Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vievie_abc schreef:
01-11-2017 09:38

Doen jullie nog andere dingen om je voor te bereiden? Ik heb besloten vanaf vandaag geen alcohol meer te drinken. Niet dat ik dat nou zo vaak deed, maar toch wel een wijntje of twee in het weekend. Ook wil ik wat minderen met koffie.
Ik minder niet met dingen tot we actief gaan proberen zeg maar. Vanaf de vruchtbare dagen tot de test. En als ik zwanger ben uiteraard. Dan voelt het gewoon niet goed. Maar tot die tijd geniet ik overal nog van. Ik drink niet veel maar geniet in het weekend wel van een wijntje. Koffie drink ik dagelijks, maar ook niet heel veel. Dat blijf ik wel drinken als ik zwanger ben maar dan max 2 kopjes per dag.

Ga vooral sushi missen! En biefstukje, droge worst ed. Maar het lastigste vond ik dat je overal bij na moest denken. Is de salade wel goed gewassen? Altijd vragen enzo. Pfff dat viel me wel een beetje tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat! Niet meer relaxed in een restaurant kiezen wat je lekker lijkt, maar eerst bedenken of die kaas nou met rauwe melk was of niet? En ziet het er schoon uit hier, wassen ze de groente wel goed? Ik heb nog nooit zo weinig buiten de deur gegeten als die 9 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Vievie_abc schreef:
01-11-2017 10:07
Ja dat! Niet meer relaxed in een restaurant kiezen wat je lekker lijkt, maar eerst bedenken of die kaas nou met rauwe melk was of niet? En ziet het er schoon uit hier, wassen ze de groente wel goed? Ik heb nog nooit zo weinig buiten de deur gegeten als die 9 maanden.
Precies! Dat had ik nou ook. Ik dacht van tevoren nou zo moeilijk is het niet. Rauw vlees en alcohol laten staan. Kwam er nog ff een waslijst achteraan zeg.. Pff
Alle reacties Link kopieren
Tabel: Twingo 36 3 kids 7,3,8 maanden, start eind december
Alle reacties Link kopieren
O sorry; zie mij al staan in de tabel ;)

Wat betreft voorkeur tja ik heb al 3 meiden, een kleine knul zou leuk zijn maar echt een voorkeur heb ik niet, als t maar gezond is heel cliché
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij hier ook voorzichtig melden? Ik zit ook in een ander topic, maar dat is niet zo actief meer.
Wij, 28 en 30, gaan over een paar weken proberen zwanger te raken van ons eerste kindje, super spannend dus allemaal!
Zie hier al veel dames die al een kind rond hebben lopen dus veel ervaringsdeskundigen ;-)
Voorkeur voor geslacht heb ik niet, ik denk nu ook nog dat ik t niet wil weten maar eerst maar is zien dat t lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook nog een wijntje hoor, tot aan mijn eisprong maar dan wel met mate. Aankomende zaterdag gaan we toevallig sushi eten deed ik ook gewoon tijdens mijn zwangerschappen maar dan wel de ‘veilige’ soorten.

Manlief wil pas in februari starten ipv eind december, valt de uitgerekende datum pas in okt/ nov grrrr....

Roos: idd is wat stil en hier iets meer aansluiting voor mij, hier hebben de meeste dames al een kleintje ;)
twingo1981 wijzigde dit bericht op 01-11-2017 18:46
Reden: Toevoeging
14.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Twingo wat lastig! Je leeft er zo naartoe dat een paar maanden later voor je gevoel echt veel verschil maakt. Heeft hij een reden dat hij later wil beginnen?

Ik heb ook geen voorkeur. Al wist ik bij onze eerste 100% zeker dat het een jongen werd, al voor de zwangerschap. Geen idee waarom, maar het klopte wel. Ik ben heel benieuwd of ik weer zo'n sterk voorgevoel krijg.
Alle reacties Link kopieren
Weetje: in september hebben we meerdere jarige in de familie, uitgerekende datum zou, mits het gelijk raak is, begin oktober zijn maar aangezien het een keizersnede wordt (na 2 nare bevallingen en een keizersnede weten we dit al ;) ) is de kans op september best aanwezig. Stoppen met ac doen we sowieso eind december, dan maar een maandje oefenen ;).

Ik wordt 37 in april, voel best de druk van mijn leeftijd nu anderzijds zijn we ook tevreden met 3, heel dubbel dus. Ik respecteer zijn mening ook, dan maakt die maand ook niet uit.
Maar.... t kriebelt wel hoor op t moment dat je er voor kiest het nogmaals te proberen....

Ja ik had dat bij de 3e wel... wist gewoon, dit wordt een meid
Vlammetje, bedankt voor het toevoegen in de tabel, ziet er strak uit!

Vievie_abc: ja dat was wel even schrikken. Mijn bloedwaarden zijn nog steeds niet helemaal goed dus sta nog onder controle. Ik zal inderdaad wat vaker bloed moeten prikken. Hoop wel dat ik gewoon bij de vk onder begeleiding kan blijven, vond het daar heel prettig.

Heel herkenbaar dat als je eenmaal die knoop hebt doorgehakt het eigenlijk ook niet snel genoeg kan gaan. En ook dat je ineens van alles aan je lichaam merkt. Blij dit soort dingen te lezen, want begon af en toe al aan mijn eigen geestelijke gezondheid te twijfelen haha ;)

Grappig, ik had juist echt het idee dat we een meisje zouden krijgen en was dus een jongen. Ik zou het heel leuk vinden om te ervaren hoe het zou zijn om een meisje te krijgen, maar twee jongens lijkt me ook wel weer heel gaaf: lekker ravotten met elkaar! En inderdaad, best cliché, maar als hij/zij maar gezond is!
Twingo: wat heftig twee nare bevallingen en een keizersnede. En snap dat je ook de druk van de biologische klok voelt. Wat een gezellige drukte zal dat straks zijn met vier kleintjes!

Roos: welkom!
Alle reacties Link kopieren
Roos7, welkom! Leuk dat jullie voor de eerste gaan :)

Twingo, vind je het lastig dat je man toch iets langer wil wachten?
Heftig, twee nare bevallingen en een keizersnede. Geeft het je rust dat je weet dat de volgende sowieso een keizersnede wordt?
Ik ben bij mijn zoon ook bevallen middels een keizersnede en heb nu de optie om bij een volgende bevalling te kiezen. Ik denk dat als ik eenmaal zwanger mag zijn, ik vanzelf weet wat mijn voorkeur heeft. Vind het nu nog lastig.

Elle, jeetje nog steeds onder controle. Wel goed dat ze dat zo scherp in de gaten houden. Merk je er zelf lichamelijk ook veel van? Ik kan me voorstellen dat de vk prettiger voelt, zeker als je daar al een goede ervaring hebt.

Bij mijn zoon hadden zowel man en ik het voorgevoel dat het een knul zou worden. Nu denk ik steeds dat ik een meisje zal krijgen als ik zwanger raak.
Vievie_abc, nee gelukkig niet. Ik voel me verder helemaal gezond dus dat scheelt! Dat maakt het ook wel gek.
Wat fijn dat je bij een volgende zwangerschap de keuze hebt voor een vaginale bevalling of keizersnede. Kan me ook voorstellen dat je daar nu nog geen keuze in kunt maken. Geeft je dat ook rust?
Grappig van jullie voorgevoel. Wie weet klopt het nu ook en krijgen jullie wel een meisje :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roos! Natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven, leuk! En spannend om voor de eerste te gaan.

Wat betreft uitgerekende datum, ik zou liever ook niet september hebben eigenlijk omdat onze dochter dan ook jarig is. Maar goed, plannen kunnen we niet echt dus we zullen het wel zien.

Twingo, klinkt heftig je bevallingen. Dan kan ik me voorstellen dat er geen risico meer genomen wordt. Die van mij was zeer intens en super kort. 2,5 uur na de eerste wee was ze er. Ziekenhuis op het nippertje gehaald..

Ik ga morgen eventueel weer even aanpassingen aan de tabel doen. Wil je erin, laat het dan ff weten!
Alle reacties Link kopieren
@dames: ja mijn zwangerschappen waren makkelijk maar bevallen is niet mijn ding, middelste en oudste met de pomp en de jongste bleek een sterrenkijker en daalde niet diep genoeg in... vandaar ook dat de 4e sowieso met de ks geboren wordt op aanraden van de gyn. Ik vind t allemaal prima dit keer.

Druk zal het zeker worden met 4 maar met 3 is dat ook al zo ;)

Vlammetje: een turbo bevalling dus haha beter dan een marathon ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo 2,5 uur Vlammetje. Dat is zeker heftig!

Hier ook geen ster in bevallen. Uiteindelijk ingeleid met 41 weken i.v.m. een hoge bloeddruk. Wij hadden een flinke jongen en ik te strakke bekkenbodemspieren.... Was niet zo'n hele goede combi.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies!
En welkom alle nieuwe dames 😊
Ik vind het ook erg spannend en ben vooral nerveus om nog eens te bevallen, hebben jullie dat niet? Wetend hoe heftig het is?
Bij de eerste heb ik anderhalf uur thuis in een bevalbad geperst en toen met de ambulance naar het ziekenhuis, daar nog een half uur.
Hopelijk gaat de 2e wel gewoon thuis! Lijkt me heerlijk.

Dingen laten ga ik nog niet doen, heb extra gezegt dat ik niet zwanger wilde zijn op vakantie.
Drinken doe ik sws nooit ivm de borstvoeding.

Een voorkeur heb ik wel 🤣 mij lijkt 2 jongens leuk. Leuker voor de 1e iig. Een meid is zeker ook welkom hoor maar ik denk dat het weer een jongetje word.

Vorige keer zijn we extra naar belgie gegaan met 12 weken voor de geslachtsbepaling (is maar 20 min rijden hoor) denk dat ik deze keer wat meer geduld zal hebben hihi.
Vlammetje, 2,5 uur dat is echt heel snel! Inderdaad heftig als het zo snel gaat of hoe heb jij dat beleefd?

Twingo, ja dat is natuurlijk ook zo, 3 kids is natuurlijk ook al druk 😅

Weetje, vervelend van je bloeddruk. Daarvoor ging het nog gewoon goed? Zeker geen goede combi. Lijkt me pittig ook een groot kindje.

Thanks MiAnoo! Ook een heftige bevalling gehad dus. Vooral zo lang persen en als je dan ook nog naar het ziekenhuis moet. Hoop voor je dat het bij de volgende zwangerschap thuis lukt! Wil je weer een badbevalling?
Haha jullie wilden het geslacht dus heel graag weten!

Ik zou het ook graag thuis willen al denk ik dat dat geen optie meer is bij mij. Lijkt me wel heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later even uitgebreider maar alvast voor de tabel:
Roos7, 28, 1e kind starten in dec
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Nog meer gezelligheid! Welkom allemaal.
Hier is de kans groot dat de 2e ook in oktober geboren word. Onze dochter is van die maand en tja, het is vast niet meteen de eerste rond raak. Dus grote kans dat het weer januari word als het raak is. Vorige keer had ik begin februari de positieve test in handen.
Ergens wel benieuwd hoe het nu zal verlopen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier zou het augustus worden , de UD dan.. lekker een zomerverjaardag erbij.
Maar ga er eigenlijk echt niet van uit dat het meteen lukt gezien in nog steeds niet ongesteld ben 😒

Elle: ik wil idd weer in het badje zitten, dat was heerlijk en wat lijkt me dat bijzonder als je kindje in het water geboren word. Ook wil ik een halve lotus bevalling deze keer en meteen huid op huid. Bij zoontje hebben ze hem het eerste half uur moeten controleren 😭
Haha ik wilde het geslacht heel graag weten ja , mn man vond t maar onzin 🤣 heeft het echt voor mij gedaan whaha
Alle reacties Link kopieren
Elle, fijn dat je je wel goed voelt! Al kan ik me voorstellen dat het daardoor ook wel raar voelt dat je toch onder controle staat.
Ja ik ben eigenlijk best oke met het idee dat ik een keuze heb maar die nu nog niet wil/kan maken. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gemerkt dat ik van tevoren toch anders tegen een aantal dingen aankeek dan toen ik eenmaal zwanger was. Dus ik wacht het gewoon af, eerst maar eens zwanger zien te worden haha!

Twingo, hier ook een sterrenkijker die niet diep genoeg indaalde. Ik heb wel eens gehoord dat de weeen pijnlijker kunnen zijn bij een sterrenkijker, heb jij dat zo ervaren?

Vlammetje, 2,5 uur o_o Wat lijkt me dat heftig zeg! Gelukkig toch nog op tijd in het ziekenhuis.

MiAnoo, nee niet echt nerveus om nog eens te bevallen, maar vraag het me tegen die tijd nog eens haha!
Mag ik vragen wat een halve lotusbevalling is? Ik kan me goed voorstellen dat je huid op huid erg belangrijk vind voor de volgende keer. Lijkt me schrikken dat je zoontje dan eerst moet worden gecontroleerd zeg, dat zie je zo niet voor je.
Twee jongens lijkt mij ook super!

@dingen laten staan, ik ben alvast maar begonnen met koffie minderen omdat ik daar de vorige keer echt moeite mee had. Ik drink al gauw een kop of 6 per dag en de vorige keer ben ik vanaf mijn positieve test naar 1, hooguit 2 per dag gegaan. De eerste tijd kreeg ik daar hoofdpijn van en dat wil ik nu proberen te voorkomen door nu alvast wat te minderen.

@uitgerekende datum, als het bij ons meteen raak zou zijn wordt het augustus, is ook al een erg drukke maand met familie etc. maar daar laten we het niet van afhangen. Extra feest is altijd leuk ;-)
Grappig te zien hoe dat bij iedereen ongeveer hetzelfde werkt dat je in je achterhoofd hebt: het is vast niet meteen raak en telkens rekent wanneer je dan uitgerekend zou zijn ongeveer. Ik ben daar ook veel mee bezig. Ook best een controlfreak en dit is helaas iets dat je niet kunt plannen🙈

MiAnoo wat lief van je man dat hij dat voor je heeft gedaan! Lijkt me heel naar als je net bevallen bent en ze je kindje het eerste half uur bij je weg houden vanwege controles.. snap dat je dat nu echt anders wil! Lotusbevalling ken ik ook niet, wat is dat? Vriendin van me is ook in bad bevallen en hoor van haar ook heel positieve verhalen. Me toch nog maar eens in verdiepen. Nu nog niet, misschien wat te voorbarig haha

Vievie_abc, heel herkenbaar dat je voordat je zwanger bent heel anders tegen de dingen aan kunt kijken dan wanneer het eenmaal zover is. Ik riep altijd dat ik sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen en rond de 20 weken wilde ik ineens super graag thuis bevallen. Werd uiteindelijk ziekenhuis haha zo zie je maar weer: het loopt nooit zoals je denkt. Wat waren bij jou dingen waar je anders tegenaan ging kijken?
Alle reacties Link kopieren
Elle, haha ik moest wel even lachen om jouw post, zo herkenbaar! Heb stiekem al uitgerekend dat, als het meteen raak is, ik uitgerekend ben op de verjaardag van iemand die dichtbij ons staat. Ook leuk! Maar zoals je zegt (en wij allemaal): het is vast niet meteen raak :)
En inderdaad, vaak lopen dingen uiteindelijk toch anders. Ik had het ook met mijn bevalling. Wilde geen pijnstilling, had ik van tevoren geroepen. Maar na 2,5 uur persen toch maar eens geinformeerd naar de opties :-D en uiteindelijk zelfs een ruggenprik vanwege mijn keizersnede. Verder dacht ik echt dat ik zo’n moeder zou worden waarbij het kindje zich vanzelf zou aanpassen aan ons ritme. Daar was ik snel vanaf, van dat idee. Mijn zoontje had reflux, sliep enorm slecht en uiteindelijk planden wij de dag rondom zijn slaapjes. Dat gaat nu een heel stuk beter, maar ik houd het in mijn achterhoofd ;)
Oooh heel herkenbaar haha ik dacht (heel naïef) dat ik dat wel even zou doen een baby.. geen idee wat een impact het heeft qua ritme, tijd voor jezelf, plannen, verantwoordelijkheid etc. Ook echt het ultieme geluk en de onvoorwaardelijk liefde die je voelt, maar niet allemaal zo makkelijk als ik me van te voren had voorgesteld.

Wat naar reflux! Waren jullie daar snel achter? Heel fijn dat het nu goed gaat. Zo pittig als ze niet goed slapen.
En 2,5 uur persen, dat is niet te doen.. heftig zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven