Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Dawn he neeee wat balen zeg!! Veel sterkte tot je man thuis komt. Kun je niet een lieve vriendin of (schoon)moeder inschakelen om je te helpen? Beterschap voor je zoontje!

Lief dat jullie allemaal zo meeleven. Vind het zo fijn dat we dit zo met elkaar kunnen delen en lief en leed hier kunnen spuien :)
Nog niet ongesteld dus wacht ongeduldig af...
Alle reacties Link kopieren
He Dawn wat vervelend zeg :( En dan baal je en heb je ook nog zo'n toestand thuis, extra lief zijn voor jezelf dit weekend!

Yogayup, ik ben eens, die onderste tabel is zo veel leuker!

Stippeltjes, en en en?
Alle reacties Link kopieren
Nog niks... :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Heb je alweer een test gedaan? Spannend Stippel! Wanneer ga je weer testen? Misschien toch nu? :A:
Alle reacties Link kopieren
Even stil geweest van mijn kant, maar ik ben er weer!

@Eneriirene, we lopen gelijk! Wij zijn ook in december begonnen. Gek idee inderdaad dat het nu 2019 wordt mocht het lukken.

@Vlammetje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En leuk dat jullie nog een meisje krijgen.

@Rose-87, ook een meisje! Wat leuk :-) Fijn dat de echo goed was! Is toch altijd even spannend.

@Stippeltjesbehang, ik heb De roze dolk ook gezien en vond vooral de eerste aflevering erg grappig. Ik herkende er ook veel in. Spannend dat er nog niks is! Misschien toch maar eens testen?

@Femme, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat je je goed voelt!

@Roos7, gefeliciteerd!

@yogayp, genoeg plek op de bank hoor! 😂 kom er gezellig bij!

@Dawn2, balen 😔 hopelijk is het de volgende ronde wel raak!

Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Volgende NOD is 21 april geloof ik.
Deze keer voor het eerst ovulatietesten gebruikt (clearblue). Afgelopen zondag had ik opeens een positieve test. Eerder dan verwacht! Ik geloof dat we er goed gebruik van hebben gemaakt. Vrijdagavond en gisteren had ik de hele dag een gek gevoel in mijn buik en was is misselijk, maar nu voel ik niks meer. Het is natuurlijk helemaal niet gek om niks te voelen voor je NOD, maar ik wil zo graag!
Hopelijk weet ik volgende week meer 😁
@yogayup sommige vrouwen maken minder lhg aan. Ik heb sensitest gebruikt, daar was het erg goed op zichtbaar. Die hebben gevoelige ovulatietesten, ik weet niet of jij ze ook kan bestellen daar via internet?
En femme en roos gefeliciteerd natuurlijk! nod 23-04
Alle reacties Link kopieren
Spannend donderwolkje! Wij liggen een paar dagen uiteen. Mijn NOD is de 24e. Ik had denk ik dinsdag mijn eisprong en behalve zere borsten (al de hele week), voel ik niks. Die borsten kunnen dus ook niet van de conceptie komen. Die twee weken duren dan lang he? :hyper: ongeduldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat geks... alvast een disclaimer: als ik zulke verhalen van een ander lees denk ik altijd: " Er zit niet voor niks een gebruiksaanwijzing bij stomme doos!" Maar een vrouw met klapperende eierstokken maakt rare sprongen...

Gisteren dus nog niet ongesteld en had nog 1 test in huis dus het leek mij een goed plan om die vanochtend te doen.
Om half 3 vannacht moest ik plassen dus het leek me dat dat het moment was voor de test. Ik half slaapdronken in een bekertje (en over mijn hand) geplast. Test gedaan. Slaperig gekeken. Niks te zien. Moe dus snel terug naar bed en die test ergens neergefikkerd.
Heerlijk geslapen en gedroomd over een positieve zwangerschapstest (niet echt relevant voor dit verhaal, maar voor wat extra drama)
Zojuist werd ik wakker en ik kijk op die test: zie ik een heeeeeeeeel vaag streepje. Waaaaaat??? Daar kan ik helemaal niks mee natuurlijk, want die test ligt er al meer dan 5 uur. Ontzettend onbetrouwbaar. Maar ik heb dat sowieso nog nooit gezien op een negatieve test. Ga mezelf dus niet blij maken met een dode mus. Er zit niks anders op dan afwachten en morgen of overmorgen nog eens testen. Als ik dan niet ongesteld ben geworden natuurlijk.
Hebben jullie wel eens gehoord dat er een vaag streepje kwam als de test er een paar uur lag?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve berichtjes! Schoonmoeder kwam gister even boodschappen brengen en man is er weer, die kon vanochtend gelijk helpen met ons zoontje onder de poep! Gelukkig krijgt hij wel weer praatjes dus gaat wat beter.

@ stippeltjes wat spannend! Ik moet zeggen dat op al mijn negatieve testen ik ook nooit later een licht streepje heb gezien.. misschien kan je straks nog een keer testen en anders morgenochtend. Hoop zo voor je dat het raak is!

@ yogayup en roffa ik heb ook die van sensitest. Had afgelopen ronde de extra gevoelige testen maar daarop heb ik steeds 2 strepen en is het lastig te zien wanneer het positief is dus ik heb nu weer de gewone besteld. Voor jou zijn die extra gevoelige misschien juist handig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Net nog eens getest....
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@roffa: ik lees nu pas dat je had gepost. So far is nog geen enkel besteld pakketje binnen, dus pakketpost voelt niet echt handig. Gedoe met Venezuela, dus denk dat daar alles ligt. Ik maak wel eerst de action test op (wanneer nog nodig)
@dawn: verwarrend inderdaad. Ik had mij überhaupt voorgenomen voorlopig geen testen te doen en het allemaal wel te zien, maar Here I am :facepalm:
Fijn dat het iets beter gaat met jouw zoon.

@stippel: ik heb ook nog nooit een indroogstreepje oid gehad op een negatieve test...
En nu met aanvulling: IK ZIE EEN STREEPJE!!!!!! :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Stippel ik zie m ook hoor!!! Gefeliciteerd!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Stippel wat goed!!! :cheer2: gefeliciteerd..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, ik kan het nog niet geloven!!!
Moesten anderen ook zo huilen van blijdschap toen je het streepje zag?

In ieder geval bewijst dit maar weer dat je er compleet naast kunt zitten met je gevoel. Ik had echt het idee dat zwanger zijn iets was wat mij nooit gegund zou zijn. Deze ronde ook totaal geen voorgevoel. Ook geen valse voortekenen. Niks nakkes nada. En toch een streep O_O
Kan het niet bevatten. En natuurlijk is het nog heel spannend of het zo mag blijven. Maar voor nu zie ik dit in ieder geval als bewijs dat mijn lichaam zwanger kan worden :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh Stippeltjes, wat een geweldig bericht! Gefeliciteerd!

En ja, wat je omschrijft van dat ongeloof en doe blijdschap.. Zo herkenbaar! Ik had ook juist de ronde van een streep geen enkel voorgevoel. Laat het rustig bezinken en geniet ervan :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Stippeltje!!! Geniet ervan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik ook enorm ga janken van een streep stippel! Wat enorm fijn voor je :flirting: Congrats
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaaaa jeetje Stippel wat superleuk voor je, gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Oooooh ik zie een hele mooie positieve test!! Gefeliciteerd stippeltjes! Super!

En Roos ook. Ik weet niet of ik je na je weekendje weg al gefeliciteerd had. Zo niet dan bij deze. :-)

Enne op naar een lege bovenste tabel! De lente is een prachtig seizoen om zwanger te raken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zie ik nou, drie zwangeren???
@Femme Gefeliciteerd!!!!
@Roos Toch een duidelijke streep na je weekendje weg, wat goed, gefeliciteerd!!!! Hoe voel je je?
@Stippel Een streep! Inderdaad, voorgevoel zegt niks want je bent gewoon zwanger meid! Is het al een beetje geland?
Alle reacties Link kopieren
Waaaaaaaah, stippel! Gefeliciteerd!
Ik zou net schrijven dat ik eens een indroogstreepje op een kruidvattest had. Maar toen zag ik je volgende post, met een mooi vers streepje! Super zeg!

Dawn, ik had nog niet op jou gereageerd. Balen van je menstruatie! En juist dan ook nog je zoontje ziek en je man van huis. Kan me voorstellen dat je even flink gebaald hebt! Gelukkig gaat het alweer wat beter.

Yoga, onhandig dat de pakketjes niet aankomen... op Curaçao is ook niet alles te verkrijgen... Hopelijk gewoon geen ovulatietesten meer nodig!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve berichten. Het voelt nog steeds onwerkelijk, maar jullie berichten doen het mij wel steeds meer beseffen :-D
Jaaa stippel gefeliciteerd!!! :-D geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Roos, femme en stippel, gefeliciteerd!! Wat fijn!

Sorry dames, ik krijg het nog altijd niet voor elkaar om mee te lezen en te reageren... Nog altijd zo ontzettend moe, had gehoopt dat het na 12 weken wel beter zou gaan. Daar leek het ook op, maar heb duidelijk een terugval gehad. Ik lig nog altijd voor 9 uur knock-out. Ik zet nu in op verbetering na 16 weken 🙈 Verder heel veel rugpijn.. Heel erg pittig dus. Het vreet energie.. Nu 14 weken zwanger en donderdag de geslachtsbepaling!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven