Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Och Roffa, wat een klotenieuws! Spannende dagen worden het... ik duim heel hard voor jullie!

Rest: zwaaaai! Morgen meer, nu slapen! :sheep:
@femme: ik heb gewoon gemist dat jij ook een positieve test had: van harte! Wat fijn!
Huh Femme ook! Dat heb ik ook gemist! Gefeliciteerd! Wat gaaf! Moet ik je naar de onderste tabel verhuizen?

En Kaatje, zal ik dat bij jou ook doen?
@Roffa, ik hoop dat je gelijk hebt! Want als het wel uit zou maken dan zou het hierna een jaar duren voor ik terug zwanger ben 😂

@Bella, gelukkig ben ik niet de enige die vergelijkt! Laten we hopen dat de rondes bij jou wel uitmaken! Dat betekent dan een heel goede ronde voor jou 😉

@Vlammetje, dat mag hoor 😃 Als ik zo doorreken zou mijn UD uitkomen rond 17-10
Het stond ook wel heel subtiel tussendoor. Spannend femme!
Wel fijn dat er nu weer 2 zwangere meeschrijvers zijn.
Oh huh @femme ook gefeliciteerd!!
Toch vanochtend nog maar een test gedaan. Het streepje loopt op, gelukkig! Nu heb ik niet (minder) de drang om vanmiddag nog om een set testen te rijden

Afbeelding
Roffa nee wat lees ik nou.. worden lange en spannende dagen tot de volgende echo.. ik duim voor je! Dikke knuffel :hug:

Kaatje en Femme gefeliciteerd!

Lieve dames bedankt voor de lieve reacties, ik ben wel bijgekomen van de teleurstelling alleen m’n hubby heeft het er wel moeilijk mee. Gisteren ruzie gehad omdat hij zei dat hij klaar was met het proberen en het niet meer wou, dat maakte me verdrietig.. maar inmiddels is het alweer opgelost en heeft hij het gezegd uit teleurstelling. Daarbij is m’n gezondheid ook niet optimaal, toen ik 21 was hebben ze colitis ulcerosa (chronische darmziekte, zusje van de ziekte van crohn) vastgesteld. Omdat we een kinderwens hebben ben ik in overleg met m’n behandeld arts gestopt met de medicatie, het kan misschien wel komen dat m’n lichaam te veel bezig is met vechten tegen ontstekingen.. Het is best frustrerend allemaal, maar we geven de hoop niet op. We overwegen ook om hulp te zoeken bij het zwanger worden met colitis als het de volgende ronde niet is gelukt, maar ik ben bang dat er dan te veel druk op komt te staan en van te veel druk word ik “ziek”..

Een van m’n beste vriendinnen is inmiddels 14 weken zwanger en heeft het elke dag over niets anders en daarbij klaagt ze ook elke dag, vind hem soms best wel moeilijk.. Maargoed, van mezelf ben ik niet afgunstig en ben ik blij voor hen dat het allemaal gezond is.
Kaatje en Femne, wauw! Voor nid al een mooie tweede streep! Van harte!!

De test loopt mooi op Kaatje!
Ik heb wel eens gelezen dat kindjes die borstvoeding krijgen dat niet meer lekker vinden als hun moeder zwanger is. Hoe is dat bij jou?

Penelope, is er iets bekend over de darmziekte en zwanger worden?
Ik zou adviseren om vooral niet in paniek te raken... je zit pas in ronde 4. Het is heel normaal om dan nog niet zwanger te zijn. Ik begrijp goed je teleurstelling, maar probeer het geen frustratie te laten worden... daar wordt het zo pittig en beladen van. En die stress lijkt me ook niet goed voor je darmen.
Rustig aan! :hug:

Roffa, heb je wat kunnen slapen? :hug:

Vlammetje, zou je mijn gegevens in de tabel nog aan kunnen passen?
tweede ronde (iui), NOD 18 februari
@Roffa hoe gaat het nu met je?

@ @Pennelope ik sluit me aan bij Theepoes. Paniek is echt nergens voor nodig want je bent pas net bezig en je bent ook nog eens pas 24. Relaxxxxx want als je nu al zo gaat stressen komt je relatie onnodig onder druk te staan. Je zit elkaar helemaal gek te maken. En niet op de goede manier :P

@Kaatje wat een mooi oplopend streepje!

@Femme had jij ook positief getest? Gefeliciteerd!

Ik had gisteren voor de tweede dag achter elkaar een positieve ovulatietest Nou raak ik dus weer in de war... Heeft iemand het verlossende antwoord of dat normaal is??
Ohh lastig Stippel... irritant ook...
Ik heb geen ervaring verder daarmee. Ik gebruikte altijd die van ClearBlue met de smileys. Duur, maar wel duidelijk!
Een ovulatietest wordt ook positief bij zwangerschap trouwens... maar je vorige nod was 17-2 zie ik... dan is dat wel erg vroeg.
Vaaaag...
@Stippeltjes dat had ik ook - 2 dagen positief. Daarna liep hij af. Volgens mij kan dat gewoon, toch?

@Pennelope ik begrijp je frustratie hoor. Zeker met jouw achtergrond wil je zo snel mogelijk zwanger zijn. Naar dat je vriend zo reageerde in eerste instantie, maar voor hem zal het inderdaad ook wel stressvol zijn.
Rustig aan doen, want als jij niet gezond bent, zal je lichaam ook geen kindje willen accepteren.

@Kaatje dat ziet er goed uit! Hopelijk over twee dagen echt zo'n knaltest als bij Vlammetje

@Femme dat kondig je toch groot aan hihi! Gefeliciteerd!

@Yogayup - "waar zijn we aan begonnen" schiet heel vaak door m'n hoofd ja. Als er eenmaal een kindje is kan ik hem/haar niet meer teruggeven. Is het wel de juiste beslissing? Ben ik hier wel geschikt voor? Wat als ik geen liefde voor mijn kind voel? En ga zo maar door.
Moet zeggen dat ik vooral toen we net begonnen hier me zorgen over maakte. Nu is de zorg om zwanger te worden meer aanwezig. Stress ik daarna wel weer verder of ik een goede moeder zal zijn :bonk:

@Bella goed hoor, dat je die controle los hebt gelaten nu. Hopelijk zorgt de extra rust voor een positieve test later deze maand!

@Roffa ok, dus vrijdag kan je weer een kijkje nemen. Wat een vreselijke dagen zal je hebben zeg. :hug: We duimen hier hard mee voor goed nieuws.

Mijn vriendinnetje weet inderdaad dat we ook bezig zijn. Het kwam een paar maanden geleden ter sprake. Het zou zoooo leuk zijn als we tegelijkertijd zwanger zijn. Maar dat kan ik toch niet beïnvloeden.
Vriend is toch nog flink aan het hoesten en snotteren, dus het komt er nog niet van. Ik begin al wat ovulatiepijntjes te herkennen, dus we moeten toch echt even aan de bak :hyper:
Vanochtend weer een minder knallende ovulatietest dus de piek zal dan dus ergens tussen zondag en maandag hebben gezeten zal ik maar aannemen. We hebben er iig goed gebruik van kunnen maken dus nu maar afwachten tot mijn NOD... Toch wel een beetje extra spannend als nu ik weet dat ik mijn eisprong hebt gehad merk ik.
@Roos7 jij was het toch die niet zo lekker was steeds rond de eisprong? Ik had dat nu ook en twee maanden geleden ook al. Kan ook toeval zijn natuurlijk. Hoop iig niet dat het steeds terug komt.
Hahahaha dames! Sorry, ik zit ook in het andere topic daar heb ik zondag een foto geplaatst van een heel licht streepje.. Zit ook nog ver voor mijn NOD, dus ik had een early test, maar voel me zo gek de laatste tijd. Ontzettend koud, opvliegers en emo! Dus dacht een testje kan geen kwaad, maar goed.. ik ga donderdag nog een keer testen. Als ik een in mijn ogen knalstreep heb, zal ik die hier zeker posten! Tot die tijd blijf ik nog even in de bovenste tabel.
@Theemonster Fijn dat de afstand je goed heeft gedaan :) Wat leuk van je beste vriendin! En alvast een gezellig weekend gewenst met je eisprong benutten ;)
Ik denk dat dat uitstrijkje niets uitmaakt hoor! Je kan het nog even vragen voor de zekerheid maar in principe zitten ze alleen aan de baarmoedermond toch?

@Bella Even afstand van het temperaturen dus? Voelt het ook wat relaxter zo?

@Yogayup Jij ook veel plezier de komende dagen ;) Wat je schrijft herken ik niet, ook niet van mijn eerste. Ik vond het wel een hele belevenis hoor, dus dat herken ik zeker! En ik vind jouw gedachten daarin ook zeker niet raar. Een kind zet je leven toch op zijn kop, simpel zat :) Zo heb ik dat zeker het eerste jaar ervaren in ieder geval. Maar iedere dag weer vind ik mijn zoontje het mooiste dat me is overkomen en dat is alles waard.

@Femme Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je?

@Kaatje Wat mooi dat de test oploopt!

@Pennelope Ik heb ook colitis ulcerosa en ben (mede) daardoor op controle bij de gynaecoloog in plaats van bij de verloskundige. Mijn vorige zwangerschap ook. Het had toen geen invloed op mijn zoontje, alleen ik had wat meer opvlammingen. Je hoort ook vaak dat zwangere vrouwen juist veel minder last hebben, dat er juist minder opvlammingen zijn in die 9 maanden. Wat betreft het zwanger worden denk ik niet dat het invloed heeft. Je kan altijd eens contact opnemen met de vk of de gynaecoloog om dit te vragen?

@Stippeltjes Fijn dat je je piek hebt gevonden en hem goed heb benut. Succes met wachten!
@kaatje die gaat wel oplopen hoor!
@pennelopeeee joh je bent nog jong, tijd zat, zegt oma van 39 die in de stress schiet vanwege leeftijd, gaat het nog goedkomen?
@theepoes slapen wat is dat? Wat een brakke kutnacht want ik hoest mezelf de vliegende vinkentering en ik mag geen codeïne, want wie weet ben ik nog zwanger. Grrrrr.
@stip ik had ook 2 dagen positieve ovu en werd er zwanger van ;)
@theemonster moet je nou met een griepmonster de koffer in, jakkes! Haha ;)
Roffa! :rofl: de vliegende vinkentering!
Maareh, beterschap dan!
@Roffa ik wil niet de geitenwollensok uithangen maar... ontzettend lief dat je naar iedereen vraagt en grappig hoe je je verkoudheid verwoord... Maar hoe gaat het nu echt met je? Kun je je verhaal kwijt? Kunnen jij en Roffaman jullie zorgen delen?
Maak me een beetje zorgen om je. Je doet heel stoer. Maar kan me voorstellen dat het op zijn Rotterdams gezegd een enorme kutzooi is allemaal.
Stippeltjesbehang schreef:
06-02-2018 19:12
@Roffa ik wil niet de geitenwollensok uithangen maar... ontzettend lief dat je naar iedereen vraagt en grappig hoe je je verkoudheid verwoord... Maar hoe gaat het nu echt met je? Kun je je verhaal kwijt? Kunnen jij en Roffaman jullie zorgen delen?
Maak me een beetje zorgen om je. Je doet heel stoer. Maar kan me voorstellen dat het op zijn Rotterdams gezegd een enorme kutzooi is allemaal.
Zo lief dat je er naar vraagt! Ik zou mijn zorgen om roffa niet beter kunnen verwoorden.
Kaatje, wat fijn dat het streepje weer wat is opgelopen. Ik snap wel dat je dan wat minder drang hebt om extra te testen.

Stippeltjes, fijn dat hij nu weer minder wordt. En dan nu ongeduldig op het wachtbankje. Hopelijk gaan de dagen een beetje snel.

Penneloppee, ik kan me voorstellen dat je dan wat meer haast hebt. Ik hoop dat het snel raak is en dat je niet teveel last krijgt van je ziekte.

Femme, gefeliciteerd! Hopelijk donderdag een mooie streep.

ik heb wel al wat meer rust. Ik vind het vooral erg fijn om geen wekker meer te zetten op mijn vrije dag. Helaas zit ik weer met een ziek meisje. Die ook steeds dr longen uit dr lijf hoest. Vooral als ze slaapt is het prijs. Ze heeft net zelfs 2x overgeven door het hoesten. Dus nu vooral erg druk met haar. Als het zo blijft dan ga ik morgen maar even de huisarts bellen.
Roffa, ik check even in om je een enorm hart onder de riem te steken. Wat een kloterig bericht om te lezen zeg. :hug:
Ik lees mee hoe 't je vergaat bij je komende echo's. Good luck!

En Kaatje en Femme van harte met de (oplopende) strepen!

Korte update: dag 28 hier, heel de maand maximaal gevreeën. Elke kans op een eisprong benut. Ik ga niet vroeg testen :) dus het is afwachten tot een menstruatie of minimaal een week overtijd. Voel nog geen bijzonderheden.

Succes allen! Ik schiet weer terug naar meeleesmodus.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hier even een aantal drukke dagen dus ik zal morgen weer even bijlezen en reageren, maar wilde roffa nog even een dikke knuffel geven. Wat rot meis! Ik duim voor een wonder vrijdag.
Femme gefeliciteerd! En merlot spannend!
Stippel ik had inderdaad intens koude rillingen wat ongeveer 2/2,5e dag aanhield en kramp in m’n buik. Echt een beetje griepachtig. Ik heb natuurlijk geen ovutests gebruikt dus ik weet niet zeker of t m’n eisprong was, maar ik ga d’r wel vanuit.
Ook hier bloedverlies, enkel alleen bij afvegen, maar ben bang dat ook ik weer van het bankje afval.
@Femme ah neeee duim voor je dat het meevalt!
Femme nee! Wat gaat het deze week klote met van bankjes afvallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven