Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Merlot, welkom gezellig dat je mee schrijft! Spannend, eerste ronde, eerste kindje!
Alle reacties Link kopieren
Zo eindelijk even tijd om bij te lezen en uitgebreider te reageren. Bedankt voor t welkom allemaal en hoi Twingo! ;-)
Wij hebben geen voorkeur voor geslacht denk ik, maar ik kan me goed voorstellen dat dat met een 2e of 3e kind anders is.
Wel fijn dat hier veel dames zitten die al een kind hebben, hopelijk kunnen we veel van jullie opsteken. Lijkt me voor jullie ook wel prettig dat je al wat ervaring hebt en nu misschien beter kan inschatten wat je wel of juist niet wil in de zwangerschap en tijdens de bevalling en de tijd daarna.
Lees wat heftige bevallingen, 2,5 uur is wel pijlsnel zeg!

@Dingen laten staan, ik drink af en toe gewoon nog een wijntje maar ben wel wat actiever geworden de laatste tijd. Een goede startconditie leek me wel handig.
Van de week maar vast even foliumzuur kopen, welke gebruiken jullie? Ik ben niet zo'n goede pillenslikker dus liefst niet al te grote tabletten/capsules.
Hier bijna t einde van de laatste ac, ben benieuwd of t daarna allemaal netjes op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Spannend allemaal die nieuwe/eerste rondes! Wie weet zijn er al zwangere dames bij rond de kerst dagen ;) hier geen ongi dit weekend terwijl ik eigenlijk altijd een cyclus van 28 dagen heb, nee zeker niet zwanger (ff getest, omo wit) maar er wel van in de war... denk er toch maar nu mee te stoppen kan mijn lijf t snel zelf oppakken, ff 3 maanden andere methodes aanhouden ;)

Ik ga als wij er voor gaan, wel met de ovu testen mijn ei opzoeken alleen al om te weten of ik die heb. Temperaturen vergt zoveel precisie: elke dag zelfde tijd enz dat lukt mij simpelweg niet met 3 koters .

Leuk shoppen zowel kleding als voor de Sint, ik ben al klaar alle kadootjes zijn in huis ;)
Alle reacties Link kopieren
@Merl0t, leuk dat je meeschrijft. Ronde 1 is begonnen lees ik, spannend!
@Elle, hij vond zijn cadeautje heel leuk. Wij horen nu de hele dag door muziekjes uit zijn ‘telefoon’ komen haha ;)
@Roos7, ik gebruik de foliumzuur van Etos eigen merk, zijn hele kleine tabletjes. En spannend, bijna laatste ac!
@Twingo, oooh inderdaad, met Kerst zou het al raak kunnen zijn. Maakt het zo echt om er over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat is er al weer veel geschreven en welkom nieuwe meiden!

Wij vieren dit jaar voor het eerst sinterklaas met mijn familie. Ons mannetje krijgt van ons niet veel. Wij kopen alleen iets kleins voor hem, mijn ouders en neefjes en nichtjes.

Ik slik de mama vitamine van Davitamon, heb ik alles maar gelijk binnen.

Ik verwacht niet dat het zo snel gaat dat ik met kerst al zwanger zou zijn. Omdat het de vorige keer binnen drie maanden raak was, houd ik daar onbewust nu weer rekening mee. Terwijl het net zo goed een stuk langer kan duren. Gemiddeld een jaar natuurlijk.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zodra ik tijd heb even mensen toevoegen aan de tabel. Dit weekend beetje druk gehad en ik forum vaak op mijn mobiel. Maar dat is voor de tabel niet handig. Maar welkom! Leuk clubje wordt het zo al.

Ik slik ook vitamines van davitamon met visolie. Had ik nog in huis. Zijn wel erg groot maar daar heb ik geen probleem mee.

Qua ervaring bij de eerste, ik heb wel wat dingen in mijn hoofd die ik dit keer echt anders zou doen. Denk aan cosleeper i.p.v. wieg, andere spulletjes die ik gemist heb en ik hoop relaxter te zijn in de babytijd. Spannend allemaal weer. Ik besef ook dat ik misschien al wel zwanger ben met de kerst, als het hetzelfde gaat als de eerste keer dan is dat gewoon zo. Maar we gaan het zien.. ik heb er wel zin in, de angst overheerst niet meer en dat was een halfjaar geleden nog wel zo.
Inderdaad wie weet zijn er al dames zwanger met kerst. Zou leuk zijn!!

Ik slik foliumzuur van Kruidvat. Geen idee of die in vergelijking met andere groot of klein zijn, ken alleen deze.

Vievie, leuk een telefoontje! Haha dus jullie dromen intussen die muziekjes waarschijnlijk ;)

Weetje, heel herkenbaar dat je in je achterhoofd toch rekening houdt met hoe het de vorige keer ging met zwanger worden.

Vlammetje, het meer relaxed zijn in de babytijd hoop ik ook. Was toch wel erg onzeker en daardoor gespannen.. zo jammer!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de mama vitaminen van davitamon. Dat zijn wel grote pillen maar gelukkig heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Ja zou wel erg leuk zijn als er met kerst al dames zwanger zijn 😊. Ik zit wel al af en toe te verzinnen hoe we het de familie kunnen vertellen.

Ik heb ook wel dingen die ik met een 2de anders zou doen. Maar het zal ook wel wennen worden. Vooral voor onze dochter denk ik 😊. Maar dat komt vast wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook foliumzuur van de etos.
Ik weet nu trouwens een stuk beter dat je als nieuwe ouders veel te veel koopt haha. Die lijstjes die je online vind wat je allemaal aan zou moeten schaffen...sommige dingen staan gewoon nog onaangetast in de kast. De magnetron sterilisator bijv. Ik heb altijd alles uitgekookt op het fornuis. Tummytub hadden we ons ook kunnen besparen. Badje gebruikt maar ook kort. Ze gaat al vanaf het begin zowat mee onder de douche.

Ik lees iets over cosleeper. Zou ik inderdaad ook wel willen maar ik denk dat manlief het zonde vind daar geld aan uit te geven. We hebben inmers een prima wiegje.

Wat de babytijd betreft, moet zeggen dat wij al vrij relaxed waren. Heel bizar. Ze is ons eerste kindje maar het voelde totaal niet eng of spannend.
Ging allemaal heel natuurlijk. Enige nadeel was dat ze heel ziek is geweest vanwege een koemelkallergie.
Bij een 2e zitten we daar natuurlijk meteen bovenop. Grote kans dat dat weer gaat gebeuren dan.
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje, fijn dat de angst niet meer overheerst en je er juist zin in hebt nu!
Elle, haha die deuntjes blijven inderdaad lekker hangen :)
Rose, wat rot, koemelkallergie. Heeft ze er nog steeds last van?
Wij waren op zich wel relaxed tijdens de babytijd. Er waren tijden dat ik het echt heftig vond, nu denk ik wel, hoe gaat dat als je er twee hebt? Ik denk dat ik dan echt meer hulp moet leren vragen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik ook meeschrijven? We hebben deze week besloten te gaan proberen voor een eerste kindje. Super leuk, spannend, eng, interessant en nog veel meer emoties door elkaar! Ik kan wel wat ervaringsverhalen gebruiken :)

leeftijd: 29
eerste kindje
start: begin november
Alle reacties Link kopieren
Bella15 schreef:
06-11-2017 22:08
Ik slik de mama vitaminen van davitamon. Dat zijn wel grote pillen maar gelukkig heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Deze slik ik ook.
Wel jammer dat overal zo groot MAMA op staat. Op je aanrecht laten liggen of uit je tas laten steken kan echt niet! En ook gek, want ik ben helemaal geen mama.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
07-11-2017 12:15
Deze slik ik ook.
Wel jammer dat overal zo groot MAMA op staat. Op je aanrecht laten liggen of uit je tas laten steken kan echt niet! En ook gek, want ik ben helemaal geen mama.
Ja dat is inderdaad wel jammer. Ik heb ze in het keukenkastje liggen maar dan heb je wel meer risico om ze te vergeten.

Ik hoop dat wij nu wel van de baby tijd kunnen genieten. Want bij onze dochter hebben we 10 dagen genoten en daarna kwamen we in een medische molen terecht met heel veel ziekhuisbezoeken en veel onderzoeken. Dus dat was vooral een erg onzekere tijd. Maar gelukkig bleek het na 6 maanden allemaal mee te vallen en waren de meeste zorgen voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bella, wat heftig. Ik snap dat je hoopt op een rustigere babytijd.

Hier heb ik de pillen ook in een kast liggen, we krijgen nogal vaak eters over de vloer die vaak even helpen met koken of de tafel dekken. Zou een beetje ongemakkelijk zijn als ze die pillen zien liggen ;)
Rose, wat naar koemelkallergie. Gelukkig dat jullie van jullie zelf wel relaxed waren. Dat scheelt denk ik een hoop in zo'n lastige tijd.

Vievie, denk daar ook geregeld aan van hoe moet ik dat straks allemaal met twee kindjes gaan doen. Hulp vragen is een goede maar nog niet zo gemakkelijk vind ik..

Bella, wat een zorgen kun je dan hebben. Heel naar om je kleintje zo in een medische molen te zien en niets te kunnen doen lijkt me.

Bij mij staat het potje op de badkamer daar komt eigenlijk nooit iemand anders dan ik en mijn vriend. Logees hebben we maar heel af en toe, dan is het wel even opletten. Gaat tot nu toe goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft al een dochter uit een eerdere relatie. En hoe graag ze ook een broertje of zusje wil, voor mij hoeft ze 't nog niet te weten dat we er mee bezig zijn. Ze kan al lezen :) heb op het doosje vitamines de teksten 'zwanger en mama' met gekleurd plakband afgeplakt. Net even meer gecamoufleerd.

Oh en voor de tabel: gestart november en ik ben 31
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Rose: Co sleeper kan je ook huren tegenwoordig, ik denk er wel over na dit keer, jongste slaapt sowieso 3 maanden op onze kamer ivm bv dan is zon ding wel handig.

Hier na 4 dagen te laat toch ongesteld, 1 voordeel is dat we nu toch in januari van start gaan, ik schuif mijn cyclus wat op blijkbaar ;)

Idd heel veel voorwerpen gebruik je zo weinig, ik heb de flessenwarmer uiteindelijk nooit gebruikt (kregen bv) dus ook de mag sterilisator niet. Ook t badje ging er na 2 weken uit, mee onder de douche!

Foliumzuur hier vd Kruidvat met vit D erbij. Kleine tabletjes. Ik start 1 december terwijl de kids aan hun advent kalender beginnen ;)
Alle reacties Link kopieren
Vievie_abc schreef:
07-11-2017 09:13
Rose, wat rot, koemelkallergie. Heeft ze er nog steeds last van?
Helaas wel. We hadden gehoopt dat ze er overheen zou groeien voor haar eerste verjaardag. Maar 1 week voor haar verjaardag gingen we helaas een keer de fout in. Kreeg ze kaas binnen (echt zo irritant altijd etiketten lezen...soms lees je er gewoon overheen. Zo stom) en hadden we een aantal uur later weer drama. Zo zielig. :-( Gelukkig doen zetpillen, veel knuffelen en lekker douchen dan wel wonderen en is ze er dan na een aantal uur van de ergste ellende af en slaapt ze vervolgens de rest 'er wel weer uit'.
Gelukkig is ze niet zwaar allergisch. Ze krijgt er vooral ongemak van. Buikpijn. Niet meer doodziek zoals in het begin. Dus er is al verbetering. Maar eroverheen gegroeid is ze dus nog niet.

@Bella15, wat was er met jullie meisje? Of wil je daar liever niks over kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Poeh was even druk en niet op viva gekeken, wat veel reacties zeg! 😅

Ik ben ook zoo benieuwd wie er als eerste zwanger is 😊 vorige keer was ik als 2e zwanger maar ben bang dat ik deze keer een van de laatste zal zijn 😧

Een halve lotus bevalling is als je de placenta nog een paar uur aan je kindje laat, zodat alle laatste vitamines, voedingsstoffen en antistoffen nog naar je kindje kunnen.

Ik slik de vitaminen van VSM. Heb ze toen eens vergeleken en deze kwam zeker als beste eruit. Zijn voor tijdens de borstvoeding, tijdens zwangerschap en voor als je zwanger wilt worden. Ze zijn ovaal dus slikken goed weg.

Co sleeper heb ik hier ook! Ideaal ding. Voor de volgende baby hoeven we geen apart bed. Die gaat gewoon direct in de co of in bed bij mij (wel veilig uiteraard)

Wij gaan in december op vakantie dus moet ook al alle kerstspullen voor dan binnen hebben 😧 moet nog zoo veel en geen tijd en zitten ook nog in een verbouwing waar ik langzaam gek van word..
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Mag ik ook nog meeschrijven? Schrijf al in wat andere topics, maar dit lijkt me een leuk en actief groepje!

Net als een aantal van jullie gaan wij ook voor de tweede. We hebben al een dochter van 15 maanden. Toen was ik de tweede ronde zwanger. En met de tweede leek het net zo soepel te gaan, maar helaas is dat begin oktober geëindigd in een vroege miskraam. Maar we hebben wel besloten om meteen weer verder te gaan met proberen zwanger te worden. Verder ben ik net gestopt met borstvoeding dus mijn cyclus moest sowieso nog wat op gang komen. Geen idee hoe dat nu na de miskraam is. Voorlopig dus even afwachten of ik binnenkort ongesteld wordt of anders toch maar eens een test gaan doen. Slik dus ook al een tijd foliumzuur. Gewoon tabletjes waar alleen fz in zit, dan zijn ze redelijk klein.

Voor de tabel:
33 jaar, 2e kindje (dochter 15 mnd), gestart in augustus, bijzonderheden: vroege miskraam oktober

Heb net al jullie verhalen al gelezen en vind het leuk om ervaringen uit te wisselen! Wie weet de eerste zwangeren al met de kerst idd!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de potjes van de vitaminen waar mama etc opstaat. Ik heb de fz gewoon in een ander potje gedaan, leeg potje multivitaminen. Moet je alleen niet vergeten dat je dat gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven! Ik ben 24 jaar en gaan sinds begin oktober voor ons eerste kindje. Zit sinds 3 dagen in ronde 2! Ik vind het heel vervelend dat ik hier niet met mijn vriendinnen over kan praten en dit lijkt me een perfecte oplossing. Volgens mij is dit een erg actief en gezellig forum!
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe meiden! Wordt al een gezellig clubje zo :)
Twingo, je eigen advent kalender :)
Rose, wat naar dat ze er nog last van heeft. Je hoort vaak dat het na de eerste verjaardag beter gaat dus ik snap dat jullie daar op hoopten. Gelukkig wel al wat verbetering dus.
MiAnoo, midden in een verbouwing, pittig lijkt me! Moeten jullie nog veel doen of schiet het al op?
Koekie, wat vreselijk, een miskraam, sterkte en hopelijk komt je cyclus weer snel op gang.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij hier ook melden? Ik zit ook in een ander topic, maar dat is niet altijd zo actief en ik merk dat ik graag mijn verhaal kwijt wil haha.

Ik ben 30 en wij gaan voor ons eerste kindje samen (vriend heeft al een kindje van zijn vorige relatie). Vorige week was ik ongesteld, had dat niet verwacht want ik was ongeveer 2 weken daarvoor na het stoppen met de pil (normaal mijn stopweek) al 'ongesteld'. Dus ik heb nu eigenlijk weinig inzicht in mijn cyclus. Maar ik verwacht mijn nod op 27-11
Ik hoop natuurlijk dat het gelijk raak is maar ga er maar niet vanuit;) Heb ook geen haast maar wil natuurlijk graag. Slik nu een maandje davitamon mama fz.

Succes allemaal en hopelijk zijn we allemaal snel zwanger :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle foliumzuurtips! Zal binnenkort maar even langs de winkel.
En goede tip om ze in een ander potje te doen
Zwanger met kerst lijkt me heel bijzonder, zijn dan samen met heel de schoonfamilie dus zou wel een mooi moment zijn om t te delen. Manlief gaat er vanuit dat t allemaal heel vlot raak zal zijn, dus heb m al geprobeerd wat te in te dimmen dat t niet altijd zo makkelijk gaat.
Lastig hoor die koemelkallergie Rose, hopelijk groeit ze er nog overheen.
Bella ook een heftige babyperiode, wel fijn dat t mee bleek te vallen maar jullie hebben er vast een tijd lang veel stress van gehad.
Welkom voor de nieuwe dames! Leuk dat er nog een aantal zijn die voor een eerste kind gaan, mooie verdeling zo denk ik.
Hihi twingo heeft haar eigen adventkalender ;-)
Mianoo klinkt bijzonder zo'n halve lotusbevalling, dat is niet hetzelfde als t laten uitkloppen van de placenta/navelstreng denk ik dan? Sterkte met de verbouwing! Wat zijn jullie aan t verbouwen?
Koekie heftig een miskraam, je schrijft er redelijk nuchter over knap van je. Hopelijk is t snel weer raak!

@cosleeper, volgens mij is er een ikeabedje van nog geen 50 euro wat je heel makkelijk kan ombouwen tot cosleeper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven