Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2,5 uur is echt pittig. Ik bijna 1,5 uur en dat was al vreselijk. Wij hadden een sterrenkijkertje. Gelukkig kwam ze alsnog vanzelf. Toen ze gingen dreigen met de vacuümpomp draaide ze alsnog en schoot ze er bijna uit haha.

Verder echt een prima bevalling gehad. Zou het zo over doen.
Alle reacties Link kopieren
Vievie: idd ik vond de laatste bevalling ook t meest heftig door de weeen. Heb zelfs een ruggeprik gekregen en zelfs toen schoot het niet op, tja als er geen druk is van onder dan gebeurd er ook niet zoveel ;)

Vind het een fijne gedachte dat ik het zo niet meer hoef te doen! Heb genoeg geoefend om te weten dat ik het ‘normaal’ niet voor elkaar krijg, nu dus bevallen op afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Oh een badbevalling wilde ik ook zo graag. Hebben we het ziekenhuis ook op uitgezocht. Maar tegen de tijd dat de bevalling begon ging het zo snel
dat dat bad nooit meer op tijd opgezet en gevuld kon worden. Dat ging dus ff niet door..Ik hoor de verloskundige nog aan de telefoon zeggen, laat dat bad maar zitten, daar gaat het te snel voor..balen was dat!

2,5 uur persen, wat een hel! Sowieso alles langer dan een uur lijkt me zo uitputtend.

@Elle86, ja ik vond het wel heftig toen maar ben het inmiddels wel grotendeels weer vergeten. Het was 1 grote waas, zo is er nog weinig aan de hand en ineens
heb je een baby. Veel mensen zeggen dat ik mazzel heb gehad, is misschien ook wel een beetje zo maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken.

Ik heb geen angst voor een volgende bevalling maar vind het wel spannend hoe dat zal gaan qua snelheid. Want de verloskundige heeft me aangeraden de volgende keer thuis te bevallen omdat het waarschijnlijk nog sneller zal gaan. En ik heb wel een peuter die ondergebracht moet worden dan. Geen idee of we daar überhaupt tijd voor krijgen.
Rose-87, ook al een sterrenkijker wat toevallig meerdere dames hier zo te lezen. Fijn dat het toch ineens ging zonder vacuumpomp. Ze zal wel gedacht hebben: dat wil ik niet op mijn hoofd;) fijn dat je er goed op terug kijkt!

Twingo, ja dan is het zeker fijn dat je een geplande keizersnede kunt krijgen. Blijft natuurlijk wel bevallen. Heb zelf geen ervaring met keizersnede maar lijkt me toch heftig.. een hele ingreep en het herstel. Hoe was dat voor jou? Alleen al een ruggenprik lijkt me doodeng. Ik ben zo iemand die al van zijn stokje gaat bij alleen verhalen over ruggenprik en zo haha😁

Vlammetje, dat kan ik me heel goed indenken, dat je daar over inzit. En al helemaal omdat je al een kindje hebt. Zou je thuis bevallen wel prettig vinden?
Dat je je veel niet herinnert en het een soort waas is herken ik wel. Vond dat in het begin ook lastig dat ik veel niet meer wist. Bij mij duurde het 4 uur dus ook best snel. Komt misschien dan daardoor? Weet niet of anderen dat ook herkennen?
Alle reacties Link kopieren
Zo, vier uur is ook echt snel voor een eerste! Bij mij duurde het elf uur. Na 45 minuten persen kwam kwam de gynaecoloog erbij met de pomp. Hoe hard ik ook mijn best deed, mijn zoontje kwam geen milimeter verder. Ben wel blij dat ze me niet te lang hebben laten ploeteren. Ik wilde ook heel graag in bad, maar door het inleiden kon dat helaas niet. Die rugweeën, wat een hel. Sommige delen van mijn bevalling weet ik nog super goed en andere delen totaal niet meer. Gek is dat, want zo heel lang terug is het niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij de hele dag nog herinneren alsof het gister was. Heel bizar. Hier heeft het in totaal,vanaf de allereerste nog onschuldige krampjes, 10 uur geduurd. Ontsluiting ging snel. Bij de eerste controle van de vk (6 uur nadat ik het vermoeden had dat er iets begonnen was) had ik al 7 cm. Nog geen uur later zat ik op 9 cm.
Weetje, inderdaad fijn ze niet zo lang hebben afgewacht. Frustrerend als je zoveel pijn hebt en zo hard werkt en er geen vordering in zit aan het eind. Jammer dat je niet in bad kon. Wil je dat nu weer? Nou, zeg dat wel.. rugweeen 😣vond dat ook echt vreselijk. Maar heb geen vergelijking met iets anders, want ik heb ze - voor zover ik me herinner - alleen in mijn rug gevoeld. Maar jij weet dus ook niet meer alles. Gek he, hoe dat kan..

Rose-87, zo dat ging ook vlot dan! Dan heb je het lang volgehouden zonder de vk te bellen. En jij herinnert je dus alles juist nog heel helder. Zo is het toch voor iedereen weer anders!
Alle reacties Link kopieren
Elle, inderdaad! Die onvoorwaardelijke liefde is ook veel overweldigender dan ik had gedacht, maar het gebrek aan tijd voor jezelf daar had ik ook niet helemaal op gerekend. Gelukkig ben ik sinds een paar maanden wat makkelijker met oppas, zodat ik ook af en toe even wat voor mezelf kan doen. Man ook blij, gaan we ook weer eens samen uit eten. Ik vond het achterlaten van mijn zoon de eerste tijd echt zo moeilijk, maar merk, heel cliché, dat ik na zo’n middagje wel een leukere moeder ben :)
Ja, we waren er gelukkig snel achter dat het reflux was! Dankzij onze geweldige huisarts die op huisbezoek kwam en het direct zag. Na een verwijzing naar de kinderarts en medicatie knapte hij snel op.

2,5 uur persen was echt heftig ja. Op dat moment had ik het niet echt door, zoals jullie ook zeggen, het is een soort waas waar je dan in zit. Uiteindelijk de keizersnede zelf is me enorm meegevallen, was alleen maar zo blij dat we ons zoontje vast konden houden! Het herstel vond ik wel pittig.

Twingo, ja dat is geloof ik vaak het nadeel van een ruggenprik tijdens de weeën, balen dat die druk niet gewoon kan aanhouden maar dan zonder de pijn. Heb jij de ruggenprik zelf als naar ervaren? Ik kreeg hem voor mijn keizersnde maar heb de prik niet eens gevoeld.
Ik kan me voorstellen dat dat wel een fijne gedachte is om ‘op afspraak’ te bevallen deze keer. Geeft je toch ook wat rust denk ik.

Vlammetje, is het zo dat als je bevalling zo snel gaat dat je dan grote kans hebt dat het de volgende keer weer zo snel gaat?

Weetje, rugweeën heb ik geloof ik niet gehad. Ik hoor wel vaker dat die zo pijnlijk zijn.

Rose, wow schrok je niet dat je al bij de eerste controle op 7 cm zat? Wel snel gegaan zo te lezen.

Sinds mijn keizersnede heb ik altijd wat buikpijn tijdens mijn eisprong. Vandaag dus ook gevoeld. Gek om te bedenken dat dit de laatste is die we niet gaan proberen te benutten :-D
Vievie_abc, wat goed dat je af en toe oppas regelt en tijd voor je/ jullie zelf neemt. En dat cliché klopt hier ook haha!
Wat oplettend van de huisarts zeg en ook meteen doorverwezen. Je hoort zo vaak anders.. fijn zeg!
Oe spannend, de laatste keer haha. Vind dat zo knap dat je dan nog kunt wachten. Van iedereen hier trouwens. Ik ben daar echt veel te ongeduldig voor :roll:
Wat naar dat je nu buikpijn hebt met je eisprong.. al kan het straks misschien goed van pas komen ;) komt dat door het litteken?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vind dat wachten ook lastig hoor, maar gebruik pas een week foliumzuur en wil dat wel echt 4 weken doen voor we beginnen.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe het komt dat ik nu wel mijn eiaprong voel, kan me haast niet voorstellen dat het door het litteken komt maar heb geen idee!

Fijn weekend allemaal, jullie nog leuke plannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was vooral heel blij haha.
We hadden rond half 10 gebelt toen. Toen zaten er nog maar 2 minuutjes tussen de weeën. Dat was al vrij pittig. Verloskundige zat nog bij een bevalling en zou rond 12 uur komen. Ik ben toen onder de douche gaan staan. Iets voor 12 belde ze inderdaad aan en toen al geen minuut meer ertussen. Dus ooooh ik was zo bang dat ze zou zeggen dat ik pas 1 of 2 cm had haha.
7 Centimeter klonk als muziek in mijn oren. :-P
Alle reacties Link kopieren
@vievie, volgens de verloskundige is de kans heel groot dat de tweede bevalling sneller gaat dan de eerste. Dat zou dan bij mij echt enorm snel zijn. Maar goed er bestaat natuurlijk ook een kleine kans dat het niet zo snel gaat. En de verloskundige had ook niet eerder meegemaakt dat een eerste bevalling zo snel ging. En ze zit al een tijdje in het vak. Dus wie weet doe ik het opnieuw niet volgens de boekjes en doe ik de tweede bevalling er veeeeel langer over, je weet het nooit.
Vievie_abc, ja snap ik dat je wel die vier weken wil wachten dan. Hier geen bijzondere plannen, rustig weekend ook wel eens fijn! Jij?

Rose-87, haha dan snap ik heel goed dat blijdschap de overhand had ;) ik had dat gevoel ook heel erg aan het eind, vond die laatste centimeters zo zwaar.. raakte toen ook echt een beetje in paniek en dacht no way dat ik dit zo ga volhouden. Maar dan heb je toch twee lange uren gehad voordat de vk er was!

Vlammetje, dat hoor en lees ik ook vaak om me heen inderdaad, dat een tweede bevalling vaak sneller gaat. Dan mogen ze je partner wel alvast instructies geven voor de zekerheid;) al denk ik dat je vk er in hun werkwijze vast al rekening mee houdt dat het heel snel kan gaan. Wel spannend allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Elle, ik houd ontzettend van in bad gaan, dan ontstpan ik helemaal. Het liefste zou ik daar tijdens een bevalling gebruik van maken, maar eerst maar eens zwanger raken....

Vlammetje, wel heel goed dat de vk dat al aangegeven heeft. Nu heb je je er al een tijdje op voor kunnen bereiden i.p.v. dat je het tijdens je zwangerschao hoort en daar van schrikt!

Ik voel mijn eisprong altijd heel duidelijk. Zijn er meer meiden die dat hebben?
Ik ben nu ongesteld en vind het wel echt een gek idee dat ronde 1 daarmee is ingegaan. Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,

Wat een leuk topic 😊. Ik zou graag mee willen schrijven als dat kan?

Wij zijn sinds 3 maanden aan het proberen om zwanger te worden van ons 2de kindje. We hebben al een dochter van bijna 3.

Helaas ben ik sinds ik in mei ben gestopt met de pil erg onregelmatig ongesteld dus is het ook wat lastiger dan de vorige keer.

Groetjes Bella15
Alle reacties Link kopieren
Rose, dat kan ik me ook wel voorstellen, dat je heel blij was dat te horen :)

Vlammetje, jeetje nog sneller zelfs. Wat je zegt, je weet het nooit, maar ik begrijp goed dat je toch rekening houdt met een snelle bevalling.

Elle, niet veel bijzonders gepland dit weekend, zo een stuk rennen en dan sinterklaasinkopen doen. Verder rustig aan.

Weetje, ik voel ook mijn eisprong sinds mijn bevalling. Tenminste, ik voel het niet echt, maar heb wat last van buikpijn op de dag van mijn eisprong. Wow, jouw eerste ronde is ingegaan, spannend!

Bella, leuk dat je meeschrijft. Vervelend dat je onregelmatig ongesteld bent, hopelijk trekt dat nog een beetje bij (of word je gewoon binnenkort niet meer ongesteld omdat het raak is ;))
Alle reacties Link kopieren
@Bella, leuk dat je meeschrijft, welkom! Ik voeg je later even toe aan de tabel. Onregelmatige cyclus maakt het vaak wel lastiger idd, ik hoop dat het gauw raak mag zijn voor je! Ben sowieso benieuwd wie de eerste zal zijn hier die zwanger is.

@weetje, Oeh spannend, ronde 1! Ik wordt volgende week ongesteld en dan beginnen we eind november tijdens de vruchtbare dagen. Ik heb een vrij regelmatige cyclus dus weet ongeveer wannneer die zijn. Ik slik dan net geen 4 weken foliumzuur maar goed wel bijna. Vind het zonde om die kans voorbij te laten gaan. Zooo spannend! Zo lang getwijfeld en nu is het al bijna zover.. hoop dat ik niet op het laatste moment afhaak omdat ik niet durf Haha.

@elle, dat is wel een goede tip! Om mijn partner voor te bereiden. Had ik nog niet eens aan gedacht!
Weetje, super spannend: ronde 1 is begonnen voor jullie! 😊
De ideale plek voor jou zo te horen, in bad, als je je daar zo goed kunt ontspannen. Haha ja je hebt gelijk, eerst zwanger worden.. Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld. Twijfel of ik voor deze ronde eens een ovulatietest zal proberen.. iemand daar ervaring mee?

Vievie, heerlijk nu rennen, mooi weer voor! Hier ook al bezig met de Sint/kerst inkopen. Haat het om dat op het laatste moment te moeten doen.

Vlammetje, voor jou dus ook bijna beginnen. Is ook spannend, maar oh zo leuk..! Wel heel fijn dat je ongeveer weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Ben ook erg benieuwd naar iedereen. Hopelijk kunnen we snel een kolom 'zwanger' toevoegen aan de tabel ;)

Bella, welkom! Inderdaad vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is. Hopelijk komt er snel meer regelmaat in of is het, zoals vievie en vlammetje ook al zeiden, snel raak!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig 😊.

Voor in de tabel:
Ik ben 31 jaar en mijn man 34 jaar.

Ik ben vorige maand begonnen met temperaturen. Zodat ik een beetje inzicht kan krijgen in mijn cyclus. Zodat ik weet wanneer mijn menstruatie ongeveer moet beginnen. Maar ik merk wel dat ik er wat onzekerder van wordt. En vandaag heb ik ovulatietesten besteld. Hopelijk neemt dat weer wat onzekerheid weg 😊.

Ik vind het ook wel erg spannend allemaal maar ook erg leuk 😊. De vorige X heeft het 7 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Maar toen zijn we gelijk begonnen toen ik stopte met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eerst geen ovulatietesten gebruiken. Denk dat ik wel aardig weet wanneer ik vruchtbaar ben en ik wil er in het begin niet teveel druk op leggen. Kan altijd nog wanneer het wel langer gaat duren..

Vandaag een hele mooie nieuwe broek gekocht en besefte me meteen dat ik die misschien niet heel lang kan dragen.. maar goed we gaan het wel zien.. kon hem niet laten liggen, vond het zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Bella, misschien een rare vraag maar ik heb geen ervaring met temperaturen, waarom word jij er onzeker van?
Vlammetje, zo sta ik er ook in. Eerst maar eens zonder testen omdat ik ook aardig weet wanneer ik vruchtbaar ben. Na een paar maanden kan ik altijd nnog besluiten ze toch te gebruiken, al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig is.
Leuk, een nieuwe broek! Fijn soms he om zoiets voor jezelf te kopen :)
Alle reacties Link kopieren
Vievie_abc dat komt door een paar dingen. O.a omdat in mijn familie meerdere vrouwen al vroeg in de overgang waren. Dus dat speelt ook wel mee. En nu doet mijn temperatuur best raar waardoor ik nog meer ga twijfelen. Ik weet door mijn temp wanneer mijn eisprong is geweest omdat mijn temp toen omhoog ging. Maar toen daalde mijn temp elke dag en werd ik na 9 dagen al ongesteld. Alleen toen ging mijn temp weer omhoog. Die zakte toen weer 2 dagen maar nu is hij alweer 3 dagen hoog. Terwijl die eigenlijk laag moet blijven tot mijn eisprong 😕. En ik denk mijn eisprong te voelen maar weet het niet zeker. Dus ik denk dat dan een ovulatietest wel kan helpen om mijn eigen lichaam wat beter te leren kennen ☺. Maar als ik onzeker blijf dan stop ik wel weer met temperaturen en gaan we op de gok verder 😊.

Altijd leuk om nieuwe kleding te kopen. En hopelijk kun je hem daarna weer snel aan 😉.
Alle reacties Link kopieren
Bella, ik snap wel dat je door familieleden die vroeg in de overgang kwamen extra alert bent. Misschien is een test dan makkelijker omdat het meer duidelijkheid geeft dan temperaturen? Wel goed dat je ook de optie open houdt van op de gok verder gaan, als je er te onzeker van wordt.

Wij hebben vanmiddag teveel leuke sinterklaascadeaus gezien voor onze zoon haha. Man vond het een goed idee om vanavond al zijn schoen te zetten, want hij vond het sneu als zoon nog zo lang moest wachten. Dus morgenochtend krijgt hij zijn eerste sinterklaascadeau van het jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik ook meeschrijven?
Ik lees veel ervaring met eerste kindjes, die heb ik niet, maar vind dat wel heel handig om te lezen! Er komt meteen lekker veel informatie voorbij :)

Wij hebben in augustus de knoop doorgehakt en sindsdien is mijn spiraal verwijderd en slik ik foliumzuur. Mijn lijf moest erg wennen de eerste cyclus (48 dagen en lichte menstruatie), maar dit weekend knalde m'n menstruatie er vol door (25 dagen). Voor mijn gevoel dus net gestart met ronde 1!
.
Hips, hopsakee en pierlala.
Vlammetje, wat leuk een nieuwe broek! Hopelijk kun je hem niet lang aan ;)

Bella, snap dat je daar dan onzeker van wordt. Lastig is dat.. gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je kunt altijd weer over op de gok of juist toch temperaturen of testen als je dat wilt. Ik heb nu voor het eerst ovulatietesten gekocht. Ik kan de controle maar moeilijk loslaten merk ik. De vorige keer was het in één keer raak dus dit is nieuw. Ook al weet ik rationeel dat de kans groter is dat het langer duurt dam dat het in één keer raak is, toch word ik nu al gespannen/ongeduldig dat we nu in ronde drie zitten. Zo stom..!

Vievie, wat leuk haha hoe beviel het sinterklaas cadeautje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven