Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Ahaaaa ik denk dat mijn ovulatie 20 is geweest, ik ga zo laat mogelijk testen. Denk volgend weekend.

Wil graag in de tabel. Femme_, 30 jaar, 2de kindje, ronde 1, NOD uhhh denk 5/1 dan...
Dat geduld ken ik, zag inderdaad dat je al een peuter hebt, leuk!
Mijn zoontje is nu 5, wel van een andere vader dus voor mijn vriend wordt het extra spannend, al zou het voor mij net zo speciaal zijn.

We blijven nog even op het wachtbankje zitten.
Ok, migraine overleefd. Het zwakt gelukkig al wat af. Zit nu wel midden in de vruchtbare periode denk ik, dus maar even gebruik van maken ;-)

Voor de tabel, ik zit in ronde 2
@Roffa balen jij ook al een zieke vent :( Hopelijk knappen ze snel op, zou wel handig zijn haha!

@Femme ik kan me indenken dat je dan niet eerder de verloskundige wilt bellen als het eenmaal zo ver is. Ik hoop dat het voor jullie nu weer raak is!

@Groenegeitensok gelukkig weer wat opgeknapt dus! Enne veel plezier :)
Rose wat leuk dat jullie t hebben gedeeld! Nu op naar de echo?
Vlam voor ons is t ronde 2.
Verder kruip ik gauw weer onder de dekens, hartstikke ziek nog steeds helaas.
Oeh, een flink aantal zieken, vervelend zeg! Beterschap voor jullie en de mannen. Hopelijk zit het geen cyclus in de weg. Altijd zo jammer van de maand dan.

@Vlammetje, goeie zet, de tabel. Lekker inzichtelijk. Voor ons is het
ronde 4
Hips, hopsakee en pierlala.
@Vlammetje, wij zitten nu in de 2e ronde.

@Roos, beterschap!

@Groenegeitensok, wat vervelend die migraine! Zeker omdat het ook te maken heeft met je eisprong. Gelukkig zwakt het al af!

@Femme, spannend! Laten we hopen dat het de innesteling was en het weer de eerste keer raak is! Ik kan me voorstellen dat je pas later naar de vk wilt. Ik was echter, na onze miskraam, heel erg blij dat we met 6 weken een echo hadden. Ik was zo onzeker, dat ik gek werd van mezelf. Die positieve echo gaf mij een beetje rust. Daarna had ik met 8 of 9 weken weer een echo en toen met 11.

Hier gaat het met dochtertje een stuk beter. Ze heeft antibiotica gekregen en donderdag is de oorontsteking doorgebroken, dus toen was de pijn ook weg. We hebben, door mijn lange menstruatie en ziek dochtertje maar 2x gebruik kunnen maken van mijn vruchtbare dagen. Laten we hopen dat er net een goed zwemmertje bij heeft gezeten, haha. Al schat ik onze kansen slecht in….
Mijn vriend deed altijd heel vlak over het zwanger worden. Het duurt altijd wat langer tot hij aan iets went, zo ook met zwanger worden. Nu heeft hij het deze week ineens alsmaar over het zwanger worden en vraagt hij steeds of ik al zwanger ben. Dus erg fijn dat hij nu wel echt aan het idee gewend is en ook echt laat blijken dat hij het wilt
Zo even niet actief geweest. Goede zet de tabel vlammetje! Voor mij is het nu ronde 1 na de mk.
Geen idee wanneer ik mijn eisprong nu heb gehad of ga hebben en dus ook mijn nod weet ik niet. Vind dat heel irritant maar ja is niet anders. Ik voel mijn eisprong helaas nooit. Was nu wel handig geweest.

@roos beterschap hopelijk voel je je snel weer wat beter!

@ggs fijn dat je van je migraine af bent en het nog gezellig kan maken samen.

@kaatje, wat balen dat je jullie kansen zo laag inschat. Maar wie weet, er hoeft maar één zwemmertje te zijn inderdaad. Wel fijn dat je dochtertje beter is, zo naar oorontsteking.. en fijn dat je man zo enthousiast ermee bezig is!

@rose-87, super leuk dat jullie het hebben verteld, bijzonder moment zo met kerst en iedereen bij elkaar lijkt me!
Lieve allen,
Ik hoef (nog) niet in de tabel, want ik weet niet of ik regelmatig ga schrijven. Maar ik moet toch iemand vertellen dat vandaag mijn mirena eruit gegaan is! Ik ben onlangs geëmigreerd met mijn vriend naar een land met mogelijk Zika en we vinden het beiden best spannend om zo’n grote volgende stap te zetten. We zijn ons er van bewust dat het best nog even kan duren allemaal, maar voor nu zit ik een beetje te stuiteren van de enorme beslissing. :blob:

Ik ga nu lekker in de meelees stand en wens jullie veel seksplezier ( :high5: )en hopelijk snel een zwangerschap toe! En voor de al zwangeren: van harte!
@roos7 beterschap meid!
@vievie vindt die van jou zichzelf ook zo zielig? ;) er kon nog net een laf wipje af gister 😬 @ggs hopelijk bij jou gezelliger!
@yogayup spannend zo’n avontuur! Jij ook succes met zwanger worden.
@Roos beterschap!

@Roffa haha nee hij is gelukkig alweer wat opgeknapt! :) en vindt zichzelf eigenlijk nooit echt zielig als hij ziek is, dus heb ik weer geluk mee ;)

@Kaatje fijn dat je dochter weer wat is opgeknapt. En dat enthousiasme van je man, mooi zeg!

@Elle hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid over je cyclus!

@Yogayup welkom! Het is zeker een avontuur, spannend he!
Hallo dames! Tijdje niet meer geschreven... feestdagen en nu ouders op bezoek (hun wonen ver weg..) dus geen tijd gehad om hier in te loggen.
Morgen hebben wij gelukkig ons huis weer 'terug' - kan niet wachten!

Vlammetje - hier ronde 2
Ik denk niet dat het raak is, voelt gewoon alsof mijn menstruatie eraan komt, nog een weekje te gaan. Eerden dan 8 januari zou ik toch niet testen, zo laat mogelijk en dan heb ik een dagje vrij :-P En ik denk dat ik tegen die tijd toch ongesteld ben.
Gisteren eindelijk ook mijn zorgverzekering aangepast dus ik zei tegen vriend in 2018 moet het gebeuren, ik wil niet 'zomaar' nog meer betalen voor de verzekering haha.

Ik ga nu lezen wat jullie allemaal geschreven hebben :)
Haha haoshi herkenbaar, heb gisteren mijn zorgverzekering ook uitgebreid met kraamzorg en ziekenhuisbevalling. En ik zei ook al dat ik dat niet voor niks wilde hahaha.

Ik heb buikkramp en het voelt t zelfde als altijd zo'n dag of twee drie voor ongesteldheid. Het is natuurlijk ook te mooi om waar te zijn in ronde 1 maargoed laat ik de hoop nog niet opgeven.
Het kan wel Eneriirene haha
Hier ook in ronde 1 gelijk raak. Dus gewoon hoop houden totdat de menstruatie doorbreekt. Liever niet natuurlijk ;-)
Die zorgverzekering heb ik vier jaar geleden aangepast voor de eerste en daarna nooit meer verlaagd. Goeie zet geweest ;-)

Hier nog gezellige dagen gehad samen, dus ik heb goeie kansen deze ronde. Hoop niet voor niks een alcoholvrije kerst te hebben gehad, maar dat geldt voor meer meiden
@Haoshi geniet van de rust thuis!

@eneriirene houd hoop, wie weet! Nog een paar dagen geduld dus?

@groenegeitensok zat jij nou ook bij cz of heb ik dat verkeerd onthouden?

Hier gisteren of vandaag mijn eisprong als ik mijn app mag geloven. Merk niets van cervixslijm. Ben benieuwd!

Hebben jullie nog leuke plannen voor vanavond? Wij krijgen vrienden op bezoek, beetje ouwehoeren, wat lekkers erbij, tv kijken. Heb er zin in! Vraag me af of zoon wakker wordt van alle knallen. Vorig jaar sliep hij rustig door maar toen was hij pas een paar maanden oud. Nu merkt hij veel meer van zijn omgeving. Fijne avond gewenst en alvast een prachtig 2018!
@Elle, balen dat je je eisprong niet voelt. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Bij mij helpt het temperaturen wel. Ik voel mijn eisprong ook niet maar doordat mijn temp omhoog is gegaan weet ik dat ik hem 1e kerstdag heb gehad. Dus dan weet ik ook wanneer mijn nod is. Anders had ik nu ook wel erg onzeker geweest.

@haoshi, fijn dat je je huis weer terug hebt. Kun je weer lekker doen en laten wat je zelf wilt.

@yogayup, welkom. Spannend he dat jullie er nu voor gaan. Jij ook veel succes en plezier met zwanger worden 😊.

@zorgverzekering, wij zitten al sinds mijn vorige zwangerschap bij cz. Ik ben thuis bevallen en dat zou ik bij een volgende zwangerschap/bevalling weer willen dus ik hoef niet te kijken naar de vergoeding van een bevalling in het ziekenhuis.

@vievie, wij gaan eerst met de hele familie naar mijn ouders om oliebollen te bakken en daarna gaan we lekker naar huis. Kan onze dochter lekker naar bed. We twijfelen alleen of we dr wakker maken of dat we haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt van het vuurwerk. Ik ben bang dat ze zo schrikt van het vuurwerk als we dr laten liggen.

Iedereen een hele fijne avond en een gelukkig, gezond en hopelijk vruchtbaar 2018 🍾🎆
Dag meiden!

Ik ben deze week wat stilletjes geweest i.v.m. de feestdagen, maar weer helemaal bijgelezen. Wat is er weel veel geschreven :)

Vlammetje
Ben de hele dag verliefd op haar 😍. Dat is toch het belangrijkste..
Wat zeg je dat mooi :)

@Rose wat heerlijk dat je het hebt kunnen vertellen met iedereen aanwezig!

@GGS fijn dat je migraine weer voorbij is. En inderdaad hopen dat je de wijntjes hebt laten staan om een goede reden. Anders voelt het zo nutteloos achteraf. Maarja je weet het vooraf nooit...

@Vievie ik las ergens dat het 45 minuten duurt voordat zaadcellen het eitje kunnen bereiken, dat de eicel 48 uur in leven blijft, en dat zaad tot wel 72 uur kan blijven hangen. Ik zou dus denken dat je plusminus twee dagen voor ovulatie tot en met twee dagen na ovulatie de meeste kans maakt om raak te schieten.

@Femme dat klinkt veelbelovend met je klachten!

@Roos7 beterschap! Hopelijk kan je nog een beetje genieten van oudejaarsavond.

@Kaatje fijn dat je meisje zich weer goed voelt, en wat leuk dat je man zo meeleeft nu.

@Roffa een laf wipje :HA:

Welkom @Yogayup. Spannend hoor!

@Merlot hoe is het nu sinds je mogelijke innesteling? Denk je wat te voelen?

Hier de afgelopen week en kerstdagen lekker rustig doorgekomen. Omdat ik net een weekje voor kerst ongesteld was, kon ik het allemaal loslaten. Lekker genoten van de wijntjes, kerstmaaltijden etc. zonder de dagen af te tellen, dus dat vond ik wel echt even fijn. Vriend en ik hebben het niet echt gezellig kunnen maken. Logeren met je (schoon)ouders letterlijk een kamer naast je werkt niet echt stimulerend. Omdat ik aan het begin van mijn cyclus zat, maakte het ook niet zoveel uit, en gaan we nu weer druk bezig.

Vanochtend voor het eerst een ovulatietest gedaan, want dag 13 van cyclus. Ik zag een licht streepje verschijnen, en ik werd daar zo vrolijk van. Niet eens het feit dat mijn ovulatie eraan komt, maar puur "het streepje op een testje". :bonk: Overmorgen maar weer eens testen en kijken of streepje wat donkerder wordt.

Ik heb deze week trouwens ook mijn zorgverzekering maar eens bekeken, en ik laat staan wat ik al had. Eigen bijdrage kraamzorg en niet geïndiceerde poliklinische bevalling wordt 100% gedekt, dus dat leek me wel voldoende.

Voor de tabel: ik zit in ronde 3 en ben trouwens 30 geworden laatst. Mijn nieuwe NOD weet ik nog niet precies, dus die volgt.
Voor iedereen de beste wensen! Laat dit een vruchtbaar jaar zijn voor iedereen!
Gelukkig nieuw jaar!
@theemonster fijn dat je een streepje had, die van mij is op dag 16 nog steeds niet te vinden op een vermoedelijke cyclus van 28 :frusty:
Gelukkig 2018 dames! Dit jaar verhuizen we allemaal naar de onderste tabel ok?

Hier sinds het weekend wat steekjes onderin en bij mijn liezen en beetje rugpijn. Maar ja die kwaaltjes zeggen niets heb ik vorige keer wel gemerkt. Verder geen gekke dingen, borsten voelen normaal en dat was mijn vorige zwangerschap het eerste symptoom. We wachten nog een weekje af, man wat duurt dat toch lang! Niet te doen!

Ik zal de laatste Rondes even in de tabel zetten.

Spannend theemonster, zet em op! 3 maal is scheepsrecht toch?

@Roffa, lastig dat je nog geen ovulatie kunt vinden. Qua symptomen ook niets opmerkelijks als kramp en slijm enzo?

@bella, hoe is het gegaan met je dochter? Wij hebben ons meisje bij vrienden op bed gelegd en rond 2 uur wakker gemaakt om naar huis te gaan. Ik dronk toch niet dus kon prima naar huis rijden. Ze is thuis weer rustig gaan slapen, ging prima dus! Ze is helemaal niet wakker geworden van de enorme knallen, bizar toch! En die van jou? En Vievie hoe ging dat bij jullie?
Goedemorgen dames. Gelukkig nieuwjaar!

Hier sliep onze dame ook gewoon door alle knallen heen. Echt bizar want er zaten een aantal flinke tussen. Maar wel fijn natuurlijk. Vanochtend om 8 uur meldde ze zich. Dus we mogen niet klagen.
Dag lieve dames iedereen de beste wensen!

Ik heb weer even de behoefte om van mij af te schrijven.
Mijn NOD was de 30 of 31 en heb al vanaf de 28e last van menstruatieklachten. Maar er is nogsteeds niks te bekennen, gisteren had ik een witte test in handen. Dit is zo mega spannend!
Goedemorgen dames. Allemaal de beste wensen voor 2018!

@roffa, balen dat de ovulatie test nog steeds geen streepje geeft. Zo irritant als jr cyclus ineens zo raar doet. Maar misschien kun je er nu wel optimaal gebruik van maken 😉. Of is je man nog ziek?

@vlammetje, we hebben haar laten liggen maar ze werd toen het echt los ging wakker. Ze lag met dr handen over dr oren voor de herrie 😊. Dus we hebben gezellig met zn 3en en de kat vuurwerk gekeken 😄. En om 2 uur sliep ze eindelijk weer. Wel fijn dat je dochter zo lekker door heeft geslapen.

@rose, lekker hoor dat ze zo goed heeft door geslapen.

@an9ie, o spannend zeg. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Sterkte met wachten.

Het wordt wel heel erg spannend de komende week. Echt heel veel dames hebben hun nod eind deze week 😊. Hopelijk kunnen er weer een paar dames naar de onderste tabel 🍀
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen! Dat 2018 ons veel goeds mag brengen (met name in de vorm van gezonde, kleine mensjes).

@vievie_abc heeft je zoontje doorgeslapen? Lijkt me ook wel bijzonder om met z'n allen dat moment samen te zijn. Vanaf nu weer op het wachtbankje?

@eneriirene lastige zijn die dagen voor je NOD hè. Wat voel je nu? En wanneer breekt óf menstruatie door óf ga je testen? Vind dat de meest lastige dagen ever.

@theemonster moest lachen om je streepje :) kan me levendig voorstellen dat het je blij maakt, überhaupt een streepje. Mooi ook dat je eisprong er aan komt, weer een doel om naartoe te werken.

@roffa jammer dat je nog geen tekenen van een eisprong hebt, balen. Misschien is je cyclus dit keer iets langer?

@Vlammetje, wilde tegen jou zeggen dat je zo'n goede topic-gastvrouw bent! Elke keer plaats je een gezellig en uitnodigend bericht, vind het erg plezierig! Nodigt uit tot lekker meeschrijven.
Heel veel succes op 't wachtbankje. Hopelijk knallen komende weken echte symptomen door en wordt je meisje grote zus!

@An9sie getsie zeg. Onduidelijk!! Wachten is dan zoooo moeilijk.

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. De afgelopen dagen gieren de pms hormonen door m'n lijf. Met elke dag wel zo'n hormonale bui waar je geen grip op krijgt. M'n borsten doen zeer, zeurende pijn in m'n buik en bovenbeen. Al dagenlang allemaal symptomen van menstruatie. Het breekt alleen niet door.
Gisterenochtend getest ivm eventueel een drankje. Spierwitte test. Of de veeg roze rond kerst innesteling was? Geen idee!

Heb gewoon oud en nieuw gevierd met vrienden en een drankje. Was heel relaxed en gezellig. Als goed voornemen toch de baby op de agenda gezet. Vonden ze heel leuk om te horen :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

@Merlot, normaal zou ik morgen/uiterlijk woensdag ongesteld worden. Maar het is vannacht toch echt gebeurd helaas :( :( Nouja deze week maar weer een drankje nemen dan!

Dus ronde 1 is mislukt, gek genoeg ben ik wel echt heel erg teleurgesteld terwijl ik de heel tijd tegen mezelf zei ah joh ga er nou maar vanuit dat het niet in 1 keer lukt.
Man vindt het ook heel jammer maar we gaan vol goede moed door naar ronde 2
Mijn nieuwe NOD is dan 27 januari

Succes allemaal dames die nog in spanning zitten!

Overigens helemaal eens met de opmerking dat Vlammetje een top topichoster is <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven