:
Kaatje, roffa en ggs, balen dat jullie menstruatie is begonnen. Maar nu inderdaad genieten van een wijntje/biertje en op naar de volgende ronde.

Vievie, ik vind het ook wel makkelijk. Maar er is wel wat discipline voor nodig 🙈. Elke dag gaat om 6 uur de wekker. Of ik nou moet werken of vrij ben. Maar meestal temp ik even snel en daarna slaap ik gelukkig weer vrij snel ☺.

Merlot, wat lief van je stiefdochter. Ze is er al echt mee bezig 😊.

Elle, gelukkig slaap je ook weer wat beter. Is het bloeden ook al bijna over of dat nog niet?

Vlammetje, dat is wel een goeie om dan express 0.0 te gaan drinken 🤣. Vind je het niet vervelend dat ze er zo mee bezig zijn?

Het wordt wel erg spannend begin volgend jaar 😄 met al die nodjes. Ik hoop dat bij mij die nod van 5-1 blijft staan. Ik heb geen zin in weer zo'n lange cyclus 😆.

Ik moet morgen van de vk weer een zwangerschap test doen en vind het nu toch wel een beetje spannend. Ondanks dat ik niet denk dat er nog een 2e streep zal staan.

Gelukkig deze weken lekker druk. Dus we maken het regelmatig gezellig en we zien het wel ☺. Hopelijk ben ook ik er deze maand weer wat minder mee bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven