Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
eneriirene schreef:
07-04-2018 10:10
Stippeltjes (haha jeetje mijn telefoon vond dit moeilijk her werd of stoppeltjes of nog erger, tippelaarster hahaha) maar spannend op je bankje, ik duim mee!
:HA:
Dank je
Lief meiden dat jullie zo benieuwd zijn!
Vriendlief zei letterlijk die testen kosten toch bijna niets dus waarom zou je t niet doen. Dus ik heb inderdaad getest gister, kon alleen niet zo veel met de uitslag. Niet Omo wit, maar ook geen duidelijke streep. Ergens komende week dus maar opnieuw..
Lekker genieten van t weer iedereen!
Spannend Roos! Het kost idd geen drol, dus wat dat betreft kan je er nog vaak een test tegenaan gooien.

@stippel: wat rot van de infectie. Echt pijnlijk en gekmakende jeuk tegelijk. Hopelijk is de boel weer oké en was het moetje niet voor niks.

Ik hoop dat de streep er over een (paar) dag(en) wel staat!

Ik ga zelf richting de vruchtbare dagen (als mijn lijf het doet maandag volgens de statistieken) en ik zit helaas met flinke diarree op de pot de hele tijd. Dus zin in seks is bij mij afwezig. Hopelijk gaat het snel beter en kunnen we nog optimaal profiteren! :cheer:
@eirene: haar uitspraak heeft mij meer laten ontspannen juist. Ik ben er niet door ontmoedigd gelukkig.
yogayup wijzigde dit bericht op 07-04-2018 16:36
Reden: Aanvullen
60.99% gewijzigd
@rose-87 wat fijn ook een goede echo en leuk weer en meid erbij :)

@stippel wat naar je infectie. Dan is seks echt een moetje.. hopelijk wel met mooi resultaat! Nu dus afwachten, spannend!

@roos ik heb de test natuurlijk niet gezien, maar een streep is een streep:) als je niet zwanger zou zijn dan zou je en omo witte test verwachten. Wat zegt je vriend? Spannend hoor, ik duim verder..!

@yogajup, wat vervelend, veel beterschap! Hopelijk voel je je gauw beter.
@Roos7 kun je niet even een foto plakken van de test? Ben zo benieuwd! :biggrin:
Wat stippel zegt (ik durfde er net niet om te vragen) :blob:
Dag lieve meiden/ dames,

Na een aantal weken weer te hebben meegelezen breek ik weer even in want ik moet toch mijn verhaal kwijt en misschien herkent iemand zich hierin.

Afgelopen weekend menstruatie gehad, eerste dag gewoon een typische eerste dag maar andere dagen wel minder dan normaal. Voor menstruatie altijd gevoelige borsten maar die verdwenen niet. Dinsdagavond een test gedaan, terwijl ik hem deed dacht ik al ik spoor niet en had hem al weggegooid. Toch na 20minuten leek het wel alsof de prullenbak mij riep en heb ik toch even gespiekt en ja hoor een streep. Ik dacht echt o my god. Maar was buiten de afleestijd en vriend riep ook al kan niet ( die ging ook weer verder gamen haha) afgesproken die ochtend weer opnieuw te testen. Dit x binnen de afleestijd een streepje. Nogal van slag aan het werk gegaan en smiddags bij de kruidvat testen gehaald en met de middagplas ook een streepje. Zowel vriend als ik nogal van slag gezien de menstruatie. Om 16.57 toch nog even de huisarts gebeld en die gaf aan miskraam of toch innestelingsbloeding. Ik moest pas over 10 dagen weer testen. Nou 10 dagen is een eeuwigheid en ik heb gister een test gedaan, hij was niet bepaald donkerder maar ook niet lichter. Vandaag express geen nieuwe testen gehaald maar toch weer moeten testen dus een cb ovulatie test gepakt en ja hoor een smiley en beide strepen gelijk aan elkaar. Ik weet dat ik 10 dagen moet wachten maar dit is zoooo lastig en moeilijk. Ik heb zere borsten en verder geen symptomen nog. Ik weet dat ik gewoon moet afwachten en dat het waarschijnlijk een vroege MK geweest is maar kan t toch niet helemaal loslaten. Wilde het gewoon even van me afschrijven.
@Loulou geen ervaring mee. Spannend hoor, het kan alle kanten op gaan. Je kunt denk ik niets anders doen dan het advies van je huisarts volgen. Hoop voor je dat het positief uitpakt!

Moet wel eerlijk zeggen dat het op mij wat plompverloren overkomt als je weken niet laat blijken dat je meeleest en leeft, om dan zo in te breken enkel en alleen om je eigen verhaal kwijt te kunnen...
Rose wat fijn dat jij ook een goede echo had! Volgens mij zijn de meisjes hier tot nu toe in de meerderheid?
Stippel vervelend die schimmel, niet leuk dat seks dan een moetje wordt. Inmiddels wel weer over? Roze dolk niet gezien, maar stond nog wel op de planning om terug te kijken via uitzending gemist. Jouw nod duurt ook niet lang meer!
Yoga vervelend die buikloop! Hopelijk is t snel weer over, lekker licht verteerbaar voedsel eten dat is fijner voor je darmen. En veel plezier samen natuurlijk ;-)
Loeloe wat stippel al zegt..

Ik zal even kijken of t lukt een foto te plaatsen, we gaan vandaag weer naar huis dus kan zijn dat t morgen wordt.
Vandaag nog even van t weer genieten allemaal!
@Roos7 jij zit maar over dat mooie weer. Ik denk alleen maar: "kom maar door met die test!" :hyper:
Weet je al wanneer je opnieuw gaat testen?
@theepoes he wat jammer dat het niet gelukt is, op naar ronde 5!
@roos7 spannende dagen dus!
@vlam leuk 2 meiden ;)
@elle jeetje de 20w echo komt er al aan in mei, gaat snel he!
@stippeltjes ahhh nee. Schimmel, dat is echt irritant, hopelijk gauw over! Vieze cranberrysiroop drinken jak.
@yogayup hopelijk ben je weer opgeknapt als je je vruchtbare dagen ingaat!
@loulou geen ervaring, afwachten meid.

Ik heb vandaag mijn piek dus nod 23-04
Good luck Roffa!

En cranberry is toch alleen voor blaasontsteking, dus een bacterie? Niet voor schimmelinfecties toch?
Ik had vaak last van schimmelinfecties tot ik met probiotica begon en daardoor meer balans is gekomen (blijkbaar). Nu afkloppen, maar al lang geen infectie meer gehad.
@yogayup hahaha ja je hebt helemaal gelijk, sta ik hier weer een kutadvies (letterlijk) te geven aan die arme stippeltjes. Geen suiker schijnt dan wel handig te zijn geloof ik. Maar ik durf niet meer hahaha
Zooooo ik moest even bijna twee maanden terug scrollen. In tussentijd wel af en toe gespiekt, maar nu even de tijd om goed te reageren op de meeste!

EVEN KIJKEN, waar beginnen we?!

@Merlot! JAAAAA, gefeliciteerd! Super fijn voor jullie :)
@Vlammetje, SUPER!! een echt vrouwenhuis dus.
@Rose87, ook bij jou twee meiden! Die mannen van jullie krijgen het te voorduren..
@Roos7, ik ben ook nieuwsgierig naar de test..
@Bella, wat fijn dat alles goed blijkt te gaan en je een mooi kloppend hartje hebt mogen bewonderen.
@Kaatje1988, Hoe is het met jou? Jij het eerste termijn al door?
@Yogayup, ik hoop nog steeds dat jou het geluk eerdaags wordt gegeven!
@Roffa38 hoe is het nu met jou?
@Stippeltjes, jakkes, hopelijk valt de jeuk mee.
Nog een paar dagen tot je NOD, hoop zo dat het raak mag zijn!
@Irene en Theepoes, uiteraard balen, ik zal weer voor jullie duimen voor de volgende ronde.

Sorry als ik een aantal van jullie overgeslagen heb...

Oké, nou inmiddels ben ik al aardig hersteld van mijn gebroken staartbeen en kan ik jullie het volgende vertellen; IK BEN ZWANGER!!!
Nog pril, maar volgens eigen berekening ben ik rond 12 december uitgerekend.
Mijn zoontje van 5jaar is van 18 december dus wordt een drukke boel haha, maar even serieus; ik voel me overdreven goed en gelukkig. Het klinkt misschien raar, maar ik wist sinds de ovulatie dat het raak was, klinkt bizar maar het voelde echt zo. Nou hoe dan ook, ik hoop dat deze zwangerschap goed mag blijven gaan..
Gefeliciteerd Femme, dat is hartstikke goed nieuws!
Fijn ook dat je herstel goed gaat.
Hips, hopsakee en pierlala.
Van harte Femme! Fijn dat we weer een zwangere in ons midden hebben :cheer2: :cheer2:
@Femme gefeliciteerd!! :cheer: Bijzonder lijkt me dat als je het van te voren aanvoelt. Ik denk steeds dat het nu wel raak moet zijn, maar dan zit ik er toch weer naast... :nope: Had jij dat bij eerdere pogingen ook en voelde dit nu echt anders? Of had jij er helemaal geen voorgevoel over?

@Roffa ik heb wel eens gehoord dat cranberry ook goed is bij schimmel, dus valt wel mee met dat kutadvies hahaha
Gefeliciteerd Femme!! Super :-D

Verder ben ik weer eens heel handig achteraan begonnen met lezen dus ik ben nog niet helemaal bij. Zo even alles lezen.

Maar hier inderdaad een echt vrouwengezin straks. Naja mijn man kan nog steun krijgen van onze hond. :-P dat is een reutje.

Ik ga even alles bijlezen nu.
@femme dat is mooi nieuws!
Gefeliciteerd Femme! Superleuk!
En ook fijn dat je herstel goed gaat!

Hier nu in het saaie stuk van de cyclus. Hormonen spuiten, maar nog niet toe aan een echo.

Stippeltjes, dat heb ik ook, denken dat het gelukt is en dan gewoon meeeegaongesteld worden. Hmpf...

Volgende ronde, dan lukt het echt!
Gefeliciteerd Femme.

@roos, hoe gaat het met jou?

@yogayup, hopelijk is het bij jullie toch veel sneller raak ☺️. En wat klinkt zo’n tuin met jonge kolibries geweldig zeg 😍. Dat zou mij ook nooit vervelen. Gelukkig hebben jullie wel een fijne vakantie gehad.

@vlammetje, wat leuk nog een meisje. Gefeliciteerd.

@rose, fijn dat alles goed was en ook jij gefeliciteerd met nog een meisje ☺️.

Hier gaat alles goed. Ik heb vanmorgen weer een echo gehad en alles ziet er goed uit. Ik ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger. Maar ik voel me behoorlijk beroerd 😅. En dat in combinatie met een peuter die al weken loopt te tobben met de griep is het best vermoeiend. Vandaar dat ik niet meer zoveel schrijf.
Maar ik leef zeker nog met iedereen mee. Ik hoop dat er snel weer wat zwangere bij komen 🍀.
@Bella15 wat fijn dat de echo goed was!! Hopelijk knapt peuter-lief snel op en voel jij je ook wat beter!

@Roos7 hoe gaat het??

Ik wil even klagen:
Wachten op het wachtbankje duurt zooooooo laaaaaaaaaaaang O_o #voorwiehetnietwist
@stippeltjes oh ja joh, heb ik nou helemaaaaaal geen last van ;)
Lieve meiden sorry dat ik jullie zo in spanning heb gelaten!
Femme allereerst gefeliciteerd!!
Theepoes succes weer deze spuitronde, ik duim voor succes!
Bella wat fijn weer een goede echo! Vervelend dat je je zo naar voelt. Hopelijk nog maar een paar weekjes tot je in t 2e trimester zit.
Roffa ik hoop zo voor jou dat t raak is (voor de rest ook natuurlijk!), zeker na zo’n verdrietige miskraam.

Goed mijn verhaal..
Vrijdag dus een beetje een vage uitslag, wel een streepje maar niet super duidelijk. Afgesproken om maandag opnieuw te testen. Heerlijk weekend weg gehad, maar wel veel stel je voor dat t echt zo is, we konden t ons nog niet goed voorstellen. Maandag om 6 uur ‘s ochtends voor t werk dus opnieuw getest en nu konden we dr echt niet meer omheen: ik ben gewoon zwanger!!! :hyper:
Te bizar voor woorden, t besef is er inmiddels wel maar geloven doe ik t nog niet altijd. Vanwege t werk wat ik doe ook daar meteen moeten vertellen. Ik vond t onwijs spannend, maar de reactie was goed gelukkig. Ik voel me verder kiplekker, daarom is t soms nog wel lastig om er om te denken. Alleen borsten blijven gevoelig en soms wat kramp/steekjes onderin mn buik. We zijn er zo blij mee!
Oh en stippel om nog even terug te komen op jouw vraag, ja op een of andere manier voelde t dit keer echt anders. Al vanaf mn vermoedelijke eisprong had ik er een heel positief gevoel over. Vooral omdat mn borsten ook echt anders gevoelig waren dan eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven