Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Dpo is days past ovulation, dus het aantal dagen na je ovulatie 🙂
@Kaatje oooh dat klinkt veelbelovend! Het is inderdaad nog wat vroeg, maar joh wie weet :)

@Pennelope je hebt nog een week tot je NOD toch? Spannend! 1 keer goed getimede seks kan genoeg zijn :)

@Yogayup ik heb inderdaad ook vaak zin tijdens menstruatie, maar dan niet de eerste twee dagen. au!

@Roffa spannende dag morgen als je het gaat vertellen :) Weet je al hoe je het gaat doen?
An9sie komt jullie even op de hoogte brengen

http://i66.tinypic.com/2e2p66b.jpg

Het is nog ligt.. Maar er staat een streep!
Goedemorgen dames,

Ik heb een tijdje niets geschreven omdat ik wat meer afstand wilde nemen van het hele zwanger worden. Ik werd de laatste tijd helemaal gek van mezelf. Ik heb nu gelukkig weer veel meer rust.

Vievie en vlammetje, leuk dat jullie het al hebben verteld. Nog even afwachten tot jullie echo maar hopelijk gaat de tijd lekker snel.

Roffa, spannend! Weten jullie al hoe jullie het gaan vertellen? Veel plezier.

Yogayup, ik heb dat helaas ook. Echt heel irritant.

An9sie, gefeliciteerd!

Ik heb vorige week zaterdag mijn eisprong gehad. Dus zaterdag is mijn nod. Eigenlijk voel ik nog niks. Ik heb alleen heel de tijd al een gevoel Al zegt dat natuurlijk helemaal niks :facepalm: . Dus we wachten het nog even af.
Aankomend weekend is mijn man jarig dus het zou wel een heel leuk kado zijn ☺️.

Ik had gelukkig afgelopen week veel afleiding. Onze dochter is 3 jaar geworden. En we zijn naar de Efteling 🍄 geweest. En helaas zijn we ook alle 3 flink verkouden 🤧. Dus hopelijk zijn we allemaal weer snel beter.
An9sie schreef:
29-01-2018 08:54
An9sie komt jullie even op de hoogte brengen

http://i66.tinypic.com/2e2p66b.jpg

Het is nog ligt.. Maar er staat een streep!
Gefeliciteerd!
Op de hoeveelste dag van je cyclus heb je getest?
Hips, hopsakee en pierlala.
@merlot dag 28.. Ik heb helemaal geen kwaaltjes oid, maar ik was er zo van overtuigd dat het goed zit!
@Kaatje 5 dpo zou wel vroeg zijn om iets te voelen, maar wie weet! Het klinkt goed in elk geval.

@An9sie Ja hoor, zeker een streep! Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je?

@Bella Spannende dagen voor jou dus! Hopelijk heeft je gevoel gelijk :) (ik neem tenminste aan dat je bedoelde dat je er een goed gevoel over hebt?)
Gefeliciteerd nog met jullie dochter. Wat leuk dat jullie naar de Efteling zijn geweest, hoe vond je dochter het? En beterschap! Hier ook een ziek mannetje, niet leuk.
@vievie ik voel me heel goed, heb helemaal geen last van kwaaltjes oid! Snel afkloppen en hopen dat het zo blijft!
Vievie, haha ja dat bedoelde ik. Stomme is dat ik dat gevoel al heb sinds het begin van deze cyclus. Maar omdat ik geen kwaaltjes heb ga ik er ook wel vanuit dat ik ongesteld wordt. We zien het wel 😆.
Ze vond de Efteling echt heel erg leuk 😊. Vooral het sprookjesbos was favoriet. De attracties vond ze in het begin eng maar als ze waren afgelopen wilde ze nog een keer 😂.
Goedemorgen,

Even een kort berichtje van mijn kant. Ik zit in enorme spanning waardoor ik evem een paar dagen niet heb gereageerd hier. Afgelopen vrijdag is er bloedafname gedaan en vanmorgen kreeg ik de uitslag dat er inderdaad hcg is waargenomen alleen wel heel laag. Dus of ik ben/was pril zwanger of ik heb een miskraam. Dit weekend veel bloed verloren als in een lichte menstruatie. Borsten zijn minder gevoelig dus ik vrees het ergste. Donderdag wordt er weer bloedgeprikt om te zien of het hcg is gedaald of toch is gestegen (wat een wonder zou zijn!). Ik zit dus even niet lekker in m'n vel op het moment...

Ik reageer later even op jullie hoor. Duik nu nog even terug m'n bed in voor een half uurtje.
@an9se fijn dat je je goed voelt!

@Bella ik vertrouw gewoon op je gevoel ;) Leuk dat ze zo genoot van de Efteling zeg!

@Lissy wat een spannende paar dagen heb jij gehad. Natuurlijk hopen op een wonder maar ik snap dat het bloedverlies daar niet bij helpt. Knuffel voor jou.
@An9sie gefeliciteerd!
@Lissy84 ik kan me voorstellen dat het spannend is. Al die tijd onzekerheid... Hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt en dat het toch positief uitpakt.
@Bella15 gefeliciteerd met je dochter
@an9sie, ja een streep! Gefeliciteerd! Wat tof dat je het echt merkte aan je lichaam!

@lissy, oh wat een spanning weer! En dat bloedverlies helpt er ook niet aan mee zeg... 😞 Ik duim voor je! 🍀

@bella, wat leuk dat je dochter de Efteling zo leuk vond! 😃

5dpo is zeker vroeg, maar vanochtend ook echt misselijk erbij... Uiteraard kon ik het niet laten en heb ik mijn cyclus van mijn vorige zwangerschap erbij gepakt. Ik heb toen ook mijn kwaaltjes geregistreerd... en op 5dpo misselijk en gevoelige tepels 😅. Heel vreemd eigenlijk want heb toen pas op 9dpo licht bloedverlies gehad, wat ik altijd uitlegde als innestelingsbloeding. Ach ja, ik wacht af....het lijkt me sterk dat het qua kwaaltjes precies hetzelfde zou zijn als toen Haha. En dan nog vind ik het echt te vroeg voor kwaaltjes eigenlijk 😅
@penelopeeee zo spannend!! Ik ben heel benieuwd, laat het mij maar even weten!
DPO is inderdaad : days past ovulation (aantal dagen na je eisprong).

Volgens mijn app zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben, ik heb de dagen hiervoor al geklust en morgen kan ik weer (vandaag helaas niet). We zullen het zien, ik hoop het zo! Het enige wat ik met mijzelf heb afgesproken is dat ik geen zwangerschapstest ga doen voor mijn menstruatiedag. Als ik de 12e niet ongesteld ben ga ik pas testen...
@An9sie gefeliciteerd, het is toch al een best duidelijke streep hoor!

Hier de vruchtbare week achter de rug en we hebben er maar flink van genoten! Dus lekker relaxen op het wachtbankje en hopelijk laat ik me deze keer niet afleiden van alle symptomen.. Volgens mij was mij eisprong afgelopen donderdag, tot zover ik dat kan weten..

Als ik van 28 dagen uit ga 8 feb testen, als ik van 31 dagen uit ga 11 feb.. Mij benieuwd hoe lang ik de spanning vol kan houden.
Ik had vanmiddag wat bruin verlies. Zo begonnen al mijn zwangerschappen. Dus het wordt nu toch wel spannend :hyper: :facepalm:

Kaatje, bij jou ook spannend dus. Hopelijk hebben we allebei een positieve test in onze handen ☺️.
Ansie gefeliciteerd!! Leuk dat je t toch nog even komt delen.
Bella nog gefeliciteerd met je dochter, Efteling is ook een leuk verjaardagsuitje.
Lissy wat heftig, veel sterkte ermee!
Roffa hoe gaan jullie de aanstaande oma t vertellen morgen? Spannend hoe ze zal reageren!
Verder veel wachtbankjes, hopelijk kunnen we de onderste tabel weer aanvullen straks :D hier af en toe wat steekjes, maar nog niet duidelijk t gevoel of t wel of niet gelukt is. We gaan binnenkort nog op vakantie en zien beide ouders daarvoor nog dus zou leuk zijn om t dan al te kunnen delen.
@Ansie gefeliciteerd!

@Bella gefeliciteerd met je dochter! Onze NOD valt in het zelfde weekend, zal een leuk cadeau voor je man zijn! Ik duim voor je!

@SMJ ik verwacht m’n NOD zaterdag (28 dagen cyclus) of zondag (29).. als ik maandag nog niet ongesteld ben ga ik testen. Leuk nieuwtje voor als m’n man weer voor een week naar het buitenland gaat voor het werk haha. Fijn dat je goed gebruik hebt van de afgelopen dagen, hopelijk is het snel raak!

Vanmorgen zat ik nog te verkondigen dat ik geen kwaaltjes of iets heb gehad. Tijdens het werk vanmorgen en vanmiddag rare krampen gehad links in m’n onderbuik, wat trouwens enorm veel leek op menstruatie krampen maar toch ook weer niet.. ik werd er op t gegeven moment gewoon warm en misselijk van en lichte hoofdpijn. Na een paar minuten ging het wel weer prima, maar nog geen gekleurde afscheiding of iets gehad. Nu voel ik me gewoon weer prima!
Dames, een poosje geleden gedag gezegd maar zoals beloofd een update: heel bizar maar dolgelukkig, 1e ronde en direct.... zwanger ❤️

Succes dames
Liefs Twingo
Wauw Twingo! Gefeliciteerd!!
Super nieuws Twingo! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Twingo!!! Hoe voel je je?
@Bella nog gefeliciteerd met je dochter! En wat onwijs spannend... duimen duimen duimen! Hoop het zo voor jullie!

@Twingo en an9sie wat leuk dat jullie een berichtje doen en gefeliciteerd!

@roos, kaatje en pennelope, voor jullie ook spannend zeg. Hopelijk snel allemaal richting de onderste tabel.

@lissy wat een onzekerheid, heel naar..Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat het gewoon nog een prille zwangerschap is.

@roffa, ook ik ben benieuwd hoe jullie het gaan vertellen.. Veel plezier in ieder geval morgen :)
Ik heb nu wel wat meer bloedverlies. Dus ik ben bang dat ik morgen echt ongesteld wordt. Dat betekend wel dat ik dan echt een kortere luteale fase heb.
Ik heb wel weer even een baal momentje. Ook omdat nu toch wel de maanden eraan komen die we liever over zouden slaan qua feestdagen en verjaardagen. Maar goed we zien het wel.

Het wordt hier wel de komende weken erg spannend. Hopelijk weer een hoop goed nieuws.

Twingo, van harte gefeliciteerd.
JEeej Twingo, gefeliciteerd!

Ik mag overigens door naar ronde 3, mijn nod is echt heel weird omdat ik nu zwaar te vroeg was, dus ik gooi m maar op 24 februari maar dat is niet heel erg accuraat haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven